Kiinteiden ruokien aloitus

Meillä ei oo puhuttu mitää määristä, sanoi vain että antaa maitoa silloin kun neiti sitä haluaa.
Yleensä oon tarjonnu kiinteiden jälkeen, mutta nykyään menee tovi ennen kuin uppoaa.
Meillä syödään neljästi päivässä, aamu ja iltapuuro sekä lounas ja päivällinen. Nyt nuhaisena on maistunut huonommin. Isin syöttämänä kiinteet maistuu parhaiten :D
Kasvissoseet ollaan tehty itse ka nyt kana. Kaupan soseet maistuu kyllä paremmin, enemmän makuahan niissä on. Noin 4-5 jääpalaa menee ja purkeista kerralla n. 1/2.
Kaupansoseista bataatti kesäkurpitsa ehdoton suosikki ja banaani persikka sekä mustikkainen :D
Maitoa tankailee lisäksi sit illalla enemmän.
Muutaman kerran liikenteessä ollessa on saanut välipalana hedelmäsosetta. Nuo pusseissa olevat soseet on ollu siinä näppäriä, neiti syö suoraan siitä pussinsuusta mielellään :)

Minkä valmistajan tuo bataatti-kesäkurpitsa on? Oon tehnyt itse soseita, mutta ajatellut antaa myös purkista, käy reissunpäällä helpommaksi. Meillä kuitenkin tuntuu tulevan aina perunasta suun ymärys punaiseksi, välillä sitä antelen mutta vähemmän... Ja monet kaupan soseet tuntuu olevan peruna-jotain. Artisokkaa löysin, sitä ei olla vielä maisteltu. Ja muutenkin ajattelin seuraavaksi maistattaa tuon kesäkurpitsan. Olisi siis superbueno valmissose :)

Mar-Mil nestlen bona piltti on tuo bataatti-kesäkurpitsa. Mielelläni et nestleä osta, mutta valmis piltit tuntuu pääosin koostuvan niiden tekemistä.
Kyllä nuo valmis soseet helppottaa liikenteessä. Olen saanut yhden minigrip pussin leviämää hoitolaukussa, onneksi oli toisen pussin sisässä!

Mä ostin lapsimessuilta sellaisen ruokatermarin lyhyitä reissuja varten johon voi valmiiksi lämmittää ruoan. :) Lämpimänä pysyisi muistaakseni viisi tuntia, mutta kahta tuntia pidempään en säilyttäisi lämmitettyä ruokaa. Kylmänä pysyy 7 tuntia joten jos matkan varrella on lämmitysmahdollisuus niin tosi kätevä. Kyllä me valmisruokiakin välillä käytetään, varsinkin marja- ja hedelmäsoseita.

Hei kiitoksia! Pitääpä ostaa! Meillä ei oo vielä ruokapommeja laukusta löytynyt mutta vaara on olemassa harva se päivä :D

Tupperin mini tuopit on pieniä ja tiiviitä purkkeja. Ne uskaltaa heittää käsilaukun pohjalle pyörimään

Mistäköhän voisi johtua itkut kun syödään soseita? Muutaman kerran lähiaikoina tullut. Syö tosi hyvin, kaikki yleensä uppoo. Tänään viimeksi kauhea itkukohtaus kesken syömisen.. Välillä tän jälkeen ruokaa selkeästi vielä haluaa, tänään ei. Suuttuu välillä siitä kun yrittää blokata kättä pois ettei menisi suuhun :) Siitä tuskin noin kovia raivareita saa. Ruoka ei ollut kovin lämmintä ja perään annettu luumu suoraan huoneenlämpöistä. Ollut kyllä räkäinen ja yskäinen. Voi varmaan olla kurkkukipuakin? Maito meni perään kyllä ilman ongelmia..

Mar-Mil, voisko tehdä hampaita? Silloin saattaa olla semmosia hetkiä kun ei kiinteät maita kun ikeneitä pakottaa ja kutittaa :/ tai sit juurikin tuo mainitsemasi kurkkukipu.

Vaikuttaa että kaikkien lapsille maistuu ruoka? Meillä ei voisi vähempää kiinnostaa ja syönnit tehdään itku kurkussa... En enää tiedä mitä temppuja keksisin että poika suostuisi syömään :(

No itseasiassa tuo hammasjuttu tuli itsellekin jälkikäteen mieleen. Kieli kun on koko päivän ollut samassa kohdassa...

Meillä on ollut tota kesken soseiden itkusuutta pari kertaa ja johtunut siitä, että poika haluaa rintaa :) Imetyksen jälkeen jatkettu soseiden syöntiä.

Saako vauva tosiaan syödä niin paljon kuin vatsa vetää?? :O Siis maidon kanssa asia ok, mutta soseiden kanssa tuntuu että tytsy syö valtavia määriä! Tänään söi pilttipurkillisen peruna - porkkanaa ja seassa oli vielä 2 jääpalallista bataattia, kaikki meni!! Kamala satsi oli mun mielestä mutta suu oli auki kuin linnun pojalla ja annoin kaikki, ja jälkeenpäin rupesin miettimään että Herranjestas minkä kokoisia annoksia kohta jo menee jos 5kk menee jo näin isoja!! Venyykö vatsalaukku liikaa tms?? Yleensäkkin syö 1pilttipurkin per kerta. Ja kolme kertaa nyt toistaiseksi syödään + maidot. Eka lapsi ja tyhmä äiti, pakko siis kysellä apua täältä :D

No samaa olen miettinyt minäkin. Meillä menee kerrallaan kyllä jo lähemmäs kahta purkkia. Eka vihannekset ja noin 2/3 hedelmää päälle. Että uppoo todellakin..

Mä en oo kokeillut paljonko neiti söisi kerralla, mutta annan n. 1/3 kasviksia ja hedelmää ehkä kans sen 1/3. Jos antaisin syödä niin paljon kuin napa vetää, meillä jäisi maidon juonti todella vähäiselle. Lisäks se puklun määrä nousisi johonkin omiin svääreihinsä :eek: ja noi porkkana-peruna puklut on jotain aivan kamalaa..

Meillä ei onneks puklailla juuri ollenkaan kiinteitä.. Paitsi jos heti syömisen jälkeen laittaa mahalleen touhuamaan lattialle niin saattaa röyhyn mukana joku pieni tulla.. Täytyypä kysäistä tätä määrä juttua seuraavassa neuvolassa :) ja juu meillä menee kyllä maitoakin päivällä edelleen vaikka neuvolassa sanoivat että voi hyvin ottaa viisi sose kertaa per päivä ja antaa maitoa ruuan seassa/ruoka juomana. Illalla mahd maitoa nukuttamiseen ja yöllä tarv tietysti maito.. toistaiseksi syödään 3krt päivä..

Muoks. Mennään siis korvikkeella

Muokattu viimeksi:
Kyllä poikaki syö älyttömiä määriä, aamulla n. 1dl puuroa jonka seassa jtn hedelmämössöö, sitte lämmintä ruokaa pilttipurkillinen ja sen päälle jälkkäri puol pilttipurkkia, sitten ehkä maitoa 120ml josai vaiheessa ja sitte toisen kerra lämmin ruoka samallalailla ku eka, sitte ilta puuro sama ku aamulla ja vielä siihe päälle 100-120ml maitoa. Ei välttämättä juo kaikkee maitoo mutta sillai että unen päästä saa kiinni. :D eikä tuo poika oo moksiskaa :)

Mikä valmistaja tekee valmissosetta artisokasta? Kyl on meinaan kouluttu monta kauppaa, mutta ei oo silmiin kyl osunu.

Mein neiti syö aamusin ja iltasin puuroa reilun desin, seassa hedelmäsosetta. Lounas ja päivällinen menee reilu dl suolasia soseita. Maidon määristä en tiedä, kun tissiä pelkästään syö.

Vissiin vois lihoja alkaa kokeilla jo, kun on potut sun muut jo tuttuja. Ruohosipulia laitoin kerran soseeseen, aiheutti kummastusta mutta uppos. Makealta puolelta ei olla vielä maisteltu kaikkea, mutta koko ajan lisää.

Täällä on kokeiltu nyt viljoista kaura ja ohra, ja ei ole mitään ihmeempiä oireita tullut. Itsekin ihan tykästyin ohrajauhoista keitettyyn puuroon! Puolukkahillon kanssa tosi hyvää. Tänään maistatan pojalle puolukkaa banaanin joukossa. Edelleen syödään neljä kiinteää ateriaa, mutta kohta varmaan voisi ottaa sen iltapuuronkin ohjelmaan.

Takaisin