Kotidoppler

Ei sitä tiiä :) Mä oon kuunnellu kolmisen viikkoa kaiketi mut onpi vararavintoa tossa mahassa ni sekin varmasti vaikuttaa :D
 
Niinhän tota on jääny vähän edellisestä raskaudesta itelleki, kun ei kerenny tiputtaa,et saas nähä :eek:
 
Käytiin tänään ostamassa verkkokaupasta unborn heart doppler. Ei mikään hienoin laite mutta ei myöskään hinnalla pilattu. Miehen sydänäänet kuului hienosti, mutta vauvasta en niin tiedä. Vaimea jumputus vähän häpyluun yläpuolella kun suuntasi alaspäin. Ja sittenkään ei ollut mikään super nopea se syke että oiskohan se voinu olla mun oma? Jotenkin en oikeen saanut sitä appsiakaan puhelimessa toimii että olis nähnyt mitään lukuja. No täytyy yrittää uudestaan pian.
 
Itse kokeilin eilen (vk 11+5) ensimmäistä kertaa kotidoppleria (UnbornHeart), mutta ei se oikein onnistunut :hilarious: Onko teillä jotain vinkkejä tai vastaavaa tietoa mitä kannattaa ottaa huomioon? Missä asennossa kannattaa olla? yms.
 
Oma sykekin saattaa olla nopea mut vauvan syke on hevosen laukan kuuloista :) Asentoa on vähän vaikea sanoa kun vauva voi olla missä kohti vaan ja rasvaa tai sisuskaluja tai istukka edessä. Mutta esim mulla kuuluu kun laitan tohon häpyluun viereen ja suuntaan vähän niinkuin tonne alapäähän päin mut vähän vaan, ja painaa sillai sentin kaks ihoa alemmas et ei kovaa mut ei liian kevyesti :)
 
Täälläkin on yritetty kaverilta lainaan saadulla Angelsoundsilla kuunnella, mutta en ole vielä saanut sikiön sykettä kuuluviin. Omien valtimoiden sykintä kyllä kuuluu ja istukan äänet. Kolme kertaa olen kokeillut, nyt 10+0. Testaillaan uudelleen sitten taas reilun viikon päästä kun tullaan reissusta kotiin :)
 
Tilasin kans ebaystä dopplerin, ja sitä nyt odotellaan. Sonoline B -merkkinen, ja digitaalinäyttö siinä päällä. Saa nähdä miten toimii, laitan käyttökokemuksia kun pääsee kokeilemaan.
 
Meillä kävi niin hassusti että ekan kokeilun jälkeen 8+2 kun saatiin tallennettua sykkeet Unborn Heartilla, ei olla saatu sen jälkeen tallennettua kun kuuluu istukan takaa jumputus ja sovellus ei tunnista sitä.. Kokeiltiin sitten tänään (10+3) hetken mielijohteesta ihan suoraan häpyluun päältä ja sykejumputus kuului aivan selvästi omaan korvaan ;D Sovellus ei tosin tunnistanut kuin muutaman kerran sykkeen ja näytti aina silloin 155-170 BPM :)

Ihmeteltiin vain kun kuului tosissaan ihan häpyluun läpi :D Kaipa mulla on vaan kohtu sitten niin taaksepäin kääntynyt.. Luulin että kohtu olisi jotenkin lähempänä häpyluun reunaa näillä viikoilla. Taitavat joutua 1,5vk kuluttua tehdä nt ultran alakautta :D
 
Eilen sain pienen paniikin itselleni, en löytänyt sydänääniä. Noh löytyihän ne sitten vihdoin kun mies tuli viereen, ja tänään tajusin syyn miksei kuulunut eilen: nyt ne kuuluu paljon ylempää, ei enää tuolta alamahasta vaan n. puolivälistä navan alta. Miten sitä ei tajunnut että kohtu kasvaa ja nousee koko ajan :D
 
Itse kokeilin tänään toisen kerran kuunnella kotidopplerilla ääniä. Sydänääniä en kuullut, mutta vauvan pulssi näkyi aina hetkellisesti. Helpottava tunne on kuitenkin nähdä pulssi hetkellisesti vaikka sydänääniä ei kuuliskaan. :) En tiedä onko taidosta puute vai miksi en saa pulssia näkymään pidemmän aikaa?

ps. Itsekkin sain pulssin hetkellisesti näkymään navan alta
 
Ei täälläkään syke näytöllä näy kuin hetken välillä, liikaa häiriötä varmaan ympärillä :) Kuuluu kyllä.
 
Mäkin yritin eilen uudestaan. Oma pulssi se varmaa vaan kuuluu ja välillä välkkyi näytöllä 140-160 pulssi muttei kuulunut. Tiedä sitten voiko toi olla häiriö vaan vai okea vauvan pulssi? Turhauttavaa! Ymmärän hyvin miksei kaikki suosittele kotidoppleria kun tosta saa ahdistukset helposti kun ei löydä sydänääniä vaikka kaikki muuten vaikuttaa olevan reilassa.
 
Kuuntelin tänään dopplerilla ja pieni teki jotai kuperkeikkoja kun välillä kuulu töms töms sit läheltä ja sit kauaa ja en anturia liikuttanu yhtään :) Ihana pieni muru siellä touhuaa :Heartred
 
Mä oon kans alkanut haaveilemaan kotidopplerista :grin mutta kuinka kauan siitä on iloa, tarkotan siis sitä, että kun vauva alkaa liikkumaan niin eikös se aja saman asian eli kertoo, että joku siellä on elossa? Huomenna ensimmäinen neuvola ja täti lupaili, että voidaan kokeilla kuunnella sydänääniä. En tiedä oonko enemmän innostunut vaiko jännittynyt! :love017
 
Tänään 11+4 kuului ja näkyi syke samantien kun laski laitteen vatsalle :Heartred Kyllä se 4pv vihlonta ja kuplinta tuotti tulosta kun nousi ihan parissa päivässä tohon virtsarakon yläpuolelle :)
 
Daisy jos vaikka liikkeiden tuntemiseen menee vielä monta viikkoa vaikka rv 17 asti niin kyllähän sitä ehtii käyttää :) Itellä nyt käytössä toisen raskauden aikana ja päivääkään en oo katunut, ja voin sitten lainata kavereille tms :)
 
Takaisin
Top