Kestovaipat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja HipsuNen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mites, mitä mieltä täällä ollaan bambuharsoista? Niistä oon kuullut hyvää ja harkinnassa on omaan hankintalistaan. Mulla ei vielä ole muuta kuin äp:sen harsot, joten jotain harsoja on vielä pakko hommata. Nuo bambuharsot vaikuttaa kiinnostavalta vaihtoehdolta. 

Bambuharsoista olen kuullut paljon kehuja (ja nyt niitä itsekin hommasin.) Imukyky on loistava, ainoana huonona puolena olen kuullut sen, että ovat hitaampia kuivumaan kuin tavalliset, koska ovat paksumpia.

Nyt muuten sain viimein katsottua, mistä ne BambinoMion kuivaliinat on tehty - ne ovat maissikuitua eivät siis riisipaperia kuten hatarassa päässäni muistin.

tättärä: mistä hommasit bambuharsot ja mitä kokoa ne kannattais olla? Alan olla aika vakuuttunut noista bambuharsoista luettuani käyttäjien kommentteja ja sinun kommenttisi vain vahvisti käsitystäni. Eli niitä taidan hommata. [:)]

Minä ostin niitä verkkokaupasta, mutta arvaa muistanko osoitetta. Se on se sama mistä ostin sitä surullisen kuuluisaa riisipaperia [:D] Googleta, sillä mä yleensä ostopaikkani löydän [:)]

^juu, oon kyllä löytänyt useammastakin verkkokaupasta noita. Oon vaan siinä käsityksessä, että laatu vähän vaihtelee riippuen siitä, mistä ostaa (siis mikä valmistaja). Että jos joku tietää mistä saa hyviä, niin mielellään otan vinkin vastaan. [:)]

Kahlailin noita verkkokauppoja läpi. Nyt olen tilaamassa niitä bambuharsoja, Tots bots-hoitoliinoja ja sitten TSI-tarvikkeita. Harmittaa kun nuo bambuharsot tuntuu kaikki olevan 70x70 cm. Bambu vielä kutistuukin. Ei taida kovin kauaa mahtua taitoksina vauvalle. Onneksi niitä voi pötköimuna sitten myöhemmin hyödyntää.

Niin ja harkitsen myös, että ostaisin teepuuöljyä. Saisi sitten tuota bakteerikantaa vaipoissa kuriin ja hajuhaittoja pienemmäksi. Täytyy vielä vähän miettiä...

Aaargh, kun ei ikuna muista kommentoida kaikkiin ketjuihin, eli meemikö se jossain vaiheessa kyseli minkä merkkisiä bambuharsoja on hommattuna. Minä tilasin noita jutta.fi:n harsoja, ihan siksi kun ompelevat itse Suomessa. Yleensäkin olen näiden vaippojen kanssa ollut pitkälti sillä linjalla, että pyrin suosimaan noiden myyjien omia vaippoja, tuleepa kannettua edes pieni korsi kekoon suomalaisen työn puolesta. Kokeilemaan en vielä ole päässyt, kun eivät ole tulleet. Puuvillaharsoja on niin ikään vino pino ja ajattelin ainakin alkuun kokeilla noita päiväkäytössä ja ne paksummat ja imukykyisemmät bambut yökäytössä.

se mistä itse ostin oli joku ihan yksityinen ihminen, nainen joka oli aluksi tehnyt omaan käyttöön vaippoja ja imuja jne ja sit alkanut toiveesta myymään niitä muillekin.

tättärä: Eipä sitä aina voi muistaa/ehdi/jaksa kommentoida joka juttua, ei stressiä. [:)] Itsekin noita Jutta bambuharsoja olen katsellut.

Onko kellään käsitystä, minkä kokoinen on sopiva minkäkin ikäiselle vauvalle? Kuinka kauan 70x70cm harsosta pystyy taittelemaan vaipan vauvalle?

Kiitos Viirukhan kommentista! Ihan loistavaa jos tosiaan tuota bambuharsokangasta tulisi myyntiin. Harsoja ei tosiaan ole kovin vaikea itsekään ommella...

Jee, sain sunnuntai-iltana tilaamani bambuharsot, hoitoliinat ja tencel-imukankaan tänään. [:)] On taas tällä mammalla uutta ihmeteltävää. 

^kestovaippakauppa.com oli tällä kertaa. Tuli tosiaan nopsaan. Niillä on ihan törkeät postikulut jos pieniä määriä tilaa, mutta jos on useampi juttu, niin kulut ei juurikaan siitä nouse. Matkahuollon kautta kuljetettuna maksoi vähemmän ja tuli nopeammin perille. [:)]

Minä kävin tutustumassa Jutta myymälään ihan paikanpäällä. Oli mukava, kun myyjä niin avuliaasti kertoi tuotteista oman kokemuksen kautta. Sain minäkin ostettua bambuharsoa, pestäviä kuivaliinoja, rinnanlämmittimiä ynnä muuta tarpeellista.

Olen saanut kaverilta ison kasan itsetehtyjä sisävaippoja. Niiden sisäpinta on jotain froteeta mikä omalle iholle tuntuu aika karhealta. Kuinkahan niiden kanssa käy..? Lisäimuina hän oli ilmeisesti käyttänyt fleeceä, mikä tekee vaipasta huomattavasti pehmeämmän tuntuisen ja imse vimsen kertakäyttöisiä kakkapapereitakin oli häneltä jäänyt käyttämättä monta rullaa. Harsoilla ja villapöksyillä olen kuitenkin ajatellut aloittaa ja toivonmukaan niillä myös pärjättäisiin, siksi tuota bambuharsoakin ostin.

Heips, onko kukaan löytänyt marketeista tai jostain paikalliskaupoista riisipaperia tmv. vaipoissa sisimpänä käytettävää kertakäyttömateriaalia vai pitääkö nämä aina tilata netistä, jos ei paikkakunnalla ole erikoisliikettä?

Entäpä sitten sappisaippua? Saako sitä jostain ostaa (marketit?) vai onko vain tilattava netistä?
Onko jollakin käytössä ollut, onko hyvä?
[:)]

Jatkan edellisen viestin listaa: Onko kukaan löytänyt teepuuöljyä mistään marketista tms. sopuhintaan? Tai onko kukaan aikeissa käyttään tai jollain käyttökokemuksia? Ja Pikkune: en ole ainakaan minä kumpaakaan nähnyt missään näissä "perusmarketeissa". Itse tilasin lopulta noita Tots bots hoitoliinoja netistä kun ne saa pöntöstä vetää...

Mulla on niin pieniä marketteja tässä lähimaastossa, että en ole koskaan näitä nähnyt missään. Lähikaupungista onneksi löytyy hyviä vauvatarvikeliikkeitä, joissa on myös kestovaippailuun liittyviä juttuja, joten niitä olen hyödyntänyt. Ja Helsingin reissulla sitä Jutta-myymälää. Itse en ole innostunut ollenkaan nettitilauksista...

Täällä pk-seudulla on toki joitakin liikkeitä. Lähimpään on meiltä kuitenkin matkaa n. 20 km ja ongelma on se, että missään kaupassa ei ole kaikkea mitä tarvitsisin. Tulisi melkoisesti ajoa jos lähden hakemaan yhdestä kaupasta hoitoliinoja, toisesta kangasta jne. Näissä meidän "lähipuljuissa" on kestovaippakankaista tosi huonot valikoimat. Esim. Prismasta olen kyllä löytänyt mm. taskuvaippoja ja imuja, mutta ei sielläkään sen kummemmin ole ollut muuta kestoilutarviketta. Yhden uuden taskuvaipan Prismasta ostinkin kun oli hyvässä tarjouksessa.

Niin ja nyt kun olen saanut nuo bambuharsot kotiin niin täytyy kyllä hehkuttaa, että ovat kyllä aivan ihanan pehmoisia ja muutenkin hyvän tuntuisia. Kyllä äp:n harsot alkoi nyt tuntua aika onnettomilta kun noita hypistelen rinnalla. Aloin miettiä, että mahtaako ne äp:n harsot ehtiä imeä mitään kun ovat niin harvaa kudosta, vai meneekö pissi vaan läpi. Noh, pitää sitten laittaa ensimmäiseksi joku froteeimu tms. sinne, että ehtii imeytyä paremmin... Kyllä nuo äp:n harsotkin meillä käyttöön tulee. Olen nyt äp:n harsot pessyt 2 kertaa ja bambuharsot kerran. Voi olla, että jossain vaiheessa vielä pyöräytän nuo koneessa kertaalleen, että olis imukyky sitten parempi.

^juu, mä kävin Ruohonjuuressa. Sappisaippuaa en katellut, mutta teepuuöljyä löysin. Hinta vaan oli yli kolminkertainen siihen verrattuna mitä on nettikaupoissa... Ei tehnyt mieli ostaa. [&:]

Takaisin