Kestovaippailua?

Kyl minäki voin myydä vaikka parilla eurolla ne jollekki joka niitä oikeesti käyttää.. Muute ne jää kaapinpohjalle tai roskiin. 
 
Huoh, ko pistää vihaksi tuo asenne, että käyttökelponen tavara nakataan roskiin ko sitä tarvita...
 


Niin ja en kyllä tajua miten joku voi heittää kakkavaipan pesukoneeseen, hyi että!

Voisko joku valaista mua mitä niille siis oikeasti käy oikein, koska eihän se voi olla niin, että kakkaa pestään samassa kun pyykkejä? :S
 
Ethän sä tietenkään heitä koneeseen sitä kakkaa täynnä olevaa vaippaa vaan käsisuihkulla virutat kakat vessanpönttöön. Sit ne likaiset vaipat säilytetään ilmavasta sangossa tai vastaavassa etteivät pääse homehtumaan ja sit pestään muistaakseni 60c:ssa.
 


Hyiiiiiii....... mä en varmaan yksinkertasesti vaan kykene :(


Niin paljon kun mä kierrätän ja säästänkin luontoa, mutta tuohon mä en ikinä pysty!!!!
 
Kyllähän sulla pitää se vauvan kakkainen pylly pestä vedellä ja siihen tarvii myös kättä apuna. Joten eiköhän se kakan viruttelu vaipasta oo pikkujuttu kun sen tavaran kans on pakko olla tekemisis.
 
Rosebud: viittasin siis aiempaan kommenttiin siitä, että jos kukaan ei halua ostaa pois äippäpakkauksen kestoja niin jäävät kaappiin lojumaan tai nakkaa roskiin. Eli en ymmärrä sitä, että ei voi esim viedä jonnekki kirppikselle tms.. jotkuhan ottavat ilmaseksi vastaan. Parempi seki, ko kuormittaa kaatista vielä käyttökelposella kamalla, minun mielestä.

kyllä se vauva-arki on muutenki aika paljon kakan kanssa leikkiä, joten miksei siinä menis samala ne kestovaipatki.. Siis jos muuten kiinnostusta niihi löytyy. Vauvan kakka on ekat kuukaudet semmosta, että se vain pestään pois vaipasta, myöhemmin sen voi puottaa pönttöön, myös siittä kertisvaipasta :).
 


Mua nimenomaan ällöttää eniten se, että se mahdollisesti vähän kakkainen vaippa laitetaan pesukoneeseen.... :/
 
Saatat sie joutua laittaan sinne omia ja vauvan kakkasia vaatteita, useampaan kertaan :D
 
Niin tuli tuosta kakasta mieleen, ku kuulin valmennukses että sitä kakkaa saattaa lentää vaipan välistä sotkien vauvan vaatteet, vanhempien vaatteet ja kaiken muun siitä ympäriltä. Parhaimmillaan sitä kakkaa on löytyny korvan takaa... Eli ei se kakka pelkästään siel vaipas pysy vaan sitä on joka puolella :D Ja oksennusta yms eritteitä lentää joten niitäkin koneessa tulee pyörimään :)
 
Mua alko niin naurattaa toi Rosebud sun kommentti että ällöttää laittaa kakkanen vaippa pesukoneeseen :D Anteeks.. Siellähän se puhdistuu. Meinasitko ne mahdollisesti kakkaset vaatteet sit heittää vaan roskiin? Pitäähän nekin koneessa pestä.. Ei se kakka pysy aina vaan nätisti siellä vaipassa. Sitä on kuule välillä niskassa ja leuassa asti :D Että tervetuloa vanhemmuuden ihmeelliseen maailmaan. Pojilla toi kakka menee helposti sinne niskaan / selkään, kun niillä on munat siellä stoppaamassa sitä tavaraa, tytöillä tulee sit etupuolellekkin ku ei oo niitä munia edessä..
Ja helposti sitä on sitten omissakin vaatteissa, aikamoista taiteilua on kyllä välillä noitten pienien kanssa.
 
Alunperin piti siis tulla kommentoimaan sitä että itekin haluaisin tämän uusimman tulokkaan kanssa kokeilla kestoilua. Toi teiän kakkakeskustelu pisti ihan pasmat sekasin, kiitos hyvistä nauruista :DD
Mun piti jo kakkosen kanssa kestoilla, ja hommasinkin jonkin verran kestoja kaappiin. Mutta sitten neiti syntyi ja mulla meni tosi pitkään että sain jonkinlaista rytmiä kahden lapsen kanssa luotua ja muutenkin meni silloin ihan kaikki hommat sekasin. En ollut ollenkaan osannut varautua siihen että arki kahden kanssa olis niin haastavaa. Jotenkin siinä sähläämisessä sitten jäi toi kestoilu ihan kokonaan, ei vaan ollu enää hermoja alkaa leikkii niiden kanssa kun arki muutenkin oli ihan sekasin. Taisin pari kertaa kokeilla mutta siihen se jäi.
Nyt noi mun kestot on kaverin vauvalla lainassa ja pitääkin niitä alkaa keräilee takaisin tässä jossain vaiheessa. Jospa sitä vaikka tämän kanssa jäisi sitten enemmän energiaa tuohon kestoiluunkin.
Olettaen siis että tää vauva syntyy täysiaikaisena ja terveenä. Se kun ei tällä hetkellä ole meidän kohdalla ihan täysin varmaa. Jos tää pieni syntyy keskosena ja joutuu jäämään sairaalaan pitkäks aikaa niin taitaa kestoilut jäädä ainakin alkuun.. Mutta sen näkee vasta sitten myöhemmin :)
 
Nii no en minä varmaa suorilt niitä ä-pakkauksen kestoja roskiin viskaa :D mut jos ei mee kaupaks missää kirpparilla ni mitä niille muunkaa voi. Oon minä heitelly omiiki vaatteita kaatopaikalle :P 
 


Kyllähän mä ton kakkasooloilun tiedostan ja sillälailla... Mulla on vaan oudonmallinen bakteerikammo joidenkin asioiden suhteen. 

Se nimenomaan, että laittas kakkaa pesukoneeseen niin tuntuu ettei se lähde sieltä pois vaan siirtyy seuraaviin vaatteisiin jne.

Enpäs tullut ajatelleeksi, että sitä kakkaa menee niihin vaatteisiinkin, voi masennus :C


Tyhmänä tiedä tai tajuu aatella tommosia, kun en lasta ollut hankkimassa edes ja se vaan päätti tulla niin tuntuu, että oon tyhmääkin tyhmempi joissain asioissa :D Yhtään en oo ehtinyt valmistautua tai tutkia asioita, apua!


Pitänee ensin huuhtoa kakat suihkussa käsin putipuhtaaks ja laittaa sitten koneeseen niin ei ällötä..
 
Dropps: jopa täälä tuppukylässä on kirppis, jonne voi sitte jättää semmoset tuotteet mitä ei saa myytyä, tai sitten viedä vaikka kaikki jos ei jaksa alkaa laittamaan pöytää. Isommissa paikoissa on sitte SPR:n Kontti missä ottavat ehjää tavaraa mielellään vastaan. Itteasiassa Kontista löysin kolme kestovaippaa, hintaan 3€. Kaksi niistä oli Kushies vaippoja, mitkä olen suht hyviks todennu, ja sitte yks oli hyvänolonen taskuvaippa. Ei ollu kyllä hinnoittelija ihan tietoinen vaippojen arvosta :).

Mutta mie voisin sulta ehkä ne kestot ostaa Dropps, ko en itte äippäpakkausta ota. Nakkaan yv:llä tässä ko jaksan. Ettei sinun tarvi niitä roskiin heittää ;).
 
Rosebud: kyllä se lapsi sitte aika paljon opettaa, älä huoli :). Minusta tuntu esikoisen kanssa, että apua, miten sitä pärjää arjessa.. Vaikka kuinka luki ja kuuli juttuja ja neuvoja, niin silti se arki itessään opettaa eniten. Siitä huolimatta, että lapsi oli toivottu, elämänmuutos oli hirmu suuri ja opeteltavaa hurjasti :).
 
Naksutin87: meillä on yöllä käytössä sisätaskuvaippoja (pyllyä vasten pintakuivana pysyvä coolmax), joihin pakkaan huomattavasti enemmän imuja kuin päivävaippoihin, ja laitan bambua tai hamppua uloimmaksi imuiksi, koska ne imevät enemmän ja hitaammin kuin puuvilla. Yövaipan saa täyttää tosi paksuksi ainakin meillä, mutta sujuvasti poika liikkuu senkin kanssa... AIO-vaippoja en ole tykännyt käyttää, jos niistä ei saa imuja vedettyä ulos vaipasta, kun meijän kuivausrummuttomassa taloudessa kuivuvat niin hitaasti.

Tuosta kakasta ;) Vauvan maitokakka ei ole miusta yhtään ällöä, mutta en mie tuosta kiinteitä syövän pikkuihmisen kakasta niin välitä. Onneksi meillä on jo pitkään tehty suurin osa kakasta pottaan, josta sen joutuu kyllä edelleenkin kippaamaan vessan pyttyyn, ja pyllyn joutuu edelleenkin pesemään. Eli kakasta ei taida päästä eroon vielä moneen vuoteen... Mie olen muuten pessyt kestovaipat sellaisella pesuohjelmalla, jossa on kylmä esipesu (näin jossain suositeltiin). Töissäni kunnaneläinlääkärinä paskaantuu sen verran usein ja sen verran paljon lehmien kanssa painiskellessa, että luotan kyllä täysin pesukoneen pesukykyyn ja 60 asteen pesun kakkabakteerit poistavaan vaikutukseen. :)

Niin, ja aikaisemmin kuvittelin, että vain kestovaipoista saattaa tulla kakkaa vauvan selkään asti, mutta silmäni avautuivat jossain vauvakahvilassa... ;)
 
Joo kyllä sitä kakkaa saa olla pesemässä muualtakin kuin vaipoista :D 
Kaveri sai viime vuonna tytön ja on käyttänyt kertakäyttövaippoja alusta asti ja vaikka kuinka monta kertaa jo kertonut kuinka vaipasta on tullut yllättäen läpi niin että on ollut äidinkin vaatteet kakassa :D Siellä koneessahan ne nimenomaan puhdistuu mutta toisilla on tietty erilaisia kammoja sitä kohtaan.. Exän äitikin pesi aina sukat ja alusvaatteet eri koneessa kuin muut vaatteet siksi että ne ovat saastaisia ja jos laittaa samaan koneeseen muiden vaatteiden kanssa niin likaavat kaiken :DDDD Hohhoijjaaa..
 
Ok :D Eiköhän ne todellisuudessa kaupaks mene nykypäivänä :) Ittee vaan ällöttää lähinnä, sen epäsiisteyden takia.. Tai siis tuskin ne nyt kertiksistä sen kummemmin poikkee, mut ite oon vissii kans jotenki kammonen, et ne harso-osat mitä pessään pesukoneessa, et ne jää keltaseks, ettei ne esim. pysy puhtaan värisinä pesusta huolimatta. Eiköhän niihi sitä likatahraa jää vaik ovatkin puhtaita. Ja muutekki, liian työlästä hommaa mun makuun pestä niitä :) 
 
Takaisin
Top