Keskeytynyt keskenmeno ja odottelu

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Unelma27
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Jenspaaa oon niin pahoillani đŸ„ș💔💔 tosi paljon voimia ja jaksamista ❀‍đŸ©č Raastavia uutisia olette joutuneet kuulemaan. Ihmiset suhtautuvat suruun ja jĂ€rkytyksen eri tavoin. Toivottavasti löydĂ€tte tavan tukea toisianne, kunhan pahin jĂ€rkytys vĂ€hĂ€n hellittÀÀ. Itse tajusin vasta tĂ€nÀÀn, miten shokissa ja jĂ€rkyttĂ€nyt olin huonot uutiset kuultuani.
 
Muokattu viimeksi:
Oon kirjoitellut tĂ€stĂ€ eri ketjuissa, mutta en vielĂ€ tĂ€llĂ€ menetyksen kokeneet -puolella. Olin maanantaina varhaisultrassa rv 7+2, ja kohtu todettiin tyhjĂ€ksi 💔

KÀtilö epÀili kohdunulkoista raskautta, vaikka ei sellaista havainnutkaan ultrassa. Omien selvittelyjen ja tekoÀlyn kanssa keskustelemisen jÀlkeen olen tullut siihen tulokseen, ettÀ vaikka kohdunulkoinen on mahdollinen, todennÀköisempÀÀ on, ettÀ alkio on kuollut jo aiemmin niin, ettÀ se on ollut liian pieni ultrassa havaittavaksi. Se on ilmeisesti jopa voinut imeytyÀ osin takaisin mun elimistöön, mikÀ kuulostaa aika hurjalta... Se on siis saattanut olla aika varhainen kkm.

Viimeisen raskaustestin tein rv 5+5, jolloin viikkodigi nĂ€ytti 3+. Mulla oli myös sama tilanne kuin aloittajalla eli kaikissa raskaustesteissĂ€ oli erittĂ€in vahvat viivat alusta asti (jopa ekassa, jonka tein dpo 13). Mutta sekÀÀn ei sitten merkinnyt mitÀÀn. 💔

Niin tai nÀin, nyt se on mennyt kesken. Maanantaina eli varhaisultrapÀivÀnÀ mulla oli pientÀ veristÀ vuotoa, mutta se on sittemmin runsastunut niin paljon, ettei ole epÀilystÀ siitÀ, ettÀ kyse on keskenmenosta. EhkÀ jotain pari viikkoa myöhÀssÀ suhteessa siihen, milloin alkion kehitys loppui? TÀmÀ on tosin vain arvaus...

Mulla olis aika gynelle tiistaina, mutta mietin, onko sinne mitÀÀn jÀrkeÀ mennÀ, kun raskaus on nyt mennyt lopulta kesken.
 
Viesti lÀhti ihan kesken Àsken.

Paljon voimia suureen suruun @Jenspaaa 💔

@Syyskukka MeillĂ€ oli vĂ€hĂ€n samanlainen tilanne, toki ruskuaispussi oli havaittavissa kohdussa. KĂ€vin ensin ultrassa 31.5. jossa ruskuaispussi nĂ€kyi, ja sen sivussa "ehkĂ€ mahdollisesti" jotain, jonka kĂ€tilö mittasi viikoille 5+5. Nyt kahdessa myöhemmĂ€ssĂ€ ultraÀÀnessĂ€ (kĂ€tilön sekĂ€ lÀÀkĂ€rin) ei havaittu selkeÀÀ alkiota. Ihan hirmuisesti voimia sinne ❀
 
Muokattu viimeksi:
@Minmar ei saatu mitÀÀn. EnkÀ kyllÀ olis halunnukkaan. Haluan vain ens viikolla alottaa sen tyhjennyksen heti maanantaina ja ettÀ se olis heti sinÀ pÀivÀnÀ ohi. En millÀÀn haluais jÀÀhÀ vatvomaan tÀtÀ pidempÀÀn, eikÀ kyllÀ mieskÀÀn.
 
@Minmar ei saatu mitÀÀn. EnkÀ kyllÀ olis halunnukkaan. Haluan vain ens viikolla alottaa sen tyhjennyksen heti maanantaina ja ettÀ se olis heti sinÀ pÀivÀnÀ ohi. En millÀÀn haluais jÀÀhÀ vatvomaan tÀtÀ pidempÀÀn, eikÀ kyllÀ mieskÀÀn.
YleensÀ kotona tehtÀvÀssÀ lÀÀkinnÀllisessÀ tyhjennyksessÀ saa ensin sen esilÀÀkkeen siellÀ lÀÀkÀrikÀynnillÀ, ja siitÀ sit 2 vrk kuluttua aloitetaan kotona se itse tyhjennys.
 
Mulla ainakin meni silleen, ettÀ viime viikon to kÀvin kaunis odotuksessa jossa todettiin sykkeetön. Pari tuntia siitÀ tuli aika naikkarille eiliselle, jossa otin sen mifegynen ja huomenna kotona sitten cytot.
 
Paljon tsemppiĂ€ tĂ€hĂ€n pĂ€ivÀÀn @Wendaliba 💕

TÀÀllĂ€ on nyt toista tuntia sitten otettu ekat 4 cytoa, esilÀÀke aloitti jo eilen pientĂ€ vuotoa, mutta pian varmaan alkaa sitten kunnolla😞
Aiemmilla kerroilla on kestĂ€nyt noin 14h koko prosessi, yllĂ€ttĂ€vĂ€n vĂ€hillĂ€ kivuilla oon pÀÀssyt, toivottavasti tĂ€llĂ€kin kertaađŸ€žđŸŒ
 
Paljon tsemppiĂ€ tĂ€hĂ€n pĂ€ivÀÀn @Wendaliba 💕

TÀÀllĂ€ on nyt toista tuntia sitten otettu ekat 4 cytoa, esilÀÀke aloitti jo eilen pientĂ€ vuotoa, mutta pian varmaan alkaa sitten kunnolla😞
Aiemmilla kerroilla on kestĂ€nyt noin 14h koko prosessi, yllĂ€ttĂ€vĂ€n vĂ€hillĂ€ kivuilla oon pÀÀssyt, toivottavasti tĂ€llĂ€kin kertaađŸ€žđŸŒ
TsemppiĂ€ sinnekin ❀
 
Kuinka runsasta se jĂ€lkivuoto on?đŸ„ș jĂ€nnitĂ€n jotenki tosi paljon sitĂ€ tyhjennystĂ€ ja sen jĂ€lkeistĂ€ vuotoa
Tyhjennysvuoto on runsasta, helpottaa kun kaikki materia on poistunut, yleensÀ myös kivut lakkaa siihen. JÀlkivuoto on muutaman pÀivÀn menkkojen ekoja pÀiviÀ vastaavaa ja hiipuu siitÀ siten, ettÀ ainakin omalla kohdalla parin viikon pÀÀstÀ ei oikeastaan enÀÀ edes pyyhkiessÀ jÀÀ mitÀÀn.
Mutta nÀÀ on tosi henkilökohtaisia kokemuksiađŸ€·đŸ»â€â™€ïž
 
Mulla torstaina todettiin yksityisellÀ ultrassa keskenmeno, kehitys oli loppunut 8+1 ja viikkoja olisi pitÀnyt olla 9+5. Ei tullut itselle yllÀtyksenÀ, kun pientÀ veristÀ vuotoa oli ollut tuossa kohtaa muutama pÀivÀ, en oikein itse tiedÀ luokitellaanko kkm vai km.

KĂ€vin eilen aamupĂ€ivĂ€llĂ€ naisten polilla, missĂ€ lÀÀkĂ€ri varmisti keskenmenon ja sain siellĂ€ esilÀÀkkeen. Mulla alkoikin sitten eilen alkuillasta tyhjentyĂ€ kohtu rytinĂ€llĂ€, myös alkio tuli todistettavasti ulos (haudattiin tulitikkuaskissa meidĂ€n pihalle kukkien kera ❀‍đŸ©č). Kivut loppui ja nyt vuotoa tulee enÀÀ ehkĂ€ normi menkkojen verran.

Mulle sanottiin polilla, ettĂ€ vaikka tuntuisi ettĂ€ kohdusta on tullut jo raskausmateriaali ulos, niin kannattaa silti ottaa cytot sunnuntaina, ettĂ€ varmistetaan kohdun tyhjeneminen kunnolla. Nyt musta vaan tuntuu, ettĂ€ oikeasti sieltĂ€ varmaan tuli kaikki jo eilen ulos, niin mietin ettĂ€ tĂ€ytyykö mun tosiaan aiheuttaa huomenna itselle tietoisesti kipuja ottamalla ne cytot? Hankala kun ei tĂ€tĂ€ voi viikonloppuna oikein mistÀÀn kysyĂ€kÀÀn 😔
 
@Jenspaaa Satuin lueskelemaan hieman myös helmikuisten puolella, ja jĂ€i mieleen ettĂ€ asut samassa kaupungissa kuin minĂ€ ja olit menossa varhaisultraan samaan paikkaan kuin minĂ€. Ilmeisesti kĂ€ytiin samana pĂ€ivĂ€nĂ€, kĂ€tilö sanoi mulle silloin ettĂ€ oli ollut huono pĂ€ivĂ€, kun olin jo kolmas jolle hĂ€n joutui tekemÀÀn lĂ€hetteen naisten polille 😔 Voimia sullekin raskaan kokemuksen kĂ€sittelemiseen ❀‍đŸ©č
 
@Lapinvuokko eiih, onpa ollu huonon karman pĂ€ivĂ€ tuo torstaiđŸ„ș me oltais kans saatu naisten polille jo eiliselle aika, mutta ollaan tosiaan kauempana reissussa niin mennÀÀn maanantaina pĂ€ivystyksellisenĂ€. PitĂ€nee varmaan ainaki maanantaina soittaa töihin ja sanoa etten pÀÀse iltavuoroon😅 voimia sinnekin❀
 
@Lapinvuokko eiih, onpa ollu huonon karman pĂ€ivĂ€ tuo torstaiđŸ„ș me oltais kans saatu naisten polille jo eiliselle aika, mutta ollaan tosiaan kauempana reissussa niin mennÀÀn maanantaina pĂ€ivystyksellisenĂ€. PitĂ€nee varmaan ainaki maanantaina soittaa töihin ja sanoa etten pÀÀse iltavuoroon😅 voimia sinnekin❀
Joo todella 😔 lÀÀkĂ€rihĂ€n kirjoittaa sairauslomaa kaksi pĂ€ivÀÀ, mutta vasta siitĂ€ pĂ€ivĂ€stĂ€ lukien kun cytot otetaan. Eli mun tapauksessa kirjoitti saikkua su-ma, sulla varmaan sitten ke-to koska cytot otetaan 2 pv pÀÀstĂ€ siitĂ€ kun esilÀÀke on annettu. Mun mielestĂ€ tuo on vĂ€hĂ€n ihmeellistĂ€, koska itsellĂ€ jo tuo esilÀÀke tosiaan aloitti tyhjennyksen, niin en ois mitenkÀÀn pystynyt olemaan töissĂ€ eilen illalla, jos olis sellainen työ ettĂ€ joutuisi tekemÀÀn vaikka iltavuoroa 🙄 istuin kolme tuntia putkeen pöntöllĂ€/seisoin suihkun alla. EttĂ€ kannattaa kyllĂ€ tosiaan itse ilmoittaa varalta töihin, ettei pysty tulemaan.

Kiitos ❀
 
Voimia kaikille, joilla tyhjennys meneillÀÀn ❀
Vuodon mÀÀrÀ taitaa olla aika yksilöllistÀ. ItellÀ ei tyhjennysvuotokaan ollut juuri normaalia kuukautisvuotoa runsaampaa. Kun toisilla taitaa tulla hetkessÀ yösiteestÀ lÀpi. Mulla vuoto hiipui myös aika nopeasti tiputteluun, jota jatkui pari viikkoa.
 
Mulla torstaina todettiin yksityisellÀ ultrassa keskenmeno, kehitys oli loppunut 8+1 ja viikkoja olisi pitÀnyt olla 9+5. Ei tullut itselle yllÀtyksenÀ, kun pientÀ veristÀ vuotoa oli ollut tuossa kohtaa muutama pÀivÀ, en oikein itse tiedÀ luokitellaanko kkm vai km.

KĂ€vin eilen aamupĂ€ivĂ€llĂ€ naisten polilla, missĂ€ lÀÀkĂ€ri varmisti keskenmenon ja sain siellĂ€ esilÀÀkkeen. Mulla alkoikin sitten eilen alkuillasta tyhjentyĂ€ kohtu rytinĂ€llĂ€, myös alkio tuli todistettavasti ulos (haudattiin tulitikkuaskissa meidĂ€n pihalle kukkien kera ❀‍đŸ©č). Kivut loppui ja nyt vuotoa tulee enÀÀ ehkĂ€ normi menkkojen verran.

Mulle sanottiin polilla, ettĂ€ vaikka tuntuisi ettĂ€ kohdusta on tullut jo raskausmateriaali ulos, niin kannattaa silti ottaa cytot sunnuntaina, ettĂ€ varmistetaan kohdun tyhjeneminen kunnolla. Nyt musta vaan tuntuu, ettĂ€ oikeasti sieltĂ€ varmaan tuli kaikki jo eilen ulos, niin mietin ettĂ€ tĂ€ytyykö mun tosiaan aiheuttaa huomenna itselle tietoisesti kipuja ottamalla ne cytot? Hankala kun ei tĂ€tĂ€ voi viikonloppuna oikein mistÀÀn kysyĂ€kÀÀn 😔
Osanotto suruun💕
Sanoisin, ettÀ pienempi paha kokea huomenna mahdollisesti kipua ottamalla cytot, kuin se, ettÀ kohtuun jÀÀ vielÀ jotain. ItsellÀ on myös kÀynyt noin ja ultrassa sit nÀkyi vielÀ jotain vÀhÀistÀ materiaa, niin jouduin sen pari ottaan vielÀ lisÀÀ, mutta koska mÀÀrÀ oli niin pieni, ei juuri kipuja tuntunut.
Jos kohtu on tyhjentynyt, ei ne cytot juurikaan aiheuta tuntemuksia😌
 
Sanoisin myös oman kokemuksen perusteella, ettei ne cytot tunnu enÀÀ miltÀÀn jos kohtu on jo tyhjÀ. ItsellÀ siis aikoinaan oli spontaani keskenmeno kyseessÀ, mutta sain vielÀ cytotecit kuitenkin varalta viimeistelemÀÀn asian
 
Takaisin
Top