Kohdun anatomiset poikkeamat

Mulla ei tää hoito onnistunut, yksi pakkasessa. Aion laihduttaa ja siirtää sen vasta alkukeväästä.

Hyvä kuulla, että raskaus onnistunut ❤️

Pitäs lukee näitä juttuja. Onko porukalla ollu miniasaa käytössä? Jos on väliseinää? Mulla väliseinä, jota ei voi poistaa. Kaksi cervixiä.

Mulle Dextran lääkäri mietti tällaista kun kysyin toista mielipidettä heiltä. Pakkasessa yksi testaamaton alkio. Eli siirtoa ajatellen tämä. Siirtoon pääsis huhtikuussa (mulla oli ozempic hetken käytössä, niin pitäö vielä odottaa).

Immunologisia testejä pohdittiin myös. Ens kierrosta vois sellaisen tehdä.

Alkaa loppuun keinot ja ikää alkaa olla. Elokuussa 41v.

Hei, tulen tänne myös huhuilemaan/vertaistukea hakemaan. Itsellä on pitkä ja paksu väliseinämä koko kohdun mitalta, kuitenkin vain yksi kohdunsuu+emätin. Tällä hetkellä ekaa kertaa raskaana, rv ilmeisesti 5+4 (olen näistä vielä vähän pihalla, vaikuttaako IVF laskentatapaan jotenkin). Luomuraskautta ei kertaakaan kuulunut, yritysvuosia lähes 4. Tuoresiirrosta kemiallinen, haalea plussa virallisena testipäivänä. Tuolloin alkio siirrettiin vasemman puoleiseen kohtuun. 1. PAS siirrettiin nyt oikean puoleiseen kohtuun, testit on hyvin tummunut mutta olo on ihan oireeton. Sunnuntai-yönä koin kummallista voimakasta vatsakipua, jonka jälkeen olenkin pelännyt nyt kolmatta päivää, että varmasti meni kesken. En uskalla enää tehdä testejä koska en halua kohdata ikäviä uutisia ennen ultraa (3+ jäi saamatta digitestissä viikko virallisen testipäivän jälkeen, enkä enää uskalla). Pääsen lapsettomuuspolille varhaisultraan tasan viikon päästä. Polilla on puhuttu jo ennakoivasti, kun raskaus alkaa niin sitä tulee seurata tiiviimmin äitiyspolilla riski raskauden vuoksi. Nyt huolettaa väliseinämän aiheuttama keskenmeno yms.riskit ja kun tuntuu, ettei asiaan juuri voi vaikuttaa. Olo on hieman ahdistunut..

Hei, tulen tänne myös huhuilemaan/vertaistukea hakemaan. Itsellä on pitkä ja paksu väliseinämä koko kohdun mitalta, kuitenkin vain yksi kohdunsuu+emätin. Tällä hetkellä ekaa kertaa raskaana, rv ilmeisesti 5+4 (olen näistä vielä vähän pihalla, vaikuttaako IVF laskentatapaan jotenkin). Luomuraskautta ei kertaakaan kuulunut, yritysvuosia lähes 4. Tuoresiirrosta kemiallinen, haalea plussa virallisena testipäivänä. Tuolloin alkio siirrettiin vasemman puoleiseen kohtuun. 1. PAS siirrettiin nyt oikean puoleiseen kohtuun, testit on hyvin tummunut mutta olo on ihan oireeton. Sunnuntai-yönä koin kummallista voimakasta vatsakipua, jonka jälkeen olenkin pelännyt nyt kolmatta päivää, että varmasti meni kesken. En uskalla enää tehdä testejä koska en halua kohdata ikäviä uutisia ennen ultraa (3+ jäi saamatta digitestissä viikko virallisen testipäivän jälkeen, enkä enää uskalla). Pääsen lapsettomuuspolille varhaisultraan tasan viikon päästä. Polilla on puhuttu jo ennakoivasti, kun raskaus alkaa niin sitä tulee seurata tiiviimmin äitiyspolilla riski raskauden vuoksi. Nyt huolettaa väliseinämän aiheuttama keskenmeno yms.riskit ja kun tuntuu, ettei asiaan juuri voi vaikuttaa. Olo on hieman ahdistunut..
Mua ahdistaa kans väliseinä ja keskenmenon riski sen vuoksi. Mä en ole raskaana, mutta toukokuussa tosiaan vihdoin PAS.
Onko sulla mini-aspiriini käytössä? Mulle sitä lääkäri Dextralla pohti sen väliseinän takia. Ovumiassa pohtivat vain iän vuoksi sitä kuulemma. Tästäkin sain ristiriitaista tietoa.
Toivottavasti sulla menee hyvin raskaus kivuista huolimatta!💓
Kerro miten käy ultrassa💓
Ja sitä raskautta tulee tosiaan seurata tarkemmin!🙏🏻

Kiva Sandra kun vastailit, toivotaan että siellä myös menee PAS hyvin. Päästäisiin sitten vertaistukea toisille antamaan, kun on tämä kohtuanomalia sellainen stressinaihe ❤️‍🩹 täällä ei itseasiassa kipuja ole juuri muuten ole ollut, kuin tuo yksi yksittäinen sunnuntai yönä. Muutenkin ihan älyttömän oireetonta, niin huoli on läsnä. Tein muuten eilen sittenkin digitestin, ja oli noussut nyt siihen 3+. Mini-ASAa ei ole vielä käytössä, saa nähdä mitä sitten ensi keskiviikkona tuumivat ultran yhteydessä. Olen kuullut, että myös ylipainon vuoksi määrättäisiin tuota eli veikkaan että tässä on itsellä sitten useampi syy, minkä vuoksi se todennäköisesti tullaan määräämään 🤗

Kiva Sandra kun vastailit, toivotaan että siellä myös menee PAS hyvin. Päästäisiin sitten vertaistukea toisille antamaan, kun on tämä kohtuanomalia sellainen stressinaihe ❤️‍🩹 täällä ei itseasiassa kipuja ole juuri muuten ole ollut, kuin tuo yksi yksittäinen sunnuntai yönä. Muutenkin ihan älyttömän oireetonta, niin huoli on läsnä. Tein muuten eilen sittenkin digitestin, ja oli noussut nyt siihen 3+. Mini-ASAa ei ole vielä käytössä, saa nähdä mitä sitten ensi keskiviikkona tuumivat ultran yhteydessä. Olen kuullut, että myös ylipainon vuoksi määrättäisiin tuota eli veikkaan että tässä on itsellä sitten useampi syy, minkä vuoksi se todennäköisesti tullaan määräämään 🤗
Ahaa, erikoista että mulle ei oo kukaan puhunutkaan mini-asasta, vaikka olen ylipainoinen ja silloin hoidoissa 39-40. Nyt edelleen 40v. ja kävin toista mielipidettä hakemassa tosiaan pääkaupunkiseudulta ja vein tiedon mukanani Ovumiaan niin yhtäkkiä 40 -vuotiaalle se mini-asa onkin hyvä lääkärin mielestä. Mitä jos sitä oliskin tarvinnut aikaisemmin… Hmm. Ei näistä tiedä… toivotaan parasta ja palaan asiaan heti kun taas jotakin tapahtuu ja kerro sinäkin tänne miten asiat etenee! Nää on niin erikoisjuttuja että hyvä jakaa asioita 💓💓

@Sandra84 tai oon käsittänyt että nimenomaan sitten raskaana ollessa em.syistä sitä määrättäisiin 🤗 että ei välttämättä yritysvaiheessa/hoitojen aikana. Kerron sitten ultran jälkeen kuulumisia!❣️

@Sandra84 tai oon käsittänyt että nimenomaan sitten raskaana ollessa em.syistä sitä määrättäisiin 🤗 että ei välttämättä yritysvaiheessa/hoitojen aikana. Kerron sitten ultran jälkeen kuulumisia!❣️
Nii joo totta. Mut siis ei oo ees puhuttu, että jos onnistuisi, niin sitten mini-asaa, ehkä sitä tarkoitin 🤭

@Meewwi Miten sulla menee?

Mulla nyt pitäs alkaa kierto noiden procren-piikkiin jälkeen, mut ei oo vielä alkanut. Soitin eilen Ovumiaan ja varattiin mulle aika tälle päivälle, ”että saadaan asiaa eteenpäin”. Se hoitaja on kyl jotenkin ihanan rempseä. Meen tänään lounastauolla sinne 🤭

Kurjaa kuulla, että niin monella täällä on ollut keskenmenoja, lapsettomuutta ja kohtukuolemia 😔🌈 Toivon parasta teille kaikille! ❤️

Ajattelin vain kirjoittaa muutaman lohdullisen sanan, jos täällä lukee joku juuri diagnoosin saanut, jota asia ahdistaa kovasti. Mulla on herttamainen kohtu, jossa on lyhyt septum kohdun yläosassa. Itseä jännitti kovasti ensimmäinen raskauteni, varsinkin kun neuvolassa tunnuttiin tietävän näistä kohtuanomalioista niin vähänlaisesti, ja englanninkielinen kirjallisuus antoi välillä aika synkkiä ennusteita. Se raskaus sujui kuitenkin ongelmitta ja meni jopa viikon yliajalle, ulkokäännöskin onnistui kertaalleen, mutta vauva kääntyi takaisin perätilaan ja syntyikin sitten sektiolla. Välissä oli yksi ekan kolmanneksen keskenmeno, mutta uskon sen johtuneen kromosomihäiriöstä ennemminkin kuin kohdusta itsestään, koska hcg ei koskaan noussut yhtä korkealle, ja raskausoireet olivat niin vähäiset. Nyt olen taas raskaana, ja toivon kaiken menevän hyvin. Kohtuanomalia ei siis automaattisesti tarkoita tuomiota ❤️

@Meewwi Miten sulla menee?

Mulla nyt pitäs alkaa kierto noiden procren-piikkiin jälkeen, mut ei oo vielä alkanut. Soitin eilen Ovumiaan ja varattiin mulle aika tälle päivälle, ”että saadaan asiaa eteenpäin”. Se hoitaja on kyl jotenkin ihanan rempseä. Meen tänään lounastauolla sinne 🤭
Lainaan itseäni. Ei mulla edes pitäny slkaa enää kierto. Hoitajat oli ymmärtäneet lääkärin ohjeen erilailla (…) ja nyt sit alotettiin lääkkeellinen kierto heti!:) Kaikki hyvin tähän asti.

@Pajupuu Ihana kuulla! Tsemppiä ja onnea! 🥰❤️

Sehän on sitten hyvä uutinen @Sandra84 että pääset heti toimiin! Paljon tsemppiä, toivotaan että viimein asiat menee niinkuin pitää! 🌸 Sormet ristissä 🤞🏼🤞🏼

Täällä menee ihan hyvin, tuntuu että alkuraskauden pahin väsy alkaa pikkuhiljaa taittumaan? Tänään rv 9+5. Varhaisultrassa lapsettomuuspolilla kävin tosiaan 6+5 ja sitten ylimääräiseen ultraan pääsin myös pyynnöstä 8+5 ja myös silloin oli kaikki hyvin ja vastasi täydellisesti kokoaan 😍 edelleen aika ajoin ihmeissäni olen, että voiko tosiaan olla niin että musta tulee äiti. Toivon kovasti, että raskaus jatkuu mallikkaasti, sillä toisinaan pelot meinaa saada valtaansa vieläkin, koska on ollut niin vähäoireista koko tämän ajan.

@Pajupuu kiitos kun jaoit kokemuksesi, tsemppiä nykyiseen raskauteen 😊🌸 mikä rv siellä on menossa?

Sehän on sitten hyvä uutinen @Sandra84 että pääset heti toimiin! Paljon tsemppiä, toivotaan että viimein asiat menee niinkuin pitää! 🌸 Sormet ristissä 🤞🏼🤞🏼

Täällä menee ihan hyvin, tuntuu että alkuraskauden pahin väsy alkaa pikkuhiljaa taittumaan? Tänään rv 9+5. Varhaisultrassa lapsettomuuspolilla kävin tosiaan 6+5 ja sitten ylimääräiseen ultraan pääsin myös pyynnöstä 8+5 ja myös silloin oli kaikki hyvin ja vastasi täydellisesti kokoaan 😍 edelleen aika ajoin ihmeissäni olen, että voiko tosiaan olla niin että musta tulee äiti. Toivon kovasti, että raskaus jatkuu mallikkaasti, sillä toisinaan pelot meinaa saada valtaansa vieläkin, koska on ollut niin vähäoireista koko tämän ajan.

@Pajupuu kiitos kun jaoit kokemuksesi, tsemppiä nykyiseen raskauteen 😊🌸 mikä rv siellä on menossa?
Kiitos! 😊 Mulla on menossa suunnilleen rv 12+3, joten tokalle kolmannekselle on just päästy. Tsemppiä sinnekin, todennäköisesti kaikki menee hyvin ❤️

Mitenkäs teillä menee? @Meewwi ja @Pajupuu ja muut, jos joku on nyt samassa tilanteessa about?

Mulla on 30.5. PAS ja vähän jännittää selviääkö se alkio pakastuksesta. Olin ke-pe kuumeessa ja pelotti, että tää koko homma siirtyy. Nyt vaan pientä flunssaa enää ja se ei kuulemma haittaa. 🙈🥰

@Sandra84 hyvin menee, kiitos kysymästä ☺️ tuntuu että tätä kohtuanomaliaa ei kyllä kamalasti huomioida mitenkään erikseen, tiedossa on neuvolassa yms mutta ei tuo sitten näköjään tässä kohtaa raskautta vaikuta oikein mitenkään. Saa nähdä, tuleeko raskauden edetessä jokin tarve äitiyspolin seurannalle vai ei. Tänään on 11+6 ja hyvin oon voinut, vähäisillä oireilla joihin nyt jo osaan suhtautua positiivisesti koska pikkuista on päästy jo katsomaan x3 😊 kesäkuun alussa on nt-ultra jota odotan innolla enkä kauhulla, eli jonkin sortin edistystä lienee tapahtunut omassa päässä.

Ihanaa, kun siellä on PAS jo tiedossa, toivon niin paljon onnea ja tarrasukkia tulevaan siirtoon 💕

Mitenkäs teillä menee? @Meewwi ja @Pajupuu ja muut, jos joku on nyt samassa tilanteessa about?

Mulla on 30.5. PAS ja vähän jännittää selviääkö se alkio pakastuksesta. Olin ke-pe kuumeessa ja pelotti, että tää koko homma siirtyy. Nyt vaan pientä flunssaa enää ja se ei kuulemma haittaa. 🙈🥰
Täällä menee hyvin! 🥰 Rv 15 on menossa nyt, ja viikon takaisesta ultrasta löytyi yksi pieni, jonka sydän sykki kiivaasti ☺️ Odotetaan siis marraskuista. Toki anomalia on mielessä silloin tällöin, ja pidän mielessäni erilaisia päivämääriä tyyliin "sinne asti kun päästään, niin pikkukeskonen voi selvitä/vauva osaa hengittää/päästään viimeiselle kolmannekselle" jne. Mutta sellaista epämääräisten huolien sekamelskaa se oli viime raskaudessakin, ja silti mentiin yliajalle, joten pidän toivoa yllä tälläkin kertaa!

Toivottavasti siellä alkio selviää ja päästään etenemään ❤️ Toivotaan kovasti tarrasukkia!!!

Ihana kuulla! Ja kiitos! Jänniä aikoja teillä!:)

Mulle sanottiin, että tää olis riskiraskaus jos onnistuu, varmaan iänkin takia, mutta, että raskautta pitää seurata tarkemmin kohtuanomalian takia. Ihan Taysista näin sanoivat ja ohjasivat neuvolaa selvittämään asiaa (kun olin raskaana) ja sit olinkin saanut jo tulevaisuuteen ajanvarauksen… kannattaa vaatia, jos yhtään mietityttää!❤️

Joo samaa kyllä itsellekin sanottu lapsettomuuspolilla, ehkä vähän sitten yllättänyt että asia on ihan jäänyt huomiotta neuvolassa :D neuvolalääkärin aika meni jo, enkä nyt tajunnut erikseen kysyä kun on tuntunut että asia ei sillä tavalla vaivaa itseäkään juuri nyt.

Mutta varhaisultrassa lapsettomuuspolilla oli silloin puhe tosiaan, että lääkäri laittaa konsultaatiota äippäpolille että onko myöhemmin raskaudessa tarvetta lisäseurannalle 🤔 niin en siihen konsultaatioon liittyen ole mitään vastausta kuullut mistään/nähnyt OmaKannasta, että ehkäpä ensi kuun neuvolakäynnillä kysäisen hoitajalta asiasta että tuliko asiaan kannanottoa.

Takaisin