Keskenmenon pelko

Asiris

Näppärä viestien naputtelija
Syysmammat 2018
Tähän ketjuun voi purkaa ajatuksiaan keskenmenoihin ja niiden pelkoihin liittyen.
 
Mua on koko päivän pelottanut, että tääkin raskaus menee kesken... :sad001 Kaikki oireet ovat hävinneet eilisen jälkeen: ei arista rintoja ja ne tuntuvat pienemmiltä, ei janota koko aikaa, ei ole äklö olo jne. Myös edellisessä raskaudessa aloin just näinä päivinä (nyt 5+1) epäilemään ekaa kertaa, että onkohan kaikki hyvin. Mitään vuotoa ei ole kyllä tällä kertaa tullut.

Aiemmin päivällä olin jo ihan varma, että raskaus oli tässä. Nyt en oikein tiedä. Pystyispä jotenkin varmistumaan, että kaikki on hyvin.
 
Mua on koko päivän pelottanut, että tääkin raskaus menee kesken... :sad001 Kaikki oireet ovat hävinneet eilisen jälkeen: ei arista rintoja ja ne tuntuvat pienemmiltä, ei janota koko aikaa, ei ole äklö olo jne. Myös edellisessä raskaudessa aloin just näinä päivinä (nyt 5+1) epäilemään ekaa kertaa, että onkohan kaikki hyvin. Mitään vuotoa ei ole kyllä tällä kertaa tullut.

Aiemmin päivällä olin jo ihan varma, että raskaus oli tässä. Nyt en oikein tiedä. Pystyispä jotenkin varmistumaan, että kaikki on hyvin.

Ootko tehnyt viikkonäytöllisen testin? Mun ekat merkit keskenmenosta oli se, kun aiemmin olin saanut tuloksen raskaana 2-3 ja sitten kun piti saada tulos raskaana 3+, tulikin tulos raskaana 1-2. Sit joku päivä myöhemmin alkoikin vuoto. Eli noilla viikkonäytöllisillä testeillä saattaa jotain osviittaa saada siitä km:stä. Toki varmaan myös tuhan paniikin pahimmillaan.

Mut mulla on ollut sama homma, että välillä ei oireita. Uskon kuitenkin, että kaikki on hyvin.
 
Muokattu viimeksi:
Mä en ole keskenmenoa joutunut kokemaan, mutta kyllähän se mielessä käy monta kertaa päivässä varsinkin sellaisina hetkinä, kun ei mitään oiretta raskaudesta ole. Ei tässä kai auta kuin sinnitellä ekaan ultraan ja toivoa parasta. :nailbiting::angelic:
 
Ootko tehnyt viikkonäytöllisen testin? Mun ekat merkit keskenmenosta oli se, kun aiemmin olin saanut tuloksen raskaana 2-3 ja sitten kun piti saada tulos raskaana 3+, tulikin tulos raskaana 1-2. Sit joku päivä myöhemmin alkoikin vuoto. Eli noilla viikkonäytöllisillä testeillä saattaa jotain osviittaa saada siitä km:stä. Toki varmaan myös tuhan paniikin pahimmillaan.

Mut mulla on ollut sama homma, että välillä ei oireita. Uskon kuitenkin, että kaikki on hyvin.

Joo, viime raskaudessa keskenmeno paljastui just tuolla tavalla. Aloin epäillä oireettomuuden ja lievän ruskean vuodon vuoksi, tein digitestin, ja se antoikin tulokseksi viikot 1-2. Siitä meni joku 4-5 päivää, niin alkoi kunnon vuoto.

Itse asiassa (en edellisessä viestissä edes muistanut kertoa, lol) tänä aamuna teinkin viimeisen kaapista löytyneen digitestin, ja siihen tuli viikot 2-3. Hedelmöittymisestä kyllä pitäisi olla himpun verran yli kolme viikkoa jo. Mutta oon yrittänyt rauhoitella itseäni, että nyt on tosiaan vasta 5+1, että kaipa tuo on kuitenkin vielä suht normaali tulos. Sitä paitsi en pystynyt pidättämään kuin pari-kolme tuntia, siis heräsin aamuyöllä vessaan ja sitten kun paremmin heräsin, oli jo kamala hätä ja tein testin. Eli varmaan tässä joutuu apteekkiin vielä lähipäivinä, huoh, typerä minä :confused:
 
Joo, viime raskaudessa keskenmeno paljastui just tuolla tavalla. Aloin epäillä oireettomuuden ja lievän ruskean vuodon vuoksi, tein digitestin, ja se antoikin tulokseksi viikot 1-2. Siitä meni joku 4-5 päivää, niin alkoi kunnon vuoto.

Itse asiassa (en edellisessä viestissä edes muistanut kertoa, lol) tänä aamuna teinkin viimeisen kaapista löytyneen digitestin, ja siihen tuli viikot 2-3. Hedelmöittymisestä kyllä pitäisi olla himpun verran yli kolme viikkoa jo. Mutta oon yrittänyt rauhoitella itseäni, että nyt on tosiaan vasta 5+1, että kaipa tuo on kuitenkin vielä suht normaali tulos. Sitä paitsi en pystynyt pidättämään kuin pari-kolme tuntia, siis heräsin aamuyöllä vessaan ja sitten kun paremmin heräsin, oli jo kamala hätä ja tein testin. Eli varmaan tässä joutuu apteekkiin vielä lähipäivinä, huoh, typerä minä :confused:

Mulla sama tilanne. Tein testin viime viikon pe laimeasta iltapissistä ja odotin tulosta 2-3 mut sain 1-2. En kuitenkaan siitä huolestunut. Olisi pitänyt pidättää pidempään tai odottaa vaikka aamuun.
 
Joo, ei mua niinkään huoleta tuo testitulos yhtään niin paljoa kuin tää yhtäkkinen täysi oireettomuus. Tähän asti kuitenkin joka päivä tuntunut jotain edes pientä. :sad001 Jos nyt oon laskenut viikot yhtään oikein eli veikkaukseni hedelmöittymisen ajankohdasta pitää suunnilleen paikkansa, niin alkion sydämen pitäisi kai alkaa lyödä suunnilleen tänään. Ehdinkin jo miettiä, että miehen kanssa ei onnistuta saamaan aikaan elinkelpoista alkiota, kun viimeksikin loppui oireet suunnilleen samassa kohtaa.
 
Mulla käy aina välillä mielessä, ehkä päivittäin. Nyt ei ole yökityttänyt pariin aamuun ainakaan, eikä tänään sattunut kohtuun. Tosin muistan, että aiemmissakin raskauksissa kaikki alkuioreet hävisivät siihen asti, kunnes muutaman viikon päästä alkoi kuukausia kestänyt oksentelu, supistukset, liitoskivut sun muut.
 
Pelottaa, kaveri sai vähän aikaa sitten keskenmenon.. Omassa päässä miettii heti kaiken pahimman mahdollisen jos vähänkään mitään epäilyttävää vuotoa on..
 
Täällä kanssa keskenmenoa pelätään..mulla edellinen raskaus oli keskeytynyt keskenmeno rv 10,aiemmin oli ultrassa kaikki hyvin ja sitte seuraavassa vastasi kyllä viikkoina tota rv10 mutta sykettä ei enää löytynyt jännittää kyllä hirmuisesti,oireita on mutta oireet jatkui mulla viimeksikin siihen asti kun lääkkeellinen tyhjennys aloitettiin sairaalan osastolla... ehkäpä tää tästä pikku hiljaa,täytyypi koittaa ajatella positiivisesti
 
Meillä oli keskeytynyt keskenmeno kesällä. 8+0 ultrassa hyvät napakat sydänäänet, seuraava ultra 12-13+? ja paljastui keskeytynyt keskenmeno ja alkion koko vastasi 8+6, joten vain hetken oli meidän pieni enään jaksanut. Huomaa, ettei kauheasti ole samaa iloa eikä luottoa mihinkään, mitä tuota ennen oli viime raskaudessa. Oireet jatkuivat ja vatsa oli alkanut kasvamaan, joten kkm tuli täytenä shokkina. Nyt kuuntelee liikaakin kaikkea enkä jaksa liikaa iloita ennen kuin ollaan kunnialla nt-ultra käyty joskus, ehkä sen jälkeen uskaltaa edes hieman hengittää. Ja toivon, että mikäli vielä keskenmeno tulee että se tulisi aivan selkeästi eikä enään oma keho huijaisi niin rankasti.
 
Meillä ei mies millään usko, että keskenmeno voisi olla mahdollista :D Itse taas olen mieluummin vähän varovainen niin ei putoa niin korkeelta JOS käy huonosti. Kovin paljon tuntuu kuitenkin tapahtuvan..
 
Mulle sekä miehelle iski eilen keskenmenon pelko, kun koko päivänä ei tuntunut alavatsalla nippailuja ja terävää kipua. Rinnat on kosketusarat edelleen ja hieman turvoksissa, mutta silti on epämiellyttävä jännitys kokoajan mielen päällä [emoji20] toisaalta mulla ei ollut edellisessä raskaudessa mitään raskausoireita, joten saattaneehan se olla että tääkin raskaus menee samoilla linjoilla. Harmittaa vaan tää pelon tunne!
 
Tuo Tiitasen kokemus on kyllä kuin suoraan painajaisesta:sad001 ei sitä voi edes kuvitella kuinka hirveältä tuntui tuolloin. Ja tuntuu varmasti vieläkin. Itse pelkään jostain syystä ihan hirveästi. Raskaaksi tuleminen,kun ei käynyt ihan sormea napsauttamalla. Eikä juuri mitään ihmeempiä oireita ole vielä. Missä vaiheessa tuo Nt-ultra yleensä on? Mulla on eka neuvola vasta rv9, tuntuu hirvittävän pitkältä ajalta odottaa. Toivottavasti tuolloin edes sydänääniä kuunneltaisi.
Tsemppiä kaikille ja kaikki maailman vauvaliimat ja tarrasukat pikkusinteille:Heartbigred
 
Meillä nt-ultra tehdään noin rvk 12. Olikohan niin, että se pitää tehdä rvk 11-13+6.
 
Tsempit kaikille keskenmenon peloista kärsiville! :Heartred

Itselläni takana keskenmeno 6/16 ja tuulimunaraskaus 6/17.

Täytyy vain uskoa vahvasti ja luottaa siihen että kaikki menisi tällä kertaa hyvin :Heartred
 
Mä en oo koskaan osannu pelätä keskenmenoa. En tiiä oonko niin itsekäs, etten osaa ajatella että se sattuisi minulle. Kaikillahan se voi sattua, mutta en vaan osaa ajatella asiaa. Tsemppiä kaikille alkuraskauteen! :)
 
Mulla oli eilen tosi oireeton päivä ja hermoilin keskenmenoa taas. Illalla kävin ostaan digitestin hermojeni vuoksi :) Jee :Heartred Nyt omien laskujen mukaan 5+6.
36cc289407978d49ccddc65a3273c7a2
 
Ihana helpotus varmasti tuo digitestin raskaana 3+ :Heartbigred

Itse olen testaillut vain nuilla sofi -testiliuskoilla, joiden herkkyys on se 25mIU/mL hCG, melko haaleat viivat vielä. Jos myöhemmin uskaltaisi itsekin testailla tuollaisella digitestillä.. :happy:
 
Takaisin
Top