Keskenmeno

Heippa.

Jaan nyt meidän tarinamme tänne, koska itse olen koittanut lukea aiheesta ja sitä kautta saada vertaistukea. Josko tarinastani olisi jollekkin jotain lohduttavaa hyötyä, ainakin se että kukaan ei paini keskenmenonsa kanssa yksin vaan meitä on monia muitakin. Meidän tarinallamme ei vielä ole onnellista loppua, mutta kyllä se toivottavasti vielä meillekkin suodaan.

Eli minulla on kaksi tyttöä entisestä liitostani, raskauduin helposti ja raskaudet sujuivat mutkattomasti, miehellänikin on yksi poika edellisestä liitosta. Olemme siis uusioperhe ja toiveena olisi yhteinen lapsi.
Vauvakuume nosti päätään kesällä 2014 ja konkretisoitui häidemme jälkeen elokuussa jolloin jätin pillerit pois, ihana yllätys odottikin heti ja aloimme odottaa vauvaa. Tätä onnea kesti reilut kuusi raskausviikkoa, jolloin spontaani vuoto alkoi yhtäkkiä. Putosimme kovaa ja korkealta. Päätimme kuitenkin heti jatkaa yritystä, se oli meille paras tapa toipua. Odotimme yhdet kuukautiset ja yllätykseksi olinkin taas raskaana. Tällä kertaa pelon sekaisin tuntein viikolle kuusi ja risat jolloin spontaani vuoto yllätti jälleen. Miten tämä voi käydä meille kaksi kertaa, itse syytöksiä ja itkua sekä vihaa...
Noh kolmas kerta todensanoo mentaliteetilla mentiin ja neuvolatätikin sanoi että uutta yritystä vaan, kyse on vain huonosta tuurista. Yhdet kuukautiset välissä ja taas mentiin. Todella vahvat viivat testissä ja pelokkaana, mutta odottavin mielin uuteen koitokseen.
Sain tässä raskaudessa ihan alussa kovia vatsakipuja ja päivystykseen vei tieni, siellä tuomio oli kohdun ulkoinen, itkua ja epätoivoa. Seuraavana päivänä piti mennä leikkaukseen , mutta halusin viettää yöni kotona suremassa.
Aamulla sitten lääkäri ultrasi ja löytyikin raskaus kohdun sisältä ei ulkoista ollenkaan. Mikä suuri helpotus ! Viikon päästä uusi ultra. Jännitin koko viikon ja valmistauduin pahimpaan, mutta kuin ihmeen kaupalla seuraavassa ultrassa löytyikin pikkuinen ja sydän äänet. Voi sitä onnea. Olin raskaana ! Kävin ekan neuvolan ja odotin innokkaana nt-ultraa. Se oli tämän viikon tiistaina. Täti ultrasi ja jo hänen ynähdyksensä sai minut itkemään. Pikkuisemme sydän oli lakannut lyömästä vain pari päivää ekasta ultrasta jossa sydän äänet oli löydetty. Lääkkeellinen tyhjennys kotona... Jonoon tutkimuksiin...
Käteen jäi vain tyhjä olo, aluksi toki itkin, mutta nyt ei tule edes kyyneleitä enää. Lääkkeellinen tyhjennys on tähän asti sujunut hyvin , enkä ole kovin kipeäkään. Mieheni on ollut kotona kanssani ja elämän voimaa ammennan terveistä ihanista lapsistani.

Ajatukset ovat ihmeellisiä, asennoidun nyt jo siihen että jatkamme yritystä heti kun se on mahdollista, koska jos nyt luovutan niin enhän saa niin paljon toivottua nyyttiä koskaan syliini.
On se vaan niin epäreilua, niin epäreilua välillä.

Toivon kauheasti voimia kaikille teille jotka painitte näiden asioiden kanssa :Heartred olette vahvoja naisia !
 
Voi ei mariska :sad001 minäkin tänne liityin.. suru on suuri eikä mahdu päähäni että pikkuiseni on kuollut. Sain tietää keskiviikkona npultrassa että sydän oli lakannut lyömästä noin 2vk sitten.. pääsin heti tyhjennykseen. Sairaalassa menikin koko päivä kunnes illalla pikkuiseni syntyi. Niin pieni oli toinen. Jää varmasti ikuisesti muistoihin se pieni hahmo kaarimaljassa....

Meilläkin yritys jatkuu kunnes tästä selvitään..
 
Kiitos, kun sain lukea teidän tarinat ja itkien niitä luin. Tsemppiä teille!

Mulla on ollut kaheksan tai yheksän keskenmenoa, sanonta aika kultaa muistot, voin sanoa, että ei todellakaan. :sad001

Jokaisessa keskenmenossa on ollut oma surutyö.. Lasketun ajan tienoilla sytytän yleensä kynttilän muistoksi ja aattelen, että kumpi ois tullut ja minkälaista elämä nyt ois.

Tämä vuosi on ollut raskas, maaliskuussa spontaaninen keskenmeno ja nyt huhtikuussa kkm. Huomenna tyhjennykseen. En alkanut edes ottamaan lääkkeitä kotiin, kun tiedän jo valmiiksi, että menen huonoon kuntoon. Viimeksi lähti taju pois hetkeksi. Ja silti jouduin kaavintaan, kun istukkaa jäi 2cm ja eikä lähtenyt, vaikka lääkkeellistä tyhjennystä yritettiin uudestaan.

Uusi yritys alkaa heti, kun lupa saadaan, clomit tulee avuksi. Tosin en tiedä, että saadaanko lupaa, kun oikeassa munasarjassa on kysta, jota pitää seurata.:sad001
 
Kerronpa oman tarinani, vaikka ketju on vähän vanha. Niin olen minäkin.

Minulla on kaksi aikuista lasta, miehelläni ei ole lapsia. Puolitoista vuotta sitten päätimme, että lapsi saa tulla, jos on tullakseen. Tulin raskaaksi jo toisesta kierrosta, vaikka ikää oli jo silloin yli 40v. Raskaus päättyi keskenmenoon viikolla 9+6. Vuotoa oli sitä ennen muutaman päivän ja viimeisin päivä oli kivulias ja sen kyllä huomasi, kun vauvan alku tuli pois. Kävin lääkärissä, sain varmuuden vuoksi tyhjennyslääkkeet, vaikka ultrassa näytti, että kaikki on jo tullut. Fyysisesti toivuin nopeasti ja siinä kohdin tuntui, että eiköhän uusi raskaus pian ala.

Positiivista raskaustestiä sai kuitenkin odottaa yli vuoden. Nyt on viikkoja kuukautisten mukaan 8+4. Vuotoa on niukanlaisesti neljättä päivää. Viime yönä oli kipuja niin että luulin kohdun tyhjenevän kokonaan. Vuotoa on kuitenkin yhä vain vähän eikä nyt taas satu. Jätin menemättä töihin, huomenna olisi ultra. En haluaisi lähteä päivystykseen istumaan.

Odottavan aika on pitkä. Ehkä soitan tänään neuvolaan.
 
Nyt on ekat tyhjennyslääkkeet laitettu, pelottaa mitä tuleman pitää... Voi kun vois vaan skipata tän päivän ja huominen olis jo... :smiley-angry017
 
Sympatiat teille :Heartred Mulla on sama kokemus viime huhtikuulta.. Oletteko kuitenkin sairaalassa tyhjennyksessä? Mä olin yhteensä 12h sairaalassa, missä sain kolmen tunnin välein lääkkeitä ja ultrattiin ehkä yhteensä 3 kertaa. Sit illalla mut päästettiin kotiin kun oli kohtu tyhjentynyt. Sit olikin tyhjä olo. Voimia teille.
 
Siis mulla ollut tyhjennys kotona... :meh: mutta luojan kiitos se on mennyt tosi hyvin! Huh... Pari kertaa ollut kovempi supistus mutta kestäny vain hetken ja paljon on ulos tullut kyllä! nyt jo parempaan päin kaikkiaan! :smiley-ashamed004
 
No hyvä, että olet säästynyt pahemmilta kivuilta. Onko sulla jokin jälkitarkastus, esim hcg verikoe muutaman viikon päästä missä katsotaan onko hcg laskenut? Tai ultra? Toivotaan nyt, että jälkivuoto ei kauaa kestä. Onko toiveena uusi raskaus?
 
Minullakin tyhjennys kotona. Ei vaikuta kovin tehokkaalta. Supistelee jonkun verran, vuotaa vain tavallisten kuukautisten verran jos sitäkään. Edellisessä keskenmenossa tuli runsaasti ja paljon ja nopeasti.

Pitää seurailla tilannetta. Maanantaina kontrollisoitto sairaalaan.
 
Mulla on tyhjentynyt kyllä oikein kunnolla! =D Maanantaina kans kontrollisoitto sairaalaan ja kolmen viikon päästä hcg arvo ja jälkitarkastus. Oon niin helpottunut nyt tästä, että meni näin helpolla tämä päivä. Ja todellakin uutta yritystä heti kun mahdollista! :rolleyes: Toivotaan Yölento, että sullakin on menny hyvin!
 
Tuntuma on kyllä sellainen, että hädin tuskin mitään on tullut ulos. En tiedä, voiko olla niin paljon eroa, kun viimeksi km oli viikolla 9+6 ja nyt 8+5, mutta kasvu oli pysähtynyt 6+?. Ensimmäisellä kerralla vuotoa oli monta päivää ja varsinaisena Km-päivänä sen valtavan hulauksen lisäksi meni paketti siteitä. Nyt on kaksi sidettä koko aikana ollut jotakuinkin käytettyjä. Muuten olen vaihtanut ihan vain hygienian vuoksi muutaman kerran päivässä.
 
Yölento, sattumalta osui silmäni tähän ketjuun. Jouduin itse ottamaan kahdet lääkkeet kotiin cytoteciä, ja sitten toisella erällä mulla tyhjeni vasta kolmantena päivänä ottamisesta. Yhtään supistusta tai kipua en sen tyhjennys(yritys)viikon aikana kokenut. Voimia sinne!! Ja pahoittelut kaikille, minkä kurjan olette joutuneet läpikäymään.
Katjusha kesä-heinäkuinen km vko 7 Kehitys pysähtynyt 5+6
 
Nyt on eilinen ohi! :shy: Olo on hyvä, ainoa mitä on niin heikottaa hiukan, mutta mulla tuo tyhjennys oli kyllä eilen niin runsasta, että en ihmettele vaikka hiukan heikottaakin. Mutta nyt en vuoda oikeastaan enää laisinkaan, pientä tiputtelua vain, onkohan sekään ihan normaalia? Eikös nyt kuitenkin vielä pitäis useitakin päiviä vuotaa? :wideyed: En toki laita pahakseni vaikka en vuotaisikaan :rolleyes: mutta mietin vaan...
 
Ansaki, en ihan tarkalleen tiedä tilannettasi, mutta itselläni vuoto loppui pitkälti siihen kun raskausmateriaali tuli ulos, olen kuullut samaa joiltain muilta. Mulla oli vuodellut pari viikkoa ennakkoon. Tsemppiä sinne!
 
Viime kerralla sen runsaasti vuotavan päivän jälkeen vuoto loppui parissa päivässä.

Tällä kerralla tätä ei voi sanoa runsaaksi. Toivottavasti tulee kuitenkin kaikki pois. Enää ei supistele. Kaavinta olisi kyllä ihan painajainen minulle.
 
Takaisin
Top