Kiellettyä vai ei

Oon mäkin jonkun alkoholittoman sidukan tai skumpan juonut ja on niissäkin näköjään ollut 0,7% tai jotain alkoholia. Ja tulen varmaan juomaan vielä kesäterassillakin. Toiset juo, polttaa ja käyttää huumeita raskaana ollessaan ja saavat terveitä lapsia, et tuntuu kuitenkin, että aika paljon on tuurista kiinni tuleeko jotain seuraamuksia vai ei. Ei nyt sillä, et tahallani riskejä ottaisin, mutta maalaisjärjellä koitan pärjätä ilman suurempaa hysteriaa.

Mä olen tullut siihen tulokseen pohdinnoissani, että simaa voi juoda ihan normaalisti. Tänäkin vuonna aion tehdä simani itse, mutta en mä ole aikaisempinakaan vuosina sillä kyllä humalaan päässyt eli olen tehnyt simaa en kiljua :D jotenkin tuntuu, että monissa asioissa on maalaisjärki unohdettu. Tietenkään turhia riskejä ei kannata ottaa, mutta elämästä pitää nauttia ja ottaa rennosti. Siitä tulee se paljon mainostettu raskaana olevan hehku :)

Minä aion nauttia, ottaa rennosti ja hehkua vappua alkoholittoman Mehukatti-simani voimin! :smiley-bounce022
En tosiaankaan usko, että 0,7 % simasta yhtään mitään haittaa on, mutta tunnen itseni, en pystyisi sitä juomaan yhtään vapautuneesti, kun koko ajan laskisin millilitroja ja stressaisin, että oonko juonut jo liikaa, eihän vauva ole ihan humalassa, eihän tästä nyt kuitenkin voi aiheutua jotain jne. jne.

Mulla on just simat pulloissa tulemassa ja aivan varmasti juon sitä:) paitso tietenki jos maistaa on liian käynyttä :) kaupasta ostin kotisimaa ja siin oli 0,8 ja illalla join lasillisen ja aamulla toisen ja en kyllä jaksa ressaa siitä. Tuskin mitään tulee nuin pienestä määrästä ja jossain ulkomaillahan suositellaan juotavaksi vaikka lasi viiniä päivässä raskaana oleville:) ite en kyl mitää siidereitä tai kaljoja tai viinoja juo et sillä tavalla ehdoton ei itelle alkoholi raskaana mut simaa juon kyllä :)

Mun eka lapsi on nyt 13 Ja sillon ku hänt odoti ni ei mun mielest ollu näin paljon kiellettyjä.. Ja silloin join alkoholia paljon ekat 3 kk ku en tiennyt odottavani. Ja vaikka tiesin niin söin kyllä maksamakkaraa Ja maksalaatikkoa Ja muutakin mitä nyt pitäisi vältellä Ja terve tyttö hän kutenki on. Et tämän raskauden kohdalla elän normaalisti enkä ala panikoimaa jostai mitä suuhuni laitan. Juon jopa kaljan sillon Tällöin.... saunassa ku ottaa puolet pulloa ni ei tissit oo niin kipeet. :) Ja eik sanot et stressi vaikuttaa vauvaan ni Hei hyvät tulevat äidit.... eläkää Ja koittakaa nauttia älkääkä stressatko turhaan <3

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

Mäki oon vähän liian vähän stressannut ku alkanu naama leviää ku syöny sen verran paljon ny parissa viikossa herkkuja. :D huomenna sit alkaaki totaalinen herkkulakko jotta ei turhia ylimääräisiä kiloja ala kertyä... Keksiä jotain terveysherkkuja tilalle :P

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Oi mut ihan pakko sanoa yks asia joka ärsyttää niin ku kaverille olin tänään hetken aikaa kuskina nii kyllä tympäisi ku se poltti tupakkaa autossa ku mä ajoin :/ vaikka sanoin sille nii ei se heittänyt pois... Eihä sekään niin vaarallista oo mut en mä halua tuota kakkaa vauvan keuhkoihin mitä ite monet vuodet hengittelin ennen ku tulin raskaaksi...

Toi on hempuli niin inhottavaa. :/ luulis kaikkien tajuavan, että ei tupakoi samassa tilassa, missä raskaana oleva. Mäkään en jaksa siitä kaikille jatkuvasti huomautella, varsinkaan kaikki miehen kaverit ei sitä aina hoksaa. Ja sit mä joudun olla aina se nipottaja, kun eivät ite tajua olla polttamatta ;) mua inhottaa jo se, kun tuulettaa tätä kerrostalo asuntoa ja tietenkin aina joku käy tupakille naapureista, raivostuttavaa :mad:

Neuvolakorttiin on merkattu, että en altistu passiiviselle tupakoinnille, mutta kyllähän se vähän hankalaa on, kun aina joku polttaa jossain, kun oot esim. Kaupungilla jne. Sais olla savuton koko suomi :wink

hempuli: Ihan kuin olisin itse kirjoittanut tuon tekstin! Herkkulakko alkoi nyt täälläkin, kun laskin ettei 800g/vko täsmää. Tosin otin iltapainon ja sehän on ainakin itselleni virhe numero yksi.
Vettä naamariin jotta lähtee nesteet liikkeelle ja jotain terveysherkkuja hankkimaan. Lisäksi sanoin miehelle, että jos laitan yhtään herkkua naamaani ennen seuraavaa neuvolaa niin maksan hälle 150 euroa :grin
Mut niin, onhn nuo terveysherkutkin herkkuja..Nyt tuli tavallaan ongelma. Ja kun on toi Vappukin tulossa..o_O

Marmoritar, ihanaa että on tässäki asiassa joku samassa jamassa :D
No mie kävin hakee omenoita ja salaattivehkeet, eli tosi terveysherkkuja kyllä :) nyt on karkit, jäätelöt ja muut ehdottomasti pannassa!!! Tsempataas toisiamme! :P

Nyt on mehukattikin testattu ja ehdottomasti omasta mielestä parempi oli Springin sima!
Mehukatti ei tuoksunut millekkään ja oli maultaan hapokas mutta valju!! Ei yhtään irronnut makuja minun suuhun..Pieni pettymys, mutta jos tykkää erittäin miedoista mauista niin mehukatti on se valinta. Vapuksi siis Springin simaa ja munkkeja! :P

Huomenna on vaan ihan pakko syyä munkit ja juua mukillinen kotitekoista simaa!

Kyl tää herkkulakko muuten saa pitää !!! :P

Mun pitäis kans liittyä teidän herkkulakkolaisten joukkoon. Painoa kun oli jo ennen raskautta ihan riittävästi ja vaikka onkin vaan kerran ollut neuvolassa se 800g/viikko, niin viime neuvolan jälkeen en ole paljon muuta tehnytkään kuin herkutellut. Vappuna simaa ja muutama munkki, sitten alkaa loppuraskauden herkkulakko.

Kaikki hyvä on kiellettyä :grin
Kerran viikkoon voi pitää herkkupäivän. Mä en vaan taida uskaltaa pitää sitäkään, kuitenki lähtee toi mopo käsistä.
On se, kun ihminen näköjään voi tulla ihan mihin vain riippuvaiseksi. Ja mulla ne on ne hemmetin herkut!

Mulla on Marmoritar niin sama! Siis oon vaan koukussa suklaaseen ja jäätelöön... Ei pysty enää jatkaa tolla linjalla ku tuli jo neuvolassaki palautetta että liian nopea painonnousu... :/ harmittaa ku ne on vaa nii herkkuja! Mut porkkanat on ihan kivoja jyrsittäviä iltaisin ja omenat :) ja voi sitä ilon ja onnen päivää ku tulee suomalaiset mansikat myyntiin!!!!!!! Syön ainaki 5 kiloa heti kerralla!

Nyt kun paha olo on poissa, niin kylläpä tekis mieli juoda ihan "oikee" siideri, kalja, viiniä tai skumppaa. Metin kyllä että kehtaisko vappuna ottaa puolikkaan kuoharilasillisen/tai miedon lonkeron. Ärsyttää kattoo kun muut juo ja itelläkin tekee mieli. Jotain muutamia suullisia olen raskausaikana alkoholijuomaa ottanut. Yhden 0,7% miekin taisin vahingossa juoda.

Ootteko käyttänyt raskauden aikana raskaus omega3:sta? Mä oon niitä syönyt koko raskauden aikana, mutta muistelen, että viimeisenä raskauden kolmanneksena niitä ei saa enää syödä.. Muistanko väärin? Oliko niissä nyt joku verenvuoto riski, vai mikä.. Huomenna on kyllä neuvola, mutta muistaisinki kysyä!

Ainakaan tossa multitabsin raskausomegassa ei mitään asiasta puhuta, mutta mulla on vahva mielikuva, että niitä ei saisi syödä enää raskauden lopus..

Takaisin