Keskustelua raskaudesta ja muuta höpinää

Alkaa pikku hiljaa ärsyttämään, kun ultra-aikaa ei kuulu. Kun se täällä päin tulee kirjeenä kotiin 😐 Huomenna on 9+0 niin luulisi sen kohta tulevan? Seulonnan verikokeessakin käytävä paria viikkoa aiemmin... Ja siitäkin on tieto kirjeessä, niin johan sen pitäisi tulla.

Todella vanhanaikaista ja epäkätevää tuollainen paperikirjeiden lähettely nykyaikana. Mur.

Alkaa pikku hiljaa ärsyttämään, kun ultra-aikaa ei kuulu. Kun se täällä päin tulee kirjeenä kotiin 😐 Huomenna on 9+0 niin luulisi sen kohta tulevan? Seulonnan verikokeessakin käytävä paria viikkoa aiemmin... Ja siitäkin on tieto kirjeessä, niin johan sen pitäisi tulla.

Todella vanhanaikaista ja epäkätevää tuollainen paperikirjeiden lähettely nykyaikana. Mur.
Mistä päin sä oot? Meillä eka neuvola 2 vko päästä. Hyvä että en edes tiedä missä se sijaitsee 😅

esikoinen tulossa niin kaikki ihan uutta 🙈 en tiedä mistään mitään 😂

Minä kans jännitän kuinkahan myöhäselle meidän seulonnat menee kun eka neuvola vasta 2viikon päästä kun varasin niin myöhään ja ens viikolla ollaan reissussa kun ois ollu hoitajalla vapaa aika. Ja sit saa vasta lähetteen sillon siis jo rv 10+3..

@Adalmiinas Jyväskylästä oon. Oli mullekin neuvola uusi paikka, kun esikoista odotellaan 😁 Eka neuvola oli pari viikkoa sitten.

Hurjaa, miten monta viikkoa tässä vierähtää, ennen kuin ensimmäinen ultra on!

Minä kans jännitän kuinkahan myöhäselle meidän seulonnat menee kun eka neuvola vasta 2viikon päästä kun varasin niin myöhään ja ens viikolla ollaan reissussa kun ois ollu hoitajalla vapaa aika. Ja sit saa vasta lähetteen sillon siis jo rv 10+3..
Toivottavasti saat ajan nopeasti. Tai vähintään sen ajan tietoosi, että voit laittaa kalenteriin. Olisi taatusti helpompaa odottaa sitä tiettyä päivämäärää, kuin odotella lähetteen etenemistä!

Kun meet kanta.fi omiin terveystietoihin ja rullaat sinne ihan alas, siellä lukee "muut tapahtumat" ja klikkaat siitä. Jos sulle on varattu jo aika, niin se päivämäärä pitäis näkyä siellä. 🙈

Kun meet kanta.fi omiin terveystietoihin ja rullaat sinne ihan alas, siellä lukee "muut tapahtumat" ja klikkaat siitä. Jos sulle on varattu jo aika, niin se päivämäärä pitäis näkyä siellä. 🙈
Vau kiitti, siellähän se! 🤩 Kävin aiemmin kannassa katsomassa vaan lähetteet, kirjaukset ja tutkimukset, niin niissähän ei näy mitään. Enpä oo tuollaista pikkulinkkiä alhaalla tajunnutkaan!

Vielä 20 päivää siis odotettavaa, 11+6 oli varattu aika.

Miten ihmeessä sen 30 kommenttia saa koskaan täytteen, oon vasta puolessa välissä ja tuntuu että oon laittanut kommenttia jo joka väliin. Pitäiskö sittenkin alkaa tekemään niitä raskaustestejä ja postaamaan kuvia 😅 Tai vois käydä kertomassa jokaisen ruokailukerran jälkeen mitä on tullut syötyä 😂

Jep saas nähä miten viestit saa kasaan jotenki sellanen vaihe raskaudessa, että ei oo hirveesti mitään kirjotettavaa. Neuvolaan ja varsinki seuraavaan ultraan viel viikkoja. Olos ei mitään erityistä. Välil tuntuu monta päivää aika normaalilta olo ja vähän jännittää onko siel kaikki hyvin kun edellisissä oon oksennellu, mut aina välil se huonompi päivä iskee et kai täs vaan on vähän erilaiset oireet 😁

Kiitos muuten tuosta Kanta vinkistä enpä ollutkaan ennen kuullu sielä näkyki et elokuun neuvola aikaki näköjään on jo varattu vaikka ei ollu siitä mitään puhetta.

Jep saas nähä miten viestit saa kasaan jotenki sellanen vaihe raskaudessa, että ei oo hirveesti mitään kirjotettavaa. Neuvolaan ja varsinki seuraavaan ultraan viel viikkoja. Olos ei mitään erityistä. Välil tuntuu monta päivää aika normaalilta olo ja vähän jännittää onko siel kaikki hyvin kun edellisissä oon oksennellu, mut aina välil se huonompi päivä iskee et kai täs vaan on vähän erilaiset oireet 😁

Kiitos muuten tuosta Kanta vinkistä enpä ollutkaan ennen kuullu sielä näkyki et elokuun neuvola aikaki näköjään on jo varattu vaikka ei ollu siitä mitään puhetta.

Siellä jostain syystä näkyy myös varatut puhelinajat ja jos lääkärillä on tarkoitus katsoa sun tietoja ja on varannut siihen ajan, niin sekin näkyy. Muutaman kerran itse huuli pyöreenä ihmetellyt, että mikähän tää nyt on, kun ei oo mitään aikavarausta itelle tullut, mutta selvinnyt sitten jälkikäteen. 😅

Onpas ollut rankka viikko meillä. Alkuviikko pakattiin tavarat ja torstaina muutettiin uuteen kotiin. Muutto 2 vuotiaan kanssa on ihan erilaista 😵‍💫 Onneks saatiin hänet muuttopäivän ajaksi hoitoon, mutta pakkaamisesta ei meinannut tulla mitään kun hän purki laatikoita samaan tahtiin kun minä niitä täytin 😅 Vähän on ollut hermot kireellä täällä.

Inhoan muuttamista, pakkaaminen on ihan ok juttu, samalla tulee käytyä turhaa tavaraa läpi, mutta itse muutto on kauheaa. Itse teen mielestäni hyvän muuttosiivouksen vanhaan asuntoon, siivoan paremmin kuin yleensä siivoaisin. Mutta en oo koskaan voinut luottaa, että asuntoon johon muutamme on tehty yhtä tarkka siivous, sen takia joudun heti siivoamaan perusteellisesti sen uuden asunnonkin. Kauhea kaaos 😩.

Siellä jostain syystä näkyy myös varatut puhelinajat ja jos lääkärillä on tarkoitus katsoa sun tietoja ja on varannut siihen ajan, niin sekin näkyy. Muutaman kerran itse huuli pyöreenä ihmetellyt, että mikähän tää nyt on, kun ei oo mitään aikavarausta itelle tullut, mutta selvinnyt sitten jälkikäteen. 😅
aa okei eli ei voi täysin luottaa 😅 mietin kyllä oisko se alkuraskauden lääkäri aika ku niitä niin vähän tarjolla nii jos ois sit valmiiksi varannu, no eipä sil niin väliä mikä on muuta ku et lapset on sillon viel lomalla ja mies ei et miten käynti onnistuis 😁

Huh @Ruskatar muuttaminen on kyllä niin rankkaa ja varsinki toi pakkaaminen taaperon kans ja joo tulee aina siivottua kumpiki asunto.
Nyt on taas väsyttäny kauheesti välil tullu nukutta kahet lyhyet päikkärit ja silti illal nukahtaa heti ku pääsee sänkyyn. Taaperoki vihdoin alkanu paremmin nukkua et ei edes sen takia väsytä, et tulis yöllä heräiltyä.

Heips!
Täällä yks vähäverinen esikoisen odottaja Lapista ilmottautuu! Koskaan en ole näin hyvin kelvannu hyttysille ja kaikki puolustautumiskeinot on vissiin kielletty myrkkyjen takia.

Ulkona vielä hyvinki selviää verkkopuku päällä, mutta sisällä hirsitalossa on lentäviä paholaisia melkein sama määrä ko ulkonaki🤣

Näin juhannuksen jälkeen on varmhan mökkireissuilla kaikki kokkeiltu🤔 Jos on muuta toimivaa löytyny, kuin 500€ sääski-imuri niin vinkatkaa ihmeessä 😅

tsemppiä muillekkin sääskien suosikeille!

@pyhpah Meillä toi 500€ sääski-imuri löytyy niin osaan sanoa, että ei se niitä kokonaan poista ja siinä menee aikaa myös. Vähän hankala sanoa, että onko hintansa väärtti. Meillä oli niin pakollinen kun asutaan lammen rannassa ja kosteikkoja pitkin tonttia. Menee aika ennenkun saadaan muokattua tonttia niin ostettiin tuo laite.

Talon sisäiseen invaasioon vaikutti elämäämullistavasti rautainen verkko (Motonet) piipun nokkaan. Meillä siis painovoimainen IV ja joka huoneesta rööri tuonne piippuun. Nyt laitettiin vielä hyttysverkko sängyn päälle kun sellanen löyty vanhastaan. Ne pattereilla toimivat kärpäsmailat on ihan parhaita hyttysten tappajia.

Kuulostaako siltä, että kokemusta ja myötätuntoa löytyy täältä 🫣

Täällä on melkein oireeton raskaus edelleen, mutta ultrien mukaan kaikki menee hyvin. Yritän tässä muuten saada sitä 30 viestiä täyteen, että pääsisi salaiseen ryhmään 😆

@pyhpah täällä paarmat on kimpussa 😱 Aiemmin mies on kerännyt kaikki ötökät puoleensa, mutta viime viikon mökkireissulla minun ympärillä kierteli ja kaarteli 6-8 paarmaa koko ajan. Ihan kuin jotkut haaskalinnut, eivät pysähtyneet, että voisi läimäistä vaan lentelivät vaan ympärillä vaanien 😱😱😱

Mulla ei oo mitään ratkaisua tarjolla... Jos joku keksii, niin saa tulla vinkkaamaan! 😁

@pyhpah Meillä toi 500€ sääski-imuri löytyy niin osaan sanoa, että ei se niitä kokonaan poista ja siinä menee aikaa myös. Vähän hankala sanoa, että onko hintansa väärtti. Meillä oli niin pakollinen kun asutaan lammen rannassa ja kosteikkoja pitkin tonttia. Menee aika ennenkun saadaan muokattua tonttia niin ostettiin tuo laite.

Talon sisäiseen invaasioon vaikutti elämäämullistavasti rautainen verkko (Motonet) piipun nokkaan. Meillä siis painovoimainen IV ja joka huoneesta rööri tuonne piippuun. Nyt laitettiin vielä hyttysverkko sängyn päälle kun sellanen löyty vanhastaan. Ne pattereilla toimivat kärpäsmailat on ihan parhaita hyttysten tappajia.

Kuulostaako siltä, että kokemusta ja myötätuntoa löytyy täältä 🫣
Tosi hyviä neuvoja! 😃 Ostettiin sääski-imuri ja vähenivät pihalta n. 4 päivässä. Onneksi näyttää kerräävän vain sääskiä ja mäkäriä, ettei tarvi surra muita hyönteisiä🤭 Meilläki on vesistö niin lähellä, ettei tule kesällä yksinäistä🙈

Sisällä selvittiin sillä, että tukittiin puuhellasta liesitason reiät, mokomat oli mönkinhet sieltä sissään 😤

Miten ihmeessä sen 30 kommenttia saa koskaan täytteen, oon vasta puolessa välissä ja tuntuu että oon laittanut kommenttia jo joka väliin. Pitäiskö sittenkin alkaa tekemään niitä raskaustestejä ja postaamaan kuvia 😅 Tai vois käydä kertomassa jokaisen ruokailukerran jälkeen mitä on tullut syötyä 😂
Saman asian kanssa täällä tuskailen. Aika isolta määrältä tuntuu toi 30. 😂

Vihdoin ja viimein alkaa olla ensimmäinen ultra lähellä, sillä se on ensi viikon alussa! Ultrassa sekin selviää, onko tulossa tammikuinen vai helmikuinen. Oikeasti voi olla kumpi vain, kun neuvola laski kuukautisten mukaan lasketuksi ajaksi 29.1. ja itse laskin ovulaation/hedelmöittymisajan mukaan ajaksi 1.2. 🙂 Tietty aikaa ei muuteta muutaman päivän heiton takia.

On ollut pitkät viikot. Pientä sydäntä olen kuunnellut dopplerilla jo pari kertaa 🥰

Takaisin