Keskenmenon pelko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Deb
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olin varma siinä vaiheessa että oli menny kesken kun lääkäri tunnusteli kohtua vatsan päältä ja sanoi että on viikkoihin nähden tosi pieni. Mutta kun ultrasi sisäkautta niin sanoi että kohtu on tosipaljon taakseppäin kallistunut. Pelottaa vielä tietenkin tosi paljon kun sielä näkyi vielä sitä verta. Nyt vaan täytyy oottaa että miten käy. Varmaan menee kyllä yöunet. Väsyttää mutta ei tule uni.

On ilmeisesti suhteellisen yleistä, että raskaus alkaa kaksosraskautena, joista toinen sitten syystä tai toisesta ei olekaan elinkelpoinen ja vuotaa pois. Itsellänikin on käynyt niin kun odotin esikoista. Jos sulla on kyse vastaavasta? Ja hematoomathan voi vuodella rajustikin, eikä niitä välttämättä ultrassa pysty huomaamaan.

Pääasia nyt kuitenkin, että sieltä kohdusta löytyi vahvasti voiva pikkuinen! <3

Ihan mielenkiinnosta kysyn newbie, oliko sinulla jotain erityistä rasitusta ennen vuotoa, tai aiemmin sinä päivänä? Mä täällä oon ite pähkäillyt omaa viikon takaista tilannetta. Illalla rehkin pyörällä perässä pyöräkärry, jossa kaksi lasta. (Tätä en ollut vähään aikaan tehnyt.) Oli raskas polkea ylämäkiä. Kotiin tullessa oli ylävatsa kipeä ja yöllä alkoikin vuoto. Jotenki tuntuu, että ehkä nuilla oli jotain yhteyttä. Eilen tuli taas paljon rasitusta, niin oon jo valmiiksi stressannut, että eihän vaan ala vuotelemaan mitään. Kuinkahan nopeasti hematoomat voi hävitä, jos on hävitäkseen, tietääkö kukaan?

Ei mitään erityistä rasitusta. Kirpparikierroksella oltiin kaverin kans kun tajusin että nyt valskaa jotakin housuun. Se vuoto oli tosi jäätävää. Housut oli aivan veressä. Kun housut ssin pois niin verta lorisi lattialle kuin pissaa. Sitä ei tosiaan nyt sitten tiiä oliko hematooma vai mikä.

Tosi ihana käänne noin hurjalta kuulostavaan tilanteeseen Newbie! Nyt peukkuja seuraavaan ultraan, että kaikki on yhä mallillaan <3

Onneksi kaikki oli hyvin, todella pelottava kokemus varmasti! :wideyed:

Vuodot hiipunu tosi minimiin. Nyt vaan toivotaan parasta. Ab kuuri alotettu aamulla, ja lepoa. Onneks ulrtasivat!! Nyt oon päässy kotiin ja kyllä ajattelin joka toinen pv kuunnella dopplerilla ultraan asti.(7.8)

Newbie todennäköisesti hematoomaa on vuoto. Mulla viime raskaudessa holahteli kauhea määrä verta. Sitä ennen mulla oli tullu järjetön kipu alavatsaan. Kukaan ei sanonut että vuoto oli hematoomaa. Sen kuukauden kun vuotelin, joka aamu lorahdellen vanhaa verta mä pelkäsin tänäänkö menetän hänet. Sitten rakenneultassa ultraava lääkäri sanoi vuodon olevan hematoomasta johtuvaa. Siinä vaiheessa ei enää vuotoja ollut. Kysyin kerran kun kävin vuotojen vuoksi uudelleen ultrassa onko tolle vuodolle mitään diagnoosia tai nimeä niin sano vaan että ei ole. Oli vaan niin törkeetä.

Takaisin