Korona ja raskaus

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Huolettaako teitä koronan leviäminen? Käytätkö maskia käydessäsi kaupassa? Saako puoliso tulla mukaan neuvolaan? Ja kaikkea muuta keskustelua koronasta.
 
Meidän elämäämme pikkupaikkakunnalla ei ole korona hirveästi vaikuttanut. Kuntosali on auki ja harrastaa voi normaalisti. Kaupassa yritän käydä vain kerran viikkoon ja maskia tulee siellä käytettyä, mutta muuten normielämässä sitä ei tarvitse. Toisaalta ihan kiva, ettei ole tarvetta olla jatkuvasti menossa jonnekin ja saa rauhassa olla kotona.

Neuvolaan saa mies onneksi tulla mukaan ja olisihan se väärin, jos ei saisi tulla. Onhan kyseessä hänenkin lapsensa.
 
Maskia käytetään töissä ja kaupassa. Aika harvoin käyn kaupassa. Mitään harrastuksia kodin ulkopuolella ei ole. Ja oikein ketään ei tule nähtyä. Eikä matkusteltua. Olis kiva käydä kylässä esim pääkaupunkiseudulla kavereiden luona mutta ei se käy päinsä nyt. :sad001
 
Töissä on maski aina kun ollaan sisällä (päiväkodissa töissä), mutta tuntuu että puhuminenki on vaikeeta nyt maskin kaa :D :D

Muuten käytän maskia kaupassa, muissa sisätiloissa :)
 
Töiden ja oman yrityksen takia stressaa korona. Yritys pyörii tosin itsellään kun on työntekijöitä, mutta jos hiljenee kovin eikä mulle löydy sijaista niin en tiiä millain käy.
 
Töiden ja oman yrityksen takia stressaa korona. Yritys pyörii tosin itsellään kun on työntekijöitä, mutta jos hiljenee kovin eikä mulle löydy sijaista niin en tiiä millain käy.
Toivottavasti tästä tilanne helpottuu loppuvuotta kohden!
 
Joo maski naamassa koko työpäivän ja kaupassa käydessä, tietysti myös jos asioidaan muuallakin... Naama ihan räjähtänyt maskin takia ja kädetkin kuivunut ihan huolella kun jatkuvasti saa pestä ja desinfioida käsiä, töissä lähes kokoajan vielä kertakäyttöhanskat hautomassa ja harvassa välissä ehtii rasvata että edes vähän helpottais :smiley-angry019
Mutta onneks mies saa tulla neuvolaan mukaan ettei siihenkin vaikuta:love7
 
Minut on rokotettu jo töiden takia alkuvuodesta. Maskia pidetään, kädet pestään, eikä oikein käydä missään tietenkään. Neuvolaan en ole vielä soitellut...
 
Meillä sanottiin puhelimessa, että neuvolaan on myös puoliso tervetullut, tosi kurjaa kun ainakin viime vuonna ollut eri tilanne niin monet joutuneet yksin käydä näitä raskauteen liittyviä käyntejä. Mutta pidetään peukkuja, että koronatilanne pysyy rauhallisena ja saadaan tukihenkilöt mukaan menoon :)
 
Neuvolaan ainakin saa puoliso tulla, mutta mitenköhän sitten ultrat? :bored:
Meiän lapsettomuusklinikalla ei puoliso saa osallistua varhaisultraan :arghh:
 
Mua huolettaa jos synnyttämään asti pääsen, niin varmaan ottavat koronatesti :D ei oo multa otettu ja se on varmaan hirveetä. Mutta taatusti loppuvuodesta on elämä jo paremmalla mallilla kun kaikilla on rokotteet.
 
Neuvolaan ainakin saa puoliso tulla, mutta mitenköhän sitten ultrat? :bored:
Meiän lapsettomuusklinikalla ei puoliso saa osallistua varhaisultraan :arghh:

Tämä riippuu varmasti kaupungista. HUS:n alueella tällä hetkellä saa tulla yksi tukihenkilö ultraan.

Meillä esikoinen syntyi kanssa korona-aikana ja vähän jännitti miten kaikki menee, etenkin synnytys. Mutta hyvin meni, kaikkeen pääsi puoliso mukaan meidän tapauksessa. Mutta tietysti jollain voi olla tilanteita milloin ei pääse puoliso mukaan.
 
Mua huolettaa jos synnyttämään asti pääsen, niin varmaan ottavat koronatesti :D ei oo multa otettu ja se on varmaan hirveetä. Mutta taatusti loppuvuodesta on elämä jo paremmalla mallilla kun kaikilla on rokotteet.
Multa on otettu koronatesti jo ainakin neljästi. Ei se niiiiiin kauheaa ole. :grin
 
Maskia käytän töissä ja kaupassa. Olen saanut ekan rokotteen töiden puolesta ja toukokuussa tulis toinen annos. Kova pohdinta on , otanko sen jos olen silloin vielä raskaana:scratch
 
Minä en nyt raskaana ollessa kertakaikkiaan pysty käyttämään maskia, alkaa oksettaa jo 5 min jälkeen. Muutaman kerran olen sen jo kakoen nykinyt kasvoilta taskuun kaupassa. Jospa tilanne korjaantuisi kun tämä jatkuva krapulaolo ja huimaus helpottaa joskus.
 
Poistun nykyään harvoin kotoa muualle kuin ulkoilemaan, kun teen töitäkin etänä. Sinänsä ihan kiva, että pystyy piilottamaan raskauden helpommin ja kertomaan töissä sitten, kun on valmis..

Neuvolaan saa onneksi ottaa puolison mukaan! Ja olen melko luottavaisin mielin, että synnytykseen mennessä tilanne maailmassa on jo parempi.
 
Poistun nykyään harvoin kotoa muualle kuin ulkoilemaan, kun teen töitäkin etänä. Sinänsä ihan kiva, että pystyy piilottamaan raskauden helpommin ja kertomaan töissä sitten, kun on valmis..

Neuvolaan saa onneksi ottaa puolison mukaan! Ja olen melko luottavaisin mielin, että synnytykseen mennessä tilanne maailmassa on jo parempi.
Tässä jo yksi korona-ajan synnytys takana ja toivottavasti isä pääsee tällä kertaa osastolle mukaan eikä synnytyssalista suoraan kotiin.

Mutta oikeastaan kerran viikossa tulee käytyä kaupassa ja maskin kanssa. Katsotaan mitä sitten, jos tulee sitä krapulaista oloa, käykö mies sit maskin kanssa kaupassa. Muuten ei oikein liikuta missään.
 
Takaisin
Top