Keskustelua raskaudesta ja muuta höpinää

Vihdoin ja viimein alkaa olla ensimmäinen ultra lähellä, sillä se on ensi viikon alussa! Ultrassa sekin selviää, onko tulossa tammikuinen vai helmikuinen. Oikeasti voi olla kumpi vain, kun neuvola laski kuukautisten mukaan lasketuksi ajaksi 29.1. ja itse laskin ovulaation/hedelmöittymisajan mukaan ajaksi 1.2. 🙂 Tietty aikaa ei muuteta muutaman päivän heiton takia.

On ollut pitkät viikot. Pientä sydäntä olen kuunnellut dopplerilla jo pari kertaa 🥰
Ihanaa että ultra lähestyy ❤️ mulla ainakin neuvolan laskelmat oli kauempana ultran mittauksista, kuin oma arvio. Neuvolan terkkari kun ei ottanut huomioon mun tiedossa ollutta myöhäisempää ovulaatiota.

Minä oon ehtinyt jo käydä ultrassa rv 8+6
Vielä olisi parin viikon päästä toinen. Pikkuhiljaa alkaa luottamaan siihen että raskaus jatkuu (takana kaksi keskenmenoa). Oireet vaihtelee päivästä toiseen ja tässä kesälomalla niitä ehtii enemmän kuulostelemaan kuin töissä. Piinaavaa on ennen kuin rv 12 tulee täyteen 😅

onko tääl väki siirtyny salaiselle puolelle? 😀 mietin pitäiskö tässä alkaa tykittää viestejä et vihdoin tulis se 30 täyteen yli 10 vielä jäljellä 🙈
Reilu viikko enää nt ultraan😊

Joo , taitaa olla keskustelu salaisella puolella. Pitää kiriä näiden viestien kanssa itsekin, niin pääsen sinne 😅

Olikos täällä aikaisemmin odottaneita?

Mulla ei koskaan tullut ultran kutsukirje perille. Selvitin ajan kyllä, mutta en saanut ohjeita...

Pitikös sinne mennä rakko täynnä? Riittääköhän sellainen pari tuntia pidättelyä? 🤔 Google kertoo eri paikkakunnilta eri kokemuksia, nyt kyseessä Jyväskylä.

Olikos täällä aikaisemmin odottaneita?

Mulla ei koskaan tullut ultran kutsukirje perille. Selvitin ajan kyllä, mutta en saanut ohjeita...

Pitikös sinne mennä rakko täynnä? Riittääköhän sellainen pari tuntia pidättelyä? 🤔 Google kertoo eri paikkakunnilta eri kokemuksia, nyt kyseessä Jyväskylä.
Kannattanee mennä rakko täynnä, sen voi sitten ennen ultraa tarvittaessa tyhjentää :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: mulla neuvolalääkäri diagnosoi vihreellisesti keskenmenon rv11, kun ei ollu rakossa tarpeeksi virtsaa. Siinä sitten ihmeteltiin viikon verran mikä tilanne onkaan...

Kannattanee mennä rakko täynnä, sen voi sitten ennen ultraa tarvittaessa tyhjentää :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: mulla neuvolalääkäri diagnosoi vihreellisesti keskenmenon rv11, kun ei ollu rakossa tarpeeksi virtsaa. Siinä sitten ihmeteltiin viikon verran mikä tilanne onkaan...
Jep, näin kannattaakin tietty tehdä! Mun aika on heti aamusta, niin pitää laittaa kello soimaan tosi aikaisin, sillä ihan yön yli ei kuitenkaan kykene pidättelemään 😅

Hurja tilanne ollut sulla, ihme ettei sitten varmistettu esim. alakautta vielä. 😮

Tänään rv 13+0 nyt ois sit ne pahimmt keskenmeno riskit ylitetty, mutta vielä pitäs jaksaa ultraan odottaa että uskaltaa alkaa kertomaan laajemmin, torstaina se ois. Täällä muuten ultrakutsu kirjeessä luki että ei ihan tyhjällä rakolla käsitin et esim jos pari tuntia ennen ultraa kävis vessassa nii se ois hyvä.

Täällä on maha alkanu näkyä ja nyt ollaan minun vanhempien luona ja muitaki sukulaisia nähty nii vähän jännittää onko arvanneet vaikka ei kyllä suoraan oo kysytty, oon kyllä yrittäny piettää sellaisia paitoja joissa vähiten näkyisi. Noniin tän viestin jälkeen enää pitää keksiä 2 viestiä nii pääsen hakemaan salaiselle puolelle 😄

Mulla tuli päivystys reissun yhteydessä taas käytyä ultrassa. Mut onneksi siellä oli vielä kaikki hyvin. ❤️ Pari viikkoa vielä niin ois pahin riski aika ohi ja toivoa, että tää kaveri nyt pysyy kyydissä vaikka 2 kertaa jo säikäyttänyt. Mulla tän viestin jälkeen ois vielä yks viesti niin pääsis hakeen salaiselle puolelle. 😄 Mulla se alkuraskauden turvotus on hävinnyt ja alavatsa näkyy vähän. Mut vaatteilla sen peittää varmaan enään hetken ku oon aika pieni kokoinen.
Ekassa raskaudessa mulla oli alussa kauemmin turvotusta ja loppu ajasta aika iso maha. Tällä hetkellä mahan muoto on, että alavatsa on ns. pullahtanut ulos. 😂 Ens viikolla töihin takas ja saa nähä alkaako tulla katseita pukkarissa.😂 Yks työkaveri tietää. Ja pari työnjohdosta.

Mulle iski eilen hirveä paniikki että olenko nyt ”pilannut” meidän lapsen kun olen syönyt allergialääkettä jota ei raskaana suositella.🙈😅 Kyseessä siis bilastiini, jota söin vielä ovulaation jälkeen. Plussan jälkeen vaihdoin desloratadiiniin (tästä on ilmeisesti maailmalla vähän kahta koulukuntaa), ja tänään aamulla ajoin apteekkiin hakemaan histeciä (setiritsiini) koska se on kaikkien lähteiden mukaan eniten tutkittu ja pitäisi olla turvallinen. En haluaisi syödä mitään lääkkeitä, mutta mä teen jo nyt kuolemaa tän allergian kanssa vaikka otin sen histecin aamulla.😅 Mulla ei aiemmin ole setiritsiini oikein auttanut, jonka vuoksi olen vuosia syönyt nyt tuota bilastiinia. Eikä se tunnu nytkään hirveästi auttavan. 🙄

Miten muut, oletteko käyttäneet jotain allergialääkkeitä raskauden aikana?
Loratadinia ja Nasacortia (en muista mikä vaikuttava aine nut tsekkasin teratologisesta) nyt tämän raskauden aikana ja aiemmin imettäessä - oli niin järkky heinänuha heinäkuun alussa, että pakko.

Mulla oli eilen sokerirasitus, joka ei mennyt hyvin 😁. Esikoisesta ensimmäiset kaksi menivät aivan kevyesti, joten polleana menin paikalle mutta päädyin oksentamaan noin tunnin kohdalla - nyt ei hirveästi hotsittaisi mennä heti uudelleen.

Mulla oli eilen sokerirasitus, joka ei mennyt hyvin 😁. Esikoisesta ensimmäiset kaksi menivät aivan kevyesti, joten polleana menin paikalle mutta päädyin oksentamaan noin tunnin kohdalla - nyt ei hirveästi hotsittaisi mennä heti uudelleen.
Mulla pitäis varata aika ja tuota pelkään itekkin ku monet maut saa etovan olon aikaan. 😬

Mulla pitäis varata aika ja tuota pelkään itekkin ku monet maut saa etovan olon aikaan. 😬
Vihje: juo se sokerilitku suoraan pullon suusta! Tuoksuu vähemmän kuin johonkin kertsimukiin kaadettuna. (Tuoksu/ haju on osa makuaistimusta) Pysyy siten myös kylmänä, joka yleensä vähentää osaltaan sitä etovuutta.

Mä sanoin heti ekaksi kun tietoja niistä verikoeputkiloista tarkistivat että kylmänä, ja suoraan pullosta, kiitos!!!
Toivottavasti tästä on sulle apua...

Mulla on aina mennyt se litku tosi helposti alas, mutta nyt noin tunnin kohdalla nousi syke ihan hulluna ja oli yhtäkkiä vain pakko juosta oksentamaan - täydellinen ylläri oli kun aiemmat menneet niin kevyesti. Olo helpotti kyllä heti, kun sen glukoosia sai pois elimistöstä.

Minustakaan maussa tai hajussa ei mitään erityistä vikaa, tosi sokeriselta vadelma mehulta vaan maistu, mutta mitä se tekee ololle kun eka on ollu syömättä kauan ja sit hirveen sokeriliemen juo yhtäkkiä niin just tunnin kohalla tuli vaan ylös mullaki ekan raskauden kohdalla, vielä en ole uskaltanu tässä raskaudessa mennä kokeilemaan

Minustakaan maussa tai hajussa ei mitään erityistä vikaa, tosi sokeriselta vadelma mehulta vaan maistu, mutta mitä se tekee ololle kun eka on ollu syömättä kauan ja sit hirveen sokeriliemen juo yhtäkkiä niin just tunnin kohalla tuli vaan ylös mullaki ekan raskauden kohdalla, vielä en ole uskaltanu tässä raskaudessa mennä kokeilemaan
Lohdullista kuulla, että tätä on käynyt muillekin, mulle tuli niin pettynyt fiilis tästä oman vatsan toiminnasta, että tuntui taas että en voi luottaa omaan kehooni. Mutta ellei tuo olisi yleistä, niin tuskinpa sh olisi varoitellut mua asiasta etukäteen 🙃

Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut sokereissa kummallakaan mittauksella mitään, mutta koska BMI yli 30, iso ensimmäinen lapsi ja äidillä 2. tyypin diabetes niin pitäisi käydä kahdessa rasituksessa…

onko tuo sokerirasitus semmonen, että jos pyörtyy tai oksentaa niin pittää tehhä uuesti?😅 Voin vain kuvitella ko aamunälkäsenä ottavat verta niin pyörryn🙈 tyhjään mahhaan sokeria ilman raskauttaki johtaa mulla hikoiluun ja oksentamiseen👌 kuinkahan monesti ne kiduttaa ennen ko luovuttaa😆

Tekis mieli kieltäytyä koko hommasta, mutta pakkohan son tietää onko radi😲

onko tuo sokerirasitus semmonen, että jos pyörtyy tai oksentaa niin pittää tehhä uuesti?😅 Voin vain kuvitella ko aamunälkäsenä ottavat verta niin pyörryn🙈 tyhjään mahhaan sokeria ilman raskauttaki johtaa mulla hikoiluun ja oksentamiseen👌 kuinkahan monesti ne kiduttaa ennen ko luovuttaa😆

Tekis mieli kieltäytyä koko hommasta, mutta pakkohan son tietää onko radi😲
Jep, uusiksi se silloin menee!
Pyydä päästä pitkälleen, se yleensä auttaa siihen veren otto heikotukseen.
Mikä auttaa oksentamiseen, sitä en tiedä.

Jep, uusiksi se silloin menee!
Pyydä päästä pitkälleen, se yleensä auttaa siihen veren otto heikotukseen.
Mikä auttaa oksentamiseen, sitä en tiedä.
Tullee jännä päivä siitä🙈 Täytyy vaan ajatella niinko pappa ruukas: 'ihmiset sen on ennenki tehny'😄🤞

Takaisin