Voi hurja! Onneksi olet nyt toipunut, ja toivotaan, että ei olisi vauvalle haittaa!! Ite kans ollu varovainen ja pelänny tartuntaa... täytty toivoa, että säästyisi tuolta. Tsemppiä sulle hurjasti odotukseen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Alkoi nyt pelottaa paljon, etten saisi koronaa. Joudun olemaan töissä työkavereiden ja palvella asiakkaita päivittäin. Oletko jo päässyt ultraan? Millä rv olit kun korona todettiin ja millä rv olet nyt?
Hei, tarkoitukseni ei ole missään nimessä pelotella, mutta ajattelin että muita voi kiinnostaa kokemukset kun itse en löytänyt mistään tietoa, eikä sitä saanut edes neuvolasta.
Onneksi erikoissairaanhoidossa autettiin vastaamalla kysymyksiin. Olin viikolla 11 ja nyt viikolla 14. Alkuraskauden ultraan en ole vielä päässyt, mutta onnekseni kävimme vastoin alustavaa suunnitelmaa yksityisellä varhaisultrassa (ihan extempore) juuri ennen sairastumista ja tämä muisto liikkuvaisesta veijarista on auttanut pahimman ahdistuksen yli. Toivon että kaikki on edelleen hyvin! Kannattaa pyrkiä töissä suojaväleihin ja hyvään hygieniaan. Ja se hyvä puoli, että vaikka neuvolasta ei ollut tilanteessani mitään apua niin epidemiologinen yksikkö soitti melkein päivittäin ja koin, että jos tilanne olisi mennyt huonoksi olisin saanut nopeasti sairaalahoitoa. Heidän huolenpito toi turvaa ja uskon että olemme Suomessa hyvissä käsissä sen puolen koronan suhteen.
Yritän itse olla ajattelematta koronaa liikaa, koska silloin vain ahdistuu. Äiti hoitaa stressaamisen suurimman osan.
Olisi myös ”kiva” kuulla millaisia oireita sinulla oli, paljon oli kuumetta, millainen yleisvointi jne.
Kertoiko kukaan sinulle paljon suomessa on raskaana olevia sairastunut koronaan?
Hei, ajattelin vihdoin kirjoittaa tänne kun en itse ole löytänyt aiheesta tietoa tai kokemuksia joita olisi ollu mukava lukea. Olen parantumassa koronasta ja tämä on ollut todella stressaavaa näin raskaana ollessa. Tipuin kaikista neuvolapalveluista sairastumisen ajaksi, sillä minnekään ei koronasairasta oteta vastaan (verikokeet, ultrat). Lisäksi jouduin aloittamaan verenohennuslääkityksen, sillä ilmeisesti on joitakin ennakkotapuksia veritulpista raskaana olevilla koronasairailla. Pitäkää itsenne siis mahdollisimman turvassa Itse olin hyvin hyvin varovainen koronakriisin alettua ja silti sain koronan. Toivon todella että tällä ei ole vaikutusta sikiöön. Tutkimusta ja tietoa on vähän ja taidan kuulua Suomessakin jonkinlaiseen ennakkotapausryhmään. Loppuraskaudessa riskit kasvaa saamani tiedon mukaan sen vuoksi, että keuhkojen tilavuus pienenee kohdun kasvaessa. Edelleenkään ei ole varmistettua tietoa immuniteetista ja siitä paljonko henkilöllä tulee olla vasta-ainetta eli kommentit siitä, että no nyt sen on jo sairastanut eivät vielä itseä lohduta. Asiantuntijat ovat sanoneet minulle että suosittelevat raskaana oleville erityistä varovaisuutta. Mukavaa kevättä kaikille koronasta huolimatta!
Kiitos kun jaoit kokemuksiasi Sis! Aika jännä, että virallisilla sivuilla (THL) ei tästä niin oteta kovasti kantaa / varovaisesti viestitään riskeistä..
Kiitos Sis kun tulit jakamaan kokemuksiasi!
Itsekin olin kipeänä ja kävin koronatestissä (joka oli muuten minulle tosi epämukavaa ja johti nenäverenvuotoon) joka tosin oli negatiivinen. Sehän kuitenkaan tarkoita ettei koronaa olisi ollut, joten ei antanut yhtään lohdutusta. Täytyy vain toivoa ettei se ollut koronaa vaan tavallinen virus tms.
Ei näin raskausaikana kyllä yhtään kaipaisi lisähuolia/harmeja! Toivottavasti kaikki menee kuitenkin jatkossa hyvin!