Koska kerrotte töihin raskaudesta?

Tällä viikolla kerroin töissä, kun satuin näkemään pomon kahden kesken. Kysyin, että voinko tulla puhumaan yhdestä asiasta. Otti kyllä tosi kivasti ja ihan kuin olisin nähnyt silmien kostuvan. Ja onnittelikin. Olen aloittanut uudessa paikassa enkä tiedä pomon taustaa. Nainen kuitenkin.

Ensi viikolla on toinen neuvola ja saatan hieman myöhästyä töistä, mutta se on ok, kun syy on tuo. Tunti on varattu neuvolakäyntiin ja ne täytetyt lappuset pitää viedä ja niitä sitten katsellaan. Meneeköhän siellä koko tunti?
 
^ meillä meni ylikin, tunti ja vartti ehkä. tuskin ekalla kerralla ainakaan hirmu paljon nopeampaan selviää kuin tunnissa?
 
Mulla töissä huomattiin melkeen ennen kuin itse tiesin. Pomo oli huomannut, että olen hiljainen ja väsynyt ja tuli kysymään päivä plussatestin jälkeen asiasta. Otti asian hyvin ja suunnittelee jo kovasti työkuvioita sitten kun palaan töihin.
 
move88: Eka neuvola siis oli jo heinäkuussa, silloin varattu 1,5 tuntia. Muuten oltaisiin selvitty tunnissa ja vartissa ja mutta loppuajan kyselin asioita ja juteltiin muutenkin, koska silloin ei ollut kiire pois.

Aikaisessa laitan viestiä tänne. Tietokone buuttaili ja äänteli tuossa ennen viittä, eikä nukkumisesta tullut enää mitään.
 
^ luinpas huonosti :) ei meillä tokalla kerralla mennyt kuin 45minuuttia, kun ei ollut sen kummempia läpikäytäviä asioita siinä voimavaralomakkeessa.
 
Mä oon töissä kerronut jo näkyvien oireidenkin takia. Toisaalta, kun on hyvä työyhteisö niin mielläänhän sitä hyviä uutisia jakaa.
Toisaalta kun itsellä on puolittain työnhaku päällä, niin en oo viittiny facessa asiaa julistaa. Sielä kun on potenttiaalisia työnantajia paljon :)
 
Kerroin töissä jo hyvissä ajoin, varmaan viikolla 10. Ajattelin että parempi kertoa ja käydä tarvittaessa työajalla neuvolareissuilla, ettei mene hirveäksi säätämiseksi ja selittelyksi ne päivällä olevat neuvolakäynnit. Ajattelin että stressaan itseäni vähemmän. Ja ihan hyvä kyllä oli kertoa hyvissä ajoin. Vaikka vähän oli hassua kertoa työantajalle ennen kuin uskalsin kertoa omille vanhemmille (kerrottiin sukulaisille vasta np-ultran jälkeen)!
 
Mulla oli sellanen tilanne että halusin töistä jatkosopimuksen käteen ennen kun kerroin yleisesti, varmaan viistoista työkaveria tiesi asiasta jo aikasemmin. Nyt kun tänään sain sopimuksen vuoden loppuun niin mun on jopa vähän pakko kertoa töissä varsinkin esimiehille, koska raskaus rajottaa viimestään mahan näkyessä tiettyjä työtehtäviä. Haluaisin tehdä loppuun asti lähityötä vankien kanssa, mutta katsotaan mikä fiilis on sitten myöhemmin.
 
Kerroin viikolla 17, kun oli tiimipalaverissa puhe ensivuoden töistä. Tosi hyvin otettiin uutinen vastaan :)
 
Kerroin rakenneultran jälkeen 20+4. Kaikki ottivat asian hyvin vastaan. Ja mukavaa kun nyt voi huoletta olla vatsan kanssa eikä tarvitse piilotella. :)
 
Tuossa reilu kuukausi sitten kerroin HR:lle ja yhdelle läheiselle työkaverille. Muulle työpaikan väelle kerron jollakin erikoisella tavalla ensi viikolla, kun raskausviikko 23 alkaa.

Vatsaa minulla ei juurikaan ole, joten kukaan ei tätä ole vielä huomannut, ja HR oli kertoessani hieman yllättynyt, kun olin jo niinkin "pitkällä." :D
 
Takaisin
Top