Korona ja raskaus

Meille kävi sitten se huonoin tuuri tässäkin. Minä ja lapsi molemmat koronapositiivisia. Nyt vaan odotellaan ja parannellaan tätä sitten eristyksissä.
 
Meille kävi sitten se huonoin tuuri tässäkin. Minä ja lapsi molemmat koronapositiivisia. Nyt vaan odotellaan ja parannellaan tätä sitten eristyksissä.

Oi voi, tsemppiä kovasti! Toivottavasti selviätte vähällä :smiley-angelic001
 
Muuten... Me otettiin ekat rokotteet elokuun alussa. Oli just ovulaatio viikko mennyt ohi jolloin tämä raskus alkoi... Ei siis sillä ollut mitään vaikutusta asiaan:bored: ainakaan negatiivisesti. :rolleyes:
 
Mulle tarjottiin kolmatta rokotusta. Olis pitäny päättää sillä hetkellä, että menenkö ottamaan vai en... En sitten osannut päättää ja en mennyt, koska huolehdin tätä raskautta ja edellisestä rokotuksesta sain niin voimakkaat oireet. Nyt mietin, että olis ehkä kannattanut.. En usko että 8kk sitten annettu rokotus suojaa enää kunnolla.. Vaikea päätös kyllä :rolleyes:
 
Miten teillä menee? :smiley-angelic003

Tänään on ollut ensimmäinen päivä oireiden alkamisen jälkeen että tuntuu siltä että tästä saatetaan sittenkin selvitä hengissä. Todennäköisesti eristyskin loppuu vielä tämän viikon aikana kun suurimmat oireet väistyvät. :angelic::smiley-bounce013

Napapiikkejä joudun pistämään vielä kolme viikkoa tukosriskin minimoimiseksi kun on tuota ylipainoa jonkin verran, se nyt on pieni paha jos tästä muuten selvitään ilman että jäisi suurempia oireita pyörimään pitkäksi aikaa.
 
Itse kävin pari päivää sitten ottamassa toisen rokotuksen kun oli 15+2 ja nyt olen tosi tyytyväinen päätökseen. Täytyy sanoa että pitkitin rokotukseen menoa ehkä vähän turhankin pitkään, koska huomasin että se vaan lisäsi omaa ahdistusta ja stressiä asian suhteen. Ensimmäisen piikin sain kesäkuussa ja siitä seuraavasta kierrosta raskauduin, joten ainakaan raskaaksi tulemiseen rokotuksella ei ollut mitään negatiivista vaikutusta. Beating Heart

Toinen rokotus olisi mulla ollut jo aika päiviä sitten, mutta mitä enemmän luin ja kuulin muiden raskaana olevien ajatuksia rokotuksesta, hysterisoiduin itsekin ja siirsin toisen rokotuksen aikaa aina eteenpäin. Nyt jälkeenpäin harmittaa että lietsoin itseni siihen epävarmuuteen, koska se sai myös pelkäämään sivuoireita ihan kohtuuttomasti. Loppujen lopuksi tulin siihen tulokseen että loppuraskauden korona kuulosti niin ikävältä ja tuttavat jotka ovat alalla olivat rokotteen raskaana ottaneet, että haluan itsekin sen ottaa. Onneksi rokotustäti oli aivan super ihana ja jutteli kauheasti ja oli tosi mukava ja iloinen että menin rokotukseen. Seuraavana päivänä rokotuksesta tuli lihas- ja päänsärkyä ja olo että kuume nousisi, mutta ei se koskaan noussut ja jo seuraavana päivänä, eli tänään, olo on ihan normaali.

Kaikki toki tekevät rokotuksen suhteen niin kuin parhaaksi näkevät, mutta omalla kohdallani sen liiallinen pohtiminen aiheutti niin paljon stressiä ja ahdistusta että ei sekään varmasti sikiölle hyväksi ole. Nyt tosi tyytyväinen olo että vihdoin otin toisen rokotuksen ja sitä ei tarvitse enää loppu raskaudessa miettiä. :happy:
 
Tänään on ollut ensimmäinen päivä oireiden alkamisen jälkeen että tuntuu siltä että tästä saatetaan sittenkin selvitä hengissä. Todennäköisesti eristyskin loppuu vielä tämän viikon aikana kun suurimmat oireet väistyvät. :angelic::smiley-bounce013

Napapiikkejä joudun pistämään vielä kolme viikkoa tukosriskin minimoimiseksi kun on tuota ylipainoa jonkin verran, se nyt on pieni paha jos tästä muuten selvitään ilman että jäisi suurempia oireita pyörimään pitkäksi aikaa.

Mikä sulla tilanne koronan suhteen tällä hetkellä? Onko selätetty?
 
Mikä sulla tilanne koronan suhteen tällä hetkellä? Onko selätetty?

Kyllä voi sanoa että tauti on SELÄTETTY!! Lapsi tosin sai jälkitautina korvatulehduksen ja nyt kun antibioottikuuri loppui niin heti alkoi yöllä ihan outo kuumeilu. Päivisin ei mitään ja lapsi jaksaa ihan normaalisti toimia mutta yöksi nostaa kuumetta. Verikokeissa ei ollut mitään, pissakoetta vielä odotellaan. Varmaan jo joku uusi tauti sitten taas kun ei vielä ollakaan kipeenä oltu.

Itselläni jälkipolttoina oikeastaan sellainen saamattomuus (pistäisin kyllä ennemmin raskauspahoinvoinnin piikkiin) ja ei jaksa ihan samaan tahtiin kuin ennen koronaa. Nenässä ja kurkussa välillä sellainen pieni ”kröhä”. Sen lisäksi että hajuaisti varmaan jää tällaiseksi että välillä tuulahtaa jostain ihan suoraan ja rumasti sanottuna p**seenreiän haju BrainCat With Tears Of Joy mutta jos se nyt on suurin harmi mitä tästä jäisi niin sen kanssa voin hyvin elää…
 
Mulla on kaksi rokotusta, mutta päätös ei ollut helppo. Kävin ottamassa ensimmäisen rokotuksen ensimmäisen raskauskolmanneksen jälkeen ja nyt on jo kaksi rokotetta. Rokotteista tuli ainoastaan lieviä oireita. Tää oli mun päätös, mutta jokainen tehköön mun puolesta omansa!
 
Ahdistaa.
Tapasin kaveria baarissa ja koska en ole ollut paljon ihmisten kanssa tekemisissä kysyin heti että eihän ole mitään flunssaoireita. (Noin vuosi sitten nimittäin eräs kaveri jätti kertomatta sellaisista ja tartutti minut.)
Sanoi että ei, ja kaksi rokotusta ja tauti takana.
Hetken päästä kun tulin vessasta hän oli kutsunut paikalle toisen kaverin ja kysyin saman häneltä.
"Ei nyt enää, mitä vähän yskää vielä." Hän kertoi sairastaneensa mysteerisen flunssan kovine kuumeinen ja yskineen. Ja oliko peräti lihassärkyjä. Pelästyin tietty, mutta en osannut poistuakaan paikalta. Huomiointikykyni vaan ei ollut ihan täydessä vireessä hänen kertoessaan negatiivisesta kotitestistä ja samaten negatiivisesta virallisesta. Että olisin osannut kysyä kuinka monta päivää oireiden alkamisesta hän oli nuo testit tehnyt.
Poistuttuani paikalta kuitenkin kysyin, mutta selkeää vastausta en saanut. Että olisiko kuitenkin voinut olla koronaa, vaikka testissä ei näkynyt. En tiedä miten kauan sitten olisi tartuttava. Ja sekin pitäisi erikseen kysyä, että kauanko oireiden alkamisesta on. Itse sain poistua karanteenista kyllä kun oli jäljellä vielä vähän nuhaa. Ehkä ollut kroonisena/allergisena aiemminkin.
Netissä ei myöskään tunnu kerrottavan, että kuinka monta päivää altistumisesta testi kannattaisi tehdä.
Eli teenko esim. huomenna, ylihuomenna vai milloin?
 
Ahdistaa.
Tapasin kaveria baarissa ja koska en ole ollut paljon ihmisten kanssa tekemisissä kysyin heti että eihän ole mitään flunssaoireita. (Noin vuosi sitten nimittäin eräs kaveri jätti kertomatta sellaisista ja tartutti minut.)
Sanoi että ei, ja kaksi rokotusta ja tauti takana.
Hetken päästä kun tulin vessasta hän oli kutsunut paikalle toisen kaverin ja kysyin saman häneltä.
"Ei nyt enää, mitä vähän yskää vielä." Hän kertoi sairastaneensa mysteerisen flunssan kovine kuumeinen ja yskineen. Ja oliko peräti lihassärkyjä. Pelästyin tietty, mutta en osannut poistuakaan paikalta. Huomiointikykyni vaan ei ollut ihan täydessä vireessä hänen kertoessaan negatiivisesta kotitestistä ja samaten negatiivisesta virallisesta. Että olisin osannut kysyä kuinka monta päivää oireiden alkamisesta hän oli nuo testit tehnyt.
Poistuttuani paikalta kuitenkin kysyin, mutta selkeää vastausta en saanut. Että olisiko kuitenkin voinut olla koronaa, vaikka testissä ei näkynyt. En tiedä miten kauan sitten olisi tartuttava. Ja sekin pitäisi erikseen kysyä, että kauanko oireiden alkamisesta on. Itse sain poistua karanteenista kyllä kun oli jäljellä vielä vähän nuhaa. Ehkä ollut kroonisena/allergisena aiemminkin.
Netissä ei myöskään tunnu kerrottavan, että kuinka monta päivää altistumisesta testi kannattaisi tehdä.
Eli teenko esim. huomenna, ylihuomenna vai milloin?
Luin vähän aikaa sitten jutun tästä koronadiagnostiikasta ja siinä joku asiantuntija sanoi, että oireettoman kotitestin tulos ei ole luotettava mutta jos on oireita, kannattaa testata 1-5 vrk kuluttua oireiden alkamisesta. Linkkaan jutun tähän

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...sa-jonka-arjen-korona-mullisti-taysin/8328078
 
Takaisin
Top