Me taidettiin maistella hedelmäsosetta ekan kerran kun oltiin syöty kasvissoseita pari kolme viikkoa. Päivällinen tuli mukaan kuvioihin myös parin viikon jälkeen, tosin määräthän oli silloin vielä hyvin pieniä. Uutta makua maisteltiin lounaalla ja tuttua päivällisellä.
tttiuhti, mun mielestä uskaltaa antaa riisipuuroa, aloita parista pikkulusikallisesta ja sitten seuraavalla kerralla enemmän. Valmisvellissähän on tosi vähän sitä itse riisiä, suurimmaksi osaksi taitaa olla korviketta, ainakin monet tetravellit.
Mutta kylläpä tuli pähkäiltyä taas kaupan lastenruokahyllyllä! Ollaan huomenna menossa Lapsimessuille ja yritin jotain lounaspurkkia etsiä pojulle joka kävisi. Oon itse tehnyt soseet tähän asti, pikkumaistiaisia on saanut purkista päärynää, persikkaa ja marjasekoitusta (itse söin loput

) sekä kukkakaalia pari pikkupurkkia. No melkein kaikissa vihannessoseissa oli mukana jotain sellaista joka ei käy tai ei olla vielä kokeiltu. Ja ne ruokien nimet ei kerro totuutta, kun "bataattia ja kanaa" sisälsi myös kesäkurpitsaa... No pakko oli ottaa sitten sellainen jossa oli pottua, porkkanaa ja kanaa. Porkkanaa on maisteltu nyt pari päivää, ja viime yönä oli vähän masuvaivoja, mutta nyt päivällä ei mitään. Miksi noissa kaupan soseissa ylipäätään on sotkettu montaa eri vihannesta? Jos on vasta aloittelemassa kiinteitä ja sellaisesta purkista tulee oireita niin mistäpä sitten tietää mikä vihannes ne aiheutti!
Mä oon kova tutkimaan tuotesisältöjä, ja törmäsin hyllyllä myös ongelmaan, että otanko Bonan (Nestle) päärynäsosetta jossa on 90 % prosenttia päärynää mutta siis Nestlen tekemä, vaiko Pilttiä joka olisi enemmän kotimainen (edit: mutta sekin näköjään Nestlen omistuksessa mutta käyttää ainakin osittain otimaisia raaka-aineita) mutta siinä on vain n. puolet päärynää ja toinen puolet vettä ja muita aineita. Ja noista hedelmäsoseista muutenkin vielä, jos ei osta luomusosetta niin periaatteessa ne eivät kai ole sen turvallisempia, kun kaupan hyllyn hedelmät ja valmispurkin hedelmät saattavat vaikka tulla samalta viljelijältä.
Tulipa vähän avauduttua, mutta nämä ruokajutut on aina olleet lähellä sydäntä.