Keskenmenon kokeneita

alia

Piirimestaruustason postaaja
Elomammat 2017
Ikävä aihe, mutta kuuluu ainakin minun elämääni.
Kerro jos haluat.:Heartred
 
Minulla on 16v tyttö ja poika 3,5v. Pojan jälkeen ei mitään ehkäisyä ollakaan käytetty ja alkuun yritettiinkin kunnolla, kun oltais haluttu lyhyt ikäero. Mitään ei kuulunut, ennenkuin huhtikuussa tuli plussa. La ois ollut jouluaattona!

6+2 alkoi hyvin niukka rusehtava/vpunainen vuoto. Kyselin mammakavereilta ja tosi monella ollut jossain raskauksistaan vuotoa ja silti syntynyt terve lapsi. Aattelin, että ehkäpä tämäkin..

7+2 alkoi sitten verinen vuoto, muttei kovin runsas. Neuvolaan soitin ja sanottiin, että voi johtua mistä vaan ja voin yksityiselle mennä, mut kunnalliselle tuskin pääsee. Ja, että keskenmenoon viittaavat oireet ovat menkkoja runsaampi vuoto ja kovat vatsakivut. No ei ollut, joten eikai tässä mitään.

7+5 homma olikin sitten ihan selvä, kivut olivat karmeat yöllä ja aamulla (7+6) soitin synnärille. Käskivät heti sinne ja vaikka en uskonutkaan enää mitään olevan, niin kyllä se pahalta tuntui, kun KM todettiin. Niin hyvin oli jo tyhjentynyt, että jäi vaivaamaan, oliko elävää ollutkaan vai oliko tuulimuna. Eihän se tietenkään mitään ois muuttanu, mutta kuitenkin..

Hyvin olen tuosta toipunut ja nyt uusi la 7.8. Pelottaa ja jännittää ja toivoisin pääseväni varhaisultraan, mutta tuskinpa sinne niin helpolla...
 
Muokattu viimeksi:
Mulla kans yks kkm takana.

Selvis vasta np-ultrassa rv 12. Kesken oli menny jo joskus rv6-7. Lääkkeellinen tyhjennys joka ei muuten ollu niin paha kokemus kun mitä oon kuullu, tai ainakaan ite en kokenu kovin kivuliaaks tms. Kuukautisia odoteltiin 6vko jonka jälkeen sai alkaan koittaa uudestaan ja tässä ollaan :happy:

Pelko tietty mukana että menee uudestaan kesken mutta no, sille ei ite voi mitään. Tarvii vaan toivoo että menee hyvin :happy:

Kävin varhaisultrassa rv 4-5 kun oli ollu kipuja mutta onneks kaikki oli hyvin. Tai ainakin raskaus kohdussa ja pienenpieni alkio näky.
Mulla on vielä yks kontrolli-ultra jouluviikolla jollon pitäs olla rv 7-8. Sitä odotellessa :wideyed:
 
Mulla meni syyskuussa viikolla 6 ensimmäinen yritys kesken. Ensin alkoi todella vaalea punertava vähäinen vuoto, joka vahvistui seuraavaan päivään mennessä ja sitten tuli kuukautismainen vuoto isojen hyytymien ja hirveiden "kuukautiskipujen" kera, kivut tosin paljon kovempia kuin kovatkaan tavalliset kuukautiskivut.

Soitin lääkäriin, että kuuluuko homma tutkia jotenkin tarkemmin, ja minua juoksutettiin ympäriinsä kunnes pääsin yleislääkärin alatutkimuksen kautta naistenklinikalle ultraan, jossa huikean empaattinen gyne vähätteli että ei näitä neljännellä viikolla (vaikka kyseessä oli kuudes viikko ja kirjoitti sen potilaskertomukseen kuitenkin oikein) vielä näekään, mitäs tänne tulit, jäitä hattuun jne, vaikka en mitenkään vaatinut päästä tutkittavaksi ja mulle oli ihan selvää, että keskenmenolle ei voi tehdä mitään tuossa vaiheessa. Seurasin vain terveyskeskuksen ja lääkäreiden ohjeita. En ole jaksanut tehdä valitusta gynen tosi epäempaattisesta ja vähättelevästä käytöksestä, vaikka olisi kyllä ollut aihetta.

Jos menee uudestaan kesken, niin toivottavasti menee ihan siististi enkä todellakaan soita enää lääkäriin ellei ole pakko, oli sen verran inhottava kokemus. :shifty:
 
Mä olen menossa yksityiselle varhaisultraan 6+6, jos ei mene kesken sitä ennen. Näkee sitten että onko siellä silloin kaikki hyvin ja pitääkö kertoa äidille, että en voi syödä joulupöydästä ihan kaikkea kun vietetään joulu sukulaisten kanssa. En kyllä oikein osaa luottaa vielä, että ei menisi kesken ennen seitsemättä viikkoa kuten viimeeksi. Kuluispa aika nopeammin, että päästäisiin jo ohi sen kuudennen viikon.
 
Muokattu viimeksi:
Onneksi kuitenkin useampi km putkeen on harvinaista (mutta mahdollista).
Mulla oli niin empaattiset 2 kätilöä ja lääkäri kättärillä päivystyksessä, että kieltämättä hieman helpotti oloa. Tosi ikävä kuulla päinvastaista..
 
Täällä olin teidän joukossa, mutta ilmeisesti tänään keskenmeno rv 6+2. Aamulla alkoi vuodolla mikä vain jatkunut. Illasta vatsa ja alaselkä tullut tosi kipeäksi. Neljäs lapsi olisi tullut meille.

Ensimmäinen raskaus minulla on aikanaan myös mennyt kesken, reilu 11vuotta sitten. Silloin pääsin pidemmälle viikolle 11+5. Alkoi myös pienellä vuodolla. Kävin samana päivänä just neuvolassa. Ei saatu sydänääniä kuuluviin mutta käski olla hätäilemättä. Illasta tuli tosi kovat kivut niin lähdettiin päivystykseen missä ultrattiin ja huomattiin ettei sikiön sydän syki. Siitä sitten osastolle. Jotenkin muistan että hoitajat oli tosi tympeitä. Tuntui ettei saa surra sitä mitä on just menettänyt. Yöksi tuli mieshoitaja ja olin aluksi että apua, en halua. Loppujen lopuksi oli tosi hyvä työssään ja kaikista paras. Mieskin tämän huomasi. Onneksi oli se joka hoiti mun kans asian ns. loppuun.
 
Koin keskenmenon heinäkuussa 7+3. Ennestään yksi lapsi.
Tiputtelin koko sen alkuraskauden ja aavistelin ettei oo normaalia, edellisessä ei ollut mitään vuotoja. Vuoto välilä kiihtyi ja välillä laantui. Hakeuduin päivystykseen seiskaviikon alussa ja lääkäri sano kaiken olevan ok. Pari yötä myöhemmin vuosin kuin seula ja alkio tuli ulos kipujen kera.

Koville se otti, mutta oon päättäny olla stressaamatta tässä raskaudessa ja nauttia. Jos menee kesken niin menee, toivoa pitää olla!
Oon ajatellu asiaa, että se menee kesken jos naisen keho tuntee ettei lapsi selviydy elämässä :Heartred
 
Mulla takana kaksi km. Eka meni joskus viikolla 10 lopullisesti, siihen asti oli kokoajan enemmän ja vähemmän vuotoa. Kävin naistentaudeilla lääkärissä jossa todettiin ettei kohtu ole tyhjentynyt ja sain kotiin tyhjennys lääkkeet. Lääkäri oli tosi ikävä huonosti Suomea puhuva ja ymmärtävä, kun piti sen kanssa ruveta väittää vielä onko syke näkynyt aikaisemmin vai ei. Tämä oli ekan ja tokan lapsen välissä. Sen jäljeen menikin vuoden verran ennen kuin tärppäsi uudelleen. Toinen km oli tokan ja kolmannen lapsen välissä. Meni noin viikolla 6 spontaanisti, tiputtelu alkoi pari päivää ennen kunnon vuodon alkua. Sen jälkeen olikin vain yhdet menkat, ennen kuin kolmas sitten sai alkunsa.
 
Täällä olin teidän joukossa, mutta ilmeisesti tänään keskenmeno rv 6+2. Aamulla alkoi vuodolla mikä vain jatkunut. Illasta vatsa ja alaselkä tullut tosi kipeäksi. Neljäs lapsi olisi tullut meille
 
Ikävältä kuullostaa. Oletko jo saanut varmuuden?

En ole missään käynyt näytillä, mutta eiköhän tämä ole varmaa kun sen verran "tavaraa" tullut pois. Illalla kipu oli aivan kauhee. Maximi määrä lääkkeitä mitä kotona voi ottaa.
 
Voimia sinulle ja perheellesi Isabella84 :Heartred
Suosittelen kuitenkin jossain vaiheessa tarkistuttamaan, ettei jää mitään tulehdusriskejä kohtuun
 
Kolmen viikon päästä tehdä raskaustesti. Nyt jos tulee merkkejä tukehduksesta niin sitten yhteys lääkäriin.
 
Hei! Täälläkin meni kesken eka raskaus vkolla 6+4, epäonnistuneen lääk. tyhjennyksen kautta kaavintaan ja nyt, 3 kuukautisten jälkeen onnelisesti raskaana. Mulla oireili keskenmennyt raskaus heti alusta asti tiputteluvuodolla, joka oli lopussa jo ihan punaista mutta niukkaa siis ja ilman kipuja.
Varhaisultrassa selvisi kkm.
 
Isabella84, osanotto teille ja voimia.
Täällä tasapainoillen epävarmuuden kanssa. Ma kävin verikokeessa, huomenna saa niistä tuloksia. :nailbiting:
Lauantaista asti tullut veristä vuotoa pyyhkiessä, ei kuitenkaan siteeseen asti:pompus:
Kyllä voi odottavan aika olla pitkä. Ja lasta odottavan vieläkin pidempi.:sorry:
Kroppa käyttäytyy kyllä niin kummasti, että ihme taitaa olla jos täällä alkuraskaus on sujunut hyvin. Nyt olis vissiin 5+1,jos on.
 
Kiitos teille. Ei tämäkään sitten tunnu menevän hyvin. Eilen oikeastaan jo vuoto väheni/l oppui. Alaselkä ja maha kipeänä ollut eilisestä asti. Välillä on vaan vähän mutta sitten välillä tulee sellaisia kramppeja. Toisaalta kipuun mulla menee muutenkin triptylia (käytin jo edellisessä raskaudessa) ja nyt lisäksi ottanut paratabsia. Miettinyt kui paljon nuokin, tai varsinkin triptyl, vie vatsakipua pois. Aamulla oli vain töihin lähdettävä kun ainoana olin. Tunti sitten soitin päivystykseen niin meinasivat että hyvä olisi näytillä käydä. Ei vaan työpäivän päälle sinne jaksaisi. Mietin katsoisinko vielä kotona. Te joilla ollut ennen keskenmeno niin kauanko sitä vuotoa oli? Eilen neuvolapalvelussa sanoi että kestää pari viikkoa. En muista että mulla ennen niin kauan kesti mutta ei se näin nopeastikaan ohi mennyt.

Tsemppiä sulle piipaapöö!
 
Mulla meni tosi nopeasti. Alle 2 viikkoa veristä vuotoa ja niiden suurimpien hyytymien jälkeen aika niukkaa. Sain tyhjennyslääkkeetkin, että saatais kohtu nopeesti tyhjäksi, mutta ei niiden jälkeen enää paljoa tullut..
 
Isabella84, voi kökkö. Oon tosi pahoillani sun keskenmenosta :sad001

Mulla oli itellä lääkkeellinen tyhjennys, mutta 2 viikkoo vuosi, sit loppu. Vähän eri tietenkin kun luonnollinen tyhjeneminen.

Ite en osaa yhtää pelätä sitä että alkais vuotaan. Tai jotenkin ajattelen niin että jos tollanen iso vuoto tulis niin asia ois ainaki selvä. Jännään enempi sitä että käy niiku viimeks, menee kesken mutta mitään ei tuu ulos. On nää kyllä ressaavia asioita. Mutta ei kai auta kun kokeilla vaan sit uudestaan jos kesken menee.
 
Takaisin
Top