Kesävauvat 2010

Täältäkin osanotto ja paljon voimia Nöppöselle!

Jotenkin on ollut niin hektistä, etten ole saanut kirjoitettua tänne, vaikka säännöllisesti käynkin viestejä lueskelemassa. Tosi kivaa kuitenkin kuulla muiden kokemuksista ja raskauden etenemisestä ja vertailla omia niihin. Varsinkin näin esikoista odottavana kun moni asia tulee ihan puun takaa.

Jasmiinille onnittelut tytäruutisista! Olisi kyllä mukava saada varmuus vauvan sukupuolesta. Meilläkin on tarkoitus kysyä sitä ultrassa, mikäli vaavi asettuu sellaiseen asentoon, että jotain nähdään. Itse huomaan, että toiveet tytöstä ja pojasta vaihtelevat melkein päivittäin. Vaatteita pienelle on jo jonkin verran tullut hankittua, varsinkin puolisolla meinaa välillä mopo karata käsistä. Sekä mies että minä pidämme sukupuolineutraaleista (kuitenkin iloisista) väreistä, joten sukupuoliasia ei vaateostoksiin joka tapauksessa vaikuta. Yhdistelmävaunuvertailujakin on jo ahkerasti tehty. Innoissamme ollaan!

Liikkeitä en ole vielä varsinaisesti tuntenut. Nyt ollaan viikoilla 17+0. Eilen kuitenkin olimme neuvolassa ja ihmettelin outoja tuntemuksia doppleria vasten. Vasta jälkikäteen tajusin, että ne saattoivat olla vauvan potkuja. Ihan selviä verrattuna epämääräisiin kuplintoihin, jotka ovat tainneet olla suolistoperäisiä (juu, vatsan toiminnan kanssa täälläkin ongelmia). Terveydenhoitaja sanoi, että minulla, kuten Pisaralla ja Sädetikulla, on istukka etuseinämässä, joka toimii törmäystyynynä potkuille.

Rakenneultra on meillä 26.2., viikoilla 20+3. (Minäkin kannatan erillisen r-u-ketjun perustamista).

Hyviä vointeja kaikille ja pikaista paranemista flunssaa poteville!

Huh..en olekaan moneen päivään käynyt ja luettavaa olikin paljon[:)]
Itseäni nyt ärsyttää suuresti kun ollaan jo jonkin aikaa haettu isompaa vuokra-asuntoa ja eilen tarjottiin yhtä mutta taas sama juttu..
siinä muuttopäivä 5.3 ja meidän pitää tästä irtisanoa asunto viimeseen päivään mennessä[:@] Eli oltaisi jouduttu maksamaan kahden kuun vuokrat eikä meillä ole siihen varaa nyt kun mies taas joutui työttömäksi[:(] Viimeksi kävi sama juttu[:@]
Ollaan etsitty yksityiseltäkin mutta lähes kaikissa lukee ei lemmikkejä[:(] Nyt pitää kokoajan murehtia päästäänkö me muuttamaan enne heinäkuuta..huoh..
Olisi kiva tehdä jo hankintoja ym. mutta en halua tänne ostaa kun ei mahdu millään, harmittaa pirusti

Heippuli heinämammat!

Olipas tosiaan tullut tekstiä parissa päivässä! [:)]

Nöppöselle lämpimät osanotot ja paljon voimia ja jaksamista! [&o]

Täälläkään ei vielä tunnu liikkeitä. Iltaisin ennen unentuloa makaan rauhassa ja silittelen vattaa mutta vielä ei kullannuppu ole ilmoitellut itsestään. Muutama epämääräinen "tömpsähdys" on tuntunut sohvalla maatessa mutta en ole varma onko vauvan potkuja?! Joka paikassa kyllä sanotaan että ensikertalaisilla liikkeet alkavat tuntua vasta n. 20 vk:lla, joten yritän vielä malttaa mieleni [:)] 

Täällä myös flunssaa pukkaa, tänään oli tosi raskas päivä töissä. Panadolin voimalla mentiin, huomenna pakko varmaan jäädä kotiin lepäämään jos olo vielä tästä huononee...[&o] 
Meillä vielä lisäksi ukko ollut tänään työreissulla ja mulle jäi sitten luonnollisesti kaikki "miesten" hommat hoidettavaksi täällä kotona.. Töiden jälkeen suoraa lumitöihin ja sitte valakiat tupahan että tarkenoo..[:)] Nyt on kyllä aika poikki...

Voi teitä onnellisia joilla rakenneultra jo ovella! Meillä vasta silloin 5.3 ja tuntuu että siihen on ikuisuus! No onneksi on edes neuvola ens viikolla, jos vaikka NYT kuulis ne sydänäänetkin! Välillä tulee kyllä sellanen olo että onkohan tuola mahassa enää mitään kun ei tunne vielä niitä liikkeitäkään...mutta kaippa sielä jotain on kun se niin vimmatusti kasvaa![:D] 

Ihania talvisia päiviä kaikille!

ALKUPERÄINEN: Nonunen

Voi teitä onnellisia joilla rakenneultra jo ovella! Meillä vasta silloin 5.3 ja tuntuu että siihen on ikuisuus!

Mullakin vasta 9.3. ja ihan samat fiilikset... siihen ON IKUISUUS!! :D No, mutta malttia malttia! :P

Miten teillä vasta noin myöhään(?) on ne rakenneultrat? Mulla oli ensimmäinen jo 30.12 ja toinen on 2.3! Noita ennen olin jo kerran ihan normi ultrassa.. Mustakin tuntuu että tohon maaliskuuhun on ikuisuus, ni uskon että te joilla ei oo ollu edes ensimmäistä ni tuo aika tuntuu ihan liian pitkältä!!

ALKUPERÄINEN: MiniMöö

Miten teillä vasta noin myöhään(?) on ne rakenneultrat? Mulla oli ensimmäinen jo 30.12 ja toinen on 2.3! Noita ennen olin jo kerran ihan normi ultrassa..

Itse kävin 8 viikolla ultrassa varmistamassa, että missä mennään... (tämä oli siis ylimääräinen ultra), sitten oli niskaturvotus-ultra viikolla 12 (uudenvuodenaattona) ja nyt sitten tulossa rakenneultra viikolla 21 ja jotain joka on siis silloin 9.3.... (joka on kaiken ymmärryksen mukaan ihan hyvä ajankohta).

Vaihteleekohan kunnittain noi ajankohdat ja monessako perusseuranta ultrassa "saa" käydä? :O Espoossa siis näin... ainakin mulla :D

Espoossa mäkin siis asustelen.. Oon sit varmaan ymmärtäny jotain väärin? Katottiin mullakin viimeksi nt, mutta sen lisäksi paljon muutakin ja ajanvarauskortistakin ymmärsin että rakenneultra oli kyseessä. Mutta onhan se totta että maaliskuussa kaiken sitten paremmin pystyy tutkimaan ku pikkunen on jo vähän kasvanut =) Sitä odotellessa [:)]

waganalla siellä on pirullinen tilanne..vuokra-asunnon vaihtaminen ei käy kyllä tosta noin vaan..peukut pystyyn että pääsette asuntoa vaihtaan[:)]

Osanottoni täältäkin nöppöselle.

Olipas hurjasti tullut tekstiä, milloin lie viimeksi käynyt lukemassa..
Meillä oli eilen neuvola/lääkäri, sydän äänet kuului selvästi ja 150 lyöntiä minuutissa oli lukemat. Hyvään paikkaan tulikin tuo todiste lapsen olemassa olosta, on ollu viime päivinä taas vähän epäuskoinen olo että onko siellä ketään kun ei tunnu miltään mutta sekin on toisdaalta ihan hyvä. Verenpaine on hyvä ja muutenkin kaikki ok, ei muuta kun odotellaan! [:)]
Eilen alotin kälyn kanssa mammajumpassa käynnin. Tai eilen oltiin ekaa kertaa, kävin kattelemassa ja kokeilemassa mitä se on kun en oo eläissäni ikinä osallistunu mihinkään jumppiin mut ihan kivaahan siellä. Aattelin sitten jatkossakin käydä niin tulisi etes jonkun verran liikuttua. Enkä olis uskonu että se on noinkin hikistä hommaa ja nyt on reidet kipeet... kertoo ainakin siitä että jotain on tehty! [:D]
Sitten mua ärsyttää kun mun naamassa ja selässäkin on koko ajan finnejä. Eikä aikasemmin oo ollu tämmöstä niin oon pistäny ihan raskauden piikkiin. Raivostuttaa kun ei normaali puhdistus auta.. aattelinkin tänään soittaa neuvolaan ja kysyä olisiko siellä jotain hoitovinkkejä... grrr... hermo menee!! [:@] Jostain luinkin että "tyttö vie kauneuden" ja jos tuohon on uskominen niin tyttö sieltä tuloo koska mä muistutan lähinnä rupisammakkoo tällä hetkellä.. [:D]
Oli mulla sit kehumistakin, mulle sanoi neukku täti että pitää ruveta syömään MultiVita raskaus tabletteja jotka sisältää myös kromia. Ja tuon popsitun kromin ansiosta mun makean himo on kadonnut lähes kokonaan. Ei maistu salmiakki, ei suklaa.. [:-] Käsittämätöntä mutta totta. Voin suositella, on ne hiukka hinnakkaita nappeja (80 tab. n.18€, 2 päivässä) mut mun kohdalla ainakin joka sentin arvoisia koska on ylipainoo muutenkin.

Pitänee työt aloittaa tänäkin päivänä... [;)]

Moikkelis taas kaikille!

Nöppöselle osanottoni, voin kuvitella miten pahalta tuntuu. Itse menetin isäni 3,5 vuotta ihan yllättäen, aikaa meni ennen kuin asiaan tottui. Nyt raskaana ollessa asiaa ajattelee taas uudelleen, miettii että kuinka kiva olisi ollut kun isä olisi tämän lapsen päässyt näkemään ja lapsella olisi ollut oma vaari.

Wagana, toivottavasti löydätte sopivan kämpän!

Mitäs muuta? Vauvan liikkeitä odottelen. Muutamana päivänä on ollut sellainen aavistus, kuin jonkin hipaisisi alavatsassa, mutta enpä vielä rohkene sanoa että tunnen liikkeet, kun vasta 16. rv alkaa ja olen ensikertaa asialla.

Mulla on muuten tosi myöhään rakenneultra, 16.3 ja silloin raskaus on 21+0, eli tiukalle menee ilmeisesti. Tässä on niin paljon hässäkkää tulossa etten kamalasti ehdi asiaa odotella. Olen jatkossa täällä varmaan vähän vähemmän (olis syytäkin!), koska lähden kaupungista toiseen tekemään gradua. En sitten ehdi istuskella koko aikaa koneella, mikä on hyväkin [;)]

Vointeja teille kaikille!

Hei!

Mun täytyy nyt tulla tänne purkautumaan[:@]
Terveydenhoitaja kertoi mulle tuossa joulukuun lopulla laittaneensa lähetteen keskiraskauden ultraan. Sellaisella toiminnolla, että ajan PITI tulla mulle automaattisesti postitse. Nyt kun mulla oli neuvola tuossa viime viikolla ja ihmettelin kun aikaa ei ole kuulunut, täti vastasi että: "Kyllä se sieltä on tulossa". Tänään sitten soitin ja kysyin koska se mun aikani on, kun sitä ei ole postitse ilmoitettu. Eihän siellä mitään aikaa ollut mulle varattuna[:@]
Olikin muuten tosi haasteellista saada sitä oikeille viikoille. Tottakai siellä oli jo kaikki ajat varattuina! Mutta buukkasivat mulle ylimääräisen ajan raskausviikolle 20. Toki kaikki järjestyi parhain päin, mutta kiehunta pään sisällä ennen ajan järjestymistä oli kyllä omaa luokkaansa. Onneksi en ruvennut naiselle puhelimen päässä kuitenkaan rähjäämään[:-] Rakenneultra on nyt 17.2.
Miespuolinen (sovinisti) työkaverini, on jopa omaksi yllätyksekseni meinaan saanut kuulla viime viikkoina jos jonkinlaista kommenttia sanomisistaan mun taholta[:D] Mutta kyllä tuo mies vielä aamulla jaksaa kaikesta huolimatta tervehtiä[:)]

Toinen asia (vai oliko se jo kolmas[:D]) mikä täällä risoo, on huuleen ilmestynyt herpes[:'(] Just kun edellinen näppy osoittaa kuivumisen merkkejä, niin veireen pukkaa toinen[:(] Kohta mun naama on varmasti yhtä herpestä...

Kiitos ja anteeksi, näitä päiviä ei onneksi ole kovin usien[8|]

HKL kärsin kanssa näpyistä.. Ärsyttää ihan suunnattomasti!![:@] Alkuun luulin että naama kukkiin ihan omien herkutteluiden takia, mutta nyt alan jo syyttää vauvaa.. Tyttövauva kyllä kelpaisi jos kertomasi sanonta "Tyttö vie kauneuden" pitää paikkansa..[:D] Ainakin näytän koko ajan ihan kulahtaneelta ja naama ruvilla.. Missä vaiheessa se raskauden hehku alkaa?!?![8|]

Minulla kanssa rakenneultra 5.3, ja siihen tuntuu olevan ikuisuus!![&o] Odotan ensi viikon neuvolaa kuin kuuta nousevaa, että pääsen ekaa kertaa kuulemaan sydänäänet! <3

Heippa vaan kaikille!

Täällä ollaan alkavan flunssan kourissa kotona [:@] Onneks olen yrittäjä, niin voin jäädä kotiin ettei pääse pahaksi. Kuume kun ei meinaa mulla millään nousta ja työntekijänä en ois kehdannu olla pois...
Täällä kuulutaan kans 'kukkiviin' äiteihin [:)] Eli naamassa jos jonkinmoista näppylää ja sen päälle vielä huuliherpes.., Rila, sama meininki..eli kun edellinen kuivuu, alkaa uusi jo kutittelemaan..ei kiva [:(]
Ja kaikessa tässä just se ärsyttää, kun yleensä mulla on todella hyvä iho. Hyvä jos menkkojen aikaan yks finni naamassa. Ja raskauden aikaan pitäis olla vissiin kauneimmillaan, joopa joo...en minä ainakaan.
Mulla rakenneultra vast 29.3 eli viikolla 24. En halunnut veriseuloihin yms., koska en aio raskautta keskeyttää, tuli mitä tuli.
Lääkärikin sanoi,että sitten onkin parempi, että ultra noin myöhään, niin kukaan ei painosta turhaan mihinkään lisätutkimuksiin. Eli mulla se vasta pitkä aika onkin odotettavana..mut onneksi ens viikolla neuvola, niin saa toivon mukaan kuunnella taas sydänääniä [:D]
Ja liikkeitä tai lähinnä muljahtelua olen jo tuntenut selvästi viikon ajan [:D] Oikeen jo odottelen potkuja!
Ihanan aurinkoista keskiviikkoa kaikille!

MiniMöö: Meillä oli np-ultra 31.12 ja nyt sitten 5.3 se rakenneultra (viikoja 21+5). Täällä (Seinäjoen keskussairaala) kuulemma sellainen tapa että nämä ajat annetaan ihan viimetinkaan eli jos rakenneultra on yleensä viikoilla 18-21 niin täällä se todellakin on vasta viikkolla 21 tai myöhemmin. En tiedä miksi näin?! ..Kummallista mun mielestä... [>:]

Täällä ollaan nyt sitten loppuviikko saikulla..[&o] Aamun olin töissä mutta voimat on niin lopussa tuon flunssan takia että päätin sitte hakea sairaslomalapun.. Pomolta en kyllä kiitosta saanut kun muutenkin meidän tiimistä jo kolme hoitsua saikulla joten vähän huono omatunto jäi..[&o] 

Tilasin muuten tuossa äsken Vauva-lehden vuodeksi![:)] Aina oon kironnu noi lehtikauppiaat mutta nyt tuli hyvä tarjous juuri sopivaan paikkaan niin päätin sitten kerrankin tilata![:D]

...ensimmäistä lehtä odotellessa...[:D][:D][:D]

Espoossa mäkin siis asustelen.. Oon sit varmaan ymmärtäny jotain väärin? Katottiin mullakin viimeksi nt, mutta sen lisäksi paljon muutakin ja ajanvarauskortistakin ymmärsin että rakenneultra oli kyseessä. Mutta onhan se totta että maaliskuussa kaiken sitten paremmin pystyy tutkimaan ku pikkunen on jo vähän kasvanut =) Sitä odotellessa [:)]

Mahtaa olla ultraajastakin kiinni...? :D Mutta mulla tosiaan katsottiin vaan sikiön pituus ja niskaturvotus siinä vko:n 12 ultrassa... ja ultraaja sanoi että maaliskuussa enemmän sitten niitä rakenteellisia asioita...

Iltaa...

Noista liikehdinnöistä. Mä olen kyllä jo kolmisen viikkoa tuntenut muljahtelua ja hipaisuja, vaikka istukka onkin etuseinämässä. [:-] En usko, että suolistokaasut tuossa kohtaa virtailee, mistä ne olen tuntenu. [:D]  Mutta yleensä olen myös tuntenut munasolunkin irtoamisen sekä kärsinyt mahtavista kuukautiskivuista koko ikäni, että kaipa se on jonkinlaista herkkyyttä ja niin yksilöllistä.
Enkä ole vuotanut nyt viiteen päivään!!! [:)] Toivottavasti tämä ilo jatkuu loppuun asti.

Meilläkään ei olla hankittu vielä mitään vauvantarvikkeita. Pikkusiskon vanha hoitopäytä on vanhemmillani vielä tallella aitassa ja se on ihan kelvollinen. Muutenkin meinataan hankkia kaikki käytettynä paitsi turvakaukalo. Onneksi tavaran tarjoajia on runsaasti ihan lähipiirissä. Viime viikonloppuna pörrättiin vaunuliikkeissä tutustumassa yhdistelmien maailmaan. Voi että siinä olikin kaikenlaista opittavaa! No, nyt ainakin tietää millaista yhdistelmävaunua lähdetään käytettynä metsästämään. Ja taitaa olla, että se Emmaljunga-merkki on kaikista monipuolisin, luotettavin ja helpoin.

Mulla ne finnit pukkaa selkään ja pakaroihin. [:-] Onneks ei naamaan. Kasvojen iho ei koskaan ole ollu näin siloinen kun nyt. -> Odotettavissa romahdus tässä asiassa varmaan synnytyksen jälkeen; selkä ja pakarat silottuu ja finnit puskee naamaan. [:D]

ALKUPERÄINEN: Elaisah

Mahtaa olla ultraajastakin kiinni...? :D Mutta mulla tosiaan katsottiin vaan sikiön pituus ja niskaturvotus siinä vko:n 12 ultrassa... ja ultraaja sanoi että maaliskuussa enemmän sitten niitä rakenteellisia asioita...

Ne mullakin katsottiin, mutta lisäksi esim. selkärankaa ja sydäntä.. ja mitäköhän kaikkea siinä nyt olikin. Sillon masuasukki oli vielä todella pieni, mutta ultraaja sanoi että jos jotain olisi "pahasti vialla" niin sen olisi nähnyt jo silloin.

Ne mullakin katsottiin, mutta lisäksi esim. selkärankaa ja sydäntä.. ja mitäköhän kaikkea siinä nyt olikin. Sillon masuasukki oli vielä todella pieni, mutta ultraaja sanoi että jos jotain olisi "pahasti vialla" niin sen olisi nähnyt jo silloin.

Ok, varmaan nuo multakin katsottiin mutta tihrustin niin innoissaan sinne katonrajassa olevaan telkkuun että on voinu mennä jotain ohi :D Noh, jos rakenneultrassa kuunteliskin eikä vaan keskittyis katseluun... :P

Muoks. Nyt tosiaan muistankin että ultraaja mainitsi jotain sisäelimistä yms. joita jo varhaisessa vaiheessa voi tarkastella siellä ruudulla :D Muisti pätkii...

Kävin äsken ylimääräisessä neuvolassa ku on ollu ihan hillittömiä päänsärkyjä ja hemoglobiinihan se oli laskenu joten iltapäivällä apteekkiin rautaostoksille... :S

ALKUPERÄINEN: Elaisah

Ok, varmaan nuo multakin katsottiin mutta tihrustin niin innoissaan sinne katonrajassa olevaan telkkuun että on voinu mennä jotain ohi :D Noh, jos rakenneultrassa kuunteliskin eikä vaan keskittyis katseluun... :P

Muoks. Nyt tosiaan muistankin että ultraaja mainitsi jotain sisäelimistä yms. joita jo varhaisessa vaiheessa voi tarkastella siellä ruudulla :D Muisti pätkii...

Kävin äsken ylimääräisessä neuvolassa ku on ollu ihan hillittömiä päänsärkyjä ja hemoglobiinihan se oli laskenu joten iltapäivällä apteekkiin rautaostoksille... :S

Mulla vähän sama homma että tuijotin ehkä liian intensiivisesti sinne ruudulle =D En esimerkiksi muista yhtään missä kohtaa mun istukka on vaikka sen muistan että se siitä puhui :/ Eikä ukkokaan sitä mieleensä sitte ollut painanut..  Ehkä tosiaan maaliskuussa pitää olla sitten vähän enemmän kuulolla (vaikka sekin tulee varmaan olemaan vaikeaa ku vauva on kasvanut niin paljon ja näyttää jo ihan oikealta pikku ihmiseltä [:)] )
Mullakin ollu kauheita päänsärkyjä välillä, mutta hemoglobiini on kyllä kuulemma ihan hyvä 138.. Mistä lie sitte säryt johtunee :( ??

Mullakin ollu kauheita päänsärkyjä välillä, mutta hemoglobiini on kyllä kuulemma ihan hyvä 138.. Mistä lie sitte säryt johtunee :( ??

Niin no, mulla oli pari viikkoa sitten hemoglobiini vielä melkein 130, nyt sitten tippunu ja tänään oli sen 115 joten eipä yhtään ihme että mulla päätä särkee :S

Takaisin