Kotiutumis kuulumisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hannaka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minusta kans tuntuu että nuo Pampersit falskaa tosi helposti. Liberoita oon käyttänyt vanhemmilla lapsilla ja niillä mennään varmaan tälläkin kertaa. Kohan ekaksi saatu tuhottua alesta ostetut Pampersit :D Liberon toucheja saatiin näytepakkaus ja oli hyviä.

Meillä tällä hetkellä molempia, pampers ja libero ja mä taas jotenkin tykkään pamperssista enemmän sen vuoksi, että on huomattavasti pehmeämpi kuin libero. Libero vaippojen reunat tuntuu niin koville sitä pientä hentoa ihoa vasten. Enkä oo ees koossa huomannut mitään eroa liberoon, vaikka meidänkin neiti on tosi pieni, kotiin lähtiessä 2525g ja 45cm <3

Meillä myös pampers falskasi esikoisella. Esikoisella mentiin libero 1 -> muumi 1 -> libero 2 -> muumi 2 jne. Muumeja suosittiin, kun ovat Suomessa valmistettuja. Isompia kokoja käytettiin teippivaippavaihe muumeja. Housuvaipoissa muumien reunat painoi ihoa niin vaihdettiin takaisin liberoihin.

Ja nyt tällä käytössä libero 1.

Meillä on käytetty oikeastaan vaan Liberoa. Joskus on saatu Lidlin vaippoja ja Pampersia, molemmat falskasi ja Pampersit haisikin ihan kamalalle. Muumin näytevaipat oli muistaakseni ihan ok, ite ei oo ostettu kuitenkaan niitä.

Iso kiiitos kaikille !! Me taidetaan kans lähteä matkaan noilla liberoilla ja sit kokeilla ainakin muumit läpi:)

Joo, onhan tää Muumi vähän laatikkomaisempi kuin Libero malliltaan. Liberolta kokeiltiin sekä touchia että newborn-vaippaa ja ne oli molemmat mun mielestä ok. Ja mies tykkäs Liberon kosteusindikaattoreista! Ja oli munkin mielestä kätevä, ennen kuin maito nousi kunnolla kun sitä vähän pohdiskeli että tuleeko sitä edes sen verran että lapsi pissaa..
Muumi on nyt tosiaan senkin puolesta käytössä, kun sain vaippakakun, mikä oli kasattu 1 ja 2 koon Muumeista.
Varmaan tullaan jatkamaan iloisesti sekakäyttäjinä vähän kaupan tarjonnan ja mahdollisten tarjousten mukaan.

Meidän esikoiselle ei sopineet liberon vaipat eikä kosteuspyyhkeetkään. Molemmista alkoi pylly punottaa. Pampperssit oli meidän suosikkeja. Myös muumeja oli käytössä välillä.

Meillä käytössä kans liberot ja muumi vaipat. :) Pampersista en itse henkilökohtaisesti tykännyt ollenkaan. Voimakas haju ja falskaa helposti. Meillä siis alle kolme kiloinen kaveri on ja etenkin pissat tulee poitsulla jalkojen resorin reunoista helposti, vaikka kuinka pippelin olisi asetellut alaspäin ja "oikein". Ovat siis ainakin meidän hoikalla ja pikkuisella miehellä reiluja. Ihan siis ykkös kokoa ollaan kaikista käytetty. :)

Me ollaan esikoisella käytetty vaihtelevasti liberoa sekä pamperssia. Enimmäkseen ollaan pamperssia käytetty. Vähän aikaa jossain vaiheessa taidettiin muumia kokeilla.

Nyt ostettiin prismasta reilu 300kpl pamperssin 2 koon vaippoja kun oli euron paketti joku tarjous juttu :o ne maksoi siis yhteensä 10euroo. Jos ei käy vauvelille niin voihan niitä sit vaikka antaa/myydä jollekkin. Toivottavasti sopis. :)

Me ollaan esikoisella käytetty vaihtelevasti liberoa sekä pamperssia. Enimmäkseen ollaan pamperssia käytetty. Vähän aikaa jossain vaiheessa taidettiin muumia kokeilla.

Nyt ostettiin prismasta reilu 300kpl pamperssin 2 koon vaippoja kun oli euron paketti joku tarjous juttu :eek: ne maksoi siis yhteensä 10euroo. Jos ei käy vauvelille niin voihan niitä sit vaikka antaa/myydä jollekkin. Toivottavasti sopis. :)

Vau mikä tarjous!! Millon tuommonen oli? Yöllä hinnalla käyttäisin mitä vaippaa tahansa:hilarious:

Vau mikä tarjous!! Millon tuommonen oli? Yöllä hinnalla käyttäisin mitä vaippaa tahansa:hilarious:

Viikko sitten perjantaina. Huomasin kun oltiin käymässä prismassa ja ostamassa esikoiselle vaippoja. En tiiä oliko siitä mitään ilmotusta tai että oliko kaikissa prismoissa vai vaan täällä.

Mä hain Lastentarvikkeesta Babyboxin ja käytettiin heti siinä olleet Pampersit. Sattumalta pari osui käyttöön yöksi, jolloin vaihdan vain kakat pois. (Pissoja en vaihda syötöillä yöllä pois.) Toisin kuin liberot oli pampersit jotenkin käteenkin kostean tuntuiset, aivan kuin kosteutta olisi tihkunut vaipan läpi :(

Liberosta on ollut käytössä sekä tavalliset että touchit, niissä ei ole havaittu samaa.

Me kans törmättiin prismassa tohon vaippatarjoukseen, mut kaikki oli sillon jo loppu. Pelkät hinnat ja tyhjät pahvilaatikot jälkellä:(

Voi vitsit, no tuskin enää löytyisi noita tarjousvaippoja... Vaan pitää olla tarkkana vastaisen varalle, noista kun kuitenkin saa ihan riittävästi maksaa vauva-aikana!

Me kotiuduttiin sunnuntaina jo kättäriltä, tyttö syntyi siis lauantai iltana. Kaikki lähtenyt hyvin käyntiin. Maitoa tulee ja imetys sujuu, nännit todella arat mutta kyllä ne siitä rauhottuu. Yöllä nukutaan hyvin ja syö 2-3 tunnin välein. Tänään käytiin porvoon sairaalassa seuranta käynnillä kun kotiuduttiin niin aikaisin ja kaikki oli hyvin. Nautiskellaan perheen kesken pikkuisesta ja sisarukset ovat innoissaan. ( onnex ovat päivisin koulussa ja eskarissa niin saadaan myös rauhassa lepäillä):hilarious:

Kotiuduttiin tänään keskiviikkona iltapäivällä potilashotellista. Ihana olla kotona!
Vauva syntyi tiistaiaamuna.
Kaikki on hyvin niin vauvalla kuin mulla.
Huomenna kontrollikäynti siellä potilashotellin hoitajilla iltapäivällä.
Tukivyö vatsalla on ollut ihana! Ei sisuskalut lölly miten sattuu ja kipuile.
Vatsa on nyt ihan pullataikina... Niinkuin olettaa voi. Ympärys oli maanantaina n. 126cm... Nyt mua mahtuu taas halaamaan lähelle.

Kotiuduttiin eilen sairaalasta. Yritin varata aikaa painokontrolliin kun tytön paino tippunut 300g syntymäpainosta ja näyttää vaan laskevan ainakin mitä sairaalassa mittailtiin.
Mutta täällä kun onse uusi systeemi et nykyään varataan jostain neuvolan ajanvarauksesta eikä terkalta itseltään niin eihän ne siellä tieneet miten sille terkalle sopis niin se terkkari soittaa mulle tänään. En kyllä ymmärrä mitä tossa uudessa systeemissä on järkeä mutta.. eikai mun täydykkään.

Esikoinen 1v2kk ihan ihmeissään.

^ no onpa outo systeemi teillä Henz... toivottavasti saat ajan niin pääsette kontrolliin. Meillä voi onnex soittaa suoraan neuvola tädille jos tarvetta on.

Me ollaan oltu nyt 4pv kotona. Eilen meinasi huoli nostaa päätään kun tuntui että vauvalla on kaikinpuolin huono olla ja hän on niin tukossa että ei saa hengitettyä. Voikohan noin pienellä olla flunssa? Aivastelee paljon ja joku tukkii nenää selkeesti. Ei kumminkaan kuumetta. Masuvaivaa on nyt ollu myös 2pv. Vauvan kakka on aivan vetistä. Eikö sen pitäs olla sellasta samanmoista kuin se mekoniumkin? En tiiä onko normaalia kun esikoista en imettäny. Onkohan mun ruokavaliossa jotain mikä ei sovi vauvan vatsalle.. :/ Tai kunhan ei ole enteilyjä maitoallergiasta taas..

Imetys meillä ei suju kun vauvan kieli on kuulemma niin takana, ettei hän saa imuotetta. Haukkaa kyllä tissistä innolla, mutta heti ekan imuliikkeen tehdessään nänni pulpahtaa pois suusta. Olen nyt pumppaillut ja syöttänyt tuttipullolla omia maitoja. Vaivalloista, mutta yritän nyt vielä saada vauvalle omaa maitoa. Nuo pumppailut olen yrittäny sijoittaa aina siten että on pidempi aika edellisestä omasta ruokailusta/kahvista tms, jos se mitään auttais että maito ois "puhtaampaa". Emt onko oikeesti vaikutusta..

Takaisin