Kiinteiden aloitus 2

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt mentiin hieman takapakkia eli palattiin hienompiin soseisiin kun poika sairasti flunssan jossa oli kurkku kipeä niin ei mee vieläkään karkeammat soseet...Vastaha viime perjantaina kuumetta oli 39.5 pojalla ja saatiin illalla vasta antibiootit pojalle...Sunnuntaina vielä hieman lämpöä mutta nyt muutoin kunnossa...Eli nyt taas lisään pikkuhiljaa karkeampaa sekaan...Eli 4-6 kk soseet taas menossa mukana...

Onko teillä täällä jossain mitään ruokavinkki-osioo? En oo vielä jaksanu kahlata tätä uutta foorumia, sori...
Mulla alkaa ideat loppumaan, että mitä sitä sitä tolle oikeen syöttäis. Teen siis pääasiassa itse soseet (on muuten ollu aika karkearakenteisia alusta lähtien, kun ei pelkällä haarukalla saa esim porkkanaa niin soseeks, paitsi joskus kun en oo ollu laiska oon painellu mössön siivilän läpi)
Hyvin on siis menny alas paukutkin :D
En oo pitkään aikaan antanu mitään uutta kasvista, hedelmiäkin vois olla enemmän...
Mikä on bataatti englanniksi? Onkohan täällä sitä...hmm..

Sweet potato olis bataatti :) Teillähän on siellä mahtavat valikoimat tuoreita hedelmiä, mä olen ollut laiska ja antanut vain banaania ja päärynää, muut hedelmät on purkista.

Ruokavinkkejä kaipailis tääkin:)

Aamu, tervetuloa takaisin :) Bataattihan on sweet potato in english. Hmm muistaakseni ei ole mitään erityistä resepti-ketjua, saatan toki olla väärässäkin..

Ihan jo harmittaa etten osaa ja viitsi tehdä pojalle lihasoseita itse. Ehdin aina maustaa lihat ennenkuin muistan että muksulle olisi voinut ottaa osan syrjään tai sitten ostan jotain valmiiksi marinoituja suikaleita. Plääh...

8kk soseet uppoaa meilläkin jo vaikka hampaita on hurjat 2 kappaletta. Joskus pitää haarukalla soseuttaa vähän lisää jos on isompia kovia paloja.. Muksun jauhelihakastiketta ja makaronia poika voisi vetää ihan mielettömiä annoksia, tuntuu tykkäävän :) Mies laittoi ensimmäistä kertaa ikinä puuron ja teki sen veteen, mutta pojallepa ei maistunut ollenkaan! Puuron kun teen aina korvikkeeseen että ipana saa varmasti tarpeeksi maitoa päivässä.

Ai se on sweet potato! Sata kertaa oon siis sen nähny, mutten oo tienny, että se on bataatti! Oon aatellu, että se on jotain ällöö makeeta perunaa emoticon No, seuraavalla kerralla sitäkin mukaan sitten.
Tänään ei oikein maistunut mun kokkailut, kun oli kukka- ja parsakaalta ja kanaa, karseita paukkuja... tais mennä vaan muutama llusikallinen. Parsa ja kana kyllä on maistunut ennen.  Ei oo tullu oikein aateltua mitään makujuttuja, että sopiiko jotku yhteen :) Ottanu vaan 2-3 kasvista summanmutikassa.

Lisäys: Mun on melkein pakko tehdä ite, koska täällä ei oo purkkiruokaa juurikaan. Ruokaruokaa taitaa olla kolmea erinlaista, ja sitten makeaa (hedelmä-marja) ehkä 4-5 erinlaista. Valmistaja Heinz ja ne tulee Australiasta. Täkäläiset kokkaa ite!

Takaisin