Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Toivottavasti tiikeriLuukas olet jo terveenä!

Täällä taitaa olla ovis käsillä! Ainakaan yrityksen puutteesta ei jää kiinni tässä kierrossa.. :D Rennosti meidän piti ottaa, mutta molemmilla tuntuu kyllä olevan vauva mielessä. :) Henkisesti olen varautunut noin vuoden yritykseen historiani tuntien, mutta toki sitä aina miettii, että entä jos.. :)

Juu meni onneksi ohi nopeesti :) Syöminen vielä vähän hankalaa, kun vedin yhden päivän vain vichyllä ja jaffalla mut elämä voitti nopeesti. Nyt vaan toivon ettei pienin sairastu, koska alkaa mun vika lomaviikko ja tarkoituksena ois lähtee tällä viikolla Muumimaailmaan siskon ja hänen perheensä kanssa.

Hyvä et on parempi olo tiikeriLuukas!

Toivottavasti Liinuskalla olis tärppi käynyt :)

Täällä elellään nyt kiertopäivää numero 10 ja toinen yrityskuukausi. Ovis pitäs olla ens perjantaina. Saapa nähdä miten käy tallettelujen kun mulla on kesän ainut työviikko just ens viikolla ja mies menee aina nukkumaan viimeistään silloin kun lapsetkin koska herää noin yhden aikaan yöllä töihin... niin voipi olla että on vähän harvassa ne hetket kun peittoja pystyy heiluttelemaan :/

Minkälaisia ikäeroja teidän lapsilla on? Ja millainen ikäero tulee/tulisi kolmoseen? :)

Ekalla ja tokalla on 5 vuotta eroa. Toka on nyt 1,5 v. Toivon ettei tokalla ja kolmoselle tulis yhtä isoa eroa :grin Ei oo vielä tärpänny siis.

Meillä ekalla ja tokalla on ikäeroa 2v 1,5kk näin tarkkaan laskettuna :D Jos nyt tärppäis niin tokalle ja kolmannelle tulis 2v 5,5kk :)

Meillä ekalla ja tokalla (päivää vajaa) 2 vuotta ikäeroa. Kakkonen nyt 10 kk, eli kakkosen ja kolmosen ikäeroks tulis n. 1v 7kk jos nyt tärppäis. :)

Limaisia juttuja! Kysyin tuolla toisessa ketjussa jo, mutta huomasin ettei siellä oltu vähään aikaan kirjoiteltu niin laitanpa tännekkin. Jos vaikka joku tietäisi asiasta :)

Voiko ovislimat tulla kaksi päivää myöhemmin kuin muut ovisoireet (kiimat ja alavatsakivut ym.)? Tai siis voihan ne, kun mullakin tuli :grin mutta tapahtuiko se varsinainen ovis silloin kun oli kaikki oireet sitkeää limaa lukuunottamatta, vai (oireettoman päivän jälkeen) kun tuli ne limat?

Valkovuotoa tuli useampana päivänä, mutta vasta tänään (kp 20) ihan selvästi sitkeää.

Kiitti jos joku viitsii vaikka arvailla :p

Jossain oli, että ovis on viimeisenä limapäivänä.. :)

Meillä kahdella ensimmäisellä ikäeroa 1h ja kolmanteen (jos nyt on tärpännyt) tulisi ikäeroa 1v11kk.

Niinhän ne meinaa joo, ihmetyttää vaan että miten ne kivut oli jo aiemmin. Ja jos ne olikin jotain kasvukipuja, niin luulis että ois tuntenut sen irtoamisenkin sitten :cool:

Ja se oireeton päivä välissä, kumma sekin. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Meillä lapset jo tosi isoja. Esikoinen 11v ja kuopus 7v.

Huh täällä dpo 10 ja vain negoja tullut testeihin. Ehkä olen liian aikaisin testaamassa ja hätäilen. Mutta ei tunnu yhtään siltä että olisi raskaana. Jos tämäkin kierto päättyy negaan on kyllä sitten takki ihan tyhjä. Sitten en enää tiedä miten siitä eteenpäin.. Jotenkin todella raskasta jatkuvat pettymykset. Vuosi tässä jo mennyt tuntuu että kyllä se olisi jo tullut jos olis tullakseen. Toisaalta sitten taas jos laskee kuinka monta kiertoa on menny täysin nappiin talletusten suhteen niin olis vain 8 kiertoa ja niistäkin 2 oli ovuloimattomia kiertoja... Vaikeaa.. Mies haluaa jatkaa yrittämistä.. Minä taas en tiedä enää... :sad001

Pätkis85, toivottavasti jaksat vielä yrittää ♡ tai oletteko kokeilleet olla yrittämättä, ihan vaan olla seuraamatta kiertoa ja tjot-meiningillä?

Onko muut kuullu tällasista, oiskohan jotain perää?

Jopa pienet määrät transrasvoja kykenee pysäyttämään ovulaation, osoittaa uusi tutkimus. Elinkeinoteollisuus käyttää transrasvoja tai osittain transrasvoja sisältäviä tuotteita edullisuutensa ja koostumuksensa vuoksi.
Harvardin yliopistosta valmistunut tutkimus osoittaa, että jo pienet määrät transrasvoja kasvattavat naisen hedelmättömyyden riskiä jopa 70%lla, sillä ne estävät ovulaation tapahtumisen.
Niitä löytyy usein rasvaisista ruoista, kuten ranskalaisista, pikkuleivistä, rasvaisista maitotuotteista, jäätelöstä sekä valmisruoista.

Ja hyvää:

Riitele ja stressaa vähemmän!
Erään teorian mukaan depression ja stressin tuloksena syntyvä prolaktiini saattaa häiritä normaalia kuukautiskiertoa.
Vielä ei ole todisteita siitä että stressi itsessään haittaisi hedelmällisyyttä, mutta viittauksia stähän suuntaan löytyy.

Rentoutumismetodit ja ryhmän tuki saattaa olla avuksi, osoittaa uusi amerikkalaistutkimus. Se toteutettiin raskautta toivovilla naisilla, jotka olivat yrittäneet 1-10 vuoden ajan. Ohjelmaan osallistumisen jälkeen 40% naisista tuli raskaaksi.

Sophiahemmetin gynegologidosentti Gottlieb on vahvasti sitä mieltä, että maisemanvaihdos loman aikana (vaikka mökkiviikko) voi jo vaikuttaa positiivisesti hedelmällisyyteen ja stressin vähenemiseen.

Israelilaistutkimuksen naiset taas saatiin hedelmällisemmiksi nauramalla -positiivisuudella. Tutkijat palkkasivat paikan päälle pellen naisia naurattamaan koeputkihedelmöityspäivänä. “Huumorihoitoa” saaneista naisista 35,5 % tuli hoitojen jälkeen raskaaksi, kun taas huumorihoitoa saamattomista raskaaksi tuli vain 19,3% naisista, kertoo The Times.

Syynä uskotaan olevan iloisuuden -iloinen potilas ei stressaa. Stressin tuottama kortisoli “vangitsee” mm. LH -hormoonia, joka stimuloi sukupuolihormoneja.

http://babyplan.fi/raskauteen-valmistautuminen/

Sinälläänhän tuo stressi-osio kuulostaa aika loogiselta, kun aina kerrotaan pareista jotka on raskautunu silloin kun ovat jo lopettaneet yrittämisen.

Lavinia, meillä vaan talletukset sitten on aivan väärissä ajankohdissa jos tjottaillaan.. Joskus voi mennä parikin viikkoa ilman ainuttakaan talletusta ja yleensä tää osuu oviksen aikaan jos en tikuta ja erikseen sovita että sillon pitää tallettaa...

Sitten on sekin että mulla on nyt terolut käytössä ja ne pitää aloittaa ovulaation jälkeen joten on tavallaan pakko seurata kiertoa ja tikuttaa..

Meillä on ekan ja tokan ikäero 1v 3kk ja nyt tulee tokalle ja kolmannelle ikäeroa 1v 9kk :) Nähtäväksi jää ehtiikö esikoinen täyttää 3 vuotta ennen vauvan syntymää, esikoinen kun syntynyt 15.9 ja kolmannen LA on 21.9. Eka syntyi tasan LA ja toka kolme päivää ennen LAta. Itse olen syntynyt 3.10, että on tässä sekin mahdollisuus että syntyykin mun syntymäpäivänä :D

Toivottavasti saataisiin tänne pian plussapuhuri puhaltamaan! :)

No kun kyselylinjalla ollaan, niin minkä ikäisiä olette? :) Mä täytän lokakuussa 33 vuotta, mies on vuoden vanhempi.

Mä oon 23 ja mies 27 :) meijän lapsilla on ikäeroo 1v 7kk, vielä ei yritetä ni en osaa kolmosen ja kakkosen ikäerosta sanoa.... :)
Sielä on Sandy jännä nähdä minkä päivän pieni valitsee itselleen syntymäpäiväks! :)

Takaisin