Kiinteiden aloitus

Mä olen myös varovasti ruvennut antamaan tytölle leipää, kun hänelle ei puuro ole myöskään kovin enää maistunut. Ja sitä pupertelee tyytyväisenä :) Tyttö tykkää tosi kovin sormiruokailla, joten aika paljon hedelmiä olen pilkkonut ihan pieniksi palasiksi itse syötäväksi. Olen antanut mm. porkkanaraastetta, mansikkaa, tomaattia, kurkun keskustaa, vesimelonia, omenaa, täysjyväriisiä ym.
 
Nonii, perunastakin tuli sitten tänään oksennus. Kukkakaalista tuli aikasemmin. En tiedä pitäiskö vaan yrittää sinnikkäästi vai jättää suosiolla hetkeks taas pois? :confused005
 
No yrittäisin vielä pari kertaa, ja jos oksentaa pois, niin sit tauolle.. Meillä on kalat tauolla ja kesällä kokeilen uudestaan.
 
Mä jättäisin heti pois hetkeks ja viikon parin päästä kokeilisin taas. En lähtis ärsyttämään vatsaa vaan antaisin rauhoittua välissä ja sit altistaisin uudestaan.
 
Täytyy kai antaa taas hetken olla sitten pois ja kokeilla uudestaan myöhemmin. Kukkakaalia en oo antanu sen jälkeen, kun siitä tais tulla kaikkina kolmena kertana oksennus. Toisaalta tuntuu ettei Santtu vaan tykkää tommosista ei-niin-makeista ruuista, mut oksentaisko se muka sen takia viiveellä ettei se tykkää? :eek:
 
Mä tarkoitin, et jos vaan kerrasta oksentanut, nii ei voi tietää oksentiko perunan takia. Toki jos ei oo syöny mitään muuta, mikä oksettaa nii helppo syyttää heti sitä uutta asiaa.. mut saattaahaan vauvat oksentaa ruoan ulos muistakin syistä. Mä uskon parista kerrasta, et syy on ruoka-aineessa. Onko siis oksentanu ennenkin pottua vai vasta ekan kerran? Vai oliko tää eka kerta kun söi pottua?
 
On saanu sitä perunaa ennenkin nyt lähiaikoina, mutta on joko maistanu ihan pienen nökäreen ja sylkässy ulos, tai ei oo suostunu avaamaan ollenkaan suutaan. Laitoin sen perunan nyt myöhemmin bataatin sekaan ja sitten tulikin se oksennus. :confused005 Mut ei kyllä ole oksentanut tota bataatti-possua ennen ulos. Paitsi sillon, kun yritin sitä kukkakaalia laittaa sekaan. Vaikeeta. :sad001
 
Jotkuthan saattaa kai oksentaakin, jos ei tykkää, mut tiedäppä noista aina. Millain se poika oksentaa? Koko vatsalaukun tyhjäksi? No mä tekisin nyt ehkä kuitenkin niin, et muutama päivä taukoa ja uusi kokeilu.
 
Mä oon kans suunnitellu et alkaa nyt pikkuhiljaa totuttaa Tyyneä piimään, vaik huomen täyttää vast 9kk. Pari kertaa oon antanu jogurttia lusikallisen, ja samal taval aion tota piimääki antaa :)
 
hyvä Bettie. Meillä kans varovasti maisteltu jogurttia yms. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mut Suviii kun rupesin miettii et onko vaan niin lämmintä et limaa kertyy paljo kurkkuu ja peruna on muutenki sellanen limanen löntti et tulisko sen takia oksennuksena takas?
 
Mäkin mietin tota samaa nappo, kun meillä on kerta poika muutenkin tukossa siitepölyn takia. Mut ei sitä perunaa ollu, ku vajaa teelusikallinen ja katoin, että kerralla meni aina ihan pieni palanen. Täytyy varmaan soitella lääkärille ja kysästä vähän mielipidettä. :think005
 
meillä olis keskiviikkona aika polille tosta ykäilystä,eilen illalla tuli vatsalaukusta ylös vihannes-spagettisose.ja hais kyllä niin yrjölle ettei oo tosikaa.
 
Joo. Nitraattipitoisuuksien takia ei saa antaa pieniä, sormenpään kokoisia pottuja.. normaalin kokoisia uusia pottuja saa antaa. Meilläkin poika söi eilen uusia pottuja.
 
Itse myös lueskelin tänään ruokaohjeita sormiruokaileville vauvoille. Meidän tyttö tykkää tosi paljon syödä itse ja mussuttaa ihan täysii kaikkia kivoja makupaloja. Toistaiseksi olen antanut lähinnä kasviksia ja vihanneksia, mutta nyt voisi laajentaa repetuaaria lihoihin ja viljoihin. Hän on syönyt aiemmin hyvin soseita, mutta nyt alkaa upota itse syötynä sormiruokia vielä paremmin.
 
Mitää maissinaksuja enää vedetä.. Tääl syödään popparia joka oli eilen tippunut keittiön pöydän alle! Ei pikkusen suolasta?? Hiuka poika loukkaantu ku kaivoin popparin jääneitä suusta... Annoin maissinaksun tilalle :D
 
Takaisin
Top