Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Onnea Liinuska! :)

Tervetuloa mukaan Saini. :)

Plussatuulia kaikille! :)

On: huomenna varmaan lähtee vuoto kunnolla käyntiin. Nyt jo tiputtelee... En oikein vieläkään tiedä mitä teen tulevassa kierrossa. Annanko vaan olla vai yritetäänkö vielä täysillä yks kierto..

Pätkis kp kp30/30

Paljon onnea Liinuskalle! :) :)

Testaatteko te Yrittäjät muuten ihan rutiinilla joka kuussa, vai sitten vasta jos menkat myöhässä?

Itestä ois hauskaa (tai no hauskaa ja hauskaa, kun aina nega) testailla silloin kun "siltä tuntuu", siis tuntuu että vois jotain oiretta ollakki, ja jos sen verran aikaa jo kulunut. Miehen mielestä se taas on turhaa rahan hukkaa, sanoo että kyllähän sen sitte ajallaan huomaa jos on.. :D

Hankalaa siinä minusta on se, että kun ovis- pms- ja alkuraskausoireet on ainakin itelläni aika samat. Ja sitten jos menkat tuleekin, niin eihän ne välttämättä ole menkat... :D Niin en välttämättä vielä silloinkaan usko ettei tärpännyt. Ellen tee testiä.

Mutta te jotka testaatte, joka kuu, minä kp:nä testaatte viimeistään?

Minä olen testannut vain, jos menkat myöhässä. Silloinkin olen odottanut, että ovat pisimmän kierron mukaan myöhässä. :) Niitä testailuja ei lasketa, kun olen testannut joskus vain selittääkseni itselleni, että en ole raskaana, vaikka pää niin luulee.. :D Sillä negatestillä kun saa aina ne mukaoireet loppumaan! :D

Itse yleensä testaillu aikaisintaan kuukautisten alkamispäivänä. Nyt kun kierrosta mitään hajua eikä tietoa mitä tää kroppa tekee niin oon tehny testejä fiiliksen mukaan... Juu ei järkevää kun kuluu useita testejä :D Tänään testattu puhdas nega pc:n puikolla.

Onnea Liinuska :)

Mä lasken dpo:t koska mun kierrot heittelee niin pirusti. Testaan n. dpo 12-14. Eli lasken aina oviksen mukaan testailut ja oviksen etsin testeillä koska voi tulla koska vain.

Edellistä kun yritettiin , taisin tehdä testejä ainakin viisi vaikka muistaakseni tärppäsi jo 2 kk sisään. Nyt testasin eka kerran yk 1:llä kun oli niin paljon oireita (paleli, oksetti, vatsakipua oikeassa kohtaa 6 pv oviksen jälkeen, jne.). Sitten alkoi menkat. Vaan enhän minä uskonut, oli niin selvät oireet! :grin Testasin uudestaan 2 pv menkkojen alun jälkeen kun ajattelin, että liian varhain olin tehnyt sen ekan. No nega tuli. Eipä hätää, ajattelin etten ollut tarpeeksi kauan ollut pissaamatta -> tein testin seuraavana päivänä uudelleen :woot: eikä vieläkään mitään.

Nyt ajattelin, että jospa odottelisin ihan rauhassa että kunnolla tuntuu. Pitää keksiä jotain mielenkiintoista hommaa, että olisi muutakin mietittävää. :)

Niin ja mulla ne oireet ei oo koskaan loppunu siihen kun nään negatiivisen tuloksen, ehkä siksi onkin niin vaikea uskoa sitä todeksi. En siis usko, että mulla ne ois kuvitelmaa, mutta ehkä just pms-oireilua tai jotain muuta.

Muokattu viimeksi:
Testaan vain jos menkat on myöhässä eli aikaisintaan kp 30-32, kun pisimmillään mun kierto on 30-32 päivää. Yleensä ei tarvii edes miettiä testaamista, kun kierto jää 26-28 päivään.

Mun raskaudet ovat alkaneet lyhyellä yrityshistorialla. Mutta koska toka ja kolmas raskaus ovat alkaneet kun olen vielä imettänyt eikä kierrotkaan ole olleet mitään säännöllisiä, niin onhan tässä testi jos toinen tehty. Joskus sitten kun on neljännen vuoro, niin eiköhän sitä malttamattomana tule testailtua yhden jos toisenkin kerran. Esikoisesta tein vain yhden raskaustestin, joskus rv 7+, oli ns "yllätys"vauva.

Millaisissa kodeissa muuten asutte? :) Että miten se kovin toivottu kolmas sinne luontuisi?

Meillä on 94 neliöinen rivarineliö, johon ollaan viimevuoden loppupuolella muutettu. Tällä hetkellä on pojilla omat huoneet, mutta sit jos kolmas tulis niin jotain muutoksia tietty jossain kohtaa tarttis tehdä. Aluks menis totta kai meidän makkarissa...

Meillä on oma 88m2 kerrostalonelikko. Periaatteessa ollaan maan tasalla, mutta koska on rinnetontilla, on yhdet raput ylöspäin. :) Tytöillä on oma huone, mutta kun vähän kasvavat, vaihdetaan varmaan työhuoneen ja tyttöjen huoneen paikkoja, kun työhuone on isompi. Tarvittaessa työhuonetta ei edes tarvita, joten jos kolme lasta eivät mahdu samaan huoneeseen, on yhdelle vielä oma huone. Kaksoset varmaan ovat vielä monta vuotta samassa.. :)

Tuo rappusten kulkeminen minua mietitytti kolmen kanssa jossain vaiheessa, mutta tytöt kulkevat nyt jo niitä itse ylöspäin, en koe sitä enää huolena. Parveke on kyllä ahdas, jos sinne pitäisi vielä yhdet rattaat saada mahtumaan.. :D Nyt siellä on kahdet yksösten rattaat tyttöjä varten. Noh, senhän näkee sitten, tarvitaanko tytöille enää rattaita ollenkaan. :)

Muutaman päivän huimannut paljon ja ollut sellainen outo krapulainen olo. Öisin näen todella eläviä unia, joissa on hyvin villejä ja monimutkaisia seikkailuja. Yksi yö tein tässä jo unessa vahvan plussatestin.. :rolleyes: Tänään olen käynyt nyt tunnin välein pissalla, mutta kävin kyllä päivällä reippaalla lenkillä, joka on voinut nesteet laittaa liikkeelle. Tänään on joku dpo10 ehkä ja muutaman päivän ollut sellaisia menkkakipuja, että olen vessassa jo käynyt katsomassa, ettei menkat vain ole vielä alkaneet. Viime kierto oli kierukan jälkeen vain 21 päivää, joten huoli on periaatteessa ollut ihan todellinen, kun nyt on jo kp24. Ennen synnytystä kierto oli 25-27 päivää. Järki osaa selittää kaikki tuntemukset ja oireet jollain, tunteet antavat kaikkeen vastauksen "raskaus".. :D Ensi viikkoon odotan joka tapauksessa testien kanssa ja tuskin niille tulee edes tarvetta. :)

Heh, 73 neliöö kerrostalokolmio joka on meille ihan liian ahdas ja isompaan pitäis päästä, mut myydä pitäis tää eka. Kaksi makkaria, joista toinen miehen pojan/poikien käytössä ja toisessa nukutaan me kaikki muut. Olkkari toimii lasten leikkitilana ja no, olkkarina. Parveke on tilava, siellä ei oo vaunuja koskaan pidettykään, kun mun lapset ei oo ikinä nukkuneet ulkona (kumpikaan ei rauhoittunut vaunuihin, joten.. lapsille tarkoitus hankkia kerrossänky ja sit ehkä mahtuis pinnis vielä makkariin. En tiedä, ei taida olla mun kuumeilussa järkeä, kun ei mahduta nykyorkesterillakaan tähän asuntoon, tai mahdutaan, mut muita ei mahdu (paitsi ehkä yksi oikein pieni..) :laughing002

Meillä on reilu 130 neliöö, omakotitalo. 4 makuuhuonetta, eli riittäis oma huone kolmelle lapselle. :) Ja yhdessä tasossa, isot terassit ja suojaisa piha. Taloo enemmän mietityttää auto, et mihin mahtuis 3 turvaistuinta takapenkille...

Jännää elaffy!

Juu noi portaat on semmonen juttu mitä mäkin aina jännään... meillä noustaan muutama porras ulko-ovelle, eli ei mikään paha, mutta kyl mua ne silti vähän jänskättää. Elaffylla muuten lupaavan kuuloisia oireita :wink

TiikeriLuukas kerrossänkyä mekin sit ollaan mietitty niille kahdelle lapselle jotka joskus samaan huoneeseen tulevaisuudessa majoittuu. Me asuttiin kahden lapsen kanssa melkein vuosi kaksiossa, joten tiedän miltä susta tuntuu tiikeriLuukas :grin Mut kun sillä vauvakuumeella harvemmin on järjen kanssa mitään tekemistä :rolleyes:

Miukilla on hyvän kokoinen talo, lapsilla tilaa temmeltää :)

Mä en oo tähän kiertoon saanu vielä kehiteltyä mitään enempiä oireita itelleni :joyful: vaik kyl mä jo vähän ihmettelin tänään kun iho on tosta kylkien kohdalta kosketusarka mut ei muualta, et voisikohan vaikka ne raskaushormonit semmosta tehdä :rolleyes:

Nii ja tosta autohommasta miuk, sama juttu meillä. Hirvittää jo valmiiksi alkaa änkeä kolmea istuinta sinne takapenkille :nailbiting: me ajettiin tuossa eilen naapurikaupunkiin niin että oli meidän kaksi lasta ja ystävän yksi lapsi mukana ja tuskanhiki pukkas päälle kun koitti niitä kaikkia saada sinne istuimiensa kanssa turvavöihin takapenkille :confused:

Seitsemän paikkaisia ollaan mietitty myös, mut ihan vaan siks et niissä se takapenkki on leveempi. Esim. Touranissa siis. Sinne taaimmalle riville en uskaltais lapsia laittaa..

Meillä jää vielä peräkontti, vaikka nostaisi takimmat penkit ylös, joten ei se eroa mitenkään normaalista takapenkistä. :) Nyt perässä tilaa vievät tuplarattaat ja koira, joten käytetään 5-paikkaisena. Meillä on Mitsun grandis pihassa.

Elaffylla kyllä kuulostaa lupaavalta. :)

Me asutaan 78 neliön rivari kolmiossa ja ollaan kyllä aika kauankin katteltu omakotitaloja mut ei olla saatu vie aikaseks laitettuu tätä myyntiin.. Pojat menee ihan hyvin tohon toiseen makkariin vaikka pienempi nukkuu kyllä vielä meiän huoneessa...Eli periaatteessa alkuun varmaan mahuttas tässäkin... Meillä on onneks aika ihanan iso takapiha ja sen takana niittyä ettei oo ees tietä lähellä siinä...

Niin tuosta testaamisesta et mä aina päätän et nyt en testaa ennenku on myöhässä mut sit mää jotenkin sorrun aina aikasemmin testaamaan.. :D

Täällä tuli täti kylään tänään.... Kp.1/28-42 siis nyt ja viime kierto oli onneks 29 ettei sen pidempi... Järki nyt vaan sanoo et aloittaisimme sen yrittämisen vasta loppuvuodesta mut miten mää jaksan oottaa sinne asti...Mut nyt nukkumaan ku pääsin siis vasta töistä äskön kotiin...

Me asutaan noin 150 neliön vanhassa omakotitalossa maalla. Makuuhuoneita kolme. Nyt lapsilla omat huoneet. Kolmas syntyvä eka meidän huoneessa ja sitten jakaa huoneen toisen kanssa. En tiedä miten sitten mahdutaan kun neljännestäkin haaveillaan... Pitää hommata pari kerrossänkyä.

Auto on jo menossa vaihtoon. Ollaan katseltu just tuota tourania, mutta sopivaa ei ole löytynyt.... Nykyiseen autoon ei mahdu kolmea istuinta takapenkille. Esikoinen kuitenkin tarvitsee vielä istuimen kun ei ole vielä kolmea täyttänyt.... Kohta tulee kiire kun laskettuun aikaan on kaksi kuukautta jäljellä...

Mitenhän muuten tosiaan farkkuun saa mahtumaan silleen sovinnolla 3 turvaistuinta, onko kokemuksia? Onko ihan edesvastuuttoman typerää pistää 6v korokeistuimeen? Tuo autoasia on ainoa joka itselläkin mietityttää, taloon kyllä mahtuu kun 150 neliötä on käytössä.

Kp. 1/26-29, vihdoin menkat alkoi!!

Takaisin