Kotidoppler

Mä edellisessä raskaudessa alotin kans ajoissa... Yks ilta säikähin ihan älyttömästi, ku rupes kuulostaa yhtäkkiä siltä ku joku ois rällänny mopolla mun sisällä o_O liekö ollu kadoksissa oleva pieru rälläämässä :D
 
Mä oon miettinyt et jos ostaisin tässä raskaudessa doplerin kun esikoisen aikana en sitä ostanut.

Minkalaista suosittelette?
 
Mä tykkään tonmosesta missä on se anturi erikseen ettei tarvi koko laitetta liikutella :)
 
Tekisi kovasti mieli hankkia dopleri, mutta mitä jos tulee vainoharhaiseksi? Esikoisen kohdalla ei ollut kotidoppleria ja neuvolakäynnillä kuului ongelmia sydämessä -> tutkimuksiin yliopistolliseen -> käynnistykseen. Mmn, tavallaan olisi kiva mutta tavallaan ei - olen kahden vaiheella.

Lisäys: nyt tuli mieleen että jos olisi ollut doppler kotona esikoisen kohdalla niin olisinko huomannut kotioloissa sivuäänen ja liian nopean sykkeen.
 
Syysneito, mun mielestä vainoharhaisuus on parempi kuin se että kotona kuuntelee dopplerilla ja sykkeen kuullessaan luottaa että kaikki on hyvin vaikka keho ja tuntemukset sanoisi muuta. Jostain luin juttua että mieluummin lähtee näytille kuin luottaa omaan dopplerointiin tms. :/
 
Nyt alkanut kuulumaan senmosta huminaa alamahan seudulla, muistan sen esikoisen ajalta oliko se jotain lapsiveden virtausääntä tms, en tiiä :D
 
Se humina on muistaakseni istukan/napanuoran ääni. Sen "syke" on sama kuin äidin. Samanlainen ääni kuuluu silloinkin kun ei oo raskaana laskimosuonista sieltä aivan kohdun reunoilta.
 
Joo tänään huomasin että molemmin puolin "mahaa" löytyy viuhviuh äänet, toi eka minkä löysin löyty ja löytyy vieläkin keskeltä, eli olisiko sit eri? Huminaa kuuluu sykkeen kera siis kolmesta kohtaa :D
 
Jos kaikki hyvin vk12 ultrassa niin hankin kyllä kotidopplerin (kiitos suosituksista!). Tällä hetkellä hiukan epätietoinen olo kun vielä 14 päivää ennen ensimmäistä ultraa. Kotidopplerin avulla kun saa varmasti mielenrauhan :)
 
Mä en mee varhaisultraan niin koitan tolla dopplerilla saaha varmistusta et siellä joku on :) Saas nähä milloin alkaa kuulumaan!
 
Täällä kuului 8+2 syke Unborn Heart illa :Heartred Keskisyke 176 BPM. Ei oltaisiin voitu edes kuvitella vielä kuuluvan kun käytii laite ostamassa Verkkokaupasta tänään. Jonkun aikaa meni että tosta ihan keskeltä häpyluun yläpuolelta "alaspäin" painamalla tuli kuuluviin :)
 
Höh, mä oon jo 7+0 asti kokeillut eikä kuulu kun voimistuvaa kohinaa joka päivä ja nyt 8+5 :) Mut kiva varmasti kun kuuluu aikasin! Saanko Tania kysyä oletko "normimitoissa" vai löytyykö ylimäärästä, mietin vaikuttaako se mulla ettei kuulu, on nää edelliset raskauskilot viel hyvässä jemmassa mulla :P
 
Pitäisköhän munkin kokeilla illalla... tänään 8+6. Mulla on kyllä sellanen uhan karvalakkimalli, ei näy sykeluvut, kuuluu vaan ja oon ite sitten laskenu joskus esikoisen raskaudessa. Ja koko laite siis yks möykky, ei mitään erillistä anturia.
 
Mulla näkyy sykeluvut mut tosi oudosti, sillon kun ei kuulu mainittavaa junputusta niin näyttää hetken vaikka 160 ja sit katoaa. Mietin välillä olisiko pikkusen sydän mut ei vaan kuulu viel tarpeeks lujana? En tiiä, oma sykekin välillä 100 ton laitteen mukaan :D
 
Saat kysyä Jannski, suoraan sanottuna ei uskottu kuuluvan juuri sen takia kun on esikoinen ja painoindeksi kevyet 29 :O Mutta mulla paino jakautunu perseeseen ja tisseihin enempi että mahassa ei ihan niin paljon ylimääräistä ole mitä voisi kuvitella painon perusteella..
 
Täällä tänä iltana 10+0 angelsoundsilla kuultu sydänäänet :Heartred 162 oli syke sekuntikellolla mitattuna.. Selvät mutta vielä hiljaiset sydänäänet. Aika ihana fiilis. Siellä siis tosiaan On elämää :Heartred eikä tää pahoinvointi oo ollu for no reason :wink tuolta häpyluusta inasen ylöspäin vasemmalla löytyi "kertun" ääni.
 
Mun doppleri saapuu huomenna tai tänään! :) pitäähän se heti kokeilla vaikka vkot on vasta 8+1 eli tuskin kuuluu :D
 
Takaisin
Top