En mäkään Mirde oikein ymmärrä tuon perunan perään muutakun sen, että Suomalaiset kun syövät perunaa lähes aina niin sitä pidetään muka jotenkin hyvänä.
Meillä tulikin sit takapakkia tässä kiinteiden alotuksessa. Aloitettiin siis yli viikko sitten lauantaina perunalla ja viikolla lisäsin porkkanan ja sitten parin päivän viivellä päärynää. Masu kun meni kkovalle niin alotin luumua vaikka tarkotus oli et annan vain 3 ruoka-ainetta/vk. Noh. Eilen aamulla sit tytön naama oli tulipunanen.
Enemmän oikellalla ja leuan alta kaula.
Mä olen sit tässä viime yön ja tänään aamulla neuvolan tätin kanssa pähkinyt, että mikä tämän aiheutti? Kun mitään uutta ruoka-ainetta ei ollut aloitettu juuri vaan oli mennyt jo kaksi kokonaista päivää.
Pesuainetta olen vaihtanut joo, mutta en ole kerinnyt sillä pestyjä vaatteita vielä tytöllä pitämään.
Mitään säännön mukaisuutta tai järkeä emme ole saaneet tilanteeseen. Päädyimme nyt kuitenkin siihen, että otetaan alas kaikki muut aineet paitsi se maissi mitä on mennyt vellinä jo monta viikkoa. Ei uskois, että se olisi syypää. Joitakin päiviä nyt mennään siis pelkällä maissilla. Ajattelin et ainakin niin kauan, että iho on taas kunnossa. Siis jos tulee kuntoon. Toivottavasti.
Neuvolan täti sanoi, että joskus vauvoille tulee tälläisiä reagtioita ja aina syytä siihen ei löydetä. Ja myöhemminkään mitään allergoita ei todeta. Toivoisin, et tässä olis nyt kyse just sellasesta. No tietty ku sanon nii ei ole ja tytöltä löytyy kaiken maailman allergiat.
Ja mä en tiedä nistä mittää. Ainoastaan sen et ne on yli rasittavia.