Kummit

Pikku ja isosisko. Parasta kamua mietin kans. Kattoo miten miehen suku haluaa osallistua tähä sit.:)
 
Pyydetään varmaan miun sisarukset ainakin, vaikkei virallisia kummeja tulekaan.
Mielummin muutama oikeasti tärkeä ihminen kun useampi.
Mietin jo nyt, et pitäiskö pyytää vaan toista sisarusta, jos "säästäis" toisen sit toiselle lapselle? Tuntuu kyl vähä hölmöltä ajatella niin, kun eihän sitä tiedä, saako tai haluaako toista lasta, nyt siis esikoinen tulossa. Vielä on ainakin sellanen olo, et toivoisin kahta lasta, mut tiedä sitten jos mieli muuttuu tän raskauden myötä... Oottekohan muut miettiny tällaisia? Ja miten yleensäkin osasitte päättää ne esikoisen ja sit toisen lapsen kummit, ettei toiselle tuu "vähemmän läheisiä" jos kukaan nyt saa kiinni mitä tarkoitan?
 
Annnika: Me ei tästä(kään) syystä valittu esikoiselle kummeja sukulaisista. Mää jotenkin ajattelen, että omat sisarukset on aina muutenkin lapsen elämässä tärkeässä roolissa, en näe tärkeänä tehdä esim. tädistä vielä lisäksi kummitätiä. Valittiin kummeiksi siis meidän lähimmät ystävät, haluttiin antaa heille merkityksellinen paikka meidän lapsen elämässä :)
 
Lemmy: meillä ihan sama ajatus esikoisen kummin valinnassa :)
Tosin yksi kummi on jo jäänyt kolmesta pois... Eipä ole kuulunut hänestä juuri mitään, joka kyllä harmittaa...
 
Kaksi tai kolme kummia (epävirallista) pitäis osata valita tälläkin kertaa. Mä olin jotenkin tyhmänä ajatellut, että pyydetään samat kuin esikoisellakin mutta sitten mun mies valaisi mua, että yleensä pyydetään eri kummit. :P Höh.
 
Meille tulee ilmeisesti kaksi kummia, molempien hyvät ystävät :) Meillä on onneksi paljon sisaruksia niin ei lopu kummiehdokkaat kesken vaikka tehtailtaisiinkin näitä vauvoja oikein kunnolla :D
 
Me pyydetään kummeiksi kolmea lähipiiristä jotka on esikoisenkin kummeja, ei oikeastaan ole vaihtoehtoja kun suuri osa lähipiiristä ei kuulu kirkkoon. Olen itsekkin kummi kaverini kahdelle lapselle.
 
Jestas te olette pitkällä pohdinnoissanne :grin! Mä elän niin päivän kerrallaan, etten osaa vielä asennoitua tulevaan. Ehkä se on jonkinlaista itsesuojeluakin, jos vaikka jotain tapahtuu. Ensimmäisessä ultrassakaan ei olla vielä käyty. Varmaan mä sitte juhannuksen kieppeillä hädissäni shoppailen vauvantarvikkeita, kun alan viimein uskoa, että vauva tulee :happy093.
 
MEillä on ekaa kummia kysytty! Haluna olisi neljä kummia, mutta katsotaan. Tästä yhdestä oltiin aivan varmoja, muita pohdimme vielä.
 
Meillä yks kummi on ollu tiedossa ku tuli plussa testiin ja sekin oli jo siitä tietoinen :D
 
Oletteko kyselleet kummeja jo? Me kysytään varmaan vasta kun vauva on syntynyt. Meillä kummeja tulee 4: mun sisko ja hänen miehensä, mieheni sisko ja miehen toisen siskon poika. :)
 
Mä just eilen pyysin kahta ihanaa ystävääni kummeiksi! Meillä on esikoisella kolme kummia, tokalla kaksi ja tän kolmannen kohdalle näemmä ainakin kolme. Sisaruksia en halua (vaikka ovatkin mulle rakkaita!), koska heillä on spessuasema muutenkin lastemme elämässä, ja sukulaisiakaan en oo kokenut "mielekkäinä" vaihtareina.. Aiemmilla on aivan ihanat kummitädit, mutta kummisedät on jääneet vähän etäiseksi, ja se on kyllä sääli. En haluaisi kummeja, jotka on vaan lahja-automaatteja, mutta ois se kiva, että nyt edes sitten vaikka "lahjapäivinä" muistaa sillä lahjalla, jos ei muuten kiinnosta... no, tyttö on nähnyt kummisetänsä ristiäisissään ja 1v juhlissaan, että se siitä. Joulujakin tässä on nyt kaksi jo kulunut, niin silloin ei oo tullut ei puhelua, korttia eikä lahjaa. Sääli! :sad001

Tokalla on kummitätinä esikoisen vauvaryhmässä tutustumani tyyppi, ja nyt tälle kolmoselle pyysin kummitädiksi naista, johon olen tutustunut noiden kesäkuu -13 ryhmän kautta :)
 
Meillä on vain esikoinen kastettu, tyttöä ei mutta on ne ns. Haltijakummit, nyt hirvee ropleema viittiikö tulevaakaan kastaa...
Mutta toisaalta typerää kun esikoinen on...
Kummeja ei ole, mulla tasan yksi läheinen ystävä jonka ajattelin pyytää mutta jos kastetaan niin niitä on oltava se kaksi :eek:
 
Ollaan alustavasti mietitty meidän tulevalle esikoiselle 5 kummia (isosisko+hänen miehensä, serkkuni, ja ystäväpariskunta).:happy: Pikkusiskoni saa odottaa omaa kummitettavaa siitä mahdollisesta toisesta lapsesta, joka meille toivottavasti joku päivä tulee. Pitäähän sille seuraavallekin olla hyviä kummivaihtoehtoja.:pNämä asiat tietysti tarkentuu vielä syntymän jälkeen eli mitään ei olla vielä lyöty lukkoon.
 
Kun suku sai tietää raskaudestani tuli niin monta vapaaehtoista kummiksi että päätin laittaa asian aivojen perälle odottelemaan :D yritä siinä nyt sit sanoa että "no mää kyllä aattelin että X ja Y ois kummeja..." meiän suvussa on herkästi loukkaantuvaa/itseensä ottavaa väkeä :angry1
 
Mä just eilen keksin, että lapsen voisikin kastaa Suomessa, kun jouluna tullaan käymään. Mutta ne kummit, voiko ristiäiset olla niin, ettei tule kummia tai kummeja :D? Isi voi vaikka pitää sylissä tai mummi. Musta se idea vähän menee, kun me kuitenkin tullaan asumaan pallon tasan toisella puolen, niin ei se kummius silloin olisi muuta, kun lahjojen lähettelyä.. Eli ihan turha juttu.
Ei niillä ristiäisillä olisi muuta, kun se kirkkoon liittämisen idea, en sitte tiiä onko sekin outo ajatus, kun täällä ei evankelisluterilaisuus edes ole oikein hengissä. Ei me kyllä olla uskonnollisiakaan, että haittaako sekään :p
 
Kun suku sai tietää raskaudestani tuli niin monta vapaaehtoista kummiksi että päätin laittaa asian aivojen perälle odottelemaan :D yritä siinä nyt sit sanoa että "no mää kyllä aattelin että X ja Y ois kummeja..." meiän suvussa on herkästi loukkaantuvaa/itseensä ottavaa väkeä :angry1

Toi on kyllä niin ajattelematonta ihmisiltä, en ikinä kehtais tarjoutua kummiks kenenkää lapselle vaikka muuten häpeilemätön oonki :D Miehen kaveri (siis ihan tuttukaveri, ei todellakaan edes läheinen) kännipäissään jankkas kans tuota.. Oli vähän outoo. Onneks ei olla koko tyyppiä ees nähty enää ni se siitä :D
 
Esikolla on 5 kummia, ja tälle tulevalle on 2varmaa, joita ainakin pyydetään :) Ja joo, on kyllä tietynlainen "paine" saada kasaan yhtä hyvät kummit kuin esikoisella. Ollaan paljon kaikkien heidän kanssa tekemisissä ja nähdään usein, joten haluaisin tämän toisenkin kummien olevan saman tyyppisiä.. No nämä kaksi nyt ainakin ovat sellaisia :)
 
Takaisin
Top