Kuulostaa tutulta niin monien tarinat. Liityn nyt joukkoon, meille saapui jälleen suru viime torstaina. Kovasti kaivatun joulunyyttimme sydän oli pysähtyny noin viikolla 10+0. Olin kahdesti jo varhaisultrassa nähnyt sykkeen, mutta np-ultrassa viikolla 11+6 todettiin, että pari viikkoa olinkin jo kantanut menehtynyttä vauvaa mukanani. Keskenmeno oli meille kolmas peräkkäinen. Ensimmäinen olin 11/14, toinen 4/15 ja sitten pitkän ja aika raskaan vuoden yrittämisen jälkeen nyt kolmas. Aiempiin molempiin on liittynyt komplikaatioita, ekassa epäiltiin molaa (rypäleraskaus, onneksi ei kuitenkaan ollut, selvisi kaavinnan jälkeen), toinen taas vuosi lääketyhjennyksen jälkeen 3kk, ennen kuin kukaan sairaalassa uskoi, että jotain on vialla ja todettiin että istukan palanen oli jäänyt kohtuun. Se poistettiin tähystyksessä. Kaikki keskenmenot ovat keskeytyneitä, eli eivät paljoa ole itsestään ilmoitelleet vaan vasta ultrissa todettu. Raskausoireetkin mulla aina on jatkunu jonkin aikaa vauvan menehtymisestä huolimatta, jopa kaavinnan ja lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. Tällä hetkellä suru on aivan käsittämätön ja takki todella tyhjä, luottamus oman kehon toimintaan ja kykyyn tuottaa elävä vauva ihan poissa. On meillä toisaalta pieni päiväsäde, kohta kolmevuotias esikoinen, joten haluaisin uskoa, että raskauden onnistuminen on vielä uudestaankin mahdollista jonain päivänä. Juuri nyt on kuitenkin todella väsynyt ja uupunut olo tähän kaikkeen. Suunnattomasti voimia teille muille, jotka tällä hetkellä kannatte surua menetetystä vauvastanne. Ihan kamalaa, että kukaan joutuu tätä kokemaan, mutta ihanaa, että vertaistukea voi löytää.