Keskustelua keskenmenoista

Tsemppiä mannikka! Ä-polille taitaa raja olla jopa rv20 tai rv22.. sitä ennen mulle esikoisesta sanottii, että eipä oikein mitään voida tehdä...
 
Mä en ees ajatellu et polille ois joku raja :eek: tuli mulle ihan uutena..
 
Joo rv 22/23 taitaa olla aikaisina ajankohta, kun vauvaa yritetään pelastaa :sad001 Lähinnä tuntuu välillä ihan lohduttomalta, ettei pääse katsomaan, onko siellä silti vielä elämää vai ei. Tai sitten niitä, ettei kaikki tule ulos ja tulee kohtutulehdus jne. Mutta tylyä kohtelua valitettavasti tulee kunnalliselta keskenmenon yhteydessä.
 
Jouluaattona tuli pyyhkiessä kirkasta verta alle puolen teeluskallisen verran ja nyt on vaan pyöritellyt päässäni et oliko tää tässä nyt sit. Ei oo ollut kipua ja verta tosiaan tuli vaan koko päivän aikana alle puoli teelusikallista. Raskausoireet on lieventyneet ja ruumiinlämpö tipahtanut normaalille tasolle. Olo on niin masentunut että en tiedä mitä tekisin. Oon googletellut kaikki lähialueen paikat mihin pääsis varhaisultraan mutta maksavat lähemmäksi 200e joten ei ihan heti olisi kyseistä summaa laittaa.
Onko teistä joku päässyt pienen verenvuodon mutta kivuttoman takia neuvolan kautta ultraan? En itse saannut neuvolasta tänään ketään kiinni soittotunnin aikana niin en päässyt sieltä kysymään mutta huomenna uusi yritys.
 
Voimia. :sad001
Mulla eka raskaus keskeyty 11/15, rv8 ja poika synty 3/17 nyt jännittää kovasti meneekö tämä loppuun asti. Se ei näemmä keskenmeno häviä mielestä vaikka onnistunut raskaus välissä, kokoajan olo et nyt vessaan et varmasti vuotaa verta.
 
Voimia Pärttyli, toivottavasti on harmitonta vuotoa. Mulla kanssa kokemus, ettei pääse neuvolan kautta, mutta kannattaa soittaa vielä synnytyssairaalan päivystykseen, jos sitä kautta suostuisivat tarkistamaan. Vuoto voi riittää syyksi. Oon joutunut kanssa maksamaan sen yksityisen ultran edellisessä raskaudessa, jossa olikin sitten kyseessä kkm. Mutta toivottavasti tosiaan kyse ihan normaalista vuodosta ja pienellä kaikki hyvin. Jaksamista sinne ❤!
 
Voimia kaikille, jotka ovat ikäviä uutisia saaneet. ❤️Minulle tuli keskenmeno toissapäivänä. Pari päivää tuli veristä vuotoa pyyhittäessä, keskiviikkona sitten runsastui ja meni kesken. 4 tuntia istuttiin miehen kanssa päivystyksessä ja kävin ensin päivystyksen lääkärin luona ja sitten pääsinkin naistenpolille gynekologin luo. Henkilökunta oli mukavaa, onneksi. Ite oon henkisesti tosi rikki. Meidän raskaus oli tuulimuna. Nyt vaan ootellaan, että tyhjeneekö loppuun asti itsestään. Lääkäri kun silloin ultralla katsoi, niin ei enää paljoa ollut kohdussa tavaraa, suurinosa oli tullut ulos itsestään. Että tämmöistä...
 
Eipähän ole tämä keskenmeno ollut helpoimmasta päästä. Neljättä kertaa alle kahteen viikkoon paikallisessa sairaalassa, kolmannet tyhjennys pillerit ja tänään kaavinta. Hormonit lähti hienosti verikokeiden perusteella laskuun 9900, 7200 ja yhtäkkiä 12600. Pitäis pari tuntia jaksaa matkoilla täällä ennen kuin alkaa tapahtumaan. Tietenkään ei tullut kuulokkeet eikä puhelimen laturi mukaan...
 
Onko kenellekään keskenmenon kokeneella ollut raskausoireita normaaliin tapaan (esim. pahoinvointi/etominen), vaikka kkm olisi jo tapahtunut? Vai onko epäilykset keskenmenosta heränneet oireettomuudesta johtuen? Oli ehkä vähän sekava selitys.
 
Hiljanen. Mulla viime keskenmenossa flunssan jälkeen (pari päivää-viikko) tuli vaa kauhee fiilis et nyt ei oo kaikki kunnossa ja ne vähäisetkin oireet alko entistä enemmän vähenee (rintojen kipu) monta päivää itkin et kaikki ei oo hyvin ja läheiset vaa rauhoitteli että ne oireet häviää kun lähestyy toista kolmannesta. Mut nii se vaa oli, siitä kolmem viikon päästä np ultra ja siellä todettiin keskeno juuri niihin aikoihin. Nyt taas flunssassa ja jännittää törkeen paljon. Vielä ois 3 viikkoa ultraa ..taas sama.. mutta tosiasiahan on se että todennäköisyydet on jo meidän puolella hyvinkin paljon. Kun kerran todettu syke ultrassa nii tilastot näyttää hyvin valoisilta jo. Pitäis siis vaa koittaa rentoutuu ja odottaa
 
Onko kenellekään keskenmenon kokeneella ollut raskausoireita normaaliin tapaan (esim. pahoinvointi/etominen), vaikka kkm olisi jo tapahtunut? Vai onko epäilykset keskenmenosta heränneet oireettomuudesta johtuen? Oli ehkä vähän sekava selitys.
Joillain oireet loppuvat kun alkio kuolee, vaikka siis onkin vielä kohdussa. Joillain oireet loppuvat vasta parin viikon päästä tyhjennyksen jälkeen, vaikka ennen sitä alkio olisikin ollut viikkoja kuolleena kohdussa. Raskaushormoni aiheuttaa ison osan raskausoireista, ja joillain tarvitaan keskenmenon jälkeen vielä kaavintakin, ennen kuin raskaushormonin taso alkaa laskea ja oireet hellittää. Minulla todettiin joulukuun alussa keskeytynyt keskenmeno, alkio oli kuollut kuukautta aikaisemmin, mutta kroppa tuntui ei-raskaalta vasta tyhjennyksen jälkeen

Ihan normaalissakin raskaudessa saattavat oireet hävitä pitkäksikin aikaa ja tulla sitten taas takaisin vähän erilaisina. Ja siltikin kaikki on täysin kunnossa.
 
Mulla oli oireina palelu, väsymys ja rintojen ja nännien arkuus.
Nyt ei oo enää mitään oireita. Pahoin pelkään että elämä on loppunut.
 
Takaisin
Top