Kestovaipat

Meiän vauva on vielä alle nelikiloinen ja noi on just sopivia. Kyllähän niissä lukee, että kuuteen kiloon asti mahtuu, mutta nopeasti nää vauvat on sen kokoisia!
 
Okei. Mein poika on nyt 6vkoa ja vähän reilu 4kg. Pitkä ja hoikka mies :)

Tuo maalarinteippi kuulostaa eniten miun jutulta :D Ehkäpä jo tänään laitetaan ImseVimset kokeiluun! Ei ole enää tekosyitä :)
 
Meillä oli esikoisen äitiyspakkauksessa varmaan noita imse vimsejä vuonna 2009. Mä en ole sitä sisäosaa mitenkään kiinnitelly. Oon vaan taitellu sen ja kuori päälle ja kiinni. En kauheasti niistä kyllä tykkää kun selkään jää niistä ikävä painauma vaikka kuinka löysälle yrittäs laittaa.
 
Maalarinteippihän se oli helppo ja toimiva ratkaisu flanelletteihin. Kiitos vinkistä :) ImseVimsen kuoret on pitäny tosi hyvin haaroista, kun kaikki taskut ja aio:t on vielä koekäytössä falskannu. Oon käyttäny kestoja ns. välivaippoina eli pitkien unien välillä päivisin.

Poikaa ei tunnu häiritsevän, mutta itseäni senkin eestä, kun sisävaippa on vaihettaessa ihan märkä. Välissä on kyllä kuivaliina tai fleece, mutta ei sekään ihan kuiva tunne ole. Ootteko pessy ihoa pissavaipanvaihdon yhteydessä? Oon yleensä huuhdellu keston jäljiltä, koska iho tuntuu nahkealta ja pissaiselta. Liikaa en haluaisi pestäkään, ettei kuivata, mutta ei se pissakaan kiva ole..
 
Mä huuhdon pissapepun vaan aamulla, kun sama vaippa on ollut päällä koko yön. Nyt "isolle vauvalle" en käytä edes kuivaliinaa muuten kuin yöllä.

Edit. Meillä siis täyskestoillaan.
 
En mäkään oo huuhdellut märkäpintaistenkaan vaippojen jälkeen, mutta oon vähän taputellut pyyhkeellä vaippa-aluetta kuivemmaksi. Nyt on topiakselle ilmaantunut ekaa kertaa vaippaihottumaa :confused: epäilen, että se johtuu siitä, kun iho hautoo vaipassa ja villiksissä koko yön. Ajattelin nyt koittaa laittaa yöksi kertsin vähän aikaa ja kun ihottuma toivottavasti menee ohi, palata kestoihin, mutta vähentää Topiaksen vaatetusta muuten. Se on aamuisin monesti aika hiessä, kun nukkuu mun kainalossa ja luulen, että ihottuma johtuu siitä.
 
Ai niin... Piti vielä mainita, että ilmakylpyjä pyritään harrastamaan kotioloissa joka vaipan vaihdon yhteydessä, joten iho pääsee varmasti kuivumaan.

Pihlajanmarja: Ootko kokeillu silkkivaippaa? Se hoiti meillä esikoisen aikana pepun punoitukset silloin, kun sellaisia ilmeni.
 
En myöskään pese pissavaipan jälkeen. Me kestoillaan päivisin kotona ollessa. Eikä ole mitään kuivaliinojakaan. Ilmakylpyjä otetaan vaipanvaihdosta yhteydessä ja välillä muutenkin :-)
 
Kiitos vastauksista. Vaippa-alueen iho on onneks pysyny hyvänä, vaikka käsissä ja jaloissa iho on kuivaa. Vähän herkkä iho siis on. Meilläkin ollaan ilman vaippaa vaihtojen yhteydessä.
 
Kiitti vinkistä samsam! Nyt näyttää, että pidemmät ilmakylvyt tepsii hyvin, mutta vastaisuuden varalle silkkivaippa vois olla hyödyksi.
 
Heippa!
Teillä näyttää olevan kestovaippailijoita täällä runsaasti, niin pistäydyn kysymään olisiko linjoilla yhtään poikavauvan omistajaa.
Mua askarruttaa sellainen asia kun kertakäyttövaipan hauduttavuus. Olen huomannut vaippaa vaihtaessa että pojan pallit roikkuu käytännössä polvissa kun vaipan sisällä on niin lämmin. Hetken kun tuulettelee, niin iho pusseissa kiristyy ryppyyn. Onkohan sama tilanne myös kestovaipan kanssa. Sillein asia huolestuttaa kun jossain oli juttua, että kertakäyttövaipat voisivat olla syynä nykyisin miesten heikompaan sperman laatuun, koska kivekset hautuu vaipoissa liian lämpöisessä.
Meillä alkuun käytettiin kestovaippoja, mutta ne jäi jo pieniksi, enkä silloin huomannut asiaan kiinnittää huomiota. Haluaisin vielä hankkia jonkunlaisia kestovaippoja. Villahousut kiinnostaisi sen vuoksi, että ne äkkiä ajateltuna sopis ja istuis pulleroisemmallekkin vauvalle.
 
Moi, meillä ei kyllä kestoilla, mutta löytyy kertisvaippoja käyttävä poikavauva.

Uskaltaisin kyllä vahvasti epäillä, että vauva-aikana käytettävillä vaipoilla olisi mitään tekemistä aikuisiän spermanlaadun kanssa. Kivekset tarvitsevat kyllä muuta kehoa alhaisemman lämpötilan, jotta voivat tuottaa siittiöitä ja liian pitkä lämpimässä oleminen voi kyllä heikentää niiden kykyä toimia. Kivekset kuitenkin kasvavat lopulliseen mittaansa vasta murrosiässä ja vasta silloin alkavat tuottaa siittiöitä. Tuo lämpötila-asiakin on käsittääkseni tilapäinen, eli aikuisillakin miehillä liian pitkä kivesten hautominen aiheuttaa vain tilapäistä siemennesteen laadun heikentymistä.

Ja tuskin tuo heikentynyt sperman laatu on vain yhden tekijän kauppaa. Ylipainon yleistymisellä, ruokavaliolla ja elämäntavoilla (tupakointi, alkoholi, liikunta) yleensä lienee suurempi merkitys. Lisäksihän on ollut juttua näiden nykyajan vempeleiden aikaansaamasta säteilystä ja suuri osa miehistä kantanee älypuhelimiaan tuolla vyötärön tienoilla.
 
Meillä poikavauva on sekakäyttäjä eli kestoillaan ja öisin ja reissussa käytetään kertiksiä. En ole moista ilmiötä kyllä huomannut mutta en ole kyllä tajunnut katsoakaan. Enpä nyt kovin huolestunut asiasta olisi :-)
 
Mä päätin (okei kysyin miehen mielipidettä kans :D) et me annetaan kestoille uusi mahdollisuus! Vähän kokeilin sillon alussa, mutta äp tots bots ei oikein toiminut meillä. Nyt epäilen että ne imut ei jotenkin sovi meille, koska testasin niitä uusiks ja vaippa falskas. Myöskään harso + kuori ei ollut meidän juttu kun Bebe alkoi niiden kanssa huutamaan heti kun tuli pissat, eli siinä vähän katos vaipan idea :D

Haalin raskausaikana kirppiksiltä ja kavereilta muutaman muunkin ja nyt ne viimein alkaa olla Bebelle sopivan kokoisia. Pienen testailun perusteella totesin että ainakin osakestoilu toimisi meillä joten hankin muutaman vaipan lisää. Hitsit että näihinkin voi pistää aikaa ja vaivaa! :D Meillä on pari imse vimsen taskua ja ne toimii hyvin. Järkevää olis hankkia niitä lisää kun niitä liikkuu käytettynä paljon ja edullisesti. Mutta hitsit kun ne on tylsiä! Menin ostamaan fb-kirppikseltä pari fuzzi bunsin one size eliteä ja paitsi että ne säädettävät kumpparit lämmittää insinöörin mieltä niin onhan söpöt vaipat paaaljon kivempia. Sit sain kans päähäni että haluaisin testata mannamaan perhostaittoimuja. Eipä siinä mitään mutta tiedän että mulla ei riitä kärsivällisyys kytätä mitään tiettyä käytettynä, eli päätyisin ostamaan uutena.

Vähän tämmönen first world problem, varsinkin kun jos me _oikeasti_ ryhdytään kestoilemaan niin kyl me sit tarvitaan lisää sekä vaippoja että imuja :wink
 
RoseRed: Mulla on pari (tylsää) IV:n taskua tyhjän panttina, kun ei istu meidän neidolle. Saat, jos huolit! :)
 
Samsam, huolin todellakin, kiitos! Saahan sitä haaveilla kaikenlaista, mutta kun meillä on kuitenkin ympäristönäkökulma aika olennainen asia tässä kestoilussa niin eihän siinä olis mitään järkeä ostaa kauheeta kasaa vaippoja uutena :P. Ja sit kieltämättä en mitenkään nauti vaippojen kotiinkantamisesta, varsinkin kun muumeja ei saa lidlistä missä tulee useimmiten käytyä... Kauhee vaiva aina lähtee ostaan vaippoja :D
 
Takaisin
Top