Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

supernova

Vauhtiin päässyt keskustelija
Onko muita kolmosesta haaveilevia?

Itse olen 3v. tyton ja 19kk pojan aiti ja nyt on kuume kolmannesta joka varmasti sitten olisi viimeinen vauva meidan perheessa : )
Mies on aika tyytyvainen tahan tilanteeseen mutta itse vaan kaiholla ajattelen etta jos viela kerran saisi pienta vauvaa kantaa ja hoitaa... Tunnustettava siis on etta kuumeilen!
Varsinaisesti yrittamaan ei olla viela alettu, mutta ei olla raskauden mahdollisuudelta suojautuneetkaan.

Tanne siis mukaan kuumeilemaan kolmosesta!
 
Täällä olisi yksi kolmannesta haaveileva :) Lapsukaisia löytyy 4v poika ja 1v tyttö, mutta nyt on alkanut tuntumaan siltä että vielä yksi mahtuisi mukaan. Tosin välillä kyllä kun molemmilla on känkkispäivä ja mikään ei onnistu niin tulee mieleen että kyllä pitää ihmisen olla hullu kun haaveilee vielä yhdestä kiukkupussista emoticon 
Meillä on nyt 4. yrityskerta menossa, eikä vieläkään ole tainnut tärpätä. Tai no on tässä nyt ollut eikoisia tuntemuksia mutta olen tainnut vaan kuvitella ne niinkuin joka kierrolla :/ Itselläni on melko epäsäännöllinen kierto joten sekin vähän hankaloittaa esim. oviksen bongausta.. Esikoinen meillä nappasi matkaan vähän vahingossa ekalla yrittämällä mutta kakkosta taas yritettiin saada alulle rielun vuoden.. saas nähdä miten käy tällä kertaa emoticon
Meilläkin tämä tulisi olemaan se viimeinen vauva, nyt jo vähän haikein mielin vaikken ole edes vielä raskaana :D Mutta mä nyt olenkin tälläinen krooninen vauvakuumeilija, en taida parantua siitä ikinä :)
 
Kiva etta loytyy muitakin kolmosta kuumeilevia!
Ihan samoja fiiliksia on taallakin noista itku-ja hammastenkiristys paivista mut silti vaan jaksaa uutta raskautta kaiholla ajatella... :)
Me ei itseasiassa olla yritetty edes viela varsinaisesti. Muuten ei olla suojaudutta, mut keskeytetty yhdynta periaatteella menty.
Nyt kuitenkin jannittaa, koska oltiin petipuuhissa oviksen aikaan ja olo on nyt ihan kuin olis raskaana!! Miehelle jo paljastin et luulen olevani raskaana, sen reaktio oli vaan et no joo onhan se mahdollista kaikesta huolimatta. Viimeksi tiesin heti et oli tarpannyt ja sit kuukauden tuskailtua odotusta se vihdoin varmistui. Ekan kanssa ei ollut mitaan hajua ennenkuin menkat jai pois. Saa nahda miten kay nyt, mut vatsasta on nipistellyt lupaavasti ja lievaa pahoinvointia on alkanut oleen. Voi kun oliskin totta...oisin niin niin iloinen :)
Toisaalta poden omantunnon tuskia, koska meilla on nuo aikaisemmtkin vauvat saaneet alkunsa niin helposti (eka siis ehkaisysta huolimatta) ja lahipiirissa on keskenmenoista karsivia, ja taallakin niin monia joilla ongelmia raskautua. Miten osata iloita uudesta raskaudesta kun ystavaperheessa meidan uutinen voi repia vanhat haavat auki?

No nyt positiivisimpiin ajatuksiin! 
Tsemppia yritykseen PePa, toivottavasti saadaan pian kuulla iloisia plussa uutisia!!
 

No johan onnistuin varsinaisen valeraskauden kehittamaan :D Eipa oo ollut ennen moista!
Oli kyl niin viimeisenpaalle sellaiset tuntemukset, lievaa pahoinvointia ja nipistelyja vatsassa et ihan kuvittelin raskaudesta olevan kyse.
Mutta kaikella on kai tarkoituksensa, mies ainakin on nyt sita mielta etta eikohan ihan oikeasti aleta yrittamaan! Jee! emoticon Nyt on hyva tuulettaa!

Joko PePa on yhtaan uutisia? Miten sulla sisarukset sopii yhteen? Onko paljon tappeluita ja mustia sukkia? Meilla tytto oli oikein hella kun veikka oli viela ihan vauva, mutta alkoi muuttumaan rajumpiotteiseksi kun tama alkoi enemman liikkumaan ja kiinnostumaan toisen leikeista. Aika hyvin on kylla jaanyt nyt lyomiset ja tonimiset kun pitaa saannoista vaan tiukasti kiinni ja laittaa jaahylle jos ei totella. Valilla tuntuu kylla etta jakaminen on ihan kasittamattoman vaikeaa, mutta sitten iloisia yllatyksiakin sattuu kun toinen omatoimisesti antaa veljelle omista nameistaan tai vaatii etta velikin tarvitsee kanssa! emoticon  Vaikeinta on ehka hetket kun molemmat haluaisi aidin syliin tai viereen yhta aikaa. Ei jaksa pienet viela ymmartaa etta siihen mahtuu kylla molemmat kun tehdaan tilaa.
Omatoimiset hellyyden osoitukset onkin sitten ihan alyn sopoja... Sisko osaa veljeaan halia ja pusuttaa, ja veli osoittaa solidaarisuutta menemalla seuraksi jaahynurkkaan emoticon 

Valilla hiukan mietityttaa et mitenkohan menee sitten jos tassa viela on kolmas pieni, mut toisaalta esikkokin on sitten jo vanhempi ja paremmin ymmartaa totella ja auttaa (toivottavasti...) Nyt ehka itsella on kuitenkin paremmin hallussa kuinka toimia useamman lapsen kanssa eri tilanteissa joten siita on varmaan apua.  Yhdesta kahteen siirtyma tuntui vaikealle, koska ei heti tajunnut missa jarjestyksessa eri asiat kannattaa tehda, esim. pue ja laita eka vauva valmiiksi kaukaloon lahtoa varten ja sitten vasta 2v. koska muuten isompi on jo riisunut kaikki pois ja juossut piiloon siina vaiheessa kun vauva on valmis! Tms.

Nyt onkin sit 1kp/30 eli jonkin aikaa taytyy ootella ennenkuin voi alkaa tata uutta projektia toteuttamaanemoticon


 
Täälläkin kaikki mystiset "oireet" oli kyllä niin omasta hatusta vetäistyjä kuin vaan voi olla :D Samalla hetkellä kun testi näytti negaa niin oireetkin katosivat :)) Kumma juttu että kun jotain oikein toivoo niin sitä alkaa jo päässäkin heittää..
Tosin tätiä ei ole vielä näkynyt vaikka olisi jo pitänyt, mutta eipä olisi ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta kun tulee myöhässä. Mulla kun tää kierto on kaukana säännöllisestä.

Onnea ja kovasti plussatuulia nyt sitten sille oikeasti aloitetulle yrittämiselle!! emoticon

Ja kuulostipa tutulta tuo teidän lasten meno :D Ihan kuin olisin itse kirjoittanut. Alussa poika vähän pelkäsi vauvan itkua kun oli muutenkin ihan ihmeissään että mikä pötkylä se vei äidin mutta kun sisko lähti liikkumaan ja nyt varsinkin kun jo kävelee niin on alkanut yhteiselämä sujumaan paremmin.
Välillä on sellaisia päiviä että kaikesta tulee riitaa ja toinen on ihan tyhmä ja sitten taas välillä ollaan niin parhaita ystäviä ja halitaan ja pusitaan ja leikitään yhdessä että ihan meinaa alkaa äitiä itkettää :) Poika tulee usein sanomaan että sisko on hänen paras ystävänsä. Mustasukkaisuuttakin on, varsinkin jos toinen on sylissä niin hetken päästä toisenkin olisi siihen ihan välttämättä mahduttava. Ja jakaminen on täälläkin vielä vähän hakusessa, välillä se onnistuu hyvin ja poika vahtii että siskokin saa samat kuin hän mutta välillä taas ei millään saisi siskolle antaa yhtään mitään. Ja oonpa huomannut sellaisen että vaikka esim. mandariini lohkoja annoin molemmille omiin kuppeihin, poika oli siinä vieressä tarkkana että saahan siskokin varmasti saman kuin hänkin. Sitten nätisti alkoivat niitä syömään ja heti kun silmä vältti niin eikös herra ollut käynyt tyhjentämässä siskon kipon omaansa. Pienempi siinä vain ihmetteli että oho, kippo on tyhjä ja isompi oli tyytyväisenä kun oma on täynnä emoticon  Tälläsiä kepposia saa kyllä olla vahtimassa :D

Ja samanlaisia ajatuksia täälläkin tuosta että mitenköhän se kolmas tähän soppaan sitten mahtuisi, mutta olen myös järkeillyt asian niin että onhan tuo esikoinen sitten jo taas vähän isompi kun jo nyt on niin omatoiminen.
Yhdestä lapsesta kahteen siirtyminen oli täälläkin melkoista säätämistä, pitkän aikaa siinä meni ennenkuin alkoi hahmottaa että mitä kannattaa missäkin järjestyksessä tehdä, en ole ihan varma onnistuuko se multa vieläkään emoticon  mutta ehkä kuitenkin jo vähän paremmin kuin alussa.. Uskoisin ja toivoisin että sitten jos ja kun se kolmas pieni tulee niin olisi jo paremmin hommat hallussa.
 
Moikka!
Meillä on kaksi tyttöä 2 vuotias ja pian vuoden ikäinen. Minulla ei toimi hormonaalinen ehkäisy, ja teininä olen joutunut tekemään kaksi aborttia ja nämä molemmat lapset on lähtenyt ehkäisystä huolimatta. nyt vasta näiden kahden jälken pääsin yksityiselle tutkimuksiin ja selvisi et hormonaalinen ehkäisy ei toimi koska oma hormonitasapainoni on jotenkin erilainen Ja siksi hormonaalisessa ehkäisyssä pitäisi olla kaksinkertainen määrä hormoneita. Ja sit taas jos sellaisen ehkäisyn ottaisi(kierukka mikä on kehitetty just näin,ei siis perus kierukka) sen sivuvaikutuksina olisi kuukautiset joka viikko,akne yms. päätettiin sitten yrittää käyttää laastareita ja kattoa kuinka pitkälle ehkäisee. No tein sitten positiivisen testin 28 lokakuuta. No vähän se säikähdytti et miten pärätään näin monen pienen kanssa mutta sit oltiin kuitenkin onnellisia ja päätettiin et tän kolmannen jälkeen laitetaan putket solmuun. no raskaus päättyi keskenmenoon 5 päivä marraskuuta :( Kun hiukan olin suuresta surusta toipunut päätettiin jättää ehkäisy pois ja annetaan kolmannen tulla jos ei tule keskenmenoa taas. Lääkäri antoi luvan yrittää heti ilman että yhdet kuukautiset tulisivat välissä. Nyt siis ensimmäistä kertaa "yritetään" lasta. Suru vieläkin tosin mukana keskenmenosta. 
Voi olla että jos raskaaksi tulen niin koko alun pelkään hullun lailla!
 
Hei vaan j.n ! Tervetuloa mukaan keskusteluun. Pahoittelut sun keskenmenosta, omalle kohdalle ei onneksi ole koskaan osunut mutta voin vain kuvitella kuinka pettynyt ja surullinen olisin. Toivottavasti teilla tarppaa pian uudestaan!

Meilla jo aloitettiin yritys tahan kiertoon, outoa mun mielesta on et olin tuntevinani toissa paivana munasolun irtoamisen sellaisena kunnon vihlaisuna ja limat oli sellaiset kanssa et aattelin nyt oli varmaan oviksen aika. Kierron mukaan (ollut sellaiset 28-30 paivaa) ei kuitenkaan viela olis ollut ovista ollenkaan, vaan vasta parin paivan paasta odotettavissa...outoa. No katsotaan nyt jos onnisti, ellei niin jatketaan.

J.n meilla kanssa on kolmannen jalkeen menossa tuubit solmuun miehella ja ehka myos mulla. Ei tykata hormooni ehkaisysta ja muista eli se tuntuu parhaalta vaihtoehdolta.

Mites PePa- joko on tullut mitaan varmistuksia jos onnisti? Pidan sulle peukut pystyssa!

 
Joo kyllä toi keskenmeno sai elämän arvot uusiksi ja ajattelutavan erilaiseksi. jotenkin ennen sitä kaikki oli niin itsestäänselvää et raskaus ja synnytys menee hyvin niinkuin edellisissäkin. Sen takia päätinkin et haluan sen kolmannen jos päättää alulleen lähteä. 
Mä en oo ikinä noihin ovis juttuihin perehtyny. kierto on aina ollu 28 päivää kun on ollut noi hormonaaliset ehkäsyt. enkä mä aio nytkään perehtyä. ainakaan hetkeen.
Vähän nyt pelottaa sekin jos tulee raskaaksi että pysyykö pieni matkassa ja sit kun viimeksi synnytin ambulanssiin niin nyt ei varmaan ehtis lanssikaan. Mutta turha näitä nyt on murehtia. 

Mulla oli eilisen päivän ja viime yön ihan järkyttävät kuukautiskivut(tai ainakin tuntu samoilta) mut menkkoja ei silti näy. no mut täytyy oottaa nyt vielä kolmisen viikkoa ennenku uskaltaa testin tehdä. keskenmenosta kun on vasta kuukausi.
 
Meille saisi kanssa kolmonen jo tulla :) Isommat lapset 4- ja 6-vuotiaita, joten vauvaa ei oo meillä ollut pitkään aikaan. Nyt jotain 3 kiertoa takana, yleensä tärpännyt aika nopsaa :)
 
Hei vain Olive! Onnea yritykseen teillekin! Meillakaan ei tarvinnut kauaa kuumeilla kun tuli plussa testi. Miehen kans sit yhessa vain pahkailtiin et miten voi meil onnata heti kun on vahankaan yritysta. Ei voi kasittaa...mutku olla vaan onnellinen et nain on.
 
Kiitos! :)
Nyt jos tästä kierrosta tulis, niin olisin sopivasti kotona kun esikoinen alottaa ekan luokan...Mutta ei varmaan parane suunnitella liikaa :)

Onnea teille plussasta! :)
 
moikka!

Oiii onnea supernovalle <3
Tervetuloa olivelle munkin puolesta :) toivottavasti plussaisit pian!
Mulla on nyt menossa keskenmenosta ensimmäinen kierto kunnon menkoista. 2.1. pitäs sitten alkaa menkat. Nyt jos tärppäis tulis ikäeroa samanverran kun esikolle ja tokallekin :D
 
Moikka kaikille :)

Mitäs tänne kuuluu kolmosta kaipaaviin? mulla kierto on edelleen keskenmenon jäljiltä ihan sekaisin ja ite menkatkin oudot.
Ens viikolla pitäs viimestään alkaa menkat,saas nähä. epäilen kyllä että täti tulee :/
 
En ookkaan tänne hirmuisesti kirjoitellut, enemmän tulee kirjoiteltua tuonne raskaaksi 2012 osioon :)
Tänne ei oikeastaan mitään uutta, tänään sain tädin kylään eli kp1 ja yk7.
Ovistikkuja ajattelin tilata tälle kierrolle ja vähän leikkiä niiden kanssa, jospa niistä olisi jotain hyötyä.
 
MÄ kans aiemmin kirjottelin ahkerasti 2012 ketjussa mut sit olin pitemmän aikaa lomalla iin nyt en oikeen pääse sielä enää juttuun mukaan.
Mulla olis nyt menossa kp 20/28-31? ja yk 3 :) jospase nyt tärppäis.
Plussatuulia :)
 
Rupesin odottamaan esikoista 2009 - > syntyi 2010 heinäkuussa
Rupesin odottamaan heti toista 2010 -> syntyi 2011 heinäkuussa.
Meidän lapsilla ikäeroa 1v ja 13 päivää :)

Kun tyttömme syntyi,  ja itse asiassa jo kun odotin häntä; olin varma, että EI enään ikinä. Olo oli tukala, raskaus vaikea, pieni vauva hoidettavana ja toinen jo masussa.  Kun tyttö syntyi ei osannut esikko edes kävellä; kannoinkahta joka paikkaan.
ajattelin että nämä oli tässä, kunhan vaan tyttökin nopeaa kasvaisi isoksi ja pääsisin töihin, alkaisi uusi  aihe elämässä; jotain muuta kun lasten tekoa.
nyt tyttäremme on  puolivuotias ja mä melkeen itkua tihrustan ; en halua töihin, en halua että hän kasvaa APUA !  Haluan kolmannen vauvan; mieskin haluaisi, kovasti kuumeiluttaa. Mutta kyllä vaan hetken pitäis töissä olla, niin sais parempaa mammarahaakin :) !  nyt oon ollu pari vuotta minimillä. mutta jos hetken olis töissä ja sitten tulis kolmas rakkaus <3 :)
 
Tervetuloa tänne kuumeilemaan Jenni90 ;) Ei pitäisi ikinä sanoa että ei enää ikinä, tuo vauvakuume on niin ovela että se iskee kun sitä vähiten osaa odottaa :D Mäkin olin Iidan jälkeen ihan varma ettei kolmatta ennenkuin nuo kaksi isompaa on koulussa mutta niin sitä vaan on yritetty jo kesästä asti..

Täällä alkaa kierto olemaan taas lopuillaan ja ensiviikolla pitäisi sen tätiläisen tulla jos on tullakseen. Viime viikolla jo kaksi testiä hätäisenä tein ja tietenkin negaahan ne näytti.. Nyt pitäisi jaksaa odotella ainakin viikonloppuun ennen uutta ellei sitten se ihana ystävämme täti kurvaa paikalle.
Onnistuin niillä ovistikuilla löytämään lh-huipun mutta eipä sekään takaa sitä että ovulaatio oikeasti on tapahtunut, mutta toivotaan että tärppäis :) Olisi niin tylsää aloittaa jo 8 yrityskerta :/
 
Toivotaan Pepa et ei tätiä tulisi,uskon et kahdeksas kerta on jo tympiää kun mulla vasta neljäs ja silti ärsyttää. :)
Mä viime kierrossa tein testin pari päivää ennen oletettua(edelleen menkkojen jälkeen sekasin) kuukautisten alkamispäivää ja plussahan sieltä pärähti. tein uuden testin vielä seuraavana päivänä ja viiva oli haalentunut ja sit seuraavas testis ei enää ollutkaan ja menkat sit alkoki 29 kierrolla eli normalisoitu toi kiertoki sit. Se siis oli kemiallinen raskaus :( nyt päätin et teen testin vasta viikon päästä jos menkkoja ei kuulu. et en vahingossakaan bongaa mitään kemiallista. ei tuntunut hyvältä kun taas ehti toivon kipinä herätä! eli kaksi viikkoa niin sit testaillaan täälä jos ei näy tätiä kylään!
 
Takaisin
Top