Kesävauvat 2010

Onnittelut Niivalle myös täältä!

Mä heräsin viimeyönä kolmen jälkeen, vaavin potkuihin. Teki mieli herättä mieskin, jotta hän voisi leputtaa kättään mun masun päällä[:D] Olisko se mahtanu ymmärtää jos olisin töninyt sen yöllä hereille, tunnustelemaan liikkeitä[:D][:D][:D]

Tänään viimeinen työpäivä ennen hiihtolomaa, JEEEEE!!!! Käydään ens viikolla Muumimaailmassa, kun siellä on joku talvitapahtuma.
Tietäiskö joku, mistä voisin Turun seudulta etsiä äitiystoppahousuja? En oikein kehtaa lähteä ihmisten ilmoille noilla miehen toppahaalareilla, joita olen hyvillä mielin käyttänyt tässä kotipihalla[:D]

Niiva - sylintäydeltä onnea, ihania uutisia! [:)]

Itse odotan innolla maanantaista rakenneultraa! Onneksi viikonloppuna on paljon touhua, että aika vierähtää sopivan nopsaan. Heh, harvoin sitä maanantaita odottaa yhtä innokkaasti... [:D]

Mukavaa viikonloppua kaikille - missä olettekin mammat!

onnentoivotukset niivalle[:)]

huoh, kävin juuri neuvolassa ja mun verenpaine oli taas pilvissä..mää kun vielä jännitän sitä ihan hirveesti, johtuen tosta edellisestä raskaudesta niin sekös nostaa vielä entisestään niitä paineita[&o] ei oo kivaa..kotona mittailen myös ja ihan normi lukemia antaa, pari kertaa käyny korkeemmalla mikä taas neuvola tätin mukaan johtuu varmaankin tuosta mun selkä kivusta,että semmosta.Oli tänään niin tuskanen päivä taas töissä että lääkäriin sitä varmaan on lähettävä maanantaina. Onko muita jotka on kovia jännittään? Sanoinki neuvolassa että olo ois muuten niin hyvä ja mieli pirtee jos tuo selän pirulainen ei vaivais..sori tästä kauheesta valitus virrestä

sydänääniä pääsin kuulemaan ja kyllä se jumputus oli niin ihanaa,sitä vois kuunnella vaikka kuinka kauan[:)][:)] hemoglobiini oli 124 ihan hyvä sekin, paino on noussut 6,8kg..se ei niin hyvä asia, mutta niin on ollu aiemmissakin raskauksissa ja ihan normi elämässäkin saan katsoa mitä suuhun pistän,oon aika hyvä noita kiloja keräämään[:D] ois tasan viikko rakenneultraan...

oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

iloista alkavaa viikonloppua kaikille!!
Mulla oli eilen aika tapahtumarikas päivä. Olin pikkuveljen sotilasvalassa riihimäellä, ja varmaan se paikoillaan pakkasessa seisominen aiheutti mulle heikotuksen, ja pyörryin keskelle kasarmia. Korvissa soi "Kuullos pyhäää valaaaa", ja ehdin sanomaan äitille vieressäni et kylläpäs tuli huono olo, ja sit havahduinkin lääkintäautosta. En onneks kerenny maahan asti rojahtamaan kun äiti oli nähny kasvoista et nyt menee taju ja kaapannu kiinni. Sairaalassa ja neuvolassa ei oltu huolestuneita, jos ei ihan jatkuvasti huimaa. Luulen itekkin että verenpaine vaan laski kun paikoillaan seisoi, ja oli niin hemmetin kylmä.
Jälkeenpäin naureskeltiinkin vanhempien kanssa että oli varmaan näky kun sen juhlakentän läpi mua vietiin alokkaiden edestä.
Töissä otinkin vähän iisimmin tänään, eikä kyllä oo tuntunu mitään huimausta tai muuta. Kyllä siinä ensin pelästy.
Tolteekki:hienoa että ajattelet noin. mulla on itselläkin samanlainen tunne, että jotenkin tiedän että kaikki on hyvin :) Mietin tota että näitkö kulkuset killuttelemassa ultrassa, kun en nyt tiedä mistä oon lukenu, mut sain jostain sen käsityksen että kivespussit laskeutuu jalkoväliin ihan viimesillä viikoilla, mutta pippelin voi nähdä. Ja joku kertoi nähneensä myös "pallit", jotka osottautui tyttövauvan kankuiksi. Mutta en nyt siis tiedä puhunko asiaa vai jotain ihan pöhköä :D :D

pepi: voi itku,huh, oikeen pyörryit! Mulla on ollut raskauden ajan tosi alhainen verenpaine, noin 90/50, kerran jopa 80/30. huimannut on mutta ei lähellekään pyörtymistä. Onneksi ei käynyt mitään sulle!

Joo, kuulin myös että tytön häpyhuulet on kans turvonneena, eli voi näyttää palleilta[:D] eli eipä tuosta tiiä yhtään. mulla oli eka tyttöolo ja nyt on ollut poikaolo. Saas nähä... ensin mulla oli toive sukupuolesta ja se tuntuu jotenkin pahalta. mutta en mä voinut tunteelle mitään! Ja voin sen ihan myöntää täällä rehellisesti että sellaisia ajatuksia joskus tulee. Mutta nyt olen ajatellut molempia sukupuolia ja nyt ei oikeastaan tunnu enää että mitään eroa olisi. Varmaankin ihan erilaiset jutut tulee eteen tytön ja pojan kanssa? en tiedä, kun mulla ei ole lapsia. Jotenkin haluan siksi tietää sukupuolenkin että olisi helpompi muodostaa jonkinlaista suhdetta jo lapseen etukäteen. Hullu ajatus?

Painosta. Mulla on noussut joku kaksi kiloa, MUTTA silti läski on lisääntynyt paljon, kyljet ja koko maha on läskiä. ei ihan mee tajuntaan...[:D]

Tolteekki: Ei se voi olla hullu ajatus, ihan samanlailla olen ajatellut!!! Että mäkin haluan tietää sukupuolen, koska esikoinen tulossa, jotenkin haluan niin paljon tietoa etukäteen omasta vauvastani, kuin mahdollista! Mulla vaihtelee noi tuntemukset, välillä oon varma et on poika tulossa, nyt oon miettiny et onkin tyttö. Toivon et sukupuoli selviää rakenneultrasta :D

Heippa kaikille odottaville äideille!!

Olen lueskellut melko aktiivisesti keskusteluja, mutta nyt sain vasta liityttyä joukkoon. Mulla LA on 14.7 eli nyt olisi kasassa raskausviikkoja 19+2. Rakenneultraan pääsemme ensi viikolla, 24.2 ja sitä on kyllä odotettukin [:)]

Aivan mainiota päästä lukemaan myös muiden odottavien äitien kommentteja. Itse olen ainakin löytänyt paljon vinkkejä ja neuvoja omiin juttuihini. Monien jutut on kuin suoraan mun suusta kirjoitettua tekstiä, joten helpottaa se myös ihan henkisestikin, kun tietää että en ole yksin kaikkien uusien asioiden/oireiden/raivonpuuskien[:@] ja tuntemuksieni kanssa[:D] Kaikin puolin odotus on ainakin toistaiseksi sujunut hyvin, onneksi.

Tsemppiä kaikille sairastajille ja muiden vaikeuksien kanssa painiskeleville.

Ja ihanaa viikonlopun alkua kaikki "mammat"[:D][:D]

Aurinkoista talvipäivää! Pikkuisen on kipakka keli...

Onnea niivalle! Meillä on tänään kans merkkipäivä: ollaan tavattu miehen kans tasan 10 vuotta sitten. Huhhuh... uskomatonta. Paljon on mahtunut sille matkalle ylä- ja alamäkiä. Tänään on kiva juhlia, koska nyt menee hyvin ja ollaan onnellisia. <3

Kakskyt viikkoa on sitten tosiaan ohitettu ja odotuksen päiviä on takanapäin enemmän kuin edessä. Siis tietenki teoriassa: voihan olla, että la paukahtaa parilla viikolla ohi! Yppy kyseli, koska puoliso on tuntenut liikkeitä mahan päältä. Meillä tunsi ehkä kerran jo viikolla 19, mutta ihan varmasti nyt toissapäivänä 20+1. Silloin oli niin kipakat potkut, että näkyivätkin päälle! Aika ällistyttävää. [:D]

Tolteekki: minäkin haluan tietää sukupuolen etukäteen ihan samasta syystä, kuin sinä. Vaikka molemmat ovat tervetulleita, tuntuu helpommalta asennoitua tulevaan jos tietää. Jos ei ensi viikon rakenneultrassa näy tai sitä ei kerrota, niin todennäköisesti varaan ajan yksityiselle asian selvittämiseksi. Ei se minusta mitenkään hullua ole.[;)]

Oma vointi muuten hyvä, mutta liitoskivut ja mahan venymiskivut vaivaavat. Tällä viikolla on särkenyt häpyluun tienoilta ja lantion seudulta muutenkin. Ja mahaa juilii melko ilkeästi välillä. Pitäisi ehkä harkita sellaisen tukiliivin hankkimista minunkin. Toivottavasti liikkuminen ei menis vielä ihan mahdottoman hankalaksi, kun on se talvilomakin tulossa...[&o]

Tässäpä joitain ajatuksia tällä kertaa. Paljon olisi kommentoitavaa muutakin, mutta nyt täytyy jo joutua muihin puuhiin! Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! Nauttikaa villasukista ja kuumasta kaakausta!

Moikka,

Noi sukupuolijutut on mietityttäneet tietysti täälläkin, kun rakenneultraan on vielä parisen viikkoa aikaa. Mies on ollut alusta asti sitä mieltä, että haluaa tietää, minä olen empinyt. Nyt näyttiäsi kuitenkin siltä, että aiotaan ainakin kysyä, näkyy sitä sitten tai ei.

Mutta minua hieman kummastuttaa monien tulevien mammojen perustelu, miksi sukupuolen haluaa selvittää. Siis että sitten saa ostaa "tytölle tyttövaatteita ja pojalle poikavaatteita", valita lastenhuoneen sisustuksen jne. Minä kun itse uskon hyvin vahvasti siihen, että jokainen ihminen on kuitenkin oma yksilönsä, ja vaikka varmasti on tiettyjä vain toiselle sukupuolelle tyypillisiä juttuja, niin eihän meillä kenelläkään voi olla mitään takeita siitä, että se oma lapsi on just tyypillinen poika, tai tyypillinen tyttö...

Ehkä tuon takia olen itse ollut vähän epävarma siitä, haluanko tietää etukäteen sukupuolen. Etten sitten omien mieltymysten perusteella ennen lapsen persoonaan tutustumista muodostaisi jotain ennakko-odotuksia tai unelmalapsen mallia, johon syntyvä vauva ei sitten välttämättä vastaisikaan (tai pahimmassa tapauksessa yrittäisi lastaan väkisin tunkea).

Toivottavasti en loukannut kenenkään tunteita (yritin vain selittää omia mietteitäni), minusta jokainen tekee omat ratkaisunsa oman lapsensa kanssa, enkä todellakaan tuomitse ketään vaaleanpunaisten mekkojen tai tummansinisten autobodyjen ostamisesta [:D] Kyllä minunkin tekisi mieli pukea pikkutyttö sieviin mekkoihin (ja niin varmaan tekisinkin) enkä pojalle ehkä kaikkein hempeimpiä asuja laittaisi päälle.

En siis myöskään oikein ymmärrä niitä vanhempia, jotka yrittävät kasvattaa lapsensa täysin sukupuolineutraalisti (jopa niin ettei lapsen sukupuolta edes kerrota kenellekään, ettei vain vahingossa kohdeltaisi eri tavalla sukupuolesta riippuen). Minä uskon nimittäin myös siihen, että kyllä lapsella on myös oikeus elää joko tyttönä tai poikana. Koska kyllä ainakin itselleni naiseus on ihan avainasioita omassa minuudessa. Olen oikein onnellinen ja ylpeä naiseudestani, vaikka varmasti mieheksi kasvamisessakin on omat hyvät puolensa!

Odotan innolla lapsemme syntymää, että pääsen tutustumaan uuten ihmisen alkuun, joko tyttöön tai poikaan, jonka toivottavasti osaan antaa kasvaa ihan just omanlaiseksi tytöksi tai pojaksi. Tuli sitten vaikka ballerina tai lätkävirtuoosi (kummasta tahansa [;)])!

Tämmöisiä mietteitä tänään, mites muilla?

Huomenta!
Ja Anskuliini, tervetuloa mukaan [:)]

Nyt eilisillan hehkutukset!!!! [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D] Oltiin nukkumaan menossa mieheni kanssa ja pyysin häntä vielä kuuntelemaan josko hän kuulisi vielä "Pumpulin" sydänääniä ja muita liikehdintöjä, kun en ollut kovin voimakkaita liikkeitä päivän aikana tuntenut. No, mies teki työtä käskettyä ja kuunteli perus stetoskoopilla mitä asukille kuuluu. Ehkä meni n. 10 min kun vauveli potkaisi mieheni kättä. Olisitte nähny miehen ilmeen siinä vaiheessa kun hän kääntyi katsomaan minua ja sanoin sille sitten "se oli potku". Voi sitä onnen määrää joka ilmestyi miehen kasvoille. Ja jatkoa seurasi pari seuraavaa potkua. Molemmilla kerroilla sanoin, potku jolloin hän hihkaisi innoissaan "nyt hän vihdoinkin tunsi ne". Oli mahtava fiilis mennä nukkumaan kun vihdoin mieskin pääsi "osalliseksi" tähän raskauteen [:)][:)]

Ihanaa, nyt alkoi "yhteinen raskausaika" ja tiedän hänen olevan jatkossakin mahassani kiinni koittelemassa milloin taas tuntisi pari jämäkkää potkua.

Tästä lähdetään nyt koeajamaan uutta autoa, josko sitten huhtikuussa saataisiin ostettua vähän enemmän tilaa perheelle.[;)]

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Onnittelut niivalle!

Eilen oli aivan mieletön päivä, ahhhh...  <3

Aamupäivästä käytiin rakenteessa ja ekana katottiin hematooman tilanne. Hups, sehän on vuotanut pois ja saan tehdä kuntoni mukaan muutakin kuin kävellä pakkasessa! Pienokainen näytti kuulema täysin normaalilta ja kyllähän siellä jalatkin oli levällään ja peukku suussa kuten kotoa lähtiessä häntä ohjeistin [;)] Tottelevainen tapaus siis tulossa! [:D]  Sisu saattaa olla siis muutakin kuin pelkkä työnimi.

Sit valmistauduttiin miehen kanssa viettämään kolmatta vuosipäivää. Käytiin syömässä aivan taivaallista ruokaa ravintolassa ja hempeiltiin urakalla. Myöhäisnäytöstä (leffateatteri) odotellessa piipahdettiin sitten kuppilaan pelaamaan keskenämme ja musiikki luonnollisesti soi kovalla. Ja kas, mä tunsin ekan kerran masussani päiväsaikaan discon, mieletön meno [:D]

Leffassa toki jälkkäriksi sokeria liikaakin ja meteli jatkui, samoin poukkoilut mahassa [:D] Tiedä sitten pitäisikö raukkariepua sääliä vai pitäskö alkaa soittaa musaa kovemmalla kun selkeesti meteli saa kunnon liikkeet aikaseksi, ellei sit sokerilla ollut osaa asiaan!

Kun puoliltaöin tulimme kotiin....siinä pieniä kotiaskareita vielä tehdessäni mies nappasi käsivarsista ja pyöräytti ympäri, suuteli ja....polvistu kera sormuksen! " Tulisitko vaimokseni?" Sitä tunnetta ei voi kuvailla, itkuhan siinä tuli, onnesta! [:D]

Olin niin sekasin etten saanut yöllä nukuttua kun vaan hymyilin ja mietin tulevaisuutta [:D]   <3

Mukavaa lauantai-iltaa Ladyt, pitää lähtee kertoon uutiset tuleville appivanhemmillekin ;)

Bixio ja Sisu tasan 20vk

Bixio onnea mielettömästi!!!!
Piti tulla kirjottelemaan, kun luin HK:n kirjotuksen, sukupuolineutraalisti kasvattamisesta, niin tuli mieleen taas asia jota mietin vieläkin. Mä en ole ikinä ajatellut että kukaan kasvattais lapsensa niin. Luin neuvolassa jotain vauva- tai perhe lejhteä (hittolainen kun en muista mikä lehti oli), mua järkytti suuresti siinä oleva juttu mies pariskunnasta, joilla pieni lapsi, eivätkä ole kertoneet kellekkään onko tyttö vai poika. Nimestä ei voi päätellä mitään. Ja siinä sanottiin ettei vanhempiakaan kutsuta isiksi tai äidiksi, vaan joiksikin metsän eläimiksi, oisko ollu kettu ja susi?? Saatan olla vähän ahdasmielinen tässä asiassa, mutta mä en ihan täysin ymmärrä tollasta, Kun perustelunakin tälle sukupuoli neutraalille kasvatukselle oli se, ettei lapsi koe paineita sukupuolestaan. Luulis että paineita vasta tuleekin jos huomaat kulkevasi poikana tyttöjen vaatteissa. Mainitsivat myös jututssa, että kun vaatteet ostetaan ainoastaan kirpputorilta, välillä lapsella on selkeästi tytön vaatteet, välillä pojan.

Onnea Bixio[:)]
Jouduin jäämään perjantaina saikulle kun selkä on taas niin super kipeä[:@] Olenkin sitten vain makoillut ja katsellut telkkaria ja syöpötellyt[:D]
Aikaisemmin kerroinkin että tunsin ihan selkeää kuplintaa masussa mutta nyt en ole tuntenut viikkoon ainakaan mitään. Olen iltaisinkin maannut sängyssä ja yrittänyt kuulostella mutta ei mitään[&:]
Perjantaina neuvolalääkäri kuunteli kyllä sydänäänet joten ei sen puoleen huolta mutta haluis niin kovasti jo tuntea kunnon potkuja[;)]

Ulkona oli tänään niin ihana auringon paiste mutta karmean pakkasen ja rasitusastman vuoksi en voi kauheasti ulkoilla, heti ottaa hengestä niiin että ilma loppuu, mutta kun pakkaset hieman laskee niin voi paremmin mennä.. kunhan ei mene hiihtämään tms.[:D]

Ylihuomenna ultra..ihanaa[:)]

Onnea Bixio!!! Onnenkyynel tirahti täällä sun puolesta. Vähän oon nykyään herkkis[:D]

Mä löysin tänään itselleni toppahousut, ei ne tosin mene kiinni, mutta onneksi niissä on henskelit[;)]

Meidän ostosreissu oli saada ikävän lopun. Mäen nyppylän takaa tuli yht´äkkiä auto vastaan meidän kaistalla. Vauhtia oli itsellä siinä vaiheessa 80 ja vastaantulijalla varmasti saman verran. Kaiteet reunusti vielä tietä siinä kohtaa, niin ettei ollut mahdollisuutta väistää edes ojaan.
Vastaantulija sai onneksi väistettyä takaisin omalle kaistalleen, mikä kyllä aiheutti sen että hänen autonsa alkoi heittelhtiä holtittomasti. Siinä sitä sitten toivottiin parasta ja pelättiin pahinta[&o] Onneksi selvittiin kuitenkin tilanteesta säikähdyksellä...
Lapset olivat hoidossa, mutta parku siinä pääsi kun alkoi ajattelemaan mitä siinä tilanteessa olisi voinut käydä[&o] Ja kuka meidän lapsista sitten olisi huolehtinut[&o]

Mutta kuuluu tänne iloisempiakin uutisia. Mies tunsi eilen vaavin potkut eka kertaa[:)] Tänään käytiin vähän jo kurkkimassa vaunuja ja turvakaukaloita, mitään ei kuitenkaan vielä hankittu. Ostosreissun jälkeen päästiin ihan kahdestaan ravintolaan syömään. Iso kiitos mummulle[:)] Vaikka lapset ihania ovatkin, aikuisten reissut silloin tällöin ovat kyllä luxusta.

Mä koitan liittää tähän mukaan kuvan mun masusta. Toivottavasti onnistuu, kuvassa rv 19+4

Ihania uutisia Bixio! Onnea rutkasti!

Aamulla heräsin kun vauveli yritti puskea navasta läpi. Ihan kummallisia alien-liikkeitä harrastelee. Ei tällaista ole vielä tapahtunu aiemmin. Ihan selkeä kova kohta tuli mahaan aina kun se siellä puski. Liekö ollu pää vai pylly? Täytyi ihan herättää mieskin. Nyt isukkikin pääsi ekan kerran kokemaan liikkeet. [:D] HURRRRJAAAA!!! Ja arvatkaa onko maha hieman hellänä. Se on ihan kunnolla siellä temmeltäny koko aamun. [8|]

Voi miten ihania uutisia Bixio! Sydämelliset onnittelut!!!

Ja Pumpuli, just tuota hetkeä odotan, että mieskin tuntisi potkut ja pääsisi sillä tavalla enemmän mukaan tähän odotukseen. Oli niin kiva lukea, miten ihanasti se teillä sattuikaan :)

Täälläpä ei kummempia. Masu on kasvanut ja nyt voin vähitellen myöntää, ettei tämä mitään läskiä ja turvotusta ole, vaan ihan tosissaan vauvamaha. Oivalsin asian joskus alkuviikosta, kun pikkuinen potkaisi ihan ylös, melkein navan kohdalle. Silloin tajusin, että voi hyvänen aika, jos se tuonne yltää, niin missä mun sisuskalut sitten on? Eilen illalla tuntuikin hassulta, kun vatsan kurina tuntui tosi ylhäällä, ihan oudossa paikassa. [:D]

Viimeistä päivää kotona ja sitten taas pitäisi lähteä graduhommiin toiseen kaupunkiin, tosin vain viideksi päiväksi [:(]. On niin kurja lähteä oman rakkaan luota, kun kaikki menee just nyt aivan täydellisen ihanasti. Jotenkin surettaa ajatus, että mitä jos ekat masun päältä tunnettavat potkut tulee reissun aikana ja eka ihminen, joka nämä potkut tuntee päältä päin, onkin joku muu kuin oma mies. Ehken anna kenenkään koskea mahaani, ihan kaiken varalta. Ne potkut on varattu vain mun rakkaalle!

Takaisin