Korona ja raskaus

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Huolettaako teitä koronan leviäminen? Käytätkö maskia käydessäsi kaupassa? Saako puoliso tulla mukaan neuvolaan? Ja kaikkea muuta keskustelua koronasta.
 
Korona kyllä vähän huolettaa, mut sepä taitaa olla pysyvä vitsaus maailmassa. Onko joku ehtinyt ottaa tai aikomassa ottaa rokotteen?
 
Otin pari viikkoa sitten ekan rokotteen tietämättä raskaudesta. Nyt mietin uskallanko ottaa toista
 
Itse päätin olla tältä erää ottamatta rokotteen kun toiveena oli raskaus. Ja nyt en ainakaan tohdi ottaa kun on raskaana ja näin alussa varsinkin ...
 
Minäkin päätin olla ottamatta, kun en saanut ajoitettua sitä kierron alkuun ennen hedelmöittymistä. Oon kahlannut tutkimustietoa aiheesta paljon läpi ulkomaisista lääketieteen julkaisista ja niissä selkeästi sanotaan, että tietoa vaikutuksista alkuvaiheeseen ei ole vielä riittävästi. En ota riskiä ja ala koekaniiniksi. Yhtään alkuvaiheen koronarokotevauvaa ei ole vielä ehtinyt syntyä, kun rokote tuli käyttöön vasta joulukuussa, niin ei kenelläkään voi olla vielä varmaa tietoa turvallisuudesta. Oman mahdollisesti elämän ainoa raskauden mahdollisuuden kanssa en ota riskejä.
 
En ota rokotetta. Liian vähän vielä tutkittu tätä raskaus+korona rokote hommaa..en riskeeraa.vältän mielummin isoja massoja ja välttelen niitä muutenkin. :happy:
 
Olen saanut ensimmäisen annoksen, mutta nyt vähän mietityttää tuo toinen annos kun raskaana kerta on. Täytyy miettiä tarkkaan että miten toimin, ensimmäinen annos kun kuitenkin jonkinlaista suojaa jo antaa.

Muuten toki toivoisin että päästäisiin mahdollisimman normaaliin tässä raskausaikana ja ennen synnytystä.
 
En ajatellut muutenkaa ottaa rokotetta, ni tämä nyt vshvisti sen, et eipä mun tarvii miettiä aihetta ees sen enempää. Mietin kuitenki, et mites nää neuvolat yms, saahan sinne puoliso tulla mukaan??
 
otin just ekan rokotteen ovulaation aikoihin :nailbiting: pitää kysyä miten toisen rokotteen kanssa menetellään. En ehkä uskalla toista ottaa, mutta voiko sitä enää ottaa sitten raskauden/imetyksen jälkeen..
 
Itse sain ensimmäisen rokotteen ennen plussaa ja todennäköisesti otan syyskuussa toisen rokotteen.
 
Itse sain ensimmäisen rokotteen kuukausi sitten jo ennen ovulaatiota siis. Toisesta annoksesta en vielä tiedä, että miten tekisi.
 
Jouduin perumaan rokoteajan kun olin ensin juuri plussannut kemiallisesta ja sen jälkeen kipeenä. nyt vähän kahden vaiheilla uskallanko ottaa. Aika vähän nähdään ihmisiä kun molemmat etänä. Lapsi kyllä päiväkodissa. Huoli myös se että esikoinen kuuluu sairautensa vuoksi vakavaan riskiryhmään
 
Muokattu viimeksi:
Lisääkö huolta olla raskaana ja rokottautumatta, kun nyt on ilmoilla suuntausta siitä että antaa taudin vaan jyllätä ja tartuntojen estämisen torjuntaa ollaan vähentämässä? Tähän asti on ollut helpompaa välttyä tartunnoilta, mut jos syksyllä jo nuo vastuuttomat baarikärpäset ei joudu edes sairaana karanteeniiin, niin jokainen kauppareissu muuttuu isommaksi riskiksi ja tartunnan välttelystä tulee vaikeampaa.

Taas musta tuntuu että en halua edes olla raskaana, kun tää menee niin vaikeaksi.
 
Mediassa tuntuu olevan painostusmeininki raskaanaolevia kohtaan rokotteen ottamiseen. Uutisoidaan miten Maria Ohisalo on ottanut rokotteen raskauden aikana, Hesarissa joku bloggari mainostaa miten aikoo ottaa rokotteen. Kuitenkin Nohynek jaarittelee niitä näitä rokotteen oton puolesta ja lopuksi sanoo että itse pitää raskaana olevan tehdä päätös, ettei sitten tarvi syyttää terveydenhuoltohenkilöstöä tai itseään jos jotain sattuu.

Jos sen rokotteen otan ja synnytän jonkun rokotemutanttidinosauruksen, niin eihän se Nohynek sitä hoitoon ota, vaan itellä on sekin vastuu kannettavana.
 
Tuota mäkin pohtinut et tuleeko enää rajoituksia vai luotetaanko vain rokotteiden tehoon jatkossa..? Ja onhan se sit iso riski rokottamattomankin sairastua kun rokotettu voi tartuttaa oireettomana kantajana. Toivottavasti virus lievenee harmittomaksi!
 
Eka rokotus tuli otettua ennen kierron alkua. Toka rokote olisi alkusyksystä ja ajattelin sen kyllä ottaa.
 
Takaisin
Top