Koska kerrotte töihin raskaudesta?

Mä kerron rakenneultran jälkeen, siihen asti masukin varmaan pysyy piilossa :)
 
Mä oon kertonut pienissä osissa työporukalle, mutta nyt jo kaikille on kerrottu ! :happy: esimies ja työkaverit tietävät, mutta osastonhoitajalle on vielä tunnustettava. Jouduin jäämään jo nyt sairaslomalle 4 työpäiväksi, sillä olen tehnyt nyt tovin yötyötä joka ei enää ilmeisesti minulle sovi.. onneksi pian paluu normaaliin päivärytmiin. Mutta kun pomolle ilmoitin saaneeni sairaslomaa hän kuulosti, niin kuin joka kerta, niiin kypsältä että päätin jättää vielä kertomatta :grin
 
Mulla loppuis hoitovapaa viikkoa ennen ku uus äitiysloma alkaa. Ajattelin soitella töihin sit kun on saanu sen raskaustodistuksen, en vaan muista millä viikoilla sen saa..? Sit alkaa kelarumbat ja muut taas, Huoh...
 
Mä kerroin jo töihin kun pomo soitti ja kertoi, että töitä olisi tarjolla jouluun asti. En ala taktikoimaan ja piilottelemaan vaikka määräaikainen olenkin, eipä tuo haittaa juurikaan että työt loppuu joululoman alkaessa, vaikka äitiysloma alkaakin vasta 16.1. Vähän samalla lailla meni esikoisen kanssa, silloin vaan kesäloma alkoi jo 22. viikolla, nyt jopa 32. viikolle saa olla töissä.

Tietysti tilanne on taas se, että ei ole työpaikkaa odottamassa äitiysloman ja vanhempainvapaan jälkeen, mutta kun en ole sellaiseen luksukseen päässyt tottumaan, niin asennoidun, että toisaalta on sitten vapaus miettiä rauhassa, mihin sitten hakeutuu vai haluaako esim opiskella lisää.
 
Mä olen myös jo kertonut töissä. Alkuun pelkäsin millainen reaktio esimieheltä tulee, mutta toisaalta ei jaksa enää kiinnostaa. Ajatelkoot, mitä ajattelee, toivoisin, ettei minun tarvitse palata nykyiseen työhöni äitiysloman jälkeen. Muutenkin haluaisin ehkä olla hieman pidempään hoitovapaalla kuin esikoisesta.
 
Mulla myös on siis se tilanne että sain vain määräaikaisen sopparin äitiysloman alkuun asti, mutta sama homma oli viimeksikin eli se ei kyllä mua haittaa. Onpahan tosiaan sitten vapaus tehdä myös jotain muuta halutessaan äitiysloman jälkeen :)
 
Mulla tuli vähän muutoksia suunnitelmiin...eli mulla päättyikin työvuoro eilen jo aika paljon aikaisemmin kuin piti, koska meidän päiväkodissa on parvorokkoa ja se on siis alkuraskaudessa vaarallinen sikiölle. Jouduin siis kertomaan pomolle raskaudesta jo nyt, vaikka olin ajatellut kertoa vasta ensi viikolla jos nt-ultrassa on kaikki hyvin. Minulla nt-ultra on siis maanantaina. Johtaja siirsi minut toiseen päiväkotiin tästä päivästä alkaen ja ainakin seuraavaksi kolmeksi viikoksi, koska se on vähimmäis varo aika tartunnan suhteen. Ei tän nyt ihan näin pitänyt mennä mutta ei voi mitään. Toivotaan vaan etten ole tartuntaa vielä saanut koska ilmeisesti kesäpäivystys päiväkodissa oli parvorokko viikkoa ennen kuin minä olin siellä. Kävin eilen verikokeissa josta selviää vasta-aineet ja mahdollinen tartunta.
Babe 12+0
 
Oho Babe, kuulostaa aika ikävältä. Toivottavasti et ole saanut tartuntaa :sad001

Mä en ole vielä kertonut enkä haluaisikaan kertoa ainakaan ennen rakenneultraa, joka on 18.09., mutta minulla on hankalat työajat, 07-15, joten kaikki labrakäynnit, neuvolat ja ultrat yms sattuu tosi ikävästi työajalle ja se olisi niin paljon helpompaa päästä niille jos työnantaja tietäisi. Mulla on vuoden loppuun määräaikainen ja äitiysloman pitäisi alkaa 23.12. Olisin halunnut jatkoa mutta tuskin tosiaan saan kun olen raskaana.
 
Eilen kun töihin palasin olin todella otettu siitä kuinka työkaverit eivät ole juoruilleet muille osastoille raskaudestani, näin käy yleensä aina :hilarious: osastoja meillä 3, kyllä muutkin sen sitten huomaavat aikanaan ! Asukkaat, palvelutalossamme, eivät tälläisiä asioita yleensä huomaa, paitsi tällä kertaa yksi vanha rouva joka syöksyi minua halaamaan kesken lounaan syönnin :grin minulla 8 vkon tauko päivävuoroista, joten eiköhän sen jo huomaa jotenkuten..
 
Kerroin np-ultran jälkeen töissä. En ehkä muuten olisi vielä kertonut, mutta meillä on kesätyöntekijä, jonka soppari on loppumassam niin ajattelin, jos haluavat jatkaa sitä :)
 
Tosi kivasti ajateltu enkelikello82! :) Moni ei ehkä osaisi ottaa huomioon samalla lailla :)
 
Milloin se onkaan kun viimeistään pitää kertoa pomolle? :) alkoi juuri 4 viikon loma eli töihin palatessa olen jo viikolla 21 :D hyvin sain piilotettua mahan tähän loman alkuun.
 
Palasin tänään töihin ja kerroin muutamalle työkaverille... yksi mummo-ihminen siihen, että kyllä hän on arvannut että kohta mä oon raskaana. Ööh, okei.
Toinen sanoi että ei helvetti, Onnea! (hän huudahti) :grin ihmisten reaktiot on kyllä tosi outoja...
kahdelle pomolle ilmoitin sähköpostilla kun niitä harvemmin näkyy. No nyt näkyi heti tänään ja tämä kävi kertomassa että kaikki raskauteen liittyvät käynnit sisältyy sitten työaikaan...what???! Upeeta!
 
Äh, mulla on vatsa ponnahtanut esiin ja on vaan ajan kysymys milloin työkaverit alkaa sitä toden teolla ihmetellä.. tänään puhuttiin vauvajutuista kahvilla ja olis ollu niin helppo kertoa. Mut eipä tullu ulos suusta :confused: joku kuitenkin sanoo "tienneensä" tai huomanneensa, ja musta tuntuu kiusalliselta ajatus, et joku pällistelis mun mahan seutua. Ärs.
 
Jep, aina varmasti löytyy joku Helgan mainitsema "mummoihminen" tai miksei vähän nuorempikin joka on asiasta jo kaaaaaauan tiennyt ja vähintäänkin arvannut asian. :wink Meilläkin töissä oltiin etiäisiä tästä mun raskaudesta jo kuulemma koettu ennenkuin kerroin ja nähty jotenkin asia mun naamastakin. :hilarious:
 
Niin miks tarvii jotain tommosta olla sanomassa. On varmaan elämä tylsää kun näkee työkavereista etiäisiä.
 
Se on kans ollut suht yleinen kysymys, että kauanko olette yrittäneet?
Jotenkin meen lukkoon siitä. Keksin kyllä aina jotain kun en halua avata asiaa kaikille.
Ja ajatelkaa... sellaistakin kuulin, että kuka on sen sorttinen että tekee lapsia ja kuka ei... voi taivas sentään.
Annetaan "mummoihmisille" anteeksi nämä höpötykset :woot::grin
 
Takaisin
Top