Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Kiitos!! Nyt on mieli jotenkin paljon rauhallisempi kuin aiemmilla kerroilla, en osaa vielä iloita mutta toivottavasti jossain vaiheessa pystyn siihen. Katselin vähän taaksepäin keskusteluja ja mulla ollut näköjään dpo16 paljon haaleempi viiva viimeksi mitä nyt dpo12 :o eli varmasti oli alkiossa alkujaankin jotain häikkää tai sitten oli tuulimuna.

Me muutettiin vuosi sitten mun kotipaikkakunnalle juurikin siksi että tukiverkosto olis lähempänä. Pojat on usein hoidossa mun vanhemmilla ja pienempikin ollut jo yökylässä. Kyllä se helpottaa elämää tosi paljon.

Ja vähän sekin kun meillä ei oikeastaan ole minkäänlaista tukiverkkoa. Asutaankin 100km päässä kaikista sukulaisista.

Millainen tukiverkosto teiltä muilta löytyy, tai puuttuu? :)

Meillä on kolmet isovanhemmat koska miehen vanhemmat on eronnu ja heillä uudet puolisot. Yksi setti asuu kauempana ja kahet isovanhemmat asuu alle 10km päässä. Esikoinen pääsee mun vanhemmille ainaki 1krt viikkoon ja usein myös yökylään, pikkuinen ei ole vielä yökyläilly mut aloittanee tässä joulun jälkeen. Sit on paljon äitikavereita kelle voisin muksut jättää millon vaan.

Onpa ihana kuulla että teiltä tukiverkostot löytyy! Se todellakin helpottaa arkea varmasti.
Ja etenkin teillä Rouva V, kun vielä oikein triplana. :happy:

Nyt ekaa kertaa on alkanut kaivata sitä että voisi laittaa lapset hoitoon, edes joskus. Aiemmin ei ole tuntunut/ollut tarvetta ja ollaan aina löydetty myös yhteistä aikaa. :Heartred
Ehkä esikoisen paheneva 4v uhma ja tuon taaperon terrible twos (2v) vaikuttaa asiaan. :grin
On meillä mummu joka viikottain on jomman kumman muksun kanssa joitain tunteja, tai sitten niin että ollaan käyty miehen kanssa syömässä ja vahtinut poikia.
Arvostamme kyllä. Mutta ei sellaista että voisi vain soittaa ja sanoa että hei nyt tarvitsisi apua tms.
Ja toiset isovanhemmat yhä työelämässä ja harrastukset nielee muun vapaa-ajan. Ymmärrän senkin. :)

Me asutaan mein synnyin kaupungissa. Mulla on kolme siskoa jotka kaikki asuu tässä lähellä. Myös mein molempien vanhemmat asuu lähellä. Miehen vanhemmat on eronneet. Mun vanhemmat hoitaa poikia oikeestaan 80% jos tarvitaan apua.
Anoppi on vuorotyössä niin harvemmin sopii hälle. Aina kyl sanoo et pyytää saa silti apua ja onkin ollu monta kertaa päiväsaikaan kattomassa poikia.
Hän oli ihan korvaamaton apu kun toinen syntyi. Mun piti kuskata joka päivä viikon ajan maitoa vauvalle sairaalaan (87km suunta) kun hän oli keskolassa. Miehen piti olla peltohommissa ni ei voinu vahtia esikoista. Yökylässä kumpikaan ei ole ollu anopilla.
Mun vanhemmilla esikoinen oli ekaa kertaa yötä kun oli 10kk. Usein kysyykin millon pääsee Mammalle ja pappalle yöks.
Appiukko ei oo muistaakseni koskaan ollu lapsenvahtina noille. Enkä oikeen haluis jättääkään. Noilla on niin pal vauhtia ettei se varmaan pysyis perässä, enkä usko että on sisäistänyt et noiden tekemisiä pitää oikeesti vahtia.

Meilläkin mun vanhemmat on vielä nuoria ja täysin työelämässä. Lähinnä pojat on siellä viikonloppuisin tai jos tarvii joskus hakea päiväkodista :) jotenkin ei edes miehen kanssa olla kaivattu paljoa kahdenkeskeistä aikaa (huolestuttavaa?) kovin usein, mut silloin kun halutaan niin aina saadaan järjestettyä.

Kp 13 ja aikas tummaa viivaa näyttää. Outoa tässä kierron vaiheessa. :bored:

Muoks! Oho kuva vinossa.

Liitteet

• IMG_20191223_165646.jpg
    IMG_20191223_165646.jpg
    38.8 KB · Katsottu: 207
Hyvää joulua täältäkin kaikille! :happy:

Meillä ei ole juurikaan tukiverkostoa. Mun sisko otti aina välillä lapsia, mutta hänellä työt, opiskelu, omat lapset ja krooninen kipusairaus, joka tietysti toi oman säätönsä pitkän välimatkan lisäksi. Lasten isovanhemmat eivät juuri ole mukana, osaa ei kiinnosta, osa kuolleet ja osaa kiinnostaa enemmän alkoholi :sorry:
Muutettiin lähemmäs miehen siskoa, ja ehkä sillä mieskin nyt lämpeni ajatukselle kolmannesta, koska sitä apua on entiseen verrattuna paljon :)

Hyvää joulua! :happy:

Apuaaa voiko tässä muka oikeesti näkyä jotain?
Dpo sta ei mitään tietoa, ovis oireiden perusteella ollu normaalia myöhemmin. Menkat nyt 5 päivää myöhässä. Kuva otettu 1-2min kohdalla.
IMG_20191224_110905.jpg

flikka, Meillä on vähän sama tuo että näitä isovanhempia jotka työelämässä, ei sillä tavalla kiinnostakkaan. Ja olen hyväksynyt sen koska heillä on omanlaisensa suhde lapsiin. Ovat kyllä rakkaita ja tärkeitä. Mutta ymmärrän sen että syystä x heidän vaikea jeesiä meitä lasten kanssa/ottaa hoitoon jne. Ehkä sekin ettei me koskaan itse oo pyydetty tai ilmaistu sitä. Kun tosiaan aiemmin ei ole tuntunutkaan siltä että tarvitsisi.

Meillä asuu mun vanhemmat 200 km päässä, ovat eläkkeellä ja hoitavat kyllä minkä pystyvät, välillä on yökylässäkin. Esikoisen voi jonkun verran jättää kavereille. Siinä meidän tukiverkko sisaruksia kun ei mulla ole. Miehen perhe taas asuu maapallon toisella laidalla. Nyt ollaan täällä sukuloimassa ja onhan se kivaa että on siskot ja lasten vanhemmat serkut ja isovanhemmat, mutta nekin asuu vähän hujan hajan eli tavallinen arki ei olisi sen helpompaa. Nyt joululomalla on eri juttu kun koko kööri saman katon alla.

Hyviä joulun pyhiä täältä kesäisestä joulusta (noh, juhannussäätä pukkaa eli 15 astetta...) ja plussatuulia yrittäville!

Takaisin