Korona ja raskaus

On kyllä hankalaa, kun moni elää jo "koronan jälkeistä aikaa", niin kaikenlaista tautia tuntuu kiertävän. Päädyin lopulta ottamaan molemmat rokotteet, kun uutisoinnin perusteella alkoi vaikuttaa mahdottomalta vältellä koronaa koko raskautta ja briteistä tuli huonoja uutisia raskaanaolevien tartunnoista. Influenssarokotteen otin myös, mutta sekin on vähän arvailua, että mitä influenssaviruksia tänä vuonna edes kiertää. Mutta taatusti kiertävät, niin paljon on päiväkodissa ja työkavereilla ollut kaikenlaisia flunssia, koronaa ja mahatautia. Confused Face
 
Me sairastettiin perheellä korona nyt mun raskauden aikana, n. Rv 29. Minä, mies ja taapero. Myös mun vanhemmat ja monta sisarusta sairasti. Kaikilla oli lievä, osalla oireeton, suurimmalla osalla tavallinen flunssa ja ehkä äidilläni ”pahin”, semmonen flunssa jonka hän itse koki ikäväksi. (Äiti 55v, perussairauksia) Meillä oli delta varmaan kaikilla kun sama altistus ja osalle kerrottiin että delta on.

haluan siis lohduttaa että ainakin tällä kokemuksella niin ei tarvi pelätä liikaa koronaa raskaana (oman ja lähipiirin kokemuksien perusteella). Uskon, että vauva on voinut tosi hyvin eikä vaikuta häneen. On liikkunut normaalisti ja muutenkin vahva tunne että kaikki hyvin. Oireet oli itellä jonkin verran yskää ja pari päivää jonkin verran kurkkukipua. Joten sen perusteella vois ainakin ajatella että ei vaikuta vauvaan. :)

Ja ei rokotteita joten siitä huolimatta lievä. Tälläkin perusteella itse uskon että rokote pahempi riski raskaana kuin korona.
 
Jos oisin joku teistä, juoksisin hakee rokotteita. Itseä harmittaa, et en ottanu. Sen verran raju ja järkky tauti tää oli!
 
Takaisin
Top