Kiinteiden aloitus

Meillä muuten piereskellään noiden maissinaksujen takia! Jos pidän päivän tauon, niin ei paukuttele, mut sitten, jos annan vaikka yhden kaks päivässä, niin johan röpöttää.
 
Täälläkin on jotain luvatonta pistetty suuhun. Eilen tyttö kerkesi kirpparilla vetäiseen puolet erään vaatteen hintalapusta suuhunsa, vein sen äkisti pois varoittamatta ja laitoin takaisin vaatteeseen. Tämä ei ollut tytön mieleen vaan alkoi aivan hillitön itku. Ei ollut mitään laittaa tilalle :sad001 Tänään sitten Aku Ankasta lehden kulma, sinne se meni, ei saanut äiti pois. Saa olla tarkkana.
 
Meillä maistuu vessapaperi, pahvi, kirjan kulmat, oikeestaan kaikki paperi...aina kun selkänsä kääntää, se nappaa jostain jotain. Eikai sitä kokonaan voi estää...

Tänään kun selkäni käänsin, niin tuo kaatoi vaipparoskiksen ja alkoi leikkimään likaisilla vaipoilla ennen kuin ehdin paikalle...lisäksi hän sukelsi naama edellä pahvilaatikkoon, johon ollaan laitettu kissojen ruokakupit "turvaan"... No, vastustuskykyä se vaan lisää!
 
Sormiruoka sen sijaan on alkanut tökkimään, tai sitten hän vaan haluaa testailla uutta taitoaan, asioiden heittämistä! :-D
 
Meillä toimii sormiruokailu vaan niin, että antaa pojalle yhden asian kerrallaan eteen. Sitten hän jaksaa keskittyä viemään sen suuhun, eikä halua menettää sitä lattialle, kun on vaan yks. Sit jos antaa monta niin poika innostuu kovasti, kun on niin paljon kaikkea, hän yrittää ottaa kaikki kerralla käteen ja kaikki tipuukin heti maahan.

Meillä syötäis myös mielellään paperia ja ihan kaikkea kiellettyä. Pari kertaa on ehtinyt jonkun pienen nurkan paperista syömäänkin, mut tuskin se nyt niin vaarallista on. On huomannut, että tutti suussa poika ei survo kaikkea suuhun. Ulkona hiekalla ja nurmikollakin on parempi leikkiä tutti suussa tai muuten alkaa välittömästi hiekan lappaminen suuhun.
 
Poitsu veti eilen spagettia ja jauhelihasoosia omin käsin suuhun. Vuorasin pyyhkeen ympärille, et sain ainakin osan ruoasta talteen eikä kaikki oo lattialla. Ruokaahan oli sit hiuksissa, korvissa, paidan sisällä jne, mut kyl sitä vaan suuhunkin meni.. :D Ja pojalla oli selvästi jännää. En oo viel koskaan antanut noin vapaasti syödä, mut nyt aattelin et antaa mennä.. sotkun saa siivottua. :)
 
Mä olen myös miettinyt että olisi mukava antaa tytön syödä itse ihan kunnon ruokaa ja sotkea...mutta vielä en ole pystynyt, siisteysfriikki mussa nostaa päätään :) Mutta siistejä sormiruokia tyttö kyllä popsii monta kertaa päivässä.
 
Meilläkin pojan ruoka-aika tarkoittaa nykyisin siis koirien ruoka-aikaa :D kaikki käsistä lentää lattialle ja sit kun koirat tulee tarpeeksi lähelle syömään niin tää yks alkaa repimään niitä karvoista eikä ymmärrä et toisia sattuu. Noh onneksi meijän koirilla on hyvät hermot ettei ihan pienistä hätkähdä ja tottakai irrotan heti pojan kädet koiran turkista ettei niillä tule ikinä edes mitään syytä alkaa vihottelemaan pojalle :wink
 
Meillä jätkän lempileikki ruokapöydässä on myös se, että heitetään ruuat alas ja nauretaan kun koira tulee syömään ne o_O
 
Tiutsi: Siks mä yleensä laitanki koiran toiseen huoneeseen, kun meillä on siis sama ongelma. :grin
 
Mä vaan karjun koiralle aina "pois. ei tule. mene nyt siitä" ja tämähän vaa on vielä hauskempaa jätkän mielestä :grin
 
Saaks nauraa vai ei? Mun poika kans haukkaa reidestä tai polvesta mielellään... mut ei lujaa, kun oon aina kieltänyt, nii menee pikkuhiljaa perille. Sit siirtyy aina päristämään mun losoreisiä.. :D
 
joo-o tääläkin pitää nostaa tavaroita jo korkeemmalle ja koirat on helisemässä kun tytsy on koko ajan kimpussa...pari päivää sit annoin likalle spaghettii pitkänä pötkönä kun ite syötiin samalla...hirvee ähellys oli ekaks sen kans...sit yhtäkkii tytsy imikin sitä spaghettii suuhunsa kun vanha tekijä..Kieltämättä oli ihanan näköstä kun pitkä spaghetti hävii likan suuhun..:)...
 
Täytyy muuten varmaan kokeilla sitä "mehujää" juttua kun ton pojan kurkku on kipee kun se kylmä auttaa tuohon kurkkukipuun... :)
 
Takaisin
Top