Keskenmenon pelko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Asiris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laitoin dopplerin tilaukseen! Voiku tulis jo alkuviikosta. Koitan pysytellä rauhallisena jos ei kuulu ennen rv 12.. voiku kuuliski pienen sydämen ni vois huokasta helpotuksesta aina välillä. :)

Laitoin dopplerin tilaukseen! Voiku tulis jo alkuviikosta. Koitan pysytellä rauhallisena jos ei kuulu ennen rv 12.. voiku kuuliski pienen sydämen ni vois huokasta helpotuksesta aina välillä. :)

Varmasti saat kuulumaan, reippaasti geeliä tai rasvaa ja kärsivällisyyttä. Tässä alussa saattaa mennä puoli tuntia helposti ennen kun löytyy, hän on vielä niin pieni. Ja tarpeeksi alhaalta muistaa kuunnella, lähempänä pimpulaa kuin napaa :)

Täällä pelot taas nostaa päätään, kun menin typeränä katsomaan omakannasta verikokeiden tulokset ja kumpikin arvo matalampi kuin viitearvot :( Hcg-b-v oli 20,37 kun viitearvo on noin 70 ja s-pappa oli 406,37. Tokihan näitä ei saisi eikä pystykään suoriltaan tulkitsemaan, mutta tuo hcg-b-v arvo huolestuttaa todella. Vaikka itsellä onkin reilusti ylipainoa, mutta en uskalla vain siihen luottaa, että se vaikuttaisi asiaan noin paljon. Keskenmenneessä oli hieman matalampi s-pappa ja korkeampi hcg

Osaisko joku selittää että mitä nuo arvot tutkii? Tai kertoo? Mulle varattiin nt ultran jälkeen labra aika, otetaan siis noita kokeita kai sillon? Terkkari sano et hiv ja hepatiiti katotaan ja sikiöseulonnat..

Mulla on ollut jo muutaman viikon ajan kovia menkkamaisia kipuja jotka säteilee jopa polviin saakka sekä alaselkäkin on aika kipeä. Olen aikanaan kärsinyt hyvin kovista menkkakivuista. Keskiviikkona piti olla lääkäri aika mutta se siirtyikin maanantaille. Neuvolasta eivät vielä kovin huolissaan minun historialla. Ensimmäistä odotan ja epäilivät että kohdun kasvusta johtuvaa kipua. Olen ainakin kaksi viikkoa tuntenut ajottain kohdun painavan suolistoa. En ole vieläkään saanut kotidopplerilla sykkeitä kuulumaan mutta en siitä stressaa. Huoli kuitenkin on kun raskaus oireet helpottaneet suurimmaksi osaksi. 19.2. olis sitte nt-ultra eli sinne asti pitää odottaa että saa jotain tietoa kun tk:ssa eivät ultraa.
Arvoista en tarkemmin tiedä kun en ole aiemmin törmännyt mutta terveydenhoitaja selitti että arvot ja turvotus merkitään laskuriin joka laskee sikiöseulonnan riskipisteet. Yksittäin en lähtisi arvoja tutkimaan. Itse kävin tiistaina labrassa mutta omakannassa ei näy vieläkään mitään o_O Kuinka nopeasti teillä on näkynyt omakannassa labratuloset? Tänään 10+6 neuvolan mukaan.

Hei eksyin lukemaan tänne viime vuoden joulukuisista. Noilla veriseuloilla mitataan mm. riskiä downiin ja trisomioihin. Mulla ei myöskään noi hcg-b-v ja pappa -arvot olleet viime raskaudessa ns viite-arvoissa, ja mietin jo kaikki mahdolliset downin mahdollisuudet. Noi arvot ei siis kerro suoraan mistään, vaan riskiin vaikuttaa mm. Sikiön niskaturvotuksen määrä, äidin ikä jne. ja ne muutetaan yhdessä mom-arvoiksi, joka määrittää riskiluvun. Mulla oli ekassa raskaudessa ns ideaalit viitearvot, ja riskisuhde 1:30 000. Viime raskaudessa noi hcg:t ja papat ei ideaalit, ja riskiluku 1:1895 joka riskinä myös häviävän pieni, vaikka ihan erilainen kuin ekassa. Terve tyttö syntyi joulukuussa. Älkää naiset stressatko, kun noi luvut ei itsessään kerro yhtään mitään!

Mulla on ollut jo muutaman viikon ajan kovia menkkamaisia kipuja jotka säteilee jopa polviin saakka sekä alaselkäkin on aika kipeä. Olen aikanaan kärsinyt hyvin kovista menkkakivuista. Keskiviikkona piti olla lääkäri aika mutta se siirtyikin maanantaille. Neuvolasta eivät vielä kovin huolissaan minun historialla. Ensimmäistä odotan ja epäilivät että kohdun kasvusta johtuvaa kipua. Olen ainakin kaksi viikkoa tuntenut ajottain kohdun painavan suolistoa. En ole vieläkään saanut kotidopplerilla sykkeitä kuulumaan mutta en siitä stressaa. Huoli kuitenkin on kun raskaus oireet helpottaneet suurimmaksi osaksi. 19.2. olis sitte nt-ultra eli sinne asti pitää odottaa että saa jotain tietoa kun tk:ssa eivät ultraa.
Arvoista en tarkemmin tiedä kun en ole aiemmin törmännyt mutta terveydenhoitaja selitti että arvot ja turvotus merkitään laskuriin joka laskee sikiöseulonnan riskipisteet. Yksittäin en lähtisi arvoja tutkimaan. Itse kävin tiistaina labrassa mutta omakannassa ei näy vieläkään mitään o_O Kuinka nopeasti teillä on näkynyt omakannassa labratuloset? Tänään 10+6 neuvolan mukaan.
Mun neuvolan hoitaja ilmoitti että laittoi sieltä "viivästetty" rastin noihin sikiöseuloihin. Tarkoittaa sitä että ne aukeaa kannasta vasta nt-ultran jälkeen ilmeisesti. Juurikin siitä syystä terkkari teki näin että nuo seulontatulokset on niin monitulkintaisia joihin vaikuttaa monta tekijää, ettei äidit panikoi turhaan.

...ja vaikka veriseulassa jäisikin kiinni se vain tarkoittaa että tehdään jatkotutkimuksia, eli ei ole vielä mikään diagnoosi. Suurin osa seuloissa kiinnijäänneistä ovat ihan normaaleja raskauksia

Hei eksyin lukemaan tänne viime vuoden joulukuisista. Noilla veriseuloilla mitataan mm. riskiä downiin ja trisomioihin. Mulla ei myöskään noi hcg-b-v ja pappa -arvot olleet viime raskaudessa ns viite-arvoissa, ja mietin jo kaikki mahdolliset downin mahdollisuudet. Noi arvot ei siis kerro suoraan mistään, vaan riskiin vaikuttaa mm. Sikiön niskaturvotuksen määrä, äidin ikä jne. ja ne muutetaan yhdessä mom-arvoiksi, joka määrittää riskiluvun. Mulla oli ekassa raskaudessa ns ideaalit viitearvot, ja riskisuhde 1:30 000. Viime raskaudessa noi hcg:t ja papat ei ideaalit, ja riskiluku 1:1895 joka riskinä myös häviävän pieni, vaikka ihan erilainen kuin ekassa. Terve tyttö syntyi joulukuussa. Älkää naiset stressatko, kun noi luvut ei itsessään kerro yhtään mitään!

Kiitos paljon kun tulit kertomaan! :) ja onnea pienestä neidistä :Heartred

Minä olen täällä taas pelkojeni kanssa. Aamulla oli ensimmäistä kertaa muutamaan viikkoon vaaleanpunaista vuotoa pyyhkiessä ja nyt äsken tuli paperiin jo kirkasta verta. Parilla pyyhkäisyllä loppui, mutta olo on sellainen, että milloin tahansa lorahtaa lisää. Vatsa on välillä kipeä, mutta enimmäkseen jomottaa, välillä vihlaisee, muttei kovasti. Vessassa käydessä on tuntunut ns. paineen tunnetta alapäässä muutamana päivänä. Vaikea enään uskoa tähän raskauteen ja on voimakas tunne, että kaikki ei ole hyvin. Mikäli ihme käy ja ei mene kesken niin sanonpa vaan ettei tämä alkuraskaus ole mitään onnen huumaa vaan itsellä hyvin kaukana siitä. Vielä pahempi, jos saan raskauksista vain nämä huonoimmat ajat kokea.

Tiitanen, joo ei kyl oo mitään onnen huumaa tää alkuraskaus. Ikävä kyllä mulla on kaksi kertaa ollut se tunne että kaikki ei oo hyvin ja molemmilla kerroilla piti paikkansa. Toivotaan kuitenkin että sulla ois väärä hälytys. Tsemppiä vaikeeseen tilanteeseen:sad001

Tsemppiä Tiitanen! Onko vuodot nyt loppuneet. Käy ihmeessä päivystyksessä niin saat mielenrauhan jos ultraisivat?

Voi ei, Tiitanen :( Toivottavasti kaikki olis kuitenkin hyvin. Olisin itekin varmasti aivan sairas huolesta tuossa tilanteessa.

Mulla kans se kokemus kesältä, että alitajunta kertonut ettei kaikki ole hyvin ja huomaa, että vaikuttaa kaikkeen tässä raskaudessa, kun pelko on niin suuri menetyksen takia. Nyt ei vielä ole tullut lisää verta onneksi. Jos vielä tulee tai vähänkin tuntuu oudolta niin lähden päivystykseen. Viikot olisi tänään 11+5.

Voihan elämä näitä kipuja, selkä ja maha niin kipeät, että sikiöasennossa joutuu makaamaan. Pe käskivät vaan syödä särkylääkettä kun kävin naistentautien polilla. Eipä paljon auta, hulluksi tässä kohta tulee kun ei tiedä mistä kivut johtuu.. Onko kellään km:n kokeneella ollut pelkkää kovaa kipua ennen vuotoja?

Takaisin