Kotiutumis kuulumisia

Meilläkin aivastelee ja se on normaalia kun vauva sillä availee nenää. Meillä oli myös näkyvästi kuivempaa räkää nenässä joka ei aivastelulla poistunut niin todella hyvä keino avittaa on semmoinen nenäfrida.. eli pienille lapsille tarkoitettu "laite" tai putki jolla voi itse imeä vauvan nenästä räkää varovasti. Eli toinen pää nenään ja toinen omaan suuhun ja imet. Välissä on filtteri ni ei tuu itselle suuhun asti räkä :D saa apteekista. Meillä ollut todella tarpeellinen kun aikanaan keskimmäisellä oli korvakierre ja räkää piti saada pois nenästä kun oli todella tukkoinen.
 
Ja vauvan kakka on löysää ja voihan joku omassa ruokavaliossa aiheuttaa vatsan puruja, kannattaa seurata mikä se voisi olla... kahvi, suklaa yms...
 
Meilläkin vauvan kakka löysää, mut ainakaan synnärillä sanottiin et normaalia kun näytin vaipan ja kysyin kakasta.

Vauva on ihanan tyytyväinen, nyt ikää 3,5vrk ja syö, nukkuu, kakkaa:Heartred
Ei oo ollu mahanpuruja sen jälkeen ku eka päivänään pulpautteli lapsivettä mahasta ja olin ihan epätoivon partaalla et tämmöstäkö tää on ku raukka niin kipee.
Hermo menee hällä kyl nopee jos ei tuu maitoa sillä sekunnilla ku alkaa nälättää, mut onneks päästää pientä ääntä eka et hoksaan tarjota rintaa ennenku nälkä kasvaa liikaa.
 
Joo se on ihan normaalia että vauvan kakka muuttuu sen mekoniumin jälkeen aika vetiseksi ja sit taas sakenee vähän ajan päästä... varmaan maidon koostumiskin muuttuu niin siitä johtuen. Omaa ruokavaliota kannattaa pitää alkuun aika selkeänä eli normaalia kotiruokaa, ei herkkuja eikä liikaa kahvia. Tai ainakin itsestä tuntui et tolleen sai vauvan masua totutettua alkuun tähän ulkomaailmaan. :-D
 
Meidän neidin päivärytmi on todella sekaisin; päivät nukkuu Jan yöt valvoo. Yöllä ei suostu yhtään olemaan yksin, vaan pitää olla sylissä koko ajan. Kauhea itkuhuutoraivari, jos laskee esim. sänkyyn nukkumaan. Koko yö menee syöttäessä, sylissä pitämisessä lohduttamassa, vaipan vaihdossa. Ihana pikkutyttö, mutta vielä ei ole löytynyt oikeaa, järkevää rytmiä. On muuten pirun rankkaa valvoa kaikki yöt...
 
Rytmin löytymistä edesauttaa se, että nukkuu valoisassa päivällä ja yöllä ollaan hämärässä vaikka valvoisittekin. Mun esikoisella kesti 6viikkoa rytmin löytyminen.
Tämä onkin ollut (vielä) helpompi. Viime yönä valvoi/oli levoton 2h. Esikoinen valvoi sen vajaan 6vko joka yö klo 22-03/04...
Eli siis esikoista pidin aamupäivästä eteenpäin esim. olohuoneessa valot päällä nukkumassa vaikka itse olisin menny pimeään makuuhuoneeseen nukkumaan syöttöjen välit.
 
Me ollaan nyt oltu kotona viikko ja kaks päivää , pikkumies on 11vrk. Miehellä talviloma ohi ja huomenna takas töihin. (Sillä oli talvilomaa kolme viikkoa, josta se pari viikkoa meni odotellessa.) Vähän jännittää ja hirvittää, että miten arki oikein alkaa sujumaan. Nyt täytyy sitte alkaa nousemaan aamuisin ylös silloin, ku taaperoki herää. Ja herättää noi koululaiset. Tähän asti on saanu nukkua vähän pitempään aamusta. Saa nähdä miten käy. Poika lähinnä syö, nukkuu, pissaa ja kakkaa vielä toistaseks, vaippoja saa vaihtaa tosi usein. Vähän alkaa oleen hereilläki välillä ja kattelee ympärilleen silmät suurella. On niin söpö tapaus.
 
Takaisin
Top