Keskeytynyt keskenmeno ja odottelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Unelma27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Jenspaaa oon niin pahoillani 🥺💔💔 tosi paljon voimia ja jaksamista ❤️‍🩹 Raastavia uutisia olette joutuneet kuulemaan. Ihmiset suhtautuvat suruun ja järkytyksen eri tavoin. Toivottavasti löydätte tavan tukea toisianne, kunhan pahin järkytys vähän hellittää. Itse tajusin vasta tänään, miten shokissa ja järkyttänyt olin huonot uutiset kuultuani.

Muokattu viimeksi:
Oon kirjoitellut tästä eri ketjuissa, mutta en vielä tällä menetyksen kokeneet -puolella. Olin maanantaina varhaisultrassa rv 7+2, ja kohtu todettiin tyhjäksi 💔

Kätilö epäili kohdunulkoista raskautta, vaikka ei sellaista havainnutkaan ultrassa. Omien selvittelyjen ja tekoälyn kanssa keskustelemisen jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että vaikka kohdunulkoinen on mahdollinen, todennäköisempää on, että alkio on kuollut jo aiemmin niin, että se on ollut liian pieni ultrassa havaittavaksi. Se on ilmeisesti jopa voinut imeytyä osin takaisin mun elimistöön, mikä kuulostaa aika hurjalta... Se on siis saattanut olla aika varhainen kkm.

Viimeisen raskaustestin tein rv 5+5, jolloin viikkodigi näytti 3+. Mulla oli myös sama tilanne kuin aloittajalla eli kaikissa raskaustesteissä oli erittäin vahvat viivat alusta asti (jopa ekassa, jonka tein dpo 13). Mutta sekään ei sitten merkinnyt mitään. 💔

Niin tai näin, nyt se on mennyt kesken. Maanantaina eli varhaisultrapäivänä mulla oli pientä veristä vuotoa, mutta se on sittemmin runsastunut niin paljon, ettei ole epäilystä siitä, että kyse on keskenmenosta. Ehkä jotain pari viikkoa myöhässä suhteessa siihen, milloin alkion kehitys loppui? Tämä on tosin vain arvaus...

Mulla olis aika gynelle tiistaina, mutta mietin, onko sinne mitään järkeä mennä, kun raskaus on nyt mennyt lopulta kesken.

Viesti lähti ihan kesken äsken.

Paljon voimia suureen suruun @Jenspaaa đź’”

@Syyskukka Meillä oli vähän samanlainen tilanne, toki ruskuaispussi oli havaittavissa kohdussa. Kävin ensin ultrassa 31.5. jossa ruskuaispussi näkyi, ja sen sivussa "ehkä mahdollisesti" jotain, jonka kätilö mittasi viikoille 5+5. Nyt kahdessa myöhemmässä ultraäänessä (kätilön sekä lääkärin) ei havaittu selkeää alkiota. Ihan hirmuisesti voimia sinne ❤️

Muokattu viimeksi:
@Minmar ei saatu mitään. Enkä kyllä olis halunnukkaan. Haluan vain ens viikolla alottaa sen tyhjennyksen heti maanantaina ja että se olis heti sinä päivänä ohi. En millään haluais jäähä vatvomaan tätä pidempään, eikä kyllä mieskään.

@Minmar ei saatu mitään. Enkä kyllä olis halunnukkaan. Haluan vain ens viikolla alottaa sen tyhjennyksen heti maanantaina ja että se olis heti sinä päivänä ohi. En millään haluais jäähä vatvomaan tätä pidempään, eikä kyllä mieskään.
Yleensä kotona tehtävässä lääkinnällisessä tyhjennyksessä saa ensin sen esilääkkeen siellä lääkärikäynnillä, ja siitä sit 2 vrk kuluttua aloitetaan kotona se itse tyhjennys.

Mulla ainakin meni silleen, että viime viikon to kävin kaunis odotuksessa jossa todettiin sykkeetön. Pari tuntia siitä tuli aika naikkarille eiliselle, jossa otin sen mifegynen ja huomenna kotona sitten cytot.

Takaisin