Keskenmeno ja tunteet

Mä sain tyhjennys lääkkeet keskiviikkona ja loput sairaalassa perjantaina. Sain koko sen viikon ke-su saikkua. Siis tämä sillon huhtikuussa.

Juu ihan ensimmäinen raskaus, ja ensimmäinen keskenmeno siis myös.. Tarkoitukseni on kyllä uudelleen yrittää ilmanmuuta. Tähän ekan raskauteen meni 5kk.
Saapa nähdä, et koska sinne taysiin pääsee. Toivon, et saan loppuviikon sit saikkua. Ei paljo huvita hoitaa ja palvella ihmisiä... Lisäksi pelkään kipuja.

Jl86- otan osaa suureen suruusi :sad001
Mä sain saikkua silloin 2 vkoa. En ois pystyny menee duuniin (päiväkotiin), kun romahtelin yhtäkkiä itkemään lattialle.

Mulla ei tosiaan sit onneks tarvittu mittää tyhjennyksiä. Tuli ulos itekseen ja oisko ollu 4 päivää tyhjennysvuoto ja sit loppui. Yhtenä päivänä oli kova menkkamainen kipu 30min ja siinä se.
Toivotaan, että teilläkin kaikki menee hyvin.

Ja muillekin km saaneille osanottoja. Huomasin, etten oo muistanut aina kirjoittaa kun tulee uusia :oops:

Mä tossa just viimeks melkeenpä laskeskelin ovis aikaa, jottei silloin ainakaan olla petipuuhissa :hilarious: katellaa..

Pidättekö te Johkuliini ihan kunnon taukoa nyt?

Täällä on yritys päällä edelleen, ovis just menossa. Toivotaan, että tärppäis uudestaan :)

En mä oikein tiedä. Ei käytetä ehkäisyä, mut ei nyt yritetäkään. Mä haluun lomailla tän heinäkuun ja istua nurmikolle skumppalasin kanssa, jos siltä tuntuu ja vetää röökiä jos haluttaa katellaan sit syksyllä mikä on fiilis. Ku haluttais viel saaha toinen lapsi, mutta sit on se fiilis, ettei jaksais tät kaikkee alusta. Ja se raskausaika -huoh-. Nyt ku tytsykkäki täyttää 3v ja kaikki alkaa olla helpompaa, ni sit se ajatus tost, et kaikki alusta taas... en tiiä.. puntaroidaan täs rauhassa. Keskenmeno sai jotain ihan kummallista aikaan.. o_O
Koska kyllä sekin mennyt raskaus oli ihan suunniteltu ja todella toivottu jne jne. Pettymys vissiin teki mietteliääksi ja joku defenssi päällä, kun en halua enää kokea samaa. Miettiäkään ei kauheen kauaa enää voi. Kuitenkin jo 32v olen :eek:

Samoissa ikäluokissa mennään ja tuttu tunne että tuntu menevän mietteet ihan uus km jälkeen. Mutta itse haluan silti viel sen yhden ainakin, jos luoja vain suo...

Juu no sitähän mä täs kans mietin, et miten jaksanu töissä olla ja hoitaa ja kuunnella muita ihmisiä. Oon siis sairaanhoitajana tk:ssa lääkärin vastaanotossa ja päivystyksessä. Nyt oon ollut lomalla tän ajan, mut tiistaina pitäis mennä töihin. Taysiin en oo siis vieläkään päässyt :(. Asian oon nyt kai jotenki sisäistänyt, mut kai se romahdus sit vielä tulee, kun aletaan tyhjentämään. Ja ei tää hääviä olet näiden raskausoireiden kanssa muutenkaa olla, ilman elossa olevaa masuasukkia

Itsellähän se km ei tuntunut sillä hetkellä niin pahalta, kun olin sitä jo hetken ounastellut. Nyt on tullut jälkeen päin vasta se huono-olo. Itse olen yhdessä hotellissa töissä jossa käy PALJON lapsiperheitä, niin pikkuisten vauvojen näkeminen vihlaisee aina ja todella syvältä :,(

Jotenkin tosi karsea toi sun tilanne jl86. :( Sit helpottaa vasta kunnolla kun kaikki vuoto loppuu. Voi olla että tulee romahdus tai voi olla ettei se loppujen lopuksi niin hirveetä olekaan. Itse ainakin yllätyin miten helpolla lopulta henkisesti pääsin. Olihan se tosi surullista ja tietty oon surullinen vieläkin, mutta ei sitä itkemistä oikeastaan kestänyt kuin pari päivää ja sit aloin olla vaan optimistinen seuraavan raskauden mahdollisuudesta. Mut tietysti on varmaan rankempaa kun säkin ehdit muutaman viikon pitemmälle. Toivottavasti fyysiset ja henkiset kivut jäisi siedettäviksi.

Mitä jos saa saikkua keskenmenon takia niin onko sitä ns. pakko kertoa saikun syy pomolle? Tai riippuu varmaan työpaikastakin onko paineita kertoa... Mulla ainakin on aina lukenut saikkutodistuksessa syy, vaikka senhän saa poiskin jos haluaa, mut mietin vaan mitä sitä sit sanoisi puhelimessa kun ilmoittaa saikusta. Että henkilökohtainen syy?

Täällä pitäis menkat alkaa suunnilleen ens torstaina. Kävin gynellä ja se sanoi että kaikki on tullut ulos ja kuukautiskierto on käynnistynyt, minkä tiesinkin koska bongasin ovulaationkin jo. Oli muuten nyt havaittavissa voimakkaampia oviskipuja kuin ikinä ennen. Monethan sanoo että tulee herkemmiksi kaikille tuntemuksille raskauden ja/tai keskenmenon jälkeen. Ei sitten lääkärien neuvoista huolimatta käytetty kondomia muttei varsinaisesti yritettykään mitään, mutta ois tässä nyt taas ihan mahdollisuudet olla raskaana, tai sitten ei. Aika ristiriitainen olo, toisaalta melkein toivon ettei olisi heti tärpännyt, koska kaihertaa mielen perukoilla se että käskettiin käyttää ehkäisyä että ois sitten keho oikeasti valmiina uuteen raskauteen. Noh, mutta tuskinpa nyt heti tärppääkään, en jaksa uskoa siihen.

Mukavaa kesää kaikille, muistakaa lomailla vauva-ajatuksistakin!

jI86, soita huomenna polille ja kysy että missä vaiheessa se lähete on. Uskoisin et se aika on ens viikolla joka tapauksessa, mut jos ne osais jotain osviittaa antaa :)

Mulla tuli romahdus tänään kun oli vähän riitaa miehen kanssa, muuten oon jaksellu asian kanssa ihan hyvin.

Tsemppiä jaksamiseen :)

Radioboca, kai niissä saikkutodistuksissa on ainaki diagnoosin koodi ja sehän on sitten helppo sen perusteella googlettaa. :/

Hyvää kesää sulle myös :)

Juu pitää huomenna soitella. Saikkulappuun ei oo pakko laattaa syytä. Ja jos on sairaanhoitajan Lappu, niin siihen ei tule koodiakaan. Mä sanoin jo töissä asiasta. Vähän silläkin, et reilua varoittaa, et oonkin yhtäkkiä pois. Toivottavasti pääsisin tiistaina, niin ei tarttis mennä töihin, ja saisin sit loppuviikon saikkua.

Eiks sh voi kirjottaa vaan 3pvää saikkua? Meidän työnantaja vaatii saikkulappuihin poissaolon syyn, ainaki työterveyslekurilla käydessä. Mut mä kyl ihan vaan soitin pomolle ja sanoin, et oon näin ja näin kauan poissa ja kerroin mitä käynyt. Hän ymmärsi hyvin ja pahoitteli. Sanoi jopa, et hyvä et saan rauhassa aikaa miettiä asioita. Mulla oli koko saikun ajan tuo esikoisemme kotona, niin pysyi joku rytmi jne :)

Radioboca, ku mä sain saikkua km takia, syyksi ei kirjoitettu keskenmeno vaan se numero koodi vaan, pomo ei ehkä tiedä mitä se meinaa :) mä tosin olin kertonu..

Juu me sh:t saadaa kirjottaa vaan se kolme päivää. Mulla pomo jo oli sillei, et joo kyl se parissa päivässä se vuoto sit vähenee, kun sanoin, et varmaa saikkua sit tulee... Se on siis entinen neuvolantäti..

Keskiviikkona pääsen. Olisin päässyt jo tänään, mut aika oli niin aikasin, et ei mitää mahkua ehtiä täältä sinne tällä varoitusajalla.pomollekki soitin, et koitan huomenna tulla töihin kaikessa huolimatta, ja keskiviikkona meen taysiin. Se oli kauheen toiveikkaana, et kyl mä varmaa sit tuun tekee jo perjantai iltavuoron ja viikonlopun. sanoin, et enemmän se tässä se henkinen puoli alkaa taas olemaan.. En todella ole ajatellut tehdä viikonloppua. Mulla on tulossa 8pv työputki, joka alkais tästä viikonlopusta. Viikonlopun joudun olemaan ainoana hoitajana päivystyksessä töissä lääkärin kanssa. Se yleensä tarkottaa sitä, et saa juosta pää kolmantena jalkana, kun joutuu tekee kaiken yksin. Yleensä myös ylitöitä kertyy joka kerta..eli tuskin jaksan tollasta rumbaa ja pitkää putkea just nyt. Sanoin pomollekki suoraa, et mua ei tällä hetkellä kiinnosta kenenkään vaivat pätkä vertaa, ja et oon väsynyt.

Tänää olin sitä töissä ekaa kertaa loman ja tän tapahtuman jälkeen.. Ja toistaseks siis vikaa, kun huomenna on se taysin reissu.. Meinasin kaks kertaa alkaa vollottamaan kesken työpäivän. Ekalla kerralla, kun mulle tuli potilas, joka oli raskaana, mut ei oikein tiennyt, et haluaako lapsen pitää. Ja toisella kertaa, kun näin neuvolantädin, joka oli ultrassaki mukana.. Kotona sitten sain tekstiviestillä labrsvastaukset, joita otettiin huomista reissua varten. Mun hcg arvo oli jotain vähän reilu 53000... Eli oikein hyvä ja normaali raskauteen liittyvä arvo.jotai normaaliin raskauteen liittyvää muissakin.. . Sit se poru taas tuli ja oikein kunnolla.. Sit alko vielä lisää itkettää, kun olo on niin karsee. Oon niin turvoksissa, et mun paino oli päivän aikana noussu 5kg... Hyväksyisin tän olon, jos mulla olis jotain, minkä takia se oikeesti on, ja mikä ois tän kaiken paskan arvosta. Nyt tää on vaan aivan turhaa.. Ja taas tulee itku...

Takaisin