Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei niis o rajotuksia. Anna vaan. Viljoista voi tulla toki oireita, mut pikku hiljaa.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Paistoin uunissa eilen possua ja nautaa ja keitin parsaa ... Pilkoin ne lihat vaan veitsellä pieniks paloiks ja parsan muussasin enkä sekottanu sauvasekottimella. Oon siis ruvennu antaa isompi rakeista ruokaa ja hyvin on uponnu onneks :)
Eilen maisteltiin banaania ja kananmunaa, eikä tullut oireita :)
 
Me on annettu pojalle ohraa neljän viljan puurossa jo 5 kk lähtien. Meillä tosin tuli neljän viljan puurosta oireita niin epäillään nyt, että vehnä, ohra ja ruis ei sovi ja ollaan niitäkin vältetty. Mut kyllähän tosiaan kaikkia viljoja saa antaa 5 kk eteenpäin ja niin myös hirssiä ja tattaria :)
 
tytsylle on tänään maistunu soseet tosi hyvin,mikähän ihmeen kausi sillä tossa välissä oli et ne ei maistunu??ja se aamupuurokii meni niin hyvin.saa nähä miten käy puuron huomen aamulla.
 
Mul on niin hirvee tukehtumisen pelko, et on ollu tosi vaikea alottaa tota sormiruokailua, ja yhtää ei auta et esikoinen oli sellanen "mulle kaikki heti"-tyyppiä, ja meinas ahneutesa ja hoppusa takia muutamaa kertaa tukehtuuki. Maissinaksuja oon antanu Tyynelle jo pitkää, ja nyt tänää annoin täysjyväpaahtoleipää. Tosin sitäkää en uskaltanu antaa Tyynelle omaan käteen, mut sai ite haukata siitä silti palasia, ja hyvin meni alas. Ja haukkaspa myös palan raakaa sipuliaki, ja lisää ois halunnu. Murusina oon antanu myös ruisleipää.

Mä oon keittäny kesäkurpitsan kuorineen, antaa lisää makua soseelle. Ja jossai kokkiohjelmas niin suositeltiiki tekemään :)

Pitäs varmaa vaa rohkasta mieli ja antaa herkemmin Tyynelle sormiruokaa.

Tiutsi meillä esikko tykkäs kans kaikest mausteisest ja tulisest siihen päivään asti ku meni hoitoon. Siel hoidos tehää mietoa ruokaa, ni nyt ei enää esikolle kelpaa sinappikaan. Valittaa samantien että vahvaa, ja välil tuntuu et sana 'mauste' on suorastaa kirosana :sad001
 
Auts Bettie, meillä taas toisinaan hoidossa syödään huonommin. varmaan juuri sen miedomman maun takia.

Mä tein eilen ahvensapuskaa. Kattilassa soseutin bataatin + porkkanan + kesäkurpistaa ja sekaa heitin uunissa kypsynnettyää ahventa kera sitruunan ja tillin, jonka olin vaa haarukalla pilkkonut pienemmäksi samalla kun varsmistin ettei ruotoja löydy. Tuli saa soseeseen sattumia.

Tänää uunivuokaan laitoin vettä + porkkanaa + parsakaali + kanapalat + mausteet ja paljon riisiä. Sen annoin vajaa pari tuntia olla uunissa. Sauvasekottimella soseutin, mutta niin että siitä jäi karkeampaa. Hyvin upposi, kun maistatin.

Vielä pitäs kasviksista jotain väkertää, meillä siis pakastin ammottanut melkein tyhjyyttä ruuan suhteen.
 
meillä on nyt syöty päivässä aamupuuro,liha/kana/kasvissose,hedelmäsose ja sit taas lihasose.viimesen lihasoseen takia iltavelli jää vähäseks,ja sen takia tytsy herää jossain vaiheessa yötä juomaa maitooo_O eikä viime yö ollu poikkeus.
tänä aamuna ei puuro maistunu,oli mannapuuron tilalla riisipuuroo...
 
Minä aloin myös antamaan sen toisen proteiinipitoisemman aterian, kun tyttö on sen 8kk. Alkaa sosekuutiot loppua pakasteesta niin nyt rupean kokkaamaan ohjeiden mukaan. Hauskaa :) Paljonkohan yksi ruoka-annos suurin piirtein on ? 1dl, 1,5dl, 2dl ? Taidan päätyä tuohon 1,5dl. Katsotaan sitten paljonko menee. Voi laittaa valmiita annoksia pakasteeseen kuutioiden sijaan.
 
mä oon tarjonnu sormiruokina tytölle banaania,kurkkua,omenaa,porkkanaa,maissinaksuja ja parsakaalia,suosikki oli parsakaali :eek: yh.
meillä ei taaskaa uppoo noi soseet ja puurokii meni roskii..huoh.
 
Jäde anna vaan sormiruokana sit kaikki jos ei muuten kelpaa :) Pilkot vaa kanat yms. sopivan kokosiks paloiks lautaselle ja nenän eteen. Ku olin lapsi ni meil oli hoidossa sellanen tyttö, joka söi sormin ihan kaiken.

Tyyne on nyt sitte kovassa nuhassa, ja ei oikee mikää lämmin kelpaa. Riisipuuroki meni alas ilman itkua, ku se oli kylmää. Eilen illal ku tarjosin lämpimänä, niin neiti vaan itki ja itki niin kauan ku puuroa suuhun lappasin (oli nälkä mut...) .
 
Meillekään ei yhtään uppoo ne 8 kk soseet. Kaikelle vaan irvistetään. Oon yrittänyt antaa nyt silleen, et toinen lihakasvisateria päivässä on tuttua alle 8 kk sosetta ja toinen uutta rakeisempaa tavaraa.
 
Mitenkäs tota neitiä oikee lihotetaan kun ei tänääkää ruoka kelvannu :eek: Aamupuuron söi hyvin ja sit iltapalan hedelmäsoseen söi hyvin, mut kunnon lounas uppos nihkeesti ja päivällinen vaan parin lusikallisen verran. Tissikä ei niin hyvin syöny et ois silläkää nälkä poissa pysyny:think005 Hampaita vissii tulossa mut ei kyl tunnu sormel kokeiltaes mitenkään erilaiselta ikenet.
 
Tänää Tyynelle onneks kelvannu vähän paremmin ruoka, tai ainaki toi mun tekemä kanarisotto uppos hyvin. Lounalla oli viel edellist ruokaa, Semperin Kana masalaa ja siitä puolikkaast purkist tais reilu puolet mennä ku neiti nukku pöydäs. Oli vaa niin väsy et sammahteli pöytään :grin:Heartred

Mä muuten ihastuin noihin Semperin makuja maailmalta sarjan tuotteisiin (8-15kk), on hyvän makusia ja tuoksusia. Ainoo vika et ne on tehty Espanjassa asti. Mut maustelistaa ku niis kattoo ni siel on inkivääriä, neilikkaa, juustokuminaa yms. Nyt uskaltaa alkaa jo iteki enemmän ja laajemmal repertuaaril käyttää mausteita Tyynenki ruois :)
 
Meil löytyy ihan S- ja K-marketeista.
 
pitäs käydä isommilla marketeilla kattoo,jotain hedelmäsosetta oli erilaista ja sekii tais olla vaa HIPPii.
 
Mä löysin citymarketista noita, mut en voinu ostaa kun yhtä noista, joka oli maidotonta ja vehnätöntä.
 
Meillä on nyt kans tökkiny ruoka oikein kunnolla... Viime viikolla oli rokotukset tiistaina ja sen jälkeen syöny hirveen huonosti. o_O Miettiny jo muutaman kerran, että pitäiskö mennä päivystyksen kautta tarkistaan sydämen tilanne, mutta, kun kumminkin puuro kelpaa hyvin!
 
Takaisin
Top