Koronan vaikutukset raskauteen

Kumpa vaan ei tuu rajoitukset takas. Tää oli Mun ainut pelko synnytysessä ku ti kysy neuvolassa, siis että ku mies ei pääse mukaa kaikkeen. Jesjesjes.
Vois vielä poistaa sen tukihenkilön/puolison kiellon tulla mukaan ultraan.
 
Meillä E-P:llä ei päässyt puoliso neuvolaan tai NT-ultraan. Tällä hetkellä kuitenkin synnytyksen jälkeen vierihoitoon pääsee (sekin oli kielletty jonkin aikaa). Mutta tilanne ehtii marraskuuhun mennessä muuttua vielä moneen kertaan. Puolisoa harmittaa ja mua harmittaa sen puolesta, mut ei voi mitään.
 
Toivottavasti tuonne Perhepesä-hotelliin pääsee puoliso vielä loppuvuodestakin! Oon kuullut siitä hyvää ja melkein saattaisin lähteä Naistenklinikalle synnyttämään ihan vaan että päästäisiin sinne, jos sinne saisi marraskuussa ottaa jo esikoisenkin. Viimeksi oltiin pakolliset 1,5vrk perhehuoneessa ennen kotiutumista mutta nyt on tuo 4v otettava huomioon.. jos sairastumisriski on vielä kovasti koholla/joutuu olemaan osastolla niin kotiudun polikliinisesti jos se sallitaan, mutta tuolla hotellissa voisin kyllä olla parikin yötä lepäämässä kun ei tarvitsisi sitten kenenkään huolehtia ruoasta eikä pyykistä.. :rolleyes:

Jorvissa olis uudemmat tilat synnyttää ja perhehuoneita muttamutta.. kun toi korona.. :stop:

Mulla on vähän samat pohdinnat, että NKL vai Jorvi...?
Itse olen ollut NKLssä kaks ekaa, mutta siellä on lehtijuttujen perusteella aika karua noiden lisääntyneiden synnytysten ja resurssien tiukkuuden vuoksi... että vaikka se on "tuttu ja turvallinen" niin en tiedä (esikoisen aikaankin oli kyllä ne remontit just päällä että olen kyllä sen karun puolen nähnyt jo silloin...)! Itse en pääsisi edes tuonne hotelliin (mikä olisi tosi jees), kun tulee sektio joka tapauksessa. Ja sitten jos ei perhehuoneitakaan ole /mies pääse sinne /työntekijöillä kiirettä, niin kiva sieltä sängystä ihmetellä kun ei saa eka vrk nousta edes ylös. Ehkä mun pitää sitä Jorvia harkita, eikös se synnäri olekin nyt siellä uudessa sairaalassa...? Pitääkin kattoo Jorvin esittelyvideot tms. ehkä se saa mielen muuttumaan, kun mulla on siitä vanhasta puolesta ja yhdestä lääkäristä jäänyt ikävä fiilis :confused005
 
Mulla on vähän samat pohdinnat, että NKL vai Jorvi...?
Itse olen ollut NKLssä kaks ekaa, mutta siellä on lehtijuttujen perusteella aika karua noiden lisääntyneiden synnytysten ja resurssien tiukkuuden vuoksi... että vaikka se on "tuttu ja turvallinen" niin en tiedä (esikoisen aikaankin oli kyllä ne remontit just päällä että olen kyllä sen karun puolen nähnyt jo silloin...)! Itse en pääsisi edes tuonne hotelliin (mikä olisi tosi jees), kun tulee sektio joka tapauksessa. Ja sitten jos ei perhehuoneitakaan ole /mies pääse sinne /työntekijöillä kiirettä, niin kiva sieltä sängystä ihmetellä kun ei saa eka vrk nousta edes ylös. Ehkä mun pitää sitä Jorvia harkita, eikös se synnäri olekin nyt siellä uudessa sairaalassa...? Pitääkin kattoo Jorvin esittelyvideot tms. ehkä se saa mielen muuttumaan, kun mulla on siitä vanhasta puolesta ja yhdestä lääkäristä jäänyt ikävä fiilis :confused005

Jorvissa on kuulemma uutuudenhohtavat tilat ja perhehuoneita paljon, sinuna tähtäisin sinne jos ei hotelliin ole toivoa. Mut ultrasi Jorvissakin työskentelevä kätilö joka kovasti houkutteli sinne synnyttämään, on kuulemma hyvät uudet tilat :smug:voishan se olla jos siellä synnyttäis ja lähtis pikana kotiin.. ja voihan olla että sinne minne haluaa ei just silloin mahdukaan ja nää pohdinnat on ihan turhia :joyful: mut minnekään Hyvinkäälle en kyllä lähde, jos niin sanotaan niin kurvaan vaan jommankumman ovelle ja sanon että nyt ponnistuttaa. :grin
 
Jorvissa on kuulemma uutuudenhohtavat tilat ja perhehuoneita paljon, sinuna tähtäisin sinne jos ei hotelliin ole toivoa. Mut ultrasi Jorvissakin työskentelevä kätilö joka kovasti houkutteli sinne synnyttämään, on kuulemma hyvät uudet tilat :smug:voishan se olla jos siellä synnyttäis ja lähtis pikana kotiin.. ja voihan olla että sinne minne haluaa ei just silloin mahdukaan ja nää pohdinnat on ihan turhia :joyful: mut minnekään Hyvinkäälle en kyllä lähde, jos niin sanotaan niin kurvaan vaan jommankumman ovelle ja sanon että nyt ponnistuttaa. :grin

Joo mun piti mennä edellisen kans Jorviin, mutta siellä oli sulku kun soitin että pitäs lähteä tulemaan. Sanoivat, että odota vielä kotona... mut soitin ja lähdin jo menee NKL:lle ja hyvä niin, ei siinä olis kotona voinu puolta tuntia kauempaa ootella. Et ei sitä tiedä mihin päätyy, vaikka miten suunnittelis! Toki nyt mulle tulee suunniteltu sektio, eli ainakin toivon, että sitä ennen ei tapahdu mitään pakottavaa tarvetta lähteä sairaalaan! Mut joo, Jorvi on varmasti se hyvä vaihtoehto kun siellä on kokonaan uudet tilat ja se on meille niin lähellä, että kivempi sinne lähteä muutenkin. Jännä vaan, kun edellisten kanssa sattui ja tapahtui, niin jotenkin sitten se luottamus tuohon NKL:n suuntaan tuli aika vahvaksi ja se ekan vuoksi olin siellä melkein 2 vkoa niin olin jo lähes laitostunut sinne :whacky011
Mut oli siellä jo viimeksi ihan selvästi resurssien kanssa ongelmia :sad001
Nyt kun kävin labrassa jorvissa niin ah, että tuli siellä vanhalla puolella olo, että tänne en kyllä halua, ihme juttu, en tiedä johtuuko siitä kun tietää et siellä on niitä koronapotilaita... vai kun on muuten huono kokemus sieltä puolelta.

Mutta siis, kävit ultrassa Jorvissa? Minut ohjattiin Bulevardille ja sanottiin, että kaikki ultrat tehdään keskitetysti siellä. Sinne mulla on rakenneultrakin! Käsitin et toi muutos on tullut alkuvuodesta ehkä... - ah nyt käsitin ehkä kun luin uudestaan, että ultraava hlö on töissä Jorvissa, et käynyt siellä ultrassa :)
 
Mutta siis, kävit ultrassa Jorvissa? Minut ohjattiin Bulevardille ja sanottiin, että kaikki ultrat tehdään keskitetysti siellä. Sinne mulla on rakenneultrakin! Käsitin et toi muutos on tullut alkuvuodesta ehkä... - ah nyt käsitin ehkä kun luin uudestaan, että ultraava hlö on töissä Jorvissa, et käynyt siellä ultrassa :)

Siiis Bulevardilla kävin mutta tää ultraaja teki myös Jorviin vuoroja, jotkut kiertää :) päivittelin tällaista valinnanvapautta niin mainosti kovasti tietty omaansa :grin


Viimeksi kun synnytin pienessä keskussairaalassa niin siinä ei paljon vaihtoehtoja ollut. Henkilökunta oli onneksi tuttua ja asuttiin 5min päässä sairaalasta joten tällaisia pohdintoja ei tarvittu, ja pystyi keskittymään olennaiseen. Nyt kieltämättä hermostuttaa että minne mahtuu ja millä mennään ja kauanko kestää ja onko ruuhkaa jne.. ärsyttäviä lisästressitekijöitä.

Selkeästi alkaa luottamus jatkoon kasvaa kun ajatukset alkaa suuntautua siihen että tää olis joskus toivottavasti synnytettävä o_O alkoi tuolla melskata just kuin vahvistaakseen että kyllä vaan! :laughing002
 
Hei, pakko tulla jakamaan omia kokemuksia. :)
Asun Helsingissä, eikä synnytyssairaalasta ollut puhetta raskausaikana, oletin sen olevan NKL. Kun synnytystapa-arvio tuli helmikuussa ja varattiin aika suunniteltuun sektioon, siellä oli varattavissa ajat sekä Espoon sairaalaan, että Naistenklinikalle. Ei kysytty, kumpaan haluan, laitettiin vaan sinne missä oli vapaata. Näin mulla. :)
 
Jorvissa on kuulemma uutuudenhohtavat tilat ja perhehuoneita paljon, sinuna tähtäisin sinne jos ei hotelliin ole toivoa. Mut ultrasi Jorvissakin työskentelevä kätilö joka kovasti houkutteli sinne synnyttämään, on kuulemma hyvät uudet tilat :smug:voishan se olla jos siellä synnyttäis ja lähtis pikana kotiin.. ja voihan olla että sinne minne haluaa ei just silloin mahdukaan ja nää pohdinnat on ihan turhia :joyful: mut minnekään Hyvinkäälle en kyllä lähde, jos niin sanotaan niin kurvaan vaan jommankumman ovelle ja sanon että nyt ponnistuttaa. :grin

Niin ja ei muuta Hyvinkäätä vastaan kuin välimatka
Tuntuu hurjalta jo tästä näihin lähimpiinkään mennä, en näe miten pystyisin säännöllisissä supistuksissa istumaan puoli tuntia autossa turvallisesti..:confused:
 
Niin ja ei muuta Hyvinkäätä vastaan kuin välimatka
Tuntuu hurjalta jo tästä näihin lähimpiinkään mennä, en näe miten pystyisin säännöllisissä supistuksissa istumaan puoli tuntia autossa turvallisesti..:confused:
Tätä mäkin mietin. Naistenklinikalle ajaisi n. 20minuuttia kun Jorviin 40minuuttia.:bored: haluaisin kyllä nimenomaan hotelliin.
 
Tätä mäkin mietin. Naistenklinikalle ajaisi n. 20minuuttia kun Jorviin 40minuuttia.:bored: haluaisin kyllä nimenomaan hotelliin.

Meillä on molemmin sama matka, normaalilla liikenteellä näköjään vaan vartti, mutta ruuhka-aikaan tietty enemmän, silloin on merkitystä kumpaan suuntaan on ajamassa (ja sillä onko aamu- vai iltapäiväruuhka, et minne kaikki muut on menossa :grin).
 
HUS purkaa rajoituksia, hurraa! Nyt pääsee tukihenkilö käynnistykseen, synnytykseen ja lapsivuodeosastolle, ja myös ultraan Bulevardille!

:smiley-bounce016:smiley-bounce013:smiley-bounce012:cool05:gen014:happy093:blob7:hello2

Lohjalla, Hyvinkäällä ja Porvoossa ei vielä pääse ultraan.
Mistä näit päivityksen Bulevardin osalta?? Yritin etsiä mutten löytänyt :eek:
 
Mistä näit päivityksen Bulevardin osalta?? Yritin etsiä mutten löytänyt :eek:

Ne tulee voimaan 15.6 alkaen eli ei varmaan näy vielä virallisilla nettisivuilla. Tiedotteesta bongasin :smiley-ashamed008:bag::smiley-angelic006
 
Ne tulee voimaan 15.6 alkaen eli ei varmaan näy vielä virallisilla nettisivuilla. Tiedotteesta bongasin :smiley-ashamed008:bag::smiley-angelic006
Hei ihan mahtavaa kiitos!!  :smiley-angelic001

Ihanaa että poikaystävä pääsee vihdoin näkee beibin seuraavassa ultrassa:woot:
 
Siskolla ois ollu lähin paikka synnyttää kättäri 4v sitten, nii joutukin sit Jorviin lopulta. Matka-aika olikin sit triplat suunniteltuun. Ei ollut tilaa missään lähempää.
Ite oon synnyttäny kaks krt Hyvinkäällä ja ajoaika sen 25min. Hyvin sen jaksoi, paitsi kun talvella ajoi kuoppaista lumista tietä parkkipaikalla nii tuntu supistaessa kamalalta :nailbiting:
 
Siskolla ois ollu lähin paikka synnyttää kättäri 4v sitten, nii joutukin sit Jorviin lopulta. Matka-aika olikin sit triplat suunniteltuun. Ei ollut tilaa missään lähempää.
Ite oon synnyttäny kaks krt Hyvinkäällä ja ajoaika sen 25min. Hyvin sen jaksoi, paitsi kun talvella ajoi kuoppaista lumista tietä parkkipaikalla nii tuntu supistaessa kamalalta :nailbiting:

Joo no mä en lähde Hyvinkäälle, kärrään takapuoleni jompaan kumpaan lähimpään sitte ja sanon että käskivät tulla suoraan jos ponnistuttaa. Ei tuosta Apotti-järjestelmästä löydy mitään tietoa niin ei ne sieltä nää nopeasti etteikö olis sanottu näin, ja eihän me mitään matkasynnytystä haluta :hilarious: eikä ne ketään voi pois käännyttää jos työnnättää.
 
Nyt näkyy HUS:n sivuillakin, mutta pitää mennä kohtaan "vierailurajoitukset HUS:n naistentautien ja synnytysten yksiköissä koronavirusepidemian aikana" (en saa linkkiä tähän). Siellä lukee Bulevardin kohdalla että 15.6 alkaen 1 terve tukihenkilö/puoliso pääsee mukaan.
 
Voi kun täälläkin pian purettaisiin rajoituksia tuon suhteen, olis kiva, jos mieskin pääsis RU
 
Mulla on ru heti juhannuksen jälkeen. Täällä on oltu tosi tiukkoja rajoitusten suhteen. Toivottavasti purkavat nyt pian. Olisi ihana jos mies voisi tulla mukaan. Täällä ei tartuntoja muutenkaan ollut missään vaiheessa kovin paljon.
 
Takaisin
Top