Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mua ahdistaa kans väliseinä ja keskenmenon riski sen vuoksi. Mä en ole raskaana, mutta toukokuussa tosiaan vihdoin PAS.Hei, tulen tänne myös huhuilemaan/vertaistukea hakemaan. Itsellä on pitkä ja paksu väliseinämä koko kohdun mitalta, kuitenkin vain yksi kohdunsuu+emätin. Tällä hetkellä ekaa kertaa raskaana, rv ilmeisesti 5+4 (olen näistä vielä vähän pihalla, vaikuttaako IVF laskentatapaan jotenkin). Luomuraskautta ei kertaakaan kuulunut, yritysvuosia lähes 4. Tuoresiirrosta kemiallinen, haalea plussa virallisena testipäivänä. Tuolloin alkio siirrettiin vasemman puoleiseen kohtuun. 1. PAS siirrettiin nyt oikean puoleiseen kohtuun, testit on hyvin tummunut mutta olo on ihan oireeton. Sunnuntai-yönä koin kummallista voimakasta vatsakipua, jonka jälkeen olenkin pelännyt nyt kolmatta päivää, että varmasti meni kesken. En uskalla enää tehdä testejä koska en halua kohdata ikäviä uutisia ennen ultraa (3+ jäi saamatta digitestissä viikko virallisen testipäivän jälkeen, enkä enää uskalla). Pääsen lapsettomuuspolille varhaisultraan tasan viikon päästä. Polilla on puhuttu jo ennakoivasti, kun raskaus alkaa niin sitä tulee seurata tiiviimmin äitiyspolilla riski raskauden vuoksi. Nyt huolettaa väliseinämän aiheuttama keskenmeno yms.riskit ja kun tuntuu, ettei asiaan juuri voi vaikuttaa. Olo on hieman ahdistunut..
Ahaa, erikoista että mulle ei oo kukaan puhunutkaan mini-asasta, vaikka olen ylipainoinen ja silloin hoidoissa 39-40. Nyt edelleen 40v. ja kävin toista mielipidettä hakemassa tosiaan pääkaupunkiseudulta ja vein tiedon mukanani Ovumiaan niin yhtäkkiä 40 -vuotiaalle se mini-asa onkin hyvä lääkärin mielestä. Mitä jos sitä oliskin tarvinnut aikaisemmin… Hmm. Ei näistä tiedä… toivotaan parasta ja palaan asiaan heti kun taas jotakin tapahtuu ja kerro sinäkin tänne miten asiat etenee! Nää on niin erikoisjuttuja että hyvä jakaa asioitaKiva Sandra kun vastailit, toivotaan että siellä myös menee PAS hyvin. Päästäisiin sitten vertaistukea toisille antamaan, kun on tämä kohtuanomalia sellainen stressinaihetäällä ei itseasiassa kipuja ole juuri muuten ole ollut, kuin tuo yksi yksittäinen sunnuntai yönä. Muutenkin ihan älyttömän oireetonta, niin huoli on läsnä. Tein muuten eilen sittenkin digitestin, ja oli noussut nyt siihen 3+. Mini-ASAa ei ole vielä käytössä, saa nähdä mitä sitten ensi keskiviikkona tuumivat ultran yhteydessä. Olen kuullut, että myös ylipainon vuoksi määrättäisiin tuota eli veikkaan että tässä on itsellä sitten useampi syy, minkä vuoksi se todennäköisesti tullaan määräämään
![]()
Nii joo totta. Mut siis ei oo ees puhuttu, että jos onnistuisi, niin sitten mini-asaa, ehkä sitä tarkoitin@Sandra84 tai oon käsittänyt että nimenomaan sitten raskaana ollessa em.syistä sitä määrättäisiinettä ei välttämättä yritysvaiheessa/hoitojen aikana. Kerron sitten ultran jälkeen kuulumisia!
![]()
Lainaan itseäni. Ei mulla edes pitäny slkaa enää kierto. Hoitajat oli ymmärtäneet lääkärin ohjeen erilailla (…) ja nyt sit alotettiin lääkkeellinen kierto heti!:) Kaikki hyvin tähän asti.@Meewwi Miten sulla menee?
Mulla nyt pitäs alkaa kierto noiden procren-piikkiin jälkeen, mut ei oo vielä alkanut. Soitin eilen Ovumiaan ja varattiin mulle aika tälle päivälle, ”että saadaan asiaa eteenpäin”. Se hoitaja on kyl jotenkin ihanan rempseä. Meen tänään lounastauolla sinne![]()
Kiitos!Sehän on sitten hyvä uutinen @Sandra84 että pääset heti toimiin! Paljon tsemppiä, toivotaan että viimein asiat menee niinkuin pitää!Sormet ristissä
Täällä menee ihan hyvin, tuntuu että alkuraskauden pahin väsy alkaa pikkuhiljaa taittumaan? Tänään rv 9+5. Varhaisultrassa lapsettomuuspolilla kävin tosiaan 6+5 ja sitten ylimääräiseen ultraan pääsin myös pyynnöstä 8+5 ja myös silloin oli kaikki hyvin ja vastasi täydellisesti kokoaanedelleen aika ajoin ihmeissäni olen, että voiko tosiaan olla niin että musta tulee äiti. Toivon kovasti, että raskaus jatkuu mallikkaasti, sillä toisinaan pelot meinaa saada valtaansa vieläkin, koska on ollut niin vähäoireista koko tämän ajan.
@Pajupuu kiitos kun jaoit kokemuksesi, tsemppiä nykyiseen raskauteenmikä rv siellä on menossa?
Täällä menee hyvin!