Se lypsäminen kannattaa tehdä ennen pistämistä "kaukaa" tai sillai koko sormen mitalta, ettei ihan pistokohdan vierestä, tulee vähemmän kudosnestettä. :) Mutta enpä oo sattunut kokeilemaan heittääkö tulokset eri käsistä tai sormista!
En usko että se ultra vaikuttaa insuliinin määrämiseen sinänsä, sen tarkoitus on varmaan vain vauvan koon arviointi? Tää on kyllä vain mun mielikuva, en tiedä ymmärsinkö aiemmat viestit oikein. Onhan tossa diabeteksessa muutakin huomioitavaa tosiaan kuin se että vauva voi kasvaa isoksi. Äidin kannalta myös, käsittääkseni helpommin puhkeaa pysyväksi raskauden jälkeen jos jää hoitamatta. Ainakin mulla se riski olisi perinnöllistä syistä olemassa joka tapauksessa. Nyt kun on asia huomattu, voi ennaltaehkäisevästi estää ettei radi pääse pahenemaan myöhemmin raskaudessa kun painoa tulee lisää eikä vauvakaan ole siellä liian sokeripitoisissa oltavissa koko ajan. Ja nyt osaan ottaa seurantaa tarvittaessa raskauden jälkeenkin. Eli ei tolla diagnoosilla tavallaan tässä hetkessä ole mulle mitään merkitystä koska arvot eivät ole olleet makeistakaan syötävistä koholla. Mutta sillä voisi olla paljonkin merkitystä jos taipumus olisi jäänyt huomaamatta ja tilanne olisi päässyt pahaksi väärän ruokavalion seurauksena.
Tuli vähän sekava sepustus... Mutta olen nyt löytänyt vähän positiivisemman katsannon tähän diagnoosiin vaikka se pääsi yllättämään. :)