Keskustelua keskenmenoista

Mulla loppui oireet keskeytyneessä keskenmenossa ennen esikoista. En silti osannut päätellä siitä mitään eikä oikeastaan voikaan. Elämä oli loppunu joskus siinä 6 viikon kohdalla, mutta verta lähti vuotamaan 11+0. Asia todettiin äitiyspolilla ja sain tyhjennyslääkkeet. Tyhjeni kuitenkin spotaanosti sitten. Kipujen vuoksi sinne polille pääsinkin ja kivutonta tyhjeneminen ei ollu.
 
Minä jouduin vielä eilen kaavintaan, kun ei raskaushormoni arvo laskenut. Tutkittiin, että ei ollut ulkoinen. Kohdussa oli kuitenkin tavaraa edelleen ja lääkäri epäili vahvasti rypäleraskautta, koska kohtu oli sen näköinen. Siitä saan sitten tiedon, kohan patologilta tulee vastaus. Mulla helpotti raskausoireet eilisen kaavinnan jälkeen, ei oo enää huono olo ja rinnat arat. Kaavintaa pelkäsin, mutta se meni hyvin ja hoitajat ja lääkärit oli mukavia.
 
Rakkauspakkaus Toivon todella siun puolesta, ettei kyseessä oo rypäleraskaus, sen hoito kun ei ole ihan yksiselitteistä.
 
Meillä nyt ei vielä voi puhua keskenmenosta, mutta sen mahdollisuus on suuri... tänään varhaisultra ja viikkoja pitäisi olla 7+3, alkio vastasi kuitenkin noin viikkoa pienempää (tosin ultraan meni aikaa muutama minuutti eli hirveän perusteellista tutkimusta ei tehty). Raskaus alkoi inseminaatiosta, joten paljon arvioitua myöhäisempi hedelmöittyminen ei ole mahdollista.
Lisäksi on ollut useamman päivän ruskeaa tuhruttelua, myös pieniä hyytymiä. Raskausontelossakin (tätä ilmaisua käyttivät...kohtu/sikiöpussi/tms?) näkyi verta.
Kaikesta huolimatta syke löytyi ja yhdeksi mahdollisuudeksi sanoivat, että on saattanut olla kaksoset, joista toinen olisi nyt tullut ulos.
Onko teillä raskaus jatkunut näistä lähtökohdista? Itse olen siis jo asennoitunut siihen, että viikon päästä olevassa kontrollissa sykettä ei enää näy, mutta jospa jollakulla olisi ollut parempi tuuri :anyone
 
Kumpa2018, On täysin mahdollista että raskaus jatkuu noista lähtökohdista, eli että raskaus on alkanut kaksoisraskautena mutta toinen alkio on abortoitunut. Alkion pienuutta voisi selittää myös se, että jos se tosiaan on kaksosen toinen puolikas, niin sehän on jakautunut jossain vaiheessa, eli menettänyt puolet koostaan. Niin kauan kun syke näkyy, on elämä mahdollista. Tsemppiä!
 
Nyt viikkoja 6+4. Hirveä pelko on keskenmenosta kokoajan.

Itsellä keskenmeno oli viime keväänä, josta sain tietää vasta viikolla 12, mutta oli elämä oli hiipunut jo viikolla 7. Muistan kyllä, että merkit raskaudesta oli häipymään päin, mutta en osannut mitenkään reagoida niihin silloin hirveän epäilevästi. Vuotoja tai muuta ei silloin ollut.

Nyt uusi alku ja pelko kalvaa mieltä. Viikko sitten tuli kirkas vuoto, kesti päivän ja nyt ruskea vuoto jatkunut muutaman päivän. Odottelen tietoa pääsenkö varhaisultraan neuvolan kautta vai mennäänkö yksityiselle.

Ihanaa päästä juttelemaan näistä peloista ka tunteista, eikä vain pyöritellä päässä pelkoja ❤️
 
Oon unohtanut päivittää... meillä siis meni kesken kuten epäilinkin. Harmittaa kyllä, mutta toisaalta parempi näin alussa kuitenkin. Yritystä jatketaan taas jahka on yhdet menkat tulleet...
 
Suljettuun ryhmään jo ilmoitinkin, mutta laitetaan vielä tänne, että osaltani vauvan odotus päättyi viikonloppuna viikolla 12, kun raskauden todettiin menneen kesken noin viikko sitten. Olin pari päivää sairaalassa ja kohtu saatiin tyhjäksi. Jättäydyn pois tästä porukasta, mutta toivon teille muille kovasti onnea matkaan ja hyvää vointia ❤
 
Meillekin tuli huonoja uutisia, kävin ylimääräisessä ultrassa vajaa kaks viikkoa sitten ihan vaan oman mielenrauhan takia ja siellä todettiin kehityksen pysähtyneen ja sykettä ei enää löydetty... Nopeasti pääsin onneks sairaalaan vielä varmistukseen ja tyhjennyslääkityksillä on kaikki mennyt tähän asti ihan hyvin. Ehkä sitä jotenkin epäileväinen olo oli ollut, kun aika lievät oireetkin ja kaikki kävi jotenkin liian helposti, niin sinällään ei minään valtavana shokkina tullut. Ihan hyvillä mielin katsotaan jo tulevaisuuteen, uutta plussaa kovasti toivotaan. Teille muille toivottelen toivottavasti mukavaa raskausaikaa ja kaiken sujuvan hyvin!
 
Hei elokuiset! Kiitos teille tukikeskusteluista, joita seurasin joulu-tammikuun ajan. En vielä itse ollut silloin kirjautunut käyttäjä. Minulle tuli kkm tammikuun alussa viikolla 8, mutta nyt olen sitten lokakuisten ryhmässä. Uusi mahdollisuus tuli nopeasti. Kkmn aikaan oli tosi tärkeää, että sain lukea toisten kokemuksia, surullisiakin.
Hyvää jatkoa teille!
 
Takaisin
Top