Keskenmenon kokeneita

Alkuun olin todella skeptinen tämän raskauden suhteen..
Mutta kun päästiin 6+1 ohi ja kävin ultrassa 8+3 huokasin jo vähän..
Itse olen suhteellisen luottavaisin mielin nt ultraan asti.. Tuntuu että raskaus oireet tulee ja menee.. Ainoo että rinnat kasvaa ja on arat ja maha tuntuu kasvavan.. Omat farkutkin alkanut ahdistaa..
 
En halua pelotella mutta vaikka tuo nipt-tutkimukset tulokset ois normaalit niin ei se takaa että vauva ois terve..
tais siis yritän vaan sanoa että meillä oli kromosomeiltaan terve vauva mutta hänellä oli jättimäinen kasvain päässä joka näkyi ultrassa.. lopujen lopuks vasta sitten tietää täysin onko vauva terve kun on syntynyt.

Ikävä kuulla omasta kokemuksestasi.

Itsellä monta epäonnistunutta raskautta niin haluan tutkia etukäteen asiat mitä on mahdollista riskittömästi selvittää.
En missään nimessä ajattele että tuo nipt-tutkimus tekisi täysin autuaaksi, sehän on vain yksi osa-alue ja yksi tutkimus. Rakenneultrassa voi löytyä vielä vaikka ja mitä, vaikka nt-ultra ja nipt olisi ok, syntyessään lapsi voi olla esim sokea. Mielelläni poissuljen nipt:n avulla mahdolliset kromosomihöiriöt ja eihän sekään ole 100 % varma tutkimus. Tutkimus on kuitenkin riskitön ja otetaan verikokeena niin en näe syytä miksi en sitä tekisi.
 
Halaus : ymmärrän. Meilläkin monta menetystä takana. Ja pelottaa kaikki mahdollinen. Koskaan ei voi tietää mitä sattuu tai tapahtuu. Pitäs uskaltaa toivoa, luottaa ja uskoa siihen että kaikki sujuu hyvin. Se vaan on helpommin sanottu kuin tehty.
 
Toivotaan nyt Junibea että ois jotain muuta ku km :Heartred onko kipuja?
 
Mulla varmistui tänään, että alkion kehitys pysähtynyt 6+2 eli niihin aikoihin, kun iski kolmen päivän kuumeinen flunssa. Maanantaina menen osastolle tyhjennystä varten. Onko kellään kokemuksia lääkkeellisestä tyhjennyksestä? Kuinka tuskallinen operaatio odotettavissa?
 
Pikkis voimia sulle! Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys viikolla 8+4 eikä mennyt hyvin... Kotona tein.. Kivut olivat järkyttävät ja pyörryin kun olin oksentanut koko päivän ja kärsinyt kivuista. Eikä kohtu tyhjentynyt kokonaan ja jouduttiin sitten myöhemmin kaapimaan, kun onnistuin vielä kohtutulehduksenkin saamaan. Tämä siis varmaan kun kaikki menee pieleen. Uskon, että mitä aiemmilla viikoilla tyhjennys tehdään, sitä sutjakammin se menee, kun materiaalia ei ole vielä niin paljon. Paljon tsemppistä sulle!!
 
Pikkis: mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjenny kesällä. Ensin sain kohdunsuuta pehmittävän lääkkeen naistentautien polilla. Sieltä annettiin lääkkeet kotiin ja lääkeet piti laittaa emättimeen pari päivää sen jälkeen. Lääkkeiden laiton jälkeen piti vain köllötellä ja ei mennyt hirvittävän kauaa kun alkoi vähän menkkakipuja suuremmat kivut ja vuoto. Olikohan tuntia vuodon alkamisen jälkeen piti vielä ottaa lisää cytoteciä. Paketissa oli mukana burajaa ja litalginia. Vuoto oli runsasta useamman päivän. Mulla meni tyhjennys kotioloissa ihan hyvin. Ei tarvinnut tehdä kaavintaa. Olen pahoillani menetyksestäsi =(
 
Voimia Pikkis :Heartred
Mun lääkkeellinen tyhjennys heinäkuussa meni ihan hyvin. Osa ehti tulla ennen sitä jo pois mutta paljon oli vielä niin lääkkeet tarvittiin. Eniten mua sattui kun maha meni lääkkeistä niin sekasin, ne muut kivut oli siedettävät eikä jatkuneet kovin kauaa. Vuoto oli suurimmaksi osaksi melko niukkaa ja kesti kolmisen viikkoa.
 
Pikkis :Heartred toukokuussa lääkkeellinen tyhjennys varuiksi. Kielen alle mä laitoin pillerit. Puolen tunnin horkka, mutta siinä se. Ei kipuja, ei mitään, vuoto pysyi ennallaan. Mulla tyhjentynyt ilmeisesti kohtu niin hyvin itsekseen, ettei juuri lääkkeet vaikuttanu. Voimia :Heartred
 
Kiitos kaikille! Soitin edellisenä päivänä hormonipitoisuuksien tuloksia ja puhelimessa vain sanottiin, että nousussa ovat ja vasta ultraan mennessä selvisi, ettei olleetkaan tarpeeksi nousseet. Mulla on siis edelleen pahoinvointia, voi toki johtua tästä ahdistuksestakin. Alkio oli kutistunut viikon takaisesta, mutta vuoto ei ole alkanut vielä itsestään. Osastolla tehdään, koska uudet ohjeet kuulemma, että kun menkoista alkaa olla 10 viikkoa, niin turvallisempaa siellä. Nousiko alia sulle kuume vai minkälainen horkka tuli? Mulle annettiin esikoisen synnytyksen jälkeen 2 cytoteciä kielen alle ja saman tien hirveä horkka ja kuume nousi 39. Eilen ihmettelivät polilla, kun kerroin. Ei kuulemma tavallista, vaikka synnytyksen jälkeen hoitajat olivat sitä mieltä, että cytotecistä johtui.
 
Olen pahoillani Pikkis80!

Minulla yritetty useita kertoja lääkkeellistä tyhjennystä mutta jostain syystä ei ole kertaakaan toiminut vaan aina jouduttu lopulta kaapimaan, tämä varmaan aika poikkeuksellista. Toivottavasti sinulla tyhjennys sujuu helposti ja ilman suurempia kipuja. Jaksamista!
 
Ihana kuulla Junibea!

pikkis, en muistaakseni edes mitannut kuumetta. Tärisin vain kylmissäni.
 
Mulla alkoikin tyhjeneminen jo kotona sunnuntaiaamuna noin vuorokausi "paikkoja avaavan" -lääkkeen otosta ja illalla tuli 5 tuntia tavaraa ihan kunnolla. Eilen aamulla menin sovitusti osastolle ja pääsin suoraan ultraan, jossa todettiin, että "raskausmateriaali" oli jo poistunut. Jotain muuta oli vielä kohdun pohjalla, niin sain cytotecit kotiin mukaan. Eilen otin kotiin päästyäni 4 kpl, mutta ne eivät kyllä ole aiheuttaneet mitään. Tosin otin kipulääkettä samaan aikaan, joten en tiedä olisivatko kipuja aiheuttaneet. Nyt pitää vielä ottaa 2 aamulla. Vuoto on jo niukkaa. Toivottavasti kaikki tulee kuitenkin pois.
 
Voimis Pikkis! Mulla on niin hyvin tuo ruljanssi muistissa vielä kesältä :sad001 mutta kuulostaa ainakin siltä, että cytotecit on toimineet kuten pitää!

Mua jännittää huominen ultra hirveästi. Vaikka mitään merkkejä keskenmenosta ei ole. Mutta eipä raskausoireitakaan enää, pelkät kipeät rinnat. En tiiä miten kestäisin toista keskenmenoa putkeen! Nyt siis viikot 12+0, viimeksi ultrattu 9+0 ja jostain syystä pelkään että siellä on tällä välin käynyt jotain kamalaa.
 
Takaisin
Top