Kotidoppler

Jannski

Sukkela juttelija
Täällä odotan kuumeisesti että pääsis dopplerilla kuuntelee, ostin esikoisen aikana ja silloin oli tarpeen, mieltä huojensi kuunnella sydänääniä jos oli hiljaisempaa hetkeä.
Onko muut hommannut jo vai onko suunnitelmissa myöhemmin? :)
 
Meillä mieskin tykkäsi kuunnella esikoisen aikaan, vielä kun ei liikkeet tuntunut ulkopuolelle :) Neuvolaan en häntä huolinut mukaan ni ei siellä päässyt kuuntelemaan.
 
Tarkoitus on hankkia, jos raskaus tästä etenee :) Jannski, onko sulla suositella jotain merkkiä? Miltä viikolta alkaen ne äänet pitäis tuolla kotidopplerilla kuulua?
 
Kääks! kuinka helppoa ne sydänäänet on sillä löytää? Joskus kuulin, että sitten jos ei vanhemmat löydäkään ääniä niin tulee vääriä hälyytyksiä päivystykseen kun ammattilainen sit kuitenkin löytää ne. Vai mitenkähän ne esim neuvolassa suhtautuu noihin? Mutta siis kuulostaa kyllä ihanalta, että sais niitä kotona kuunnella! Varmaa joutuis sit hankkia tonki. Kalliiks tulee elämä :D
 
Anteeksi tänne hyppely halusin vain kertoa että UnbornHeart- Doppler on meillä valmiina hankittuna. Tykkään koska tällä ei sekota omia ja vauvan sykettä ku näkee puhelimella/tabletilla mihin nyt liittää ni pulssin :p saa nauhoitettua ääntä ja lähetettyä helposti eteenpäin. Piirtää käyrää ja potkulaskuriki löytyy mihi voi merkata potkut. Itse tykkään tästä, viel ku pääsis käyttää :D omia ollaa kuuneltu miehen kanssa. Joten kokemusta ei vauvan sykkeistä ole mutta vaikuttaa ni hyvältä mitä olen ohjelmaa ja doppleria tutkinut :wink
 
Mä oon just tota samaa miettiny Haikaranyytti :) mulla oli just se angelsounds missä ei edes sykkeitä näkyny nii sai sit ite laskee :D

Lise, kyl sillä helposti löytää sit ku vauva on jo isompi :) mut esim. jos istukka eessä niin saattaa olla hankalampi löytää. Aikasilla vkoilla niitä saa ettimällä ettii että ne jostain löytää :D
 
Kkattja: Mä suosittelen tota koska monesti kuulen ( vasta ystävältä ) että oli luullut että kuuntelee sikiön sykettä todellisuudessa kuunteli vain omaa ja ku neuvottii käytössä no sikiön syke kuulosti aivan erilaiselta :wink
Mutta itse pidän tärkeänä kun joskus ensikertalaisena tuota käytän että näen kumman syke siellä on :Heartred + on tossa muutakin plussaa :) kerroha kokemuksia sit miltä sikiö kuulostaa jos hankit tuon :)
 
Mäpä infoilen sit :)

Siks laskinki sitä sykettä varmistuakseni et ei oo oma, kun sikiön syke heittelee kuitenkin 120-170, ja oma syke on siihen verrattuna hidas. Pitihän sillä omaki syke kuunnella varmuuden vuoks et miltä kuulostaa :D
 
Mulla on semmonen missä se "anturi" on erikseen, sillä helpompi kai löytää syke :) Kokeilin sillä ekaa kertaa vasta ekan kerran toisen neuvolan jälkeen, vauvan sykkeen löysin heti ja se oli sen 145-155 näytön mukaan, istukan äänen erotti kans selkeesti :) Nyt alan varmaan joskus rv 8 ---> kokeilee, sillon kuullemma voi aikaisintaan näkyä/kuulua dopplerissa, vaikka ne suosittaa aikaisintaan rv 10-12 kokeilee :) Muistan kun neuvolassakin sai välillä sanoa mistä kohtaa kannattaa kuunnella kun löysin useimmiten siitä samasta kohtaa.
 
Oon nyt lueskellut tosta dopplerista ja tosi aikaisin on jotkut saanut ääniä kuuluviin, rv 7-1 :eek: Vaikuttaakohan miten oma rasvakerros yms yms? Viikon päästä alan kokeilee, vähän jotain jännistystä kun en mee varhaisultraankaan :)
 
Oman ja sikiön sydänäänet kyllä erottaa.. Sikiön sydänääni on paaljon tiheämpi kuin oma. Se kuullostaa siltä kuin juna tsukutsukutsuku. Siinä ei pitäisi olla epäilyksen häivää. Meillä on myös doppler, Angelsounds, ja sillä saatiin ekassa raskaudessa kuulumaan 12 viikon tietämillä.
 
Mulla esikoisen ajoista toi angelsound... Nyt kyl kovasti houkuttelisi toi UnbornHeart- Doppler jos sen saa iPadiin ja iPhoneen :wink
 
Mulla on esikoises ajalta doppler ja sitten kub verrkokauppaan tuli näitä vauva juttuja niin oli pakko ostaa jo keväällä uusi sieltä. Sai sen verran halvalla. Nyt on kunnon doppler millä saa äänitettyä sykkeen. Odotan että pääsen käyttämään sitä.
 
mulla myös kotona odottamassa esikoisen ajoilta dopleri, viimeksi kuului rv 10, eli vielä kuukausi pitäisi malttaa odotella :P
 
Nyt jotenkin on alkanut houkuttaa dopplerin hankinta, vaikka aina aiemmin olen ajatellut että se on ihan turhake. Varsinkin tuo iphonen ja padin kanssa yhteensopiva kiinnostaa.. Niin se mieli muuttuu!
 
Pakko päivittää tätä omaa dopplertilannetta. Ihana ystäväni lupasi lainata omaansa. :) Kiva päästä kokeilemaan, esikoista odottaessa noita oli vielä paljon vähemmän ja taisivat olla aika kalliitakin niin silloin en ollut innostunut. Nyt kävi vielä näin hyvä tuuri. :)
 
Takaisin
Top