Kiellettyä vai ei

Kissakeskustelut olivat mielenkiintoisia. Meillä oli kolme kissaa ja kahdelle näistä hommasin uuden kodin, vanhin kissa jäi meille. Itse olen yksinhuoltajana joutunut kissanlaatikon kyllä siivoomaan, kun ei voi oikein noita lapsiakaan velvoittaa sitä tekemään... Mutta en ole ajatellutkaan ettei kissa saisi loikoilla esim sängyssämme.. siellä se on jalkapäässä nukkunut aina, ja siellä se kehräilee edelleenkin.

Ruokajuttujen suhteen käytän maalaisjärkeä, jos joskus tekee jotain mieli "mitä ei suositella" niin mielestäni se on joskus, ja voin kyllä tehdä poikkeuksen sääntöön ;) Tuskin se on sen haitallisempaa, kuin esim. se että jotkut äidit polttaa tupakkaa koko raskausaikansa... Tämä siis minun mielipiteeni :) Jokainen tekee niinkuin itse parhaakseen ja sikiön parhaakseen kokee. Kylmäsavu tai raavikaloista en ole koskaan oppinut pitämään, joten ne jäävät kauppaan muutenkin.

Mukavaa odotusaikaa kaikille :) Terkuin Vippex 19+2

Noista kissoista... Meillä kotona 3 sisäkissaa joista yksi teki 3 pentua viikonlopun aikanakin :) eli 6 kissan kanssa täällä ollaan ihan rauhallisin mielin, kissanhiekan vaihdon on poikaystävä hoitanut mutta muuten kyllä olen kissoja pusutellut ja pitänyt kainalossa :) se toksoplasmoosin riskihän on siinä kissan ulosteessa jos se päätyy ihmisen suun kautta kehoon, ja kissathan on siistejä eläimiä ei meillä ainakaan kakkakikkareita muualla näy kun laatikossa ;) mutta eihän tietysti liian varovainen ikinä voi olla mutta minä en kissoista luopuis, enkä kyllä ikinä oo kuullut että kukaan tuttukaan tai kaveri olis kissoja pois raskauden ajaks antanu :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nää kielletyt vs sallitut jutut on kyllä ihan todella vaikeita jopa toista lasta odottaessa. Muutaman kerran olen syönyt kaupan valmisleipiä tilanteessa kamala kiire pakko syödä jtn. Pesuhuonetta pestessä totesin et taisi olla tässä raskaudessa viiminen kerta kun pesen myrkyillä, seuraavan kerran pesen joko mäntysuovalla tai jollain soodaseoksella. Meinasi nimittäin taju lähteä, ei kun ikkunaa äkkiä auki.

Ruokien kanssa oon todennut et koitan välttää esim tuorejuustoja ja vakuumipakattua kalaa, mut sit toisaalta kun meidän perheessä aikapulan takia tehdään ruoat kerran viikossa ja sit viikon varrella lämmitetään, ja raskaana ollessa pitäisi ohjeiden mukaan lämmittää höyryävän kuumaksi. Useimmiten joo mut joskus jää vähän viileäksi, niin kun sen listerian sitten voi saada melkein mistä vaan niin oon koittanut olla ajamatta itseäni hysteriaan. Samoin joudun allergian, astman & atooppisen ihon takia käyttämään lääkitystä myös raskauden ajan. Lääkäri oli sitä mieltä et parempi et käytän esimerkiksi kortisonivoidetta kun saan jonkun bakteeritulehduksen. Sama antihistamiinen kanssa. Toki tarkkana pitää olla mut joskus nää asiat on vaan aika mahdottomia. Koitan silloin miettiä et on ne ihmiset ennenkin saaneet lapsia (toki silloin myös kohtu- ja imeväiskuolemat oli yleisempiä), ja varmasti eivät tienneet mitä saa syödä ja mitä ei. Koitetaan ottaa rennosti, vaikka hyvät ne neuvolan ohjeet on :)

Mä oon samaa mieltä, maalaisjärjellä pärjää pitkälle. Toki, kyllä ne neuvolan ohjeet on hyvät ja niitä kannattaa noudattaa mahdollisuuksien mukaan. En minäkään mene ja vetäise maksamakkarapötköä lounaaksi, mutta en koe huonoa omaatuntoa, jos joskus satunnaisesti sen pötkön ostan ja muutamana päivänä siitä leivän päälle siivun sipaisen.
Viikko sitten värjäsin hiukset kampaamossa enkä todellakaan koe siitä huonoa omaatuntoa. Värjäsin samalla myös kulmat ja kiva uus look tuli :)

Alkakoon tästä kamala sima-keskustelu..... Nyt kävi hieman ärsyttämään, kun tajusin ettei tänävuonna taida kotisimaa kurkusta yhtään mennä alas. Tietääkö joku onko kaupoissa alkoholitonta "simaa"??? Aina sitä tulee odotettua vappua ja munkkeja ja simaa... Namnam..

mä oon pojalle joskus ostanut kaupasta jotain simajuomaa, jota on mainostettu/ollut mun havaintojen mukaan alkoholitonta. en muista oliko se vip- vai minkämerkkistä.

Eiks kotisimaa muka oikeasti voi juoda? Mä oon ainakin ihan pienestä asti juonut äidin kotona tekemää simaa, sehän oli ihan parasta herkkua pienenä. Nykyään en kyllä niin simasta välitä, ettei mua henkilökohtasesti haittaa, jos sitä ei voi juoda. Mutta ei kai siinä nyt voi hirveesti mitään promilleja olla? Meillä sitä ainakin juotetaan lapsille :D

Promilleja vissiin kotisimaan tulee helposti enemmän kuin kaupan simaan käyttäessä.. :) mutta itse pysyn nyt 0- linjalla alkoholin kohdalla.. :) täältä käpykylästä ei löytynyt kuin kahta eri simaa ja molemmissa oli promilleja.. >:(

anoppi onnistui juottamaan miehen veljenpojan jurriin simalla, oli kyl ihan hirveän kiukkuinen ja levoton ipana silloin. anoppi ei tajunnut yhtään, et simassa on promilleja. sit mun mummi kerran joi simaa ja alkoi jutella ihan hirveän levottomana ja hoeskeli "mummi on ihan kännissä". mummi joi siis kotisimaa eikä tietääkseni koskaan juonut mitään alkoholipitoista. oon ostanu pojalle tarkoituksella sitä alkoholitonta. en ole itse maistanut, kun en pidä simasta, mutta pojalle se on kyl maistunut, kun ollut munkkeja kaverina :)

Tuleehan kotisimaa helposti promilleja mutta jotenki tuntuu että kyllä kait sitä uskaltaa maistaa jos tarkkaan ohjeen mukaan tekee eikä minnekkään saunaan sitä laita käymään :D

Ostin lauantaina Lidlistä simaa ja joinkin sitä viikonloppuna eikä mulla tullut mieleenkään, että siinä on alkoholia! Piti ihan mennä tarkistamaan, niin näköjään 0,7 promillea. :sad001 No onpa hyvä, että nyt huomasin ennen kuin ehdin koko 1,5 litran pullon juoda. Ehkä sitä kuitenkin lasillisen voi vappuna munkin kanssa juoda, eikö vaan?

Lasillisen voi varmaan huoletta, mutta itse olen sellainen siman litkijä, että pitää löytää se alkoholiton :D

Simassa on sen verran vähän voltteja, että tuskin mitään kauheuksia aiheutuu yhestä lasillisesta. Kyllä meilläkin sitä lapsena juotiin, ja tänä vuonna varmaan menee muutama hörppy (lähinnä miehen lasista maistelen :P). Jos päätän kunnolla ratketa juomaan, pitää kyllä sit löytää se alkoholiton versio...

Oon ite kyllä niin tarkka ton alkoholinsuhteen, vaikka tiedän että toiset saattavat juodakkin esim. yhden kaljan tai lonkeron, jos mieli tekee. Mutta jotenkin se vaan tulee luonnostaan jyrkkä ei alkoholille, kun on raskaana on sitä sit simas tai muus :D vaikka en usko, että lasillinen alkoholipitoisia simaa nyt mihinkään vaikuttaa.

Kävin kuuntelemas kirkossa kuulutukset ja päätettiin myös mummon kans mennä ehtoolliselle. Se alkoholin haju, mikä siinä alttarilla oli :D en uskaltanu juoda sitä ehtoollisviini "pikaria", kastiin vaan vähän huulia laughing6 Mietin kyllä, että meneeköhän tää ihan pelleilyksi, tää mun touhu. :grin Mutta kaippa ne raskaana olevat ihan ehtoollisviiniä juo, en oo ainakaan koskaan kuullu, että pyytäisi jotain muuta. Sanoinkin, että kyllä siinä vasta kehityshäiriö tuliski lapselle jos joka sunnuntai kävisi ehtollisella! Siis siinä ehtoollisviinis on kuitenkin ihan reilusti alkoholia verrattuna simaan, eikä se pikari nyt loppujen lopuks ihan pieni oo :grin

Lidlin mainoksessa näytti lukevan, että Mehukatti-sima on alkoholitonta. :) Taidan ostaa sitä itselleni vapuksi, niin voi huoletta ja hyvillä mielin juoda. Oon vieläkin ihan järkyttynyt, kun ei mulla tullut mieleenkään, että (kaupan) simassa on alkoholia!

Mullehan ei "suostuttu" myymään lähikaupassa simaa viime vappuna, kun kyselin alkoholitonta simaa.
"Meillä ei ole kuin tuota missä on 0,7% alkoholia ja sitähän ei voi lapsille antaa."
He siis tietää, että meillä on lapsia joten en sitten edes kehdannut ostaa sitä sieltä :grin Hain simat sitte muualta!

Kyllä sitä on lapsena itsekin tullu juotua niin kotisimaa kuin kaupanki simaa, sama koskee kotikaljaa.. Alkaa menemään pikkusen liian turhan tarkaksi nämä systeemit tässä nykymaailmassa. Kohta varmaan alle kouluikäistä ei saa viedä pihalle ilman hengityssuojia, koska ilmassa leijuu jos jonkinlaista...

Tosiaan mehukatilla oli alkoholiton sima, mutta löysin toisen alkoholittoman, Spring alkoholiton sima.. Mies tykkäsi siitä, maku oli mielestäni hedelmäinen (ei kovin simainen) ja tuoksu oli viinimäinen :D seuraavana kokeiluun sitten se mehukatti..

Marmoritar, mie oon samoilla linjoilla sun kans. Siis ei tietenkään ikinä tulis mieleenkään ottaa edes yhtä saunakaljaa raskauden aikana, mutta jos lasillisen 0,7% simaa juo niin en usko sillä olevan ikinä mitään vaikutusta. Kyllähän töissäki käytetään käsidesiä pakosta ja siitä varmaan imeytyy hengityksen/jos on pienikään haava käsissä niin ton 0,7% verran alkoholia... :D

Onhan tässä nykyajan elämässä niin paljon saastunutta ja pitkälle jalostettua materiaalia että kyl välillä ihmettelee miten lapset syntyy terveinä... Aika paljon vaivaa saa nähä jos ite omasta maasta kasvattaa ruoat ja tekee ne. Ite puhun puhtaan ruuan puolesta ja pyrin välttelemään lisäaineita vaikka välillä tuleeki syötyä niitä. :)

Takaisin