Kotiutumis kuulumisia

Ei tullutkaan mieleen et vois johtuu koosta.. sänkykin on niin pehmeä verrattuna siihen sairaalan karmeaan kovaan patjaan mis imetys oli kyl helpompaa.

Mä ajattelin sujauttaa sijauspatjan alle napakan maton. Jos se auttaisi. Olisi niin näppärää jos vauva voisi olla yöt tissillä. Jatkaa samaan malliin kuin sairaalassa..
 
Me päästään tänään kotiin!
Tytöllä ikää 5vrk.
Hän on meidän kunnan ensimmäinen vauva :)

Kun tässä kohtaa vielä vähällä on väliä niin täytyy korjata: vauva oli siis eilen 4vrk vanha, kun kotiin päästiin - viidettä päivää oltiin sairaalassa syntymän jälkeen :wink
 
Muokattu viimeksi:
Meillä tuplien kans 5 sairaalassa olo päivä :sad001 joha jo kotia joutas mut vaavelien paino ei lähe nousuun, vaikka kuinka hörppii. Päästää kotia heti ku paino on prosetuaarisesti nousussa :)
 
Miksi te Talvivauva olitte niin monta vuorokautta sairaalassa?
Ensin laski paino liikaa 4005g-> 3650g ja sit oli vähä bilirubiiniarvot koholla niin varmistettiin, että ne lähti laskuun. Ei tarvittu kumminkaan valohoitoa.
Eilen olin malttamaton ja kovasti lähdössä kotiin, mut hyvää teki olla vielä yksi vuorokausi. Nyt paljon rennompi olo. Hyvä rytmi löytynyt ja itekin sain jo nukuttua :Heartpink
 
Kiva lukea teidän kuulumisia. Hienoa, että arki on lähtenyt rullaamaan alkutakeltelujen jälkeen. Kunpa mäki pääsisin pian synnyttään. Aikaisemmilta kerroilta ei kyllä ollu näin kovaa odotusta ja hinkua synnyttämisen suhteen ku nyt tän neljännen kaa.
 
Meidän kolme isoveljeä toimi viikonlopun loistavasti sitterinä :-) Ihanat isot yllätti äidin täysin! Olivat niin levollisen rauhallisia vaikkakin innoissaan siskosta :dummy1:
:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink Kuinka suloinen voikaan pieni ihmistaimi olla!!! :Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink

Sulattaa paatuneemmankin sydämen :shy:
 
Me kotiuduttiin maanantaina. Eilen käytiin vielä labrassa tsekkailemassa bili-arvoja, mutta iltapäivällä saatiin tieto ettei niitä tartte labroissa enää seurata. Jos vauvan vointi jotenkin muuttuu niin sitten tietysti.
Ihanaa olla kotona, vaikka aikamoista sekamelskaa tää vielä onkin :hilarious: tuore isoveli on ollu ihanasti mukana niin vauvan hoidossa ku kaikessa muussakin - yhtäkkiä muka niiiin iso poika :Heartblue tyttö nukkuu, syö ja kakkaa sekä hurmaa meidät kaikki :Heartpink imetys on lähteny kans ihan mukavasti käyntiin ja pimu on tissittelyn päätteeks tyytyväinen, niin ei olla enää lisämaitoja annettu maanantain jälkeen. Toivon tosiaan, ettei sille oliskaan tarvetta ja paino nousis hienosti omalla maidolla. Maanantaina tulee th kotikäynnille, niin sillonhan se selviää sitten!
 
Ihania kuulumisia talvivauva ja awsedr!!:Heartred
Kuulostaa että teidän kotiajat on lähtenyt tosi mallikkaasti pyörimään uuden tulokkaan kanssa:)
 
Meillä kans lähtenyt arki rullaamaan ihanasti! Isot siskot haluaa olla mukana vauvan hoidossa ja varsinkin tupla isosisko ei välillä malttais edes leikkiä, kun pikkuveljeä pitää tuijotella. :Heartred vauva on nukkunut aika paljon, mutta tänään ollut oikeastaan eka päivä kun on oleillut hereillä... :-)
 
Mites te ku ootte päässy jo vaippoja vaihtamaan ja peppuja pesemään ni minkä merkkisiä vaippoja teil on käytössä ? Ootteko huomannu niis jtn eroja ? Esim. Toinen ois parempi iholle ku toinen tai toinen falskaa helpommin yms ? :)
 
Mites te ku ootte päässy jo vaippoja vaihtamaan ja peppuja pesemään ni minkä merkkisiä vaippoja teil on käytössä ? Ootteko huomannu niis jtn eroja ? Esim. Toinen ois parempi iholle ku toinen tai toinen falskaa helpommin yms ? :)

Miun vauvat on ollu molemmat pikkuvauvaiässä liian kapeita Pamperseihin, Liberoiden pienet koot istuvat huomattavasti paremmin. Meillä myöskään ei oo kummallekaan käynyt mitkään vaipat joissa on puukuitua.
 
Meillä on kokeiltu Muumi, Naty, Pampers ja Libero (juu, haalin vähän ilmaisnäytteitä). Noista Pampers oli sellanen, mistä molemmat miehen kanssa todettiin, ettei jatkoon. Falskas meidän rimppakintulla ja siinä vaipassa oli jotenkin outo haju. Noita muita onkin sitten käytetty sujuvasti sekasin ja vuoronperään. Miehen suosikki on tainnu olla Libero, oppi siihen synnärillä. Mä taas ehkä kotimaisuuden puolesta suosin Muumia. Vauvan iholle ei oo mikään vaippa tehnyt mitään.
 
Meillä on kaikilla käytetty Liberoita ja kestoja. Pampersit tosiaan haisee ihan kauheelle ja en tykkää siitä verkkomaisesta sisuksesta joka ainakin aikanaan niissä oli, se jäi heti kiinni peppuun jos ehti minuutin liian kauan olla soosit housuissa. Muumeja on käytetty isommilla, musta ne on sen verran kovia, että en halunnut ihan pienelle niitä laittaa. Kotimaisuudesta iso + :) Lidlin vaipatkin, Toujours tms. on ihan ok, niitäkin meillä on isommilla vauvoilla pidetty jonkin verran.
 
Joo täällä sama homma; liberoita pääasiassa käytetään. Pampersia, jos käytetään niin vaan päivällä. Se tuntuu helpommin falskaavan yöllä, niin et pissat tulee läpi...
 
Mulla ei oo vielä vaipanvaihtokokemusta itellä mut kaikki mitä oon kuullut on tosi paljon samoilla linjoilla edellisten kanssa. Pampersista oon kuullu pelkkää huonoa, jotenkin kuulemma heikkoa se materiaali, muumit hyviä ja myös Lidlin vaipoista oon kuullu kehuja vaik en osaa yhtään sanoa millaisia ne on.
 
Mun kokemukset esikoisen kohdalla, että Liberolle pienestä mitoituksestaan iso plussa. Neiti syntyessään 2,3kg ja eka käytettiin Liberon ykkösiä, niistä siirryttiin Pampersin ykkösiin, niistä Liberon kakkosiin, josta Pampersin kakkosiin jne vuorotellen. Kummatkaan ei falskannu vielä tässä vaiheessa. Neiti oli 4-koon vaipoissa vasta noin 2v iässä ja niissä Libero falskasi yöllä. Pampersin Active fit oli mun mielestä päivävaippana kaikista paras, ohut ja pehmeä. Housuvaipoista ei kokemusta kun hoidossa ei niitä saanu käyttää, niin en sit ostanu koskaan kotiinkaan. Vitosiin ei ikinä päästykään kun ei enää käytetty vaippoja.

Muumeja kokeilin hetken ja annoin paketin ystävälle eteenpäin. Tuli sellainen vaikutelma niinku vauvalla ois ollu tiiliskivi housussa :sour: Lidlin vaipoista, Pirkasta ym ei kokemusta.

Mies sai joululahjaks siskonsa kokoaman isyyspakkauksen ja siellä oli Liberon touch1 -paketti. Ne ekana kokeiluun kunhan tässä joskus tulee mutka synnärillä tehtyä.
 
Mun kokemukset esikoisen kohdalla, että Liberolle pienestä mitoituksestaan iso plussa. Neiti syntyessään 2,3kg ja eka käytettiin Liberon ykkösiä, niistä siirryttiin Pampersin ykkösiin, niistä Liberon kakkosiin, josta Pampersin kakkosiin jne vuorotellen.

Hyvä tietää noista pienistä mitoituksista Ipa! Kun tää meidän typy on kans tosi mini syntyessään, niin turha lähtee osteleen vaippoja jotka ei ees päällä pysy.
 
Takaisin
Top