Keskenmenon kokeneita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja alia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla edellinen raskaus päättyi kesäkuussa keskenmenoon rv6+3. Epäilin kyllä alusta asti, ettei kaikki oo kohdallaan, kun raskaustestien viivat oli viikkoihin nähden vaaleita. Sitten alkoi tiputteluvuoto, jota kesti viikon. Yhtenä yönä heräsin esikoisen itkuun ja tunsin, että taitaa tulla enemmänkin tavaraa. Yhden päivän tuli ihan normaalia kuukautisvuotoa, mitä nyt hiukan isompia hyytymiä oli mukana ja kolme päivää aika vähäistä vuotoa sen perään. lman minkäänlaisia kipuja. Soitinkin neuvolaan ja kysyin, että voisko sitä mitenkään tarkistaa, että kaikki tuli ulos, kun oli niin niukkaa, mutta siellä olivat sitä mieltä, että raskaus voi jatkua normaalisti jos ei kerran mitään kipujakaan ollut. Käskivät seurata ja tulla soittaa/tulla uudelleen, jos on vielä sellanen olo, että oon raskaana.. No en ollut, enkä siis mennyt. Eli keskenmeno voi olla myös täysin kivuton ja vuodoltaan niukka, ainakin mun tapauksessa.

Juu, oon ehkä lukenut kaikki netin keskustelut läpi alkuraskauden vuodoista ja tosiaan se voi olla myös harmitonta. Tai sitten ei. Mutta, hyvä nyt kun tutkivat verestä arvot, niin tulee sit varmuus (edes hetkellinen). Päivä kerrallaan ja lippu korkeella:wink

Itsellä elokuussa keskenmeno reilun vuoden yrittämisdn jälkeen..
Neuvolassa kävin 8+4 ja sielä mamma tuumas vaan että voi voi toivotaan että vuoto menee ohi...
Saman viikon perjantaina kävin yksityisellä jossa erittäin symppis nainen sanoi että crl mukaan vastasi 6+2

Alkuun vuoto oli niukkaa ja siitä muuttui menkkamaiseksi.. kipuja oli muttei normaaleja menkka kipuja pahempi

Seuraavan viikon tiistaina kävkn tarkastuksessa niin kaikki oli tullut melkein itsellään pihalle niin en saanu lääkitystä enkä mitään .

Erikoista kun mullakin oli tyhjentynyt melkeen kokonaan ja silti sain lääkkeet.. Lääkkeitten jälkeen itseasiassa vuoto niukkeni

Lääkkeillä vuoto kesti myös täällä n. 2 viikkoa, mutta mahakivut jatkuivat. No, menin sitten tarkastamaan kohdun tilanteen ja istukkahan siellä täydessä vauhdissa edelleen....ei muuta kuin kaavintaan, tämän jälkeen toivuin erinomaisesti, vuoto kesti vain päivän ja kipuja ei ollut. Onhan se kaavinta rankempi kohdulle, mutta ainakaan itselle ei tullut operaatiosta mitään haittoja kerta taas raskaana.

Täytyy muuten sanoa, että vaikka alkuraskauden niukat vuodot on usein ihan vaarattomia, niin omalla kohdalla se oli ainut oire keskeytyneestä keskenmenosta. Nyt alkaneessa raskaudessa ei ole ollut onneksi mitään vuotoa ja olo on myös sen mukainen eli rauhallisen tyyni.

Ei lykästänyt tällä kertaa. Hcg-arvo oli 63 ja omien laskelmien mukaan nyt oltais jossain rv 5 paremmalla puolella:sad001
Ens viikolla uusi verikoe, että näkee kuinka tuo arvo on tippunut.
Edelleen verta tulee, toivottavasti kaikki matsku tulis itekseen veks. Onneksi kuitenkin näin aikaisessa vaiheessa kävi näin ja iloinen asia on että raskaaksi tulo on näköjään helpottunut.
Hiljaa jättäydyn pois joukosta iloisesta ja toivotan teille ja masuillenne onnellista jatkoa:) Voikaahan paksusti!

Täällä myös vetäydytään sivummalle odottamaan onnellisempia aikoja.
Edellinen raskaus tiputteli koko ajan ja päättyi keskenmenoon rv 7+
Tämä raskaus täysin vuodoton ja tissejä ja väsymystä lukuunottamatta oireeton.
Tänä aamuna tissit megakipeet, mutta aamupäikkyjen jälkeen paperiin jäi runsaasti kirkasta verta. Siitä parin tunnin päästä piti laittaa side ja verta tulee holahtamalla, myös klimppejä. Menkkamaisia kramppeja tulee aika-ajoin ja olen varma että kesken meni tämäkin.
Toinen peräkkäin, mä en tiedä jaksanko tällaista enää. Kestääkö pää. Mikä mussa on vikana, että raskaudun helposti, mutta vauva ei pysy matkassa...

Onnea teille mussukoille! Olette ajatuksissa ❤️

Pahoittelut Bootybuilder ja muut hiljattain keskenmenon kokeneet. :sad001

Itsekin voisin tähän ketjuun jo kirjoitella, vaikka en muuten oikein vielä uskalla herätellä omia toiveita. Mulla takana keskeytyneet keskenmenot 10/15 ja 3/16. Molemmista jouduin kaavintaan, lääkkeellinen ei toiminut. Ja molemmissa kehitys pysähtynyt 7. viikolla ja todettu varhaisultrassa. Ikää 33 v. ja ei ole aiempia onnistuneita raskauksia.

Nyt plussasin viikko sitten, mutta kun selkeitä oireita ei tällä hetkellä ole, on vähän vaikeaa luottaa että kaikki menee hyvin. Kolmen viikon päästä ajattelin mennä ultraan, ettei mene joulu pilalle huonojen uutisten tai epävarmojen tulosten takia. Toisaalta mieli jo karkailee toiveikkaana pitkään kesälomaan ensi vuonna. :angelic:

Tsemppiä kaikille epävarmoille odottajille!

Miten teillä muilla keskenmenon kokeneilla menee? Itsellä oireet edelleen suht vähäisiä, eikä ole yhtään varma olo tästä raskaudesta. Muutenkin tuppaa ahdistuneisuus iskemään helposti ja nyt tää raskaus on taas lisännyt sitä. Kahden viikon päästä pääsee vasta ultraan tsekkaamaan tilanteen! :nailbiting: Tosi vaikeaa ottaa rennosti nyt.

Minullakin pelottaa ja stressaa tämä epätietoisuus, varsinkin kun muistelee aiempia omia kokemuksia. Mies yrittää rauhoitella sanomalla, että älä stressaa asioista joihin et voi itse vaikuttaa mutta helppohan tuo on sanoa. Eniten ehkä pelottaa se, ettei varhaisultrassa löydykään sykettä ja miten siitä eteenpäin. Ahdistaa :nailbiting:

Kyllähän se mietityttää että mneekö taas kesken. Mutta ajattelen kans vähä niin että jos menee, niin asialle en mitään voi, haluan vaan asian tietoon mahd pian.

Ens viikolla ultra jossa selkiää. Jos sielä ei sykettä löydy niin tyhjennys heti, mä en ala enää kuollutta alkiota kantelemaan viikko tolkulla.

Toivotaan että kaikilla menis hyvin kaikesta huolimatta :happy:

Mietityttää että meneekö vaiko ei kesken.. Toisaalta sitä nyt tietää että vaikka km tulis niin siihen ei kuole..
Ikävää se on mutta siitä pääsee jatkamaan taivalta :)

Täällä plussattiin tänään, toinen lapsi olisi toiveissa. Takana on neljä keskenmenoa viimeisen reilun parin vuoden sisällä, joten ei oikein osaa ajatella pitemmälle kuin että jospa vielä huomennakin saisi olla raskaana. En uskaltanut edes tehdä testiä aiemmin vaikka tiesin jo viikonloppuna, että jotain tässä on tapahtunut kun menkat ei ole alkaneet. Sen verran kovia jomotuksia on sekä alaselässä että välillä alavatsassakin, ettei oikein tiedä mitä ajatella. Mutta kun ei ole vuotoja ja viikot täsmäsi, yritän ylläpitää toivoa, että onhan se ihme mahdollinen. Tsemppiä kaikille näissä epävarmoissa tunnelmissa odottaville! <3

Osanotot kaikille keskenmenon kokeneille. En voi kuin kuvitella niitä tunteita joita sillon läpi ootte käynyt. <3 Toivotaan, että kaikki saatais elokuussa vauvat syliin.

Jes, nyt aamulla plussattu ja jännittää! Meillä on tyttö 1v8kk, mutta häntä ennen 4 keskenmenoa (viikoilla 12, 9, 8 ja 12) sekä 1 kohdunulkoinen raskaus. Huh. Sormet ja varpaat ja kaikki ristissä täällä

Takaisin